2019-07-11, 18:38
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Här kommer rättelsepolisen

Metallica spelade den 12 december 1992 på Scandinavium. Inte 1993. Den 30 maj 1993 spelade de utomhus på Stockholm Stadion. Enda spelningen i Sverige 1993.

Du blandar du ihop konserterna lite. Det var inte på turnén 1992/1993 som ljud/ljusriggen trillade ner. Det var senare på 90-talet. Under konserterna 96-97 som detta teatraliska moment fanns med

Däremot har du rätt att det var jävligt bra 1992 i Scandinavium.

Jag kan meddela att flera konserter under 2000-talet har varit bättre än ljusriggskonserten, Ullevi 2004 t ex. som inte var bättre än 1992. Jag skulle säga att Metallica har åldrats väl och det är oftast väl värt pengarna att besöka deras konserter.
Citera
2019-07-11, 18:45
Medlem
Även om de inte är vad de var på 80-90-talet (vem är det?) så skulle jag säga att det finns få band kvar på deras nivå. Fortsätt så länge det går, se på Stones och Ac/dc.
Citera
2019-07-12, 07:30
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud
Skulle vara kul att se Metallica dundra loss med "Master of Puppets" som Estelles kröningsmarsch, flankerad av headbangande livgardister!

Haha! Jag är inte alltid så imponerad av kungahuset, men en sådan ceremoni hade nog fått mig att ändra uppfattning.

Hade varit extra roligt om Estelle gick emot allt vad regler och traditioner heter och gav sig själv titeln "Mästaren" på sin kröningsdag. Finns tillräckligt med prinsessor och drottningar på den här planeten, men hur många erkänner öppet att de är marionettmästare i en värld av gardiner?
Citera
2019-07-12, 09:12
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Jag kan meddela att flera konserter under 2000-talet har varit bättre än ljusriggskonserten, Ullevi 2004 t ex. som inte var bättre än 1992. Jag skulle säga att Metallica har åldrats väl och det är oftast väl värt pengarna att besöka deras konserter.

http://www.sweconpos.com/posters/metallica92.jpg
Citera
2019-07-12, 12:15
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Haha! Jag är inte alltid så imponerad av kungahuset, men en sådan ceremoni hade nog fått mig att ändra uppfattning.

Hade varit extra roligt om Estelle gick emot allt vad regler och traditioner heter och gav sig själv titeln "Mästaren" på sin kröningsdag. Finns tillräckligt med prinsessor och drottningar på den här planeten, men hur många erkänner öppet att de är marionettmästare i en värld av gardiner?
Precis!
Citera
2019-07-12, 12:45
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Ja vad säger man, besvikelsen kom som ett brev på posten: trötta, otighta och kasst ljud.

James drar floskler om ” the Metallica family” vilken familj!? 90% av de som var där igår vet knappt vem Cliff Burton var.

Det var min sista Metallica konsert.
Tråkigt på ett sätt, men dom
Borde själva lagt ner för längesen. Varför håller dom ens på? Är dom pengakåta?

Dom gillar att spela musik live. Det är liksom det dom gjort sen dom var 18, vad förväntar du dig? Pengar finns så det räcker och blir över, tro mig.

Tycker att dom gör det bra fortfarande, även om Ulrich hade behövt träna en hel del.
Citera
2019-07-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Jag skulle säga att Metallica har åldrats väl och det är oftast väl värt pengarna att besöka deras konserter.

Är man både tondöv och helt saknar rytmkänsla ska man inte uttala sig om musik.
Citera
2019-07-12, 19:22
Medlem
MikeHanlons avatar
Hur kommer det sig att man betalar en massa pengar för att gå och se världens sämsta trummis?
Citera
2019-07-12, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hur kommer det sig att man betalar en massa pengar för att gå och se världens sämsta trummis?

Mycket bra fråga. Det undrar jag också.
Citera
2019-07-12, 19:53
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Kanske för att vi inte skulle ha/haft något Metallica utan honom?
Citera
2019-07-13, 08:31
Medlem
Ser hellre ett band som gör den musik jag gillar än "världens bästa trummis". Vill man se världens bästa på respektive instrument får man vända sig någon annanstans. Sådana musikanter brukar dock inte göra särskilt lyssningsbar musik, men de är jävligt bra på sina instrument..
Citera
2019-07-13, 08:33
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Dom gillar att spela musik live. Det är liksom det dom gjort sen dom var 18, vad förväntar du dig? Pengar finns så det räcker och blir över, tro mig.

Tycker att dom gör det bra fortfarande, även om Ulrich hade behövt träna en hel del.

Så, vad är det som är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in