Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-30, 11:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Därför äggröra innehåller majo.

Låter rimligt. Jag köpte en (185/140g) med vatten och en med olja.
Aldrig någonsin haft problem med röror heller.
Min gissning är att majonnäsen är för stabil för spricka av tonfiskens olja.
Citera
2019-06-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag brukar använda en vanlig nätsil.

https://www.ikea.com/se/sv/p/idealisk-sil-rostfritt-stal-76113785/

Jag har en identisk sil.

Den funkar nog.
Citera
2019-06-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ta en ren handduk, lägg fisken i mitten och snurra handuken så att du kan pressa ur vattnet, om du fattar hur jag menar...

Svårt att se att du har problem med för vattning tonfisk, jag tycker det brukar räcka med att göra som du gjort tidigare.

Jag är väl lite av en hoppas-perfektionist.
Citera
2019-06-30, 11:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Hur blandar sig oljan med majon?
Vet du vad majonnäs består av? I så fall borde du ha svaret där.
Citera
2019-06-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Aldrig någonsin haft problem med röror heller.
Min gissning är att majonnäsen är för stabil för spricka av tonfiskens olja.

Jo, den är ganska tät.

Denna:
http://forumbilder.se/I5O73/img-20190630-114252801
Citera
2019-06-30, 11:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo, den är ganska tät.

Denna:
http://forumbilder.se/I5O73/img-20190630-114252801
Den har jag prövat, men kanske den har lättare att spricka om man har slagit den själv.
Citera
2019-06-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Den har jag prövat, men kanske den har lättare att spricka om man har slagit den själv.

Den är god.

Har tyvärr ingen mixer och pallar inte vispa själv.

Ägg finns det alltid gott om.
http://forumbilder.se/I5O73/img-20190630-115149043
Citera
2019-07-08, 19:22
Medlem
kukflashs avatar
Jag har alltid värmt kycklingbröst till 65 grader (använder stektermometer) men tydligen ska man ha upp till 74 grader?! Hur farligt är detta egentligen? Köttet har varit vitt och inte blodfärgad saft. Har inte heller blivit sjuk men kan det komma något efter ett tag?
Citera
2019-07-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag har alltid värmt kycklingbröst till 65 grader (använder stektermometer) men tydligen ska man ha upp till 74 grader?! Hur farligt är detta egentligen? Köttet har varit vitt och inte blodfärgad saft. Har inte heller blivit sjuk men kan det komma något efter ett tag?

Det beror på tillagningstiden också. Är köttet vitt så ska det inte vara ett problem. Det är inte så att alla bakterier plötsligt dör när du uppnår en viss temperatur. Det är en gradvis process. Jag har kört kyckling med sousvide så att den fortfarande var rosa i mitten och den gick utmärkt att äta.

Min fru vägrade att äta och gnällde något om mordförsök...
Citera
2019-07-12, 18:04
Medlem
Emolls avatar
Funderade på en grej idag. Skulle man inte kunna ta en färdig potatissallad och slänga ni den i ugnen? Finns det någon som har testat detta? Jag tror det skulle kunna bli en succé. Men varför har man aldrig hört någon som provat det?

Jag har googlat om detta men hittar faktiskt ingen person som verkar ha testat det, inga recept heller.
Så vad tror ni experter, skulle det gå? Krämig är den ju redan, så tillbehör skulle man egentligen inte behöva bortsett från smaksättningar isf.
Citera
2019-07-12, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Funderade på en grej idag. Skulle man inte kunna ta en färdig potatissallad och slänga ni den i ugnen? Finns det någon som har testat detta? Jag tror det skulle kunna bli en succé. Men varför har man aldrig hört någon som provat det?

Jag har googlat om detta men hittar faktiskt ingen person som verkar ha testat det, inga recept heller.
Så vad tror ni experter, skulle det gå? Krämig är den ju redan, så tillbehör skulle man egentligen inte behöva bortsett från smaksättningar isf.

Den kommer bli varm iallafall, och med största sannolikhet skära sig.
Varför skulle du vilja värma färdig potatissallad?
Det låter märkligt och äckligt.
Citera
2019-07-12, 18:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll

klart du kan. Låg värme. Toppa med ost och bacon sen salladslök vid servering. Det grillade vi en sen kväll och det blev riktigt fint. Serverades med en grogg och de sista Roslagskorvarna vi hade kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in