• 8
  • 9
2019-07-13, 13:09
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Så, vad är det som är bra?
Jag personligen uppskattar allt utom just Ulrich.
Citera
2019-07-14, 11:55
Medlem
Geomeisters avatar
Det är 18-års gräns på Flashback. 18 år sedan? Det var 2001. Samma år som 9/11.

Jag gissar att många som såg Metallica för någon vecka sedan var 18-25 år. Dom var knappt födda när Load släpptes. Än mindre när The Black Album eller klassiska 80-tals skivorna släpptes.

Om man gillar Metallica är det klart man vill se dom live. Var man inte född under deras glansdagar får man ta det man får. Jag förstår inte riktigt resonemanget med att jämföra med decennier sedan. Möjligtvis om man är äldre och sett flera konserter genom åren. Jag tror ingen säger emot att bandet var som bäst under tidigare dagar.

Band i Metallicas storlek spelar väldigt ofta bara klassiska hits år ut och år in. Även om det är bra så tror jag dom själva lessnar på det även om dom påstår att det alltid är en bra feeling för massa låtar. Det kan inte vara givande som musiker att spela samma tjugo låtar i decennier. Att många nya låtar inte fungerar bra live beror väl ofta på publiken? Det är ju en jäkla skillnad om nästan alla sjunger med än om att folk mest går på toaletten eller sätter sig ned som någon slags vilopaus? Låtarna finns idag gratis på internet. Att plöja igenom en relativt ny skiva fem gånger innan en konsert är inte särskilt svårt (så man hänger med bättre).

Hoppas ni som var där hade det bra!
Citera
2019-07-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Oj! Knullat för lite? Begriper du inte att musik handlar om en känsla och inte hur det framförs?

Inser du själv hur jävla dumt det där låter?
Citera
2019-07-21, 19:44
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Inser du själv hur jävla dumt det där låter?

Ironi?

Så du tycker att all musik som är perfekt producerad är bättre än den som är mindre bra producerad? Wow!
Citera
2019-07-22, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Ironi?

Så du tycker att all musik som är perfekt producerad är bättre än den som är mindre bra producerad? Wow!

Metallica producerar/producerade något helt annat än vad de levererar live. Att det rycker i pungen på dig när klassikerna totalt slaktas från scen gör inte musiken bättre för det.
Citera
2019-08-01, 05:53
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hur kommer det sig att man betalar en massa pengar för att gå och se världens sämsta trummis?
Varför anser många att han är världens sämsta trummis, jämfört med vilka då?
Jag är dock inte trummis själv så jag missar säkert en del uppenbara "misstag" han gör iom det.
Ge gärna en någorlunda utvecklad redogörelse på varför han är så dålig.
Citera
2019-08-03, 14:40
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Varför anser många att han är världens sämsta trummis, jämfört med vilka då?
Jag är dock inte trummis själv så jag missar säkert en del uppenbara "misstag" han gör iom det.
Ge gärna en någorlunda utvecklad redogörelse på varför han är så dålig.

Klart han inte är "världens sämsta". Men saken är den att det han spelar inte är speciellt avancerat eller svårt (jag spelar själv trummor så jag vet) och trots detta har han alltid haft extrema problem att spela tajt live. Finns en stor mängd klipp från livespelningar från 3 decennier tillbaka fram till idag där han hamnar i otakt, fuckar upp fills osv. Det som är anmärkningsvärt är att han aldrig tränat bort detta utan tycks ha dragits med samma problem fram till nutid.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in