2019-07-19, 12:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Misshandel är inte böter i normalfallet, misshandel är artbrott där fängelse normalt ska utgå, sedan brukar det bli villkorlig dom och samhällstjänst för en ostraffad svensk medborgare. Om Rocky döms för normalgraden av misshandel är inte detta att jämföra med din standard krogslagsmål med en knytnäve, detta är tillsammans med fler gärningsmän där sparkar är involverade, gissar fängelse mellan 8-12 mån, eftersom samhällstjänsten aldrig kan verkställas i Sverige (inte en chans att asap åker till Sverige för att rensa rabatterna på någon kyrkogård i 150 timmar...

Okej, så fängelsestraff kan vara aktuellt i ASAP:s fall (jag tror dock inte på det med tanke på det som utlöste misshandeln)? Jag försökte fråga här i tråden och tyckte bara jag fick svar om att den grad av misshandel han gjorde motsvarar böter.

MEN de kommer även ta hänsyn till vad som föregick misshandeln där ASAP till varje pris ville slippa undan en konfrontation samt att han som världsstjärna förföljdes av en otäck afghan ( vilket är en enorm säkerhetsrisk att förföljas av med tanke på vilka terrorbrott de ofta gjort sig skyldiga till, påtända av heroin så är dessa talibaner bland dem kapabla att hitta på vad som helst. I normalfallet skulle en världsstjärna bli än mer rädd än ASAP).

Hur som, i bedömningen kommer det här tas med, och då kanske misshandeln inte bedöms som fängelsestraff. Och därför ska han inte straffas med att sitta häktad.
Citera
2019-07-19, 12:14
Avslutad
För min del ska åklagarna gripas och inte fan ha semester... Sen kan de sitta på häktet till jul..

Jag skäms för att landets rättsapparat får vara så kass.. Tjänar de inte dessutom rätt så bra dessa jävla nissar som silar mygg och sväljer kameler..
Citera
2019-07-19, 12:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Dom större artisterna du nämner kan sköta sig dom går inte ut på stan och kastar och misshandlar folk tycker det är konstigt att inte folk kan köpa Sveriges lagar

De artisterna jag nämnde lite snabbt har lite mer säkerhet kring sig och rör sig aldrig fritt på stan såhär varför dessa situationer aldrig inträffar.

Så vad skulle du ha gjort om nån gick efter dig, trackaseeade dig, kastade saker? Låtsas som ingenting? ASAP bad dom sluta - de fortsatte. Så prata fungerar inte. Vad hade du gjort? Vad är korrekt agerande i situationen?
Citera
2019-07-19, 12:18
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej, så fängelsestraff kan vara aktuellt i ASAP:s fall (jag tror dock inte på det med tanke på det som utlöste misshandeln)? Jag försökte fråga här i tråden och tyckte bara jag fick svar om att den grad av misshandel han gjorde motsvarar böter.

Googla på "misshandel 14 dagar" så får du se vad A$ap Rocky riskerar för straff.

Exempel:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/fangelse-for-nattlig-misshandel

Citat:
En 31-årig man döms till fängelse i 14 dagar för två fall av misshandel samt skadegörelse.

Mannen har sedan tidigare förekommit 31 gånger i brottsbelastningsregistret, och har senast avtjänat en fängelsedom för grovt bedrägeri. Han döms nu till 14 dagars fängelse, och ska betala 1 000 kronor i skadestånd vardera till de två målsäganden som utsattes för misshandel.
Citera
Medlem
Det är sällan ett "brott" är så väldokumenterat som detta. Varför exakt behöver åklagaren mer tid?? Skandal. Alla normala människor skulle slängt en sån irriterande person i backen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Att stå i grupp och sparka på en liggande person är inte att "försvara sitt eget liv och hälsa".

honk honk

Nej och tänk att folk har så svårt att förstå det.
Citera
2019-07-19, 12:19
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Jag har för mig att häktningsförhandlingarna är satt till klockan 13-14 (A$ap Rocky), samt de övriga två misstänkta klockan 14-15 respektive 15-16. Det lutar väl åt att samtliga personer blir omhäktade. Daniel Suneson tog väl över när bögen Fredrik Karlsson gick på semester?

Fan att behöva skämmas så här även utomlands också. Presskonferensen med "Liberace" var bland det pinsammaste jag sett.

Har man fått tag på hazarerna ännu eller håller dom sig undan och knarkar någonstans? När t.om. en hazar nyktrat till något och inser att det är dags att ligga lågt så fattar man att något är lurt.

Tydligen skall rapparen fått bättre villkor i häktet tack vare någon amerikansk höjdare? Är det verkligen möjligt? Jag trodde att vi levde efter principen om "alla människors lika värde" i Sverige?

Såna här fall drar till sig de narcisster som finns i överflöd inom rättsväsendet och det blir en långdragen soppa av allting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
ASAP har inte begått misshandel öht. Han har agerat i självförsvar mot två (förmodligen) drogpåverkade kriminella afghansvin som förföljde honom och hans sällskap, där afghansvinen slog dem både med händer och hörlurar. Afghansvinen trakasserade oavbrutet ASAP Rocky och hans livvakt och vägrade sluta göra det trots flera tillsägelser. Eftersom afghanhundarna agerade våldsamt så hade ASAP Rocky och hans sällskap till slut inget annat val än att freda sig med våld. Det är omöjligt att freda sig mot våldsamma personer som inte ger sig, utan att man själv tvingas använda övervåld.

För helvete, ditt jävla mongo, det är ju det svenska rättssystemet som hindrar oss svenskar från att stå upp för saker, pga av idioter som du som inte kan tänka. Vi svenskar åtalas för hets mot folkgrupp om vi säger sanningen på internet om alla invandrarsvin som kommit hit till Sverige och utnyttjar oss och begår brott hela dagarna.

Vi svenskar hindras också från att ingripa i våldssituationer som den med ASAP Rocky och afghanerna eftersom man blir åtalad för misshandel om man försvarar sig mot våldsamma brottslingar. Sveriges lag tar brottslingars parti. Det gör Sveriges media och politiker också. Svenskarna vet att man blir åtalad för misshandel om man ingriper. Alla dessa snorungar och gäng som förstör överallt på stan, de vet att vuxna inte får peta på dem. De hotar att polisanmäla så fort man ens säger till dem.

Ditt jävla mongo. Det finns INGET i videon som tyder på att ASAP agerat i självförsvar. Det enda man ser är att ASAP förgriper sig fysiskt på en kille och det är enligt dig "självförsvar" för att du gillar att suga svart snopp.

Så flytta då ditt jävla mongo om du ska grina på flashback så mycket över hur dåligt Sverige är. Varför bor du ens här då?
Senast redigerad av kajusi 2019-07-19 kl. 13:13.
Citera
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hmm, imorgon har vi omhäktningsförhandling...hur ska rättsapparaten rädda sitt ansikte?

Medge omhäktning = Gräva sig ännu djupare i träsket som kallas förtroende för staten och våra rättsvårdande myndigheter.

Neka omhäktning = Medge att den första häktningen var fel då flyktfara fortfarande föreligger.

Baserat endast på vad videofilmerna visar så finns endast följande på ASAP:

Kastar iväg afghanen:
https://youtu.be/OEOguwN8i8U?t=206
MISSHANDEL

Möjlig spark mot afghanens västerarm, men det går inte att se om det verkligen är en spark
https://youtu.be/OEOguwN8i8U?t=209
MISSTÄNKT MISSHANDEL / FÖRSÖK TILL MISSHANDEL

Slag med högerhanden med insidan av en knuten näve mot afghanens vänstra kind (han slår alltså inte med knogarna mot afghanen): https://youtu.be/OEOguwN8i8U?t=212
RINGA MISSHANDEL

Brottsrubricering: MISSHANDEL (ändrad från GROV MISSHANDEL)

Tidigare straffad i Sverige: Nej

Frihetsberövad: Ja - Häktad

Rimlig påföljd: MISSHANDEL Dagsböter

Trolig påföljd: GROV MISSHANDEL 18-36 månaders fängelse

Kommentar: Han slänger iväg afghanen och det ser ut som en lam spark som följs upp av ett mesigt slag mot afghanen = MISSHANDEL av normalgraden = Bötesstraff i normalfallet.

ASAP har redan erkänt misshandel - Check
ASAP behöver inte närvara vid en rättegång om han redan erkänt - Check
ASAP har suttit frihetsberövad i onödan - Check
ASAP kommer kräva ersättning för tiden han spenderat i häkte som inte står i proportion till brottet - Check

Vad i helvete håller staten på med?

/Provokatör

Har ASAP erkänt misshandel? Det har gått mig helt förbi hittar inget i tidningarna heller. Det borde vara uncheck på den.
Citera
2019-07-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Fan att behöva skämmas så här även utomlands också. Presskonferensen med "Liberace" var bland det pinsammaste jag sett.

Men herregud så lätt du skäms. Det är det pinsamma.
Citera
2019-07-19, 12:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Misshandel är inte böter i normalfallet, misshandel är artbrott där fängelse normalt ska utgå, sedan brukar det bli villkorlig dom och samhällstjänst för en ostraffad svensk medborgare. Om Rocky döms för normalgraden av misshandel är inte detta att jämföra med din standard krogslagsmål med en knytnäve, detta är tillsammans med fler gärningsmän där sparkar är involverade, gissar fängelse mellan 8-12 mån, eftersom samhällstjänsten aldrig kan verkställas i Sverige (inte en chans att asap åker till Sverige för att rensa rabatterna på någon kyrkogård i 150 timmar...

Jag skriver vilket straff som är rimligt, dvs vad jag tycker är rimligt mot bakgrund av vad jag vet i ärendet och baserat på min tidigare erfarenhet. Jag vet mycket väl att MISSHANDEL är ett artbrott, iom häktningen så gick allt 'out of proportion' och staten måste nu löpa hela linan ut och döma till en frihetsberövande påföljd på den övre skalan vilket jag redogjort för tidigare i tråden.

Vad gäller vad som är standard som påföljd så finns det mycket att diskutera, vi har att välja på RINGA MISSHANDEL, MISSHANDEL, GROV MISSHANDEL och SYNNERLIGEN GROV MISSHANDEL, brottsrubriceringar och påföljder är mer eller mindre ett lotteri.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Han blev väl tilldelad fallet efter att Rocky hade blivit häktad. Det var väl riksåklagaren som tog beslutet om häktning och inte Karlsson.

Självklart var det Karlsson som tog beslutet och inte RÅ.

/Provokatör
Citera
2019-07-19, 12:21
Medlem
Wayaheads avatar
Hela historien är såååå ohyyygligt underhållande! Se feministiska bögsverige leverera en aldrig sinande pk syntax error! Hela rättsväsendet kommer att slå knut på sig, vad de än kommer fram till.

Det här är äkta feminism, jag vill se bögar och feminister slita hårstestar och klösa ögonen ur varandra, obetalbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in