Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-10, 21:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vet.
Det är det där med MSM:s hittillsvarande totala ointresse för Nujen-Akilov-kopplingen som i grunden är djupt oroande.
SvD har ju dessutom med sin beramade försvarsartikel (dec 2018) hjälpt till med att aktivt lägga en våt filt över Özz-delen av den här skandalen!

Jag är inte rätt person att ge råd hur man skall få MSM-skutan till att svänga 180° när det gäller den här omfattande skattesvindeln och "Akilov-stödet" och plötsligt vilja börja gräva och rapportera.

Det får väl först tas i alternativmedia i så stor omfattning, så att mannen och kvinnan på gatan till slut tröttnar på MSM:s "skyddande av brottsling"-attityd, så att de säger upp sina prenumerationer, eller?

Om t ex en partiledare från, säg Sölvesborg, under valturnérandet sommaren 2022 plus i Almedalen samma år rakt ut berättar om hur starka vänster-/liberala krafter skyddar klanen Nujen och att detta skyddande tagit sig in i rättsväsendet -ja, då tror jag t o m DN och GP skulle börja vända på kappan.
Så vill jag tro.

Men med tanke på den ekande tystnad som råder, vågar jag inte riktigt hoppas på nånting.

Klanerna börjar få det hett om öronen. Det börjar röra på sig i Tyskland. Klanmedlemmar med ursprung från bla Palestina och Kurdistan tas nu hand om av Tysk polis med sk nolltolerans, dvs Nujens svartarbetare och skattefusk skulle i Tyskland innebära buren direkt. Dessa klaner är utbredda i bla i Berlin och Northrein westphalen mfl platser. Stor kriminalitet, har bla blivit tvingade att lämna tillbaka fastigheter för 10miljoner Euro i Berlin..

https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/germany-cracks-down-on-clan-crime-with-zero-tolerance/a-47341384
Senast redigerad av Nixter 2019-07-10 kl. 21:58.
Citera
2019-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det funkar ju bra i media, då de kan säga att de missuppfattat gången i det hela. Då kan media inte skriva att de gjort det med vett och vilje, eftersom de enligt Nujens inte alls är fallet. Man ser väl hellre dum ut än kriminell.

De är väl inte förtåndshandikappade?! De vet ju vad som står i köpeavtalen. Dem har jag inte läst, men där bör ingå klausuler om att regionen skulle sköta separationen av värme- och vattenledningar.

Det finns väl journalister som är fastighetsägare och som kan något om fastighetsrätt. Nüjens får väl försöka stämma säljarna här på de här "missförståndspunkterna" för att få säljarna att stå för mer än vad som står i avtalen.

Med advokaten Debbie Nüjen som köpare finns inte en susning till chans att hon "missförstått" att det som inte står i avtalen har hon förstått som att det stod där! Eller lever hon i en föreställning att fastighetsaffärer i Sverige görs upp med ett handslag och muntliga löften?

För övrigt så äger ju bägge syskonen hus i Nacka, så även Özz bör vara kunnig om basalt om fastighetsrätt i Sverige.
Citera
2019-07-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Klanerna börjar få det hett om öronen. Det börjar röra på sig i Tyskland. Klanmedlemmar med ursprung från Palestina och Kurdistan tas nu hand om av Tysk polis med sk nolltolerans, dvs Nujens svartarbetare och skattefusk skulle i Tyskland innebära buren direkt. Dessa klaner är utbredda i bla i Berlin och Northrein westphalen mfl platser. Stor kriminalitet, har bla blivit tvingade att lämna tillbaka fastigheter för 10miljoner Euro i Berlin..

https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/germany-cracks-down-on-clan-crime-with-zero-tolerance/a-47341384
Det har jag inget emot alls, det där du fetat.
Är ofta i Berlin på uppdrag och känner till vad som händer där.
Vill inte gå offt, men minns jag inte fel, så uttryckte sig Angela Merkel offentligt och nämnde att det här med "multikulti" inte blev så där värst lyckat.

Kanske dags att Sverige inför författningsdomstolar om inte de vanliga domstolarna klarar av att hålla sig neutrala och därför se till att få klanen Nujen bakom lås och bom?
Tänker på ett sånt rent svinaktigt beteende som Mamoste Nujen uppvisar! Låter sig låtsasskrivas i ett förråd på Gotland för att på det viset hjälpa sin vidriga avkomma, son Özz och dotter Debbie, att undkomma rättvisan när det gäller ombyggnad, "svartbyggnad" och brott mot hotell-/uthyrningsbestämmelser!

@Mamoste Nujen: Är det på det här obehagliga, närmast kriminella viset, du tackar Sverige för att du och din familj fick lov att komma hit?!
Att du inte skäms?!
Tvi!
Citera
2019-07-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
De är väl inte förtåndshandikappade?! De vet ju vad som står i köpeavtalen. Dem har jag inte läst, men där bör ingå klausuler om att regionen skulle sköta separationen av värme- och vattenledningar.

Det finns väl journalister som är fastighetsägare och som kan något om fastighetsrätt. Nüjens får väl försöka stämma säljarna här på de här "missförståndspunkterna" för att få säljarna att stå för mer än vad som står i avtalen.

Med advokaten Debbie Nüjen som köpare finns inte en susning till chans att hon "missförstått" att det som inte står i avtalen har hon förstått som att det stod där! Eller lever hon i en föreställning att fastighetsaffärer i Sverige görs upp med ett handslag och muntliga löften?

För övrigt så äger ju bägge syskonen hus i Nacka, så även Özz bör vara kunnig om basalt om fastighetsrätt i Sverige.

De låtsas var dumma för att kunna slippa att folk menar att de aktivt gjort något fel och något brottsligt. Men det är väl klart att de förstår, de gör de ju mycket väl. Det är bara gammal hederlig manipulation.

De har i flera års tid nu lagt ut spår, som de kan använda för att låtsas vara idioter. Det försvårar nämligen för att folk ser det som de medvetet begått brott.

Som när de försöker få det att låta som om RD är ensam ansvarig för renoveringar och ombyggnader. Det är bara teater förstås.
Citera
2019-07-10, 22:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om det finns svarta pengar, vad används de till?
Gissningsvis till svartarbete, på Gotland. Men kanske lönar det sig att följa upp penningströmmar även till andra områden/länder?
Citera
2019-07-10, 22:24
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
xxxx

Bästa Katalina, hold your horses. Om jag vore en desillusionerad och elak forummedlem skulle jag be dig läsa tråden från början. Men det tänker jag inte göra. För jag är inte en sådan.

Tråden tar sin början med att det blir officiellt via ett förundersökningsprotokoll att Nujens har betalat ut ca 85.0000 svart personligen till Akilov som sedermera massakrerade några på Drottninggatan i Stockholm. Tidigt 2018, om jag inte minns fel.

Sedermera på våren 2018 kommer det hela upp i det beryktade reportaget i Uppdrag Granskning, där Özz framför hela svenska folket gör bort nåt sig så inihelvete så att kråkorna börjar flyga upp och ner. Men märk väl att detta reportage inte gjordes i det ordinarie programmet, det fick man själv ta reda på att det sändes på SvT Play.

Nåja. Efter det tog denna tråd fart ordentligt. Flera väldigt insatta personer, flera med anknytning till Gotland, kunde redovisa klanens svartbyggen, obefintliga byggnadslov och andra avarter på ön.

Och nånstans för ett år sedan började också flera medlemmar att att kontakta massmedia, både svenska och utrikes, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, Region Gotland osv. osv.

Alla datum och händelser finns beskrivna i denna tråd.

Problem:

1. Vid egen kontakt med svensk mainstream-media, MSM, angående det uppenbara svartbetalningen till Akilov så svarar man mig att : "- Özz (läs klanen Nujen) kunde ju inte veta att han (Akilov) skulle begå ett terroristbrott. Mitt svar: men de facto var det så. Betalningarna bidrog ju till hans uppehälle i Sverige, trots att han skulle utvisas enligt beslut. Ingen i MSM vill lyssna på det.

2. Svartbetalningar till hantverkare är ett utbrett svenskt beteende med hänvisning till vårt skattetryck. Tyckte bland annat en hög chef (VD?) på ett svenskt stort byggbolag. Min egen åsikt: har inte Özz stått på scen och hycklat svenskar för att inte betala vitt?

3. Köpet av fastigheterna finns redovisade i tråden, olika tidpunkter och jag har de inte aktuella nu. Men enligt en stort uppslagen artikel i gotländsk lokalmedia slår Özz fast att han avser att köpa Gazeliigården för att där uppföra en teater. Och genomföra föreställningar. 2017 nån gång tror jag. Övervåningen där hyrs nu ut via HomeAway.

4. Beträffande Villa Zetterling, det förutvarande militära förrådet, så har det rustats upp för att bli ett institutionsboende, dvs. ett HVB-hem. Det är så jävla uppenbart så ingen kan tro nåt annat. Syster asyladvokat hade förstås koll. Och sen hon och hennes man med sidobolaget Othem Omsorg ser sig lite frustrerade. Men.....vi hyr ut det till stora grupper. Men nu bor ju M*moste där. Vaktmästaren som glider runt i den gamla Mercan som står på Özz bolag. Och var fan är morsan? Hon som Özz bor med i Nacka.

Man kan fortsätta hur länge som helst.

Men.....Mainstreammedia kommer inte att ta upp detta så länge inte nån enstaka journalist eller politisk påverkare börjar skrika. Man kommer att säga att så länge inget brott är konstaterat så skiter vi i det. Se skillnaden: i fallet Martin Timell var inget brott konstaterat, bara misstankar. Men ändå så skapade man klickar så det bara skrek om det.

Alla vet vi att MSM har stora ekonomiska problem, ingen läser deras alster längre. Väldigt få i alla fall. Man måste skapa klick för att få in reklampengar.

Det absurda i detta är ju att ett avslöjande av familjen Nujens avvikelser ifråga om skatteinbetalningar och att i övrigt försöka att inte göra rätt för sig torde inbringa åtskilliga kronor i klickbidrag för MSM.

Men, som sagt, det här med byggnadslov och det som hänger ihop med det förstår inte många medborgare. Och framförallt inte journalister.

Så, slutligen, jag vetefan vad detta tar vägen.
Senast redigerad av zurfarn 2019-07-10 kl. 23:04.
Citera
2019-07-11, 01:11
Medlem
Tack för fint inlägg zurfarn och bra diskussion i övrigt. Det är viktigt att hålla trycket uppe så kan kanske något faktiskt hända!

För diskussionens skull och så att alla får veta vad som försiggår så publiceras här det överklagande som Debbie och Loran Azad (aka Özz) har skickat in avseende Villa Z. (Lite lustigt är att de båda själva kallar sig "Familjen Nujen" så denna tråd har ju i det en passande titel). Texten är ganska lång, därav spoiler.

Överklagande:

Bilaga till överklagandet (notera att det är ett dokument som skrevs 2013 som svar på fråga från byggnämnden då bygglovsansökan behandlades, dvs innan Skolan inköptes):

Senast redigerad av Enne 2019-07-11 kl. 01:24.
Citera
2019-07-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Tack för fint inlägg zurfarn och bra diskussion i övrigt. Det är viktigt att hålla trycket uppe så kan kanske något faktiskt hända!

För diskussionens skull och så att alla får veta vad som försiggår så publiceras här det överklagande som Debbie och Loran Azad (aka Özz) har skickat in avseende Villa Z. (Lite lustigt är att de båda själva kallar sig "Familjen Nujen" så denna tråd har ju i det en passande titel). Texten är ganska lång, därav spoiler.

Överklagande:

Bilaga till överklagandet (notera att det är ett dokument som skrevs 2013 som svar på fråga från byggnämnden då bygglovsansökan behandlades, dvs innan Skolan inköptes):

Tack Enne! Bra jobbat!
Instämmer med det du skriver om zurfarn, bra jobbat där också!

De dokument du lagt i spoiler är ju mycket intressanta och väldigt avslöjande.
Tänker inte försöka gå på djupet med allt vad bedragarparet, tillika syskonparet, Özz och Debbie Nujen, där skriver, men ett par saker blir tydliga för mig.
För det första tillämpas tydligen vid alla större beslut s k "familjeråd". Detta är ju ett vanligt tillvägagångssätt i de länder jag f n rör mig i och där klaner härskar. Det betyder givetvis att inte Rickard Damm alldeles på egen hand har kunnat sätta igång nåt alldeles fristående "svågerprojekt", utan hela klanen är informerade om svarta projekt, svarta löner m m. Det gör Özz Nujens påhopp på Janne Josefsson ännu vidrigare! Som att fjanten RD skulle våga starta ombyggnad/renoveringar av byggnaderna helt på egen hand? Sällan!

Det andra jag reagerar över, det är att Mamoste inte tycks ha behov av umgänge utanför klanen. Det är tänkt att han skall sitta där ute på på den gotländska tundran under de totalmörka månaderna som utgör en del av att leva sitt liv i Sverige. Där skall han, den gamle gubben, fysiskt klanfrånskild under månader, sitta och värma sig vid den, enligt överklagandet, numera korrekt fungerande kaminen (inget läckage från taket).
Vad skall Mamoste sysselsätta sig med när Gotland är tömt på folk? Kanske kan de gotländska utegångsfåren då få tjäna som tröst för honom? I första hand förstås att kunna gå ut och prata med lite, då och då. Minnas sitt Kurdistan. Minnas den tid när han kanske var nån som folk omkring honom såg upp till.
Nu, här i Sverige, skall han få veta att han är föraktad. Han är en parasit. Han togs emot av Sverige, men tackar genom att fiffla med boendet och BEVISLIGEN ha betalat ut svart ersättning till den blivande massmördaren Rakhmat Akilov.
Om detta vill MSM inte berätta.
Citera
2019-07-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne

Överklagande:

Tack Enne.

Intressant att det är fem syskon i familjen. Normalt är väl att män och kvinnor som har gemensamma barn räknas som en familj. En kärnfamilj brukar vi säga i Sverige. Far- och morföräldrar räknas inte till 'kärnfamiljen' utan till nära anhöriga. Debbie Nüjens familj är RD och deras två gemensamma barn.

Jag läste tidigare att ett av de fem syskonen Nüjen är bosatt i Visby och samarbetar med vänsterpolitikern och fd driftansvarig på det tidigare Hassela-kollektivet med behandlingshem. Men varken den brodern eller de andra bägge syskonen syns i något betydelsefullt sammanhang för Mamoste-klanen. Mamoste har såvitt känt är inte byggt upp varken företag eller kapital i Sverige. Özz talade inför journalisterna i Hela Gotland och liknande inte alls om byggnation av "Släktgård" eller om sina föräldrars inblandning.

Slutsats: Debbie Nüjen babblar hej vilt i sina inlagor.

Förhoppningsvis är juristerna som ska hantera dessa överklaganden objektiva i sin hantering av problemen.
Citera
2019-07-11, 11:57
Medlem
Nujen bluffer eller kald det Damage Control.
Nujens advokat har fortalt at sagen er tabt, men at Nujen kan vinde tid med Överklagande.

Først til LST, så Mark och Miljö og så Tingsrätt, Hovrätt og evt HD.

Det vil tage 7-10 år.

Vi venter på afgørelsen.
Handläggaren på 1696, miljö och bygglovdnämnden, Polis, SKV, Expressen, SVT etc.
Men når den kommer, er det meste Preskriberat. Kun forkert tolkning af Bygglov er tilbage.
Citera
2019-07-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Nujen bluffer eller kald det Damage Control.
Nujens advokat har fortalt at sagen er tabt, men at Nujen kan vinde tid med Överklagande.

Først til LST, så Mark och Miljö og så Tingsrätt, Hovrätt og evt HD.

Det vil tage 7-10 år.

Vi venter på afgørelsen.
Handläggaren på 1696, miljö och bygglovdnämnden, Polis, SKV, Expressen, SVT etc.
Men når den kommer, er det meste Preskriberat. Kun forkert tolkning af Bygglov er tilbage.

Då fallen är initierade långt innan preskription inträder, så kan fallen inte preskriberas.
Citera
2019-07-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Bästa Katalina, hold your horses. Om jag vore en desillusionerad och elak forummedlem skulle jag be dig läsa tråden från början. Men det tänker jag inte göra. För jag är inte en sådan.
.

Jo men jag hade önskat att, jag kan ju försöka hitta det själv, att man skulle kunna göra ett inlägg där alla datum finns med och vad som hänt och hur Nujens sen försökt hitta på saker för att blubba bilden. Som till exempel att Mamoste Nujen flyttar in för att media ska få mer svårt att skriva att de har husen för uthyrning och att tjäna pengar. För om de då säger att Mamoste bor där, är ju det sant, och VEM ska säga att det var en skenmanöver?

Samma vända med att JJ intervjun, vad hade hänt då ÖN bestämde sig för att göra intervjun. Och var så skärrad att han hade med sig egen kamera?

Jag tänkte att det kan göra bilden mer klar. Datum för datum i ett och samma inlägg. Eller några efter varandra då det är mycket. 1. Där Nujens agerat. 2. Vad för problem har uppstått? 3. Åtgärder för att försvåra vid en eventuell granskning.

Vad jag ska börja med, tror jag, är hur asylsituationen såg ut när de köpte fastigheterna. Och i det ingår väl de konstigheter som fanns kring försäljningen.

Vi vet ju att Nujen försökte påverka Gotlands Bygg och miljönämnd att vara tysta om det här senaste med svartbyggena. Så kan de ha lyckats med något sådant kring försäljning/köpen av fastigheterna? Vilka personer har varit inblandade etc.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in