2019-07-12, 18:43
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Som jag i ett tidigare inlägg påtalade har åklagaren tidigare gjort sig känd för att fatta beslut i utredningar utan att ens ha kollat på filmbevis.
Det är möjligt att åklagaren fick det hela på sitt bord med en kort summering om vad som hänt och vem som varit inblandad och utan att ens glutta på de filmer som offentliggjorts valde att med sin brottsrubricering symboliskt markera att man rör inte de av Sveriges regering utvalda folket.

Åklagaren baserar häktningen på följande om man nu ska tro att Aftonslasken lyckades citera honom korrekt:
– Han [afghanen] har sårskador och fått sy, han [afghanen] åkte ambulans efter händelsen till sjukhus.
Sårskadorna kan han [afghanen] ha orsakat sig själv i samband med att han [afghanen] viftade med sin spruckna hörlurar.
Att du får åka ambulans bevisar inte ett skit.
Han [afghanen] fick lämna sjukhuset efter en timme och lite omplåstring.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-12 kl. 18:59.
Citera
2019-07-12, 18:43
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Folk gör sig lustiga över hjälten ASAP Rockys boendestandard.
Jag vill poängtera att han satt isolerad under sina tre första dygn i en fyllecell som stank urin.
Det är hjärtskärande hur vi behandlar gatans hjältar i det här landet!

Jag vill poängtera att jag på intet vis gör mig lustig över hjälten ASAP Rocky. Dock gör jag mig gärna mer än lustig över det svenska rättsväsendet, och över den rådande skolbespisningstkulturen som naglat sig fast på häktet. Over and out.
Citera
2019-07-12, 18:44
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Kanske redan har postats i tråden, men har någon häktningsprotokoll?

https://www.docdroid.net/ScqVJg9/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-17.pdf
https://www.docdroid.net/1hsB4WU/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-18.pdf
https://www.docdroid.net/RuQo0ex/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-19.pdf

Vassego!

/Provokatör
Citera
2019-07-12, 18:46
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Imorgon serveras Rocky-gubben "fruktig kyckling" i häktet, törs man ens tänka på vad det fruktiga är? Det skulle inte förvåna mig om rätten inkluderar såväl plommon som bananer? Håller tummarna att någon vänlig själ på häktet kan smuggla in en påse lösgodis åt grabben.

Man undrar ju även lite nyfiket om det blir "sten-sax-påse" mellan poliserna om vem som skall berätta att middagen blir "fruity chicken".

Efter dagens "kaviartorsk" lär han vara överlycklig över att höra att han kommer bli serverad kyckling
Citera
2019-07-12, 18:52
Bannlyst
Efter Rocky inte velat stötta ”black life matters” så är han inte lika populär hos svarta.

“So every time something happens because I’m black I gotta stand up? What the f**k am I, Al Sharpton now?” the rapper told Time Out New York at the time.

“I’m A$AP Rocky. I did not sign up to be no political activist.”

https://imgur.com/a/N4Nsv5e
Senast redigerad av Eskapisterna 2019-07-12 kl. 18:56.
Citera
2019-07-12, 18:53
Medlem
Citat:
Jag vill poängtera att jag på intet vis gör mig lustig över hjälten ASAP Rocky. Dock gör jag mig gärna mer än lustig över det svenska rättsväsendet, och över den rådande skolbespisningstkulturen som naglat sig fast på häktet. Over and out.

Skolbespisningskulturen går ut på att 1 barn får samma måltid som 1 fånge.

Maten i skolan är 1 måltid. Maten i fängelse är 3 måltider + 2 mellanmål. - priset är ca detsamma - gissa från vilken budget politikerna skimmar - skolans eller fängelsets?
Citera
2019-07-12, 18:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Annie Lööfs älskingshazarer attackerade stackars ghettonegrer på tillfälligt besök. Negrerna slog tillbaka och spöade hazarerna. Nu har PK-sverige ett problem. Moment22 ??

Haha.. mitt i prick.
Citera
2019-07-12, 18:54
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Imorgon serveras Rocky-gubben "fruktig kyckling" i häktet, törs man ens tänka på vad det fruktiga är? Det skulle inte förvåna mig om rätten inkluderar såväl plommon som bananer? Håller tummarna att någon vänlig själ på häktet kan smuggla in en påse lösgodis åt grabben.

Man undrar ju även lite nyfiket om det blir "sten-sax-påse" mellan poliserna om vem som skall berätta att middagen blir "fruity chicken".

Men Cowboysoppa är fan inte dumt och det klagade Rocky på

https://www.koket.se/efter-tio/linda-skugge/cowboysoppa-med-kottfars/
Citera
2019-07-12, 18:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu får du kola ner en aning.

Att utifrån dom bevis (filmklippen) som är tillgängliga påstå att afghanen gjort sig skyldig till ”FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL ” närmar sig det infantila.

Ta ett djupt andetag och räkna sedan till tre ;-)

Ha Ha, näe det kommer jag inte att göra: Brottsbalk (1962:700) kapitel 3
6 § Är brott som avses i 5 § att anse som grovt, döms för grov misshandel till fängelse i lägst ett år och sex månader och högst sex år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen har tillfogat en svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet.

[S2]Är brottet att anse som synnerligen grovt, döms för synnerligen grov misshandel till fängelse i lägst fem och högst tio år. Vid bedömningen av om brottet är synnerligen grovt ska det särskilt beaktas om kroppsskadan är bestående eller om gärningen har orsakat synnerligt lidande eller om gärningsmannen har visat synnerlig hänsynslöshet. Lag (2017:332).
Från videon:

1) Afghanen svingade ett par 250 gram tunga hörlurar mot huvudet på livvakten, blodvite uppstod och hörlurarna gick sönder när dom med full kraft träffade mannens huvud. (MISSHANDEL)

2) Afghanen gör ett nytt utfall genom att svinga dom nu trasiga hörlurarna (med vassa kanter) mot livvaktens huvud. Dom vassa kanterna kunde träffat livvaktens öga och därigenom tillfogat livvakten varaktigt begränsad eller permanent nedsatt syn (svår kroppsskada) FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL.

Vill du i ytterligare inlägg förringa afghanens våldsamheter så kommer dom ignoreras från min sida.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-12 kl. 19:01.
Citera
2019-07-12, 18:59
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
??? Spelar väl ingen roll vad Bruce Springsteen skulle gjort..??
Tänk om du skulle börja tänka till lite..
och ställa dej frågan varför inte en artist ska kunna gå omkring på Stockholms gator utan att bli trakasserad och påhoppad??? I själva verket är ju caset skitenkelt! Det var dessa babbar som startade och provocerade. Men i det vänsterliberala Sverige som dräller av ointelligenta personer är rätt väldigt sällan rätt..

Du tycks inte förstå hur saker och ting fungerar i Sverige om jag kallar dig bögjävel så betyder inte det att du får slå sönder min näsa . Då åker du på grov misshandel förstår du?
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Folk gör sig lustiga över hjälten ASAP Rockys boendestandard.
Jag vill poängtera att han satt isolerad under sina tre första dygn i en fyllecell som stank urin.
Det är hjärtskärande hur vi behandlar gatans hjältar i det här landet!
Vad gjorde han för att bli isolerad?
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashZack
Skönt att någon har koll. Är själv jurist och kan intyga att Henrik Olsson Lilja tillhör de absolut bästa försvarsadvokaterna i landet. Bland hans senaste framgångar kan exempelvis detta nämnas: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLVWgR/hd-slapper-kinesisk-medborgare-pa-fri-fot?fbclid=IwAR27a5XIFJfqbAZUXfBvpREDPc54_Y7wPtJXf Qum0AeXYwlqv S_foaPFqZg.

Alla som kan någonting om brottmål vet att den genomsnittliga försvarsadvokaten lyckas få sin klient frikänd i knappt 5 % av fallen, medan den riktigt duktiga (läs Henrik Olsson Lilja, Johan Eriksson, och Thomas Olsson) möjligtvis lyckas med 7–8 %. Det som spelar roll är dock givetvis hur målet ser ut vad gäller bevis o.s.v.

I övrigt har du helt rätt i allt du skriver Haag. Den som påstår att någon försvarsadvokat vinner mer än 50 % av sina mål, eller att en viss advokat kostar mer än någon annan, är helt enkelt okunnig och förtjänar inte ens en diskussion.
Haaaaaaag är en fullständig nolla som inte ens har tittat på videobevisen i fallet som hon kommenterar.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej sakta i backarna! Du måste ju se skillnad på...
1. En person som slår till med ett headset EN gång och sedan "backar undan".
och...
2. En person som upprepat matar slag, misshandlar dig och skadar dig, och sedan "backar undan"

Givetvis utgör situation 2 ett större och farligare hot. Situationen är ju 100ggr värre och givetvis finns det "nöd" i detta fall, kontra situation 1 där det inte är det.
Haaaag menar att vakten inte hade rätt till nödvärn eftersom att det var situation 1 som inträffade i det här fallet. Den som tittar på videon ser att det är solklart att det var situation 2 som inträffade.
https://youtu.be/XfzXwBFXFts?t=32
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-07-12 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in