Citat:
Ursprungligen postat av
katalina
xxxx
Bästa Katalina, hold your horses. Om jag vore en desillusionerad och elak forummedlem skulle jag be dig läsa tråden från början. Men det tänker jag inte göra. För jag är inte en sådan.
Tråden tar sin början med att det blir officiellt via ett förundersökningsprotokoll att Nujens har betalat ut ca 85.0000 svart personligen till Akilov som sedermera massakrerade några på Drottninggatan i Stockholm. Tidigt 2018, om jag inte minns fel.
Sedermera på våren 2018 kommer det hela upp i det beryktade reportaget i Uppdrag Granskning, där Özz framför hela svenska folket gör bort nåt sig så inihelvete så att kråkorna börjar flyga upp och ner. Men märk väl att detta reportage inte gjordes i det ordinarie programmet, det fick man själv ta reda på att det sändes på SvT Play.
Nåja. Efter det tog denna tråd fart ordentligt. Flera väldigt insatta personer, flera med anknytning till Gotland, kunde redovisa klanens svartbyggen, obefintliga byggnadslov och andra avarter på ön.
Och nånstans för ett år sedan började också flera medlemmar att att kontakta massmedia, både svenska och utrikes, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, Region Gotland osv. osv.
Alla datum och händelser finns beskrivna i denna tråd.
Problem:
1. Vid egen kontakt med svensk mainstream-media, MSM, angående det uppenbara svartbetalningen till Akilov så svarar man mig att : "- Özz (läs klanen Nujen) kunde ju inte veta att han (Akilov) skulle begå ett terroristbrott. Mitt svar: men de facto var det så. Betalningarna bidrog ju till hans uppehälle i Sverige, trots att han skulle utvisas enligt beslut. Ingen i MSM vill lyssna på det.
2. Svartbetalningar till hantverkare är ett utbrett svenskt beteende med hänvisning till vårt skattetryck. Tyckte bland annat en hög chef (VD?) på ett svenskt stort byggbolag. Min egen åsikt: har inte Özz stått på scen och hycklat svenskar för att inte betala vitt?
3. Köpet av fastigheterna finns redovisade i tråden, olika tidpunkter och jag har de inte aktuella nu. Men enligt en stort uppslagen artikel i gotländsk lokalmedia slår Özz fast att han avser att köpa Gazeliigården för att där uppföra en teater. Och genomföra föreställningar. 2017 nån gång tror jag. Övervåningen där hyrs nu ut via HomeAway.
4. Beträffande Villa Zetterling, det förutvarande militära förrådet, så har det rustats upp för att bli ett institutionsboende, dvs. ett HVB-hem. Det är så jävla uppenbart så ingen kan tro nåt annat. Syster asyladvokat hade förstås koll. Och sen hon och hennes man med sidobolaget Othem Omsorg ser sig lite frustrerade. Men.....vi hyr ut det till stora grupper. Men nu bor ju M*moste där. Vaktmästaren som glider runt i den gamla Mercan som står på Özz bolag. Och var fan är morsan? Hon som Özz bor med i Nacka.
Man kan fortsätta hur länge som helst.
Men.....Mainstreammedia kommer inte att ta upp detta så länge inte nån enstaka journalist eller politisk påverkare börjar skrika. Man kommer att säga att så länge inget brott är konstaterat så skiter vi i det. Se skillnaden: i fallet Martin Timell var inget brott konstaterat, bara misstankar. Men ändå så skapade man klickar så det bara skrek om det.
Alla vet vi att MSM har stora ekonomiska problem, ingen läser deras alster längre. Väldigt få i alla fall. Man måste skapa klick för att få in reklampengar.
Det absurda i detta är ju att ett avslöjande av familjen Nujens avvikelser ifråga om skatteinbetalningar och att i övrigt försöka att inte göra rätt för sig torde inbringa åtskilliga kronor i klickbidrag för MSM.
Men, som sagt, det här med byggnadslov och det som hänger ihop med det förstår inte många medborgare. Och framförallt inte journalister.
Så, slutligen, jag vetefan vad detta tar vägen.