2019-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nej det är inte märkligt då Issy pratar om smset till mormor och kontakten med brodern i samma mening och pappan svarar på båda två samtidigt.

Han säger aldrig för det är så man talar. Blir knas med översättning till svenska bara. I have never done that behöver inte betyda att man aldrig i sitt liv gjort det utan bara att man inte gjort det i just den situationen.

Tycker det är supertydligt vad han svarade på.
Jag menar att det var här det skrevs om kontakten med brodern: "And then she talks about they getting mails from you where you ask why they doesnt send school pictures of Issy, and she says they explained that its because you said you didnt want them, and so on.
So they thought, Okey, lets send him one. And then she says you got mad and called Jewels brother, and said "why have you sent me school pictures, when did I say I want that.". Why is Jewels brother involved in all this, she says."

Det med mormorn kommer senare, där han skriver att han inte skrev till henne. ("And then she end the video with talking about before her granny passed in cancer, you sent her a text saying "arent you dead yet, you old bag". And she says "what has my granny done against him" ").

Uppfattade det som att han svarade på dessa två stycken i den meningen, men han kanske menade som du skrev.
Citera
2019-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Då är det ju otroligt lustigt att han nu sitter och säger att han "aldrig kontaktat hennes bror!!!!!", eller?

Missar jag nåt eller går logiken inte ihop här?

Ärligt talat, jag förväntar mig inte att någon person har menar att den säger till 100%. Det jag menar, givetvis har Sam någon gång kontaktat brodern, men i vilket ärendet spelar mindre roll. När Sam skrev att han inte kontaktat broder var det säkert i just det sammanhanget som det talades om just nu. Det skulle i varje fall vara min tolkning av läget. Vad jag säger är, man behöver inte bete sig som en processadvokat med en pinne uppkörd i röven och nagelfara varenda lilla kommatecken. Vissa ggr får man läsa in sammanhang med.
Citera
2019-07-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
De är live nu för de som är intresserade
Jag ser ingen chat, är det för att man är blockad eller?
Vad har du gjort för att potentiellt blivit blockad?
Citera
2019-07-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frassex
ja sa att de lägger mycket på dricka men int spendera de alla pengar på det, ja sa att de gjorde dagliga besök till affären för typ 2000 per dag och spenderade en bra del på läsk, de köper ju också andra grejer som int vet jag toapapper?

Som sagt, min syrras familj på 7 stycken handlar för 6-7K per månad, här skulle alltså tre personer göra av med 2K per dag. Förstår du hur mycket det är att bära hem, det är som 2-3 flyttkartonger per dag. Vad gjorde de med allt sen då, för inte fan äter tre stycken för 2K per dag.
Citera
2019-07-12, 20:40
Medlem
Citat:
Jag menar att det var här det skrevs om kontakten med brodern: "And then she talks about they getting mails from you where you ask why they doesnt send school pictures of Issy, and she says they explained that its because you said you didnt want them, and so on.
So they thought, Okey, lets send him one. And then she says you got mad and called Jewels brother, and said "why have you sent me school pictures, when did I say I want that.". Why is Jewels brother involved in all this, she says."

Det med mormorn kommer senare, där han skriver att han inte skrev till henne. ("And then she end the video with talking about before her granny passed in cancer, you sent her a text saying "arent you dead yet, you old bag". And she says "what has my granny done against him" ").

Uppfattade det som att han svarade på dessa två stycken i den meningen, men han kanske menade som du skrev.

Ja, självklart. De har varit gifta två gånger, att han aldrig skulle ha haft kontakt med brodern är orimligt.
Förstår inte hur du kunde misstolka hans kommentar när det var som svar på vad Issy sagt.
Citera
2019-07-12, 20:41
Medlem
Citat:
Tack. Ja, det är rätt märkligt då att han nu säger att han inte haft kontakt med brodern. Får se om han besvarar inlägget.

En till sak som förundrar mig med dokumentet är att han säger att "J&I kan komma till australien en månad/år, jag betalar för det, men jag betalar inte flygbiljetten för J". Om nu mamman hade samma ekonomiska situation då som nu är det ju inte konstigt att dom inte kunde resa dit, om han bara tänkte betala en barnbiljett. En annan sak jag tycker är intressant är att han ansåg att de skulle åka till australien för att träffa honom istället för att han skulle komma till Sverige - eller åtminstone att de kunde "turas om" var de skulle träffas eller liknande. Om dom nu inte haft ekonomisk möjlighet att resa dit är det väl också rimligt att se över vilka andra träffalternativ som finns, om detta är någonting parterna skulle vilja göra.

Nu har jag ju bara läst det här bladet av dokumentet, men är dessa krav någonting som "beviljades"/"nekades", eller hur funkar det?

I detta fall är jag på Sams sida, han har bra argument för varför träffarna skulle ske i hans hemland om jag ska vara ärlig. Om vi bortser från det självklara, Jewels arbetar inte, det gör Sam, alltså är det lättare för henne att resa. Men om nu Sam och Issy får en kontakt, är det ju bra om den kontakten även följer med till Sam familj, farmor, faster och så vidare. Men kan också hålla med, hur skulle Jewels lösa flygresan.
Citera
2019-07-12, 20:43
Medlem
Citat:
Haha, kan man bli en han bara sådär? Okej, då är jag en älg nu. Kallar du mig för älgen då? Hjärntvättade stackare.

Äh hoppas hon mår bättre nu, men det här är ytterligare ett bevis på att de som är hbtqp har psykiska sjukdomar i grunden.

Citat:
Just det, erat favoritargument. DET ÄR FAKTISKT 2019.
Du tycker inte det gått lite snabbt sen 70 talet då ni var klassade som psykiskt sjuka? Ingen gillade er innan 90talet typ.

Människan har funnits hur länge som helst och på 50 år så har det blivit trendigt att vara homofil.

Du tycker säkert att det är okej att minderåriga ska få byta kön också?

Ska de som vill vara elefanter också få operera sig? Varför inte, man ska väl få vara det man känner för?

Och du är bi... Ja, du är psykiskt störd, och kom inte med ditt jävla "det är faktiskt 2019" igen.

Citat:
Mår transor psykiskt dåligt pga att folk ogillar dom? Nej, de mådde dåligt redan från början. Många som bytt kön har tex ångrat sig eller ändå tagit sina liv. Det handlar inte om vad elaka människor tycker, isf hade ingen vågat vara politiskt aktiv tex.

Jag ska backa? Vem tror du att du är.
"ickebinära" haha..

Jag inser nu att det var dumt av mig att försöka prata en psykiskt sjuk som du, du är alldeles för bakom flötet.

PS. Jag är en älg för jag känner mig som skogens konung. Var är mina hyllningar och rymdkramar?
ni får allt serverat på silverfat av makthavare och du har mage att påstå att ni mår dåligt pga sånna som mig. Ni är psykiskt sjuka redan från början.

Psps: det här är inga personliga påhopp just på dig Issy, utan på den livsstil som du och andra som inte mår bra väljer.

Citat:
Vad har du gjort för att potentiellt blivit blockad?

Behöver du ens fråga?
Citera
2019-07-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I detta fall är jag på Sams sida, han har bra argument för varför träffarna skulle ske i hans hemland om jag ska vara ärlig. Om vi bortser från det självklara, Jewels arbetar inte, det gör Sam, alltså är det lättare för henne att resa. Men om nu Sam och Issy får en kontakt, är det ju bra om den kontakten även följer med till Sam familj, farmor, faster och så vidare. Men kan också hålla med, hur skulle Jewels lösa flygresan.

Så farligt hade det inte varit. Boende och Issys hade ju varit betalt. Under 12 månader kan man lägga undan till flygbiljett. Eller har hennes ekonomi varit lika katastrof sen Issy var liten?
Citera
2019-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Så farligt hade det inte varit. Boende och Issys hade ju varit betalt. Under 12 månader kan man lägga undan till flygbiljett. Eller har hennes ekonomi varit lika katastrof sen Issy var liten?

Just nu är den ju bättre än på länge, hon har haft betydligt mycket tuffare ekonomi än vad hon har nu. Säkert bättre också, det vet jag mindre om, men om hon går på soc är det ju förbjudet att spara, och vad jag förstått är det ju en lösning hon använt sig av.
Citera
2019-07-12, 20:47
Medlem
Citat:
Behöver du ens fråga?

Måste erkänna, vissa ggr har du en argumentationsteknik man inte skulle vilja möta i en mörk gränd. Så klockrent inlägg :-D
Citera
2019-07-12, 21:15
Medlem
Citat:
Behöver du ens fråga?
Hahaha! Well, nu när du lägger upp det så, så nej. Hade inte lagt användarnamnet och dennes inlägg på minnet. Fattar dock inte varför folk ens känner behov av att gå in i ett barns live och hålla på sådär. Obegripligt, och framför allt olämpligt.
Citera
2019-07-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Kändisskvaller? Aldrig hört talas om Jewels n Issy!
Om du är orolig för flickan så får du väl göra en anmälan till soc.
Hur gamla är dom?

Lyssnar på inspelningen nu där kärringen skriker på dottern, "du fattar inte hur vi plågas, vi plågas till döds, aldrig varit så olycklig i hela mitt inte ens när jag var tillsammans med en man som var våldsam var det såhär jobbigt.

DU HAR FÖRSTÖRT VÅRA LIV!

Jag hoppas dina år på jorden kommer bli extremt svåra!

Det var bland det jävligaste jag hört, spärra in kärringen och låt någon annan ta hand om barnet!
Har hon ingen pappa, eller har kärringen kanske haft ihjäl honom?

Edit: Deras video som behandlar kärringens gapande har lagts upp på deras egna kanal och har i denna stund 26 173 visningar så anmälningarna borde hagla in!
Skulle inte förvåna mig om denna kärringen redan har anmälningar på sig och att socialen redan har koll på deras kanal.

Haha. Det var väl inte så farligt. Opassande ja... Men folk är med om sådant där ofta. Vanligare än du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in