2019-07-10, 21:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameQ
Al Gore siade att världen skulle gå under för tio år sedan. Alla ni med Greta i spetsen som tror att världen går under om 10 år, kan sitta stilla, inget händer!
Intressant är att, USA, Kina (2300 nya kolkraftverk), Indien(300 kolkraftverk), Australien m.fl, hoppar av IPCC och århundradets värsta bluff! I Afrika kommer Kina att bygga uppåt 400 kolkraftverk!
Så ser världen ut idag!

Typisk faktoid.

Australien hoppar förresten inte av det du kallar en bluff. Australien är en federation, och de olika staterna är helt fria i att strunta i vad centralregeringen säger om hur man skall skapa energi.

Det är också något som händer i detta nu, och solkraft är något som exploderar och bara är i början av att vara fullt utnyttjad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_power_in_Australia
Senast redigerad av goseigen 2019-07-10 kl. 21:39.
Citera
2019-07-10, 23:11
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Den lilla grupp forskare som tror på kallare tider kan som sagt inte på något sett enas om när denna skall börja.

Och innan dess skrev han "Cold Sun". I det här föredraget från 2014 hävdar han att uppvärmningen slutade för 30 år sedan:
https://youtu.be/miIEAOAOgyI?t=1489
Här hittade jag också en lista förutsägelser av denne Casey som trots författarens påståenden inte slagit in:
https://drrichswier.com/2014/08/24/guess-made-eleven-major-climate-change-predictions-come-true/
"That the Earth’s atmospheres would begin to cool soon after 2007."

Som vi ser av din sista illustration hade solen sitt max kring 1960, så varför fortsätter det bli varmare om det nu är solen som styr?

Enligt Casey skall vi inte bara få kyla svält och elände. USA skall tydligen drabbas av enorma jorbävningar också enligt hans "Upheaval". Snacka om domedagsprofet! "Prepare yourself, your family, and your business for the most dangerous earthquakes you’ll ever face with Upheaval!"

Det har i alla fall visst underhållningsvärde att se vad ni hittar för kufar att förlita er på.

Att du har väldigt svårt att förstå kan inte vi rå för. Du får läsa själv vad Nasa skriver.

SPACE WEATHER IMPACTS ON CLIMATE

Citat:
All weather on Earth, from the surface of the planet out into space, begins with the Sun. Space weather and terrestrial weather (the weather we feel at the surface) are influenced by the small changes the Sun undergoes during its solar cycle.
Citera
2019-07-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Att du har väldigt svårt att förstå kan inte vi rå för. Du får läsa själv vad Nasa skriver.
" It should be noted that the change in climate due to solar variability is likely small, but more research needs to be done."

OK, då var vi överens om det?
Citera
2019-07-11, 08:49
Medlem
runeos avatar
Citat:
Du skriver sådant här, men var kommer det ifrån? När är det skrivet? Jag har sett sådana här påståenden om en omedelbart förestående nedkylning i över ett decennium. Den där avkylningen vägrar dock infinna sig.

Du har alltså låg tillit till NASA?
https://electroverse.net/nasa-predicts-next-solar-cycle-will-be-lowest-in-200-years-dalton-minimum-levels-the-implications/

https://www.weather.gov/news/190504-sun-activity-in-solar-cycle

NASA hittar du till själv!
Citera
2019-07-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runeo
Du har alltså låg tillit till NASA?
Så NASA räknar med att nästa solcykel blir svagare än genomsnitt. Vad har det med avkylning på jorden att göra?
Senast redigerad av Xenonen 2019-07-11 kl. 09:03.
Citera
2019-07-11, 11:23
Medlem
runeos avatar
Citat:
Så NASA räknar med att nästa solcykel blir svagare än genomsnitt. Vad har det med avkylning på jorden att göra?
Så farbror har ingen aning om solaktivitetens med cykler på 11 år, 100 år, 206 år eller 500, 1000 eller 11500 år? Med min, max och utsläckningspunkter? OK, fortsätt med att CO2 sköter solens uppgifter du. Men du behöver uppgradera befintlig kunskap.
Citera
2019-07-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runeo
Så farbror har ingen aning om solaktivitetens med cykler på 11 år, 100 år, 206 år eller 500, 1000 eller 11500 år? Med min, max och utsläckningspunkter? OK, fortsätt med att CO2 sköter solens uppgifter du. Men du behöver uppgradera befintlig kunskap.
Detta är en tråd om jordens klimat, vill du diskutera astronomi finns det en grupp för det också.
Citera
2019-07-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Nu handlar väl tråden främst om koldioxidutsläpp. Jag kan inte tänka mig att en flod börjar brinna till följd av koldioxidutsläpp. Länka gärna till händelsen om så var fallet.

Jag nämnde det bara för att det var en så pass extrem händelse att den fick folk att vakna till - och gjorde att Environmental Protection Agency skapades...!

Vad kommer att krävas för att övertyga alla skeptiker om att vi MÅSTE göra något radikalt åt sakernas tillstånd? Tomma brödhyllor? Akut vattenbrist?
Citera
2019-07-11, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Jag nämnde det bara för att det var en så pass extrem händelse att den fick folk att vakna till - och gjorde att Environmental Protection Agency skapades...!

Vad kommer att krävas för att övertyga alla skeptiker om att vi MÅSTE göra något radikalt åt sakernas tillstånd? Tomma brödhyllor? Akut vattenbrist?

Det kommer aldrig hända, åtminstone inte till följd av koldioxidutsläpp. Herregud människa, du verkar ju inbillningssjuk.
Citera
2019-07-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det kommer aldrig hända, åtminstone inte till följd av koldioxidutsläpp. Herregud människa, du verkar ju inbillningssjuk.

Så förra årets bevattningsförbud och nära förestående nödslakt av boskap - här i Sverige - var bara en ond dröm menar du?

Jag kommer iaf att sova lugnt i natt för du - "countolaf" - har sagt på Flashback att "det kommer inte att hända". Oerhört betryggande.
Citera
2019-07-11, 13:38
Medlem
Det var nog många amerikanare som trodde "en flod kan väl inte börja brinna heller" på 60-talet. Men det hände. På riktigt.

Vad behöver hända klimatmässigt för att ni skeptiker i tråden ska fatta? 50 grader i Skåne? 47? Eller exakt var går gränsen för ert uppvaknande?

Eller är skeptiker som svensk medelklass, som behöver få barnen rånade och bilen bränd innan de fattar problemen med invandringen? Kokta grodor-syndromet?
Citera
2019-07-11, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Så förra årets bevattningsförbud och nära förestående nödslakt av boskap - här i Sverige - var bara en ond dröm menar du?

Jag kommer iaf att sova lugnt i natt för du - "countolaf" - har sagt på Flashback att "det kommer inte att hända". Oerhört betryggande.

Det hade med vädret att göra. Varför är inte årets sommar minst lika varm då om det nu har med klimatet att göra? Och hur förklarar du somrarna 1933 och 1947?

Att vattnet skulle ta slut helt i Sverige och att "brödhyllorna" skulle stå tomma på grund av koldioxidutsläpp är ju rent nonsens. Tvärtom så har ju matproduktionen ökat världen över i takt med allt mer avancerad industrialisering. Och vad är det som möjliggör det? Hmm...kan det vara den där "livsfarliga" oljan och frihandel kanske som gör att vi inte behöver oroa oss för akut matbrist?

Istället vill ni förbjuda olja och lägga skatt på allting. Det om något kommer orsaka matbrist, inte koldioxidutsläpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in