2019-07-12, 03:22
Medlem
Sitter just nu och kollar på en tidigare film. Den handlar om slukhål och pojkvänner. En jävla skillnad kan jag säga. Hon hade långt hår, uppför sig så jäkla tjejigt så det är helt otroligt. På bara något år är det ju som en helt annan person. Vad kul om de lyckats hitta en pusselbit i hälsopusslet.
Citera
2019-07-12, 07:54
Medlem
kirugumis avatar
vigilante99

Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
No one on here is hating on issy!!....these comments are directed at her MOTHER....her self esteem comes from her mother

Well this trans news certainly came out of nowhere didn't it.....has anyone seen issy in video's talking about this before???, apart from short hair what has she done to indicate she is trans??..she doesnt seem to mind modelling female clothes for chiquelle......

I have another theory.....what better way to try and silence the "haters", join the LGBTQ+ community to avoid criticism.

if issy is trans then i am a sith lord

vigilante99
People here doubt that J has an eating disorder. I'm sure she has anorexia / bulimia. What do you say about the matter?
Senast redigerad av kirugumi 2019-07-12 kl. 07:57. Anledning: Felskrift
Citera
2019-07-12, 08:55
Medlem
Imsdal93s avatar
Jag blir så upprörd över hur mamman pratar om "pappans crew".
Hon begriper ju verkligen inte varför den här sidan av myntet finns, och hon förstår inte varför folk engagerar sig.

Jag avsäger mig från negativt prat om Issy, jag har alltid stått fast vid att inget av det här är hans fel. Och att se Issys tårar igår fick mig att vilja springa dit och ge honom en kram.
Det är kanske moderskänslor, eller en vanlig dos av empati, jag vet inte. Men jag vurmar för Issy, och ser hur hans mamma betett sig.

Jag personligen har aldrig engagerat mig i sk "Youtubers" tidigare, och nu har jag följt dessa personer till och från i ett par år, och jag kan inte sitta och vara tyst eller låtsas som att inget är fel.

Jag vill bara att Issy ska förstå att mamman alltid kommer snacka skit om de som står på pappans sida, och att hon vill få Issy att tro att vi "hatar" honom.

Idioter finns det överallt Issy, men jag är inte en av dom. Inte din pappa heller, och inte alla de som tog emot dig med öppna armar igår när du var som allra mest sårbar och modig.

Men till mamman, förstå att det sitter en pappa i Australien som tills 7/7-2022 har på sig att försöka få kontakt och relation med din son.
Jag tror dock inte att ett datum avgör när en förälder slutar hoppas, och han kommer nog alltid finnas där, väntandes och undrandes.

Så snälla Jewels, ta åt dig och ta dig samman.
Citera
2019-07-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Haha, kan man bli en han bara sådär? Okej, då är jag en älg nu. Kallar du mig för älgen då? Hjärntvättade stackare.

Äh hoppas hon mår bättre nu, men det här är ytterligare ett bevis på att de som är hbtqp har psykiska sjukdomar i grunden.

Sluta var ignorant. Trans är inte hela hbtq. Själv är jag bi. Mår alldeles utmärkt. Precis som de flesta homosexuella och bisexuella. Lämna 1920talet bakom dig och kom till oss som lever år 2019.

Det ligger dock sanning i att många som är transsexuella har olika psykiska diagnoser. Gissa varför? Människor som dig.
Sjukvården har även den varit katastrof för trans och ickebinära personer. Det är bara för dig att backa och låta det vara om det är så att du inte förstår hur de känner.

Är det något man kan ifrågasätta om det här så är det varför Issy bara för någon vecka sen skyllde sitt självskadebeteende på sin pappa när han nu säger att det är pga att han inte kunnat komma ut som trans.
Hur kan man lägga sitt självskadebeteende på en person om det inte stämmer. Det kan få stora konsekvenser. En pappa vill inte vara orsaken till att ens barn skadar sig.

Jewels, ta ditt jävla ansvar som morsa och stäng ner youtube kanalen. Du har gjort Issy till en trasig person och att han ska lämna ut sig själv helt till främmande människor där majoriteten enbart kollar för att se ert liv gå åt helvete är en dålig idé.
Citera
2019-07-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
this is hilarious i live in Sorsele their original small hometown know all about them haha its funny if you want to know something about them ill try and answer, i also know the person who leaked the audiofile so i can answer some deeper facts about that too if someone wants

sorry for formatting am on phone

Varför läckte personen ljudfilen?
Jag har fått privat meddelande om att morsan försökte låna pengar av alla där uppe och gjorde sig ovän med de flesta boende, stämmer det?
Hade Issy vänner eller var hon själv?
Anser du att de visar upp sanningen om sig själva i sina videos eller ljuger dem?
Citera
2019-07-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
No one on here is hating on issy!!....these comments are directed at her MOTHER....her self esteem comes from her mother

Well this trans news certainly came out of nowhere didn't it.....has anyone seen issy in video's talking about this before???, apart from short hair what has she done to indicate she is trans??..she doesnt seem to mind modelling female clothes for chiquelle......

I have another theory.....what better way to try and silence the "haters", join the LGBTQ+ community to avoid criticism.

if issy is trans then i am a sith lord

Why would Issy say she's trans if she's not?
Doesn't really work that way in Sweden, not many people cares if you're hbtq. Trans is a little bit more tabu, but i don't think people will stop critizicing them just because of that.

Ida is still a sick person, who doesn't take care of her child. Doesn't matter what sexual orientation Issy has.
Citera
2019-07-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Håller helt med lite sjukt att vara trans har biologin skapat att man kan byta kroppar? kunde man göra det förut utan modern teknologi? Nej sluta med "vi bor i 2019" 2019 har blivit sjukt när man kan vara delfiner och allt möjligt tydligen så finns det tusen olika kön men allefal jag känner mig som en 9 åring i huvudet ska tvinga myndigheten att sätta mig tillbaka till lågstadiet för jag känner mig som en 9 åring

Jag förstår inte heller varför de känner som de gör, men jag respekterar att de känner så och vill byta kön. Är ju en stor ökning av de operationerna så uppenbarligen känner ju folk så.

Hur påverkar det dig liksom? Jag bryr mig inte det minsta vad du gör med din kropp, så varför bryr du dig vad andra gör? Du behöver inte ligga med någon som är trans.
Citera
2019-07-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför läckte personen ljudfilen?
Jag har fått privat meddelande om att morsan försökte låna pengar av alla där uppe och gjorde sig ovän med de flesta boende, stämmer det?
Hade Issy vänner eller var hon själv?
Anser du att de visar upp sanningen om sig själva i sina videos eller ljuger dem?

1. Personen var sur över hur de låtsades vara fattiga och tigga för pengar online medans de gick på lokala affären för 2-3 tusen kr VARJE dag. Speciellt hur det var mest barn som gav pengar.

2. Nja de vet jag inget om, de var dock inte gillade eftersom ja de sågs som skumma och hur de började gråta online. Inget hade ett problem med dem innan de gjorde de första tiggande videon.

3. Hon hade vänner. 1-2 st hon hade väldigt bra kontakt med i skolan. Dock blev det mer o mer mobbning efter dom började gråta online.

4. De ljuger otroligt mycket. Som ja sagt medan de tiggde pengar och grät hur de ej kunde täcka hyran o sånt gick de på affären och handlade för 2000+ varje dag. Mestadels läsk och godis.
Citera
2019-07-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
1. Personen var sur över hur de låtsades vara fattiga och tigga för pengar online medans de gick på lokala affären för 2-3 tusen kr VARJE dag. Speciellt hur det var mest barn som gav pengar.

2. Nja de vet jag inget om, de var dock inte gillade eftersom ja de sågs som skumma och hur de började gråta online. Inget hade ett problem med dem innan de gjorde de första tiggande videon.

3. Hon hade vänner. 1-2 st hon hade väldigt bra kontakt med i skolan. Dock blev det mer o mer mobbning efter dom började gråta online.

4. De ljuger otroligt mycket. Som ja sagt medan de tiggde pengar och grät hur de ej kunde täcka hyran o sånt gick de på affären och handlade för 2000+ varje dag. Mestadels läsk och godis.

Vem är din källa på det? Eller är det bara rykten?
Citera
2019-07-12, 11:34
Medlem
Dock kan jag inte förstå hur issy i sina tidigare lives kan sitta och skämta om att definierar sej som en sten eller typ ett bord eller andra liknade med sina kompisar och sedan tro att folk ska ta henne på allvar man skämtar inte om sådant
Citera
2019-07-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Inget hat mot issy men tvinga inte mig att tro du är en Han

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vem är din källa på det? Eller är det bara rykten?

Källa ä mig själv, och flera andra i Sorsele. Vet inte hyr jag ska bevisa
Citera
2019-07-12, 11:41
Medlem
Imsdal93s avatar
Tycker det börjar bli OT. Släpp HBTQ+ om det inte går att diskutera utan att det blir hatiskt och förminskande.

Nu vet vi hur Issy känner, det finns säkert en drös med forum som diskuterar detta på nano-filosofisk-vetenskap-jag-tycker-nivå. För diskussionen vidare dit istället.

Fortsätter det såhär förstör det för oss som faktiskt försöker vara behjälpliga. Det blir sjukt oskön stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in