2019-07-12, 19:00
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Jag vill poängtera att jag på intet vis gör mig lustig över hjälten ASAP Rocky. Dock gör jag mig gärna mer än lustig över det svenska rättsväsendet, och över den rådande skolbespisningstkulturen som naglat sig fast på häktet. Over and out.

Det är glädjande att höra. Det behövs alltid fler i hyllningskören.
Som du skriver, man kan kalla en maträtt för vad man vill, men det betyder att den är ätbar.
Läste tidigare en artikel på BBC där man låter fängelsechefen uttala sig, som givetvis duckar frågorna kring hjältens inspärrning med att han inte kan uttala sig om hur specifika fångarna upplever boendesituationen på häktet.
Fängelsechefen undviker därmed också att nämna att ASAP Rocky fick spendera sina första tre dygn i en fyllecell, vilket har en helt annan standard än det man visar på bilden i artikeln. Där tycker jag protagonistens beskrivning om att sova på en tunn matta i närheten av psykiskt sjuka som kastar avföring och dunkar huvudet i väggen (någon som avtänder?) inte behöver ligga långt ifrån verkligheten.

BBC: ASAP Rocky: Sweden prison boss defends jail conditions
Citera
2019-07-12, 19:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ringa misshandel förefaller rimligt.
Det måste vara minst misshandel av normalgraden att slå någon i huvudet med ett tillhygge.
Citera
2019-07-12, 19:03
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad gjorde han för att bli isolerad?

Han var givetvis kraftigt berusad då hamnar du i fyllecell
Citera
2019-07-12, 19:04
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men Cowboysoppa är fan inte dumt och det klagade Rocky på

https://www.koket.se/efter-tio/linda-skugge/cowboysoppa-med-kottfars/

Cowboysoppan känns väl som en okej måltid i jämförelse med kaviartorsk och fruity chicken. Dock vet vi ju inte hur det hela smakade? Förmodligen rätt smaklöst och blaskigt i sann skolköksanda.
Citera
2019-07-12, 19:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Som du skriver, man kan kalla en maträtt för vad man vill, men det betyder att den är ätbar.
Läste tidigare en artikel på BBC där man låter fängelsechefen uttala sig, som givetvis duckar frågorna kring hjältens inspärrning med att han inte kan uttala sig om hur specifika fångarna upplever boendesituationen på häktet.
Fängelsechefen undviker därmed också att nämna att ASAP Rocky fick spendera sina första tre dygn i en fyllecell, vilket har en helt annan standard än det man visar på bilden i artikeln. Där tycker jag protagonistens beskrivning om att sova på en tunn matta i närheten av psykiskt sjuka som kastar avföring och dunkar huvudet i väggen (någon som avtänder?) inte behöver ligga långt ifrån verkligheten.

Sverige har bland de bästa och mildaste omständigheterna för frihetsberövade personer i världen. Det är bara löjligt att amerikaner av alla människor nu sitter och försöker få det till "inhumant". Hur fan kan man kritisera Sveriges hantering av häktade/fångar när man själv bor i ett land som bedriver verksamhet som Guantanamo för att inte tala om alla "black sites" CIA har, där bara gud vet vad i helvete som försiggår.

Om Rocky blir waterboardad så ska jag börja lyssna på ert trams om "inhumana" förhållanden.
Citera
2019-07-12, 19:05
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Vad gjorde han för att bli isolerad?
Han försvarade sig mot en aggressiv och våldsam främling.
Citera
2019-07-12, 19:06
Medlem
Citat:
Men Cowboysoppa är fan inte dumt och det klagade Rocky på

https://www.koket.se/efter-tio/linda-skugge/cowboysoppa-med-kottfars/

Fy fan där ser man att de mjölk i en gryta---? Varför...
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Han var givetvis kraftigt berusad då hamnar du i fyllecell
Han har väl i så fall berusat sig under konserten för han blev gripen direkt efter. Det är också lite märkligt att vara kraftigt berusad i tre dygn. Att befinna sig i fyllecell gör man oftast några timmar eller ett halvt dygn om anledningen är berusning.
Citera
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams

En fyllecell har väl enbart en gul galonmadrass på golvet?
Citera
2019-07-12, 19:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han försvarade sig mot en aggressiv och våldsam främling.
Fel. Han blir häktad för att han misstänks för grov misshandel och har flyktrisk. Varför han sedan blir isolerad har att göra med något han gjort efter faktumet att han blivit häktad. Han hade kunnat berätta själv om han ville. Han får skriva brev och ringa vem han vill.
Citera
2019-07-12, 19:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det måste vara minst misshandel av normalgraden att slå någon i huvudet med ett tillhygge.

Jaa, där kan det mycket väl hamna. Framtiden må utvisa vilket.
Citera
2019-07-12, 19:08
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Han har väl i så fall berusat sig under konserten för han blev gripen direkt efter. Det är också lite märkligt att vara kraftigt berusad i tre dygn. Att befinna sig i fyllecell gör man oftast några timmar eller ett halvt dygn om anledningen är berusning.

Han har inte suttit isolerad i en fyllecell i tre dagar den som sade det ljuger ju men fyllecell fick han säker besöka innan det blev häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in