Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-05, 16:52
Medlem
HannaBallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
I den här tråden återfinns nu den osminkade sanningen om komikern Özz Nujens och advokaten Debbie Nujens byggnadsverksamhet på Gotland under sex år. Det är en historia om girighet, snålhet, korruption och inkompetens. Mitt sista bidrag till tråden förklarar varför "Villa Zetterling" idag formellt sett är en sommarstuga med 8 dubbelrum, 8 badrum, 2 WC, två kök och matsalar för 24 personer. Hur de för debaclet ansvariga förtroende- och tjänstemännen helskinnade (?) skall ta sig ur den här historien återstår dock att se. Jag överlämnar det juridiska hantverket åt min son och hoppas att vi snart skall se resultat av våra ansträngningar för att få Nujens inför rätta.
Skulle inte förvåna mig om ett par stycken sossar i byggnadsnämnden är mutade upp över öronen.
Svarta pengar har med all säkerhet valsat runt ett tiotal år.
Kan vara en av anledningarna att all hantering av ÖZZ med familj är "heta". Alldeles för heta för att kännas vid. Det bränns som satan!
Citera
2019-02-05, 17:29
Medlem
Antagligen är det som blivit allmänt känt bara toppen av ett isberg, i ett friskt samhälle skulle det dock vara tillräckligt för att berörda myndigheter borde vakna till liv. T.ex. detta att svarta löner inte nödvändigtvis behöver vara något problem ens när det uppdagas, även om de flesta följer lagar och regler så lär somliga resonera som så att fungerar det för dom så ska det b*nne mig gälla även för mig vilket leder till skattemoralen löses upp.

Man måste vara väldigt godtrogen för att inte se att det pågår en kampanj för att gjuta olja på vågorna. Säkerligen är det inte den första skandal som begravts på liknande sätt, taktiken tycks vara att aldrig erkänna att vissa brott inte ska utredas utan bara trumma på med en dåres envishet.

Detta ärende kan bli en isbrytare. Många har bidragit med värdefull information, medianox har gjort stor nytta med sina skrivelser, många eldar små bör kunna ge effekt emedan rättsapparaten inte kan vara helt befriad ifrån individer som värnar om likhet inför lagen*.

• Med likhet inför lagen menas att alla individer juridiskt sett är jämlika. Begreppet ses ofta som en grundläggande princip för demokratiska stater. /Wikipedia/
Citera
2019-02-05, 21:47
Medlem
När Måns Möller och Özz Nujen häromdagen gästade Tilde de Paula/TV4 fick vi veta att Özz hade varit nedstämd i somras. Orsaken skulle ha varit att vår lille komiker skulle ha drabbats av rasism, hot och hat.

Det där var ju bara för att tittarna skulle börja känna sympati för den person som beskriver sig som på samma gång 100% svensk och 100% kurd.

Drog mig till minnes att jag hade sett Özz Nujen i ett Expressen-klipp rörande Pride i Stockholm där han inte gav ett särskilt deprimerat intryck, snare tvärtom.Titta på detta!
https://www.expressen.se/tv/nyheter/ozz-nujen-gar-med-kurdistans-hbtq-vanner-pa-pride/

Det publicerades 4 augusti. Har inte Måns Möller sett denne sin närmast maniske parhäst Özz Nujen dansa på gatorna i det här klippet?
"Depressionen" tycks ha botats av kurdisk HBTQ-aktivism..
Citera
2019-02-06, 09:08
Medlem
Conny63s avatar
Hur långt tillbaka i kontohistorik kan en myndighet gå ? Olika regler för vilken myndighet?
Citera
2019-02-06, 09:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Hur långt tillbaka i kontohistorik kan en myndighet gå ? Olika regler för vilken myndighet?
Gäller det brottsmisstanke så kan man sannolikt gå så långt tillbaka som en ev. preskriptionstid.
Citera
2019-02-06, 20:32
Medlem
Kan kanske detta vara ett tecken i tiden? Osund konkurrens i byggbranchen = använda sig av svart arbetskraft för att bygga om sin sommarstuga/hotell/teater...

Citat:
Skatteverkets pressmeddelande
2019-02-05
Pressinbjudan: Skatteverkets insatser mot fel och fusk 2019

Välkommen till Skatteverkets seminarium för media om myndighetens större kontrollinsatser under 2019. Vi berättar om vilka områden inom beskattning och folkbokföring som granskas särskilt under året.

Vi kommer att berätta om insatser mot osund konkurrens i bland annat byggbranschen samt om vårt arbete mot fusk med identiteter.
Citera
2019-02-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Kan kanske detta vara ett tecken i tiden? Osund konkurrens i byggbranchen = använda sig av svart arbetskraft för att bygga om sin sommarstuga/hotell/teater...
Ja, du presenterar hur Skatteverket tänker sig ta tag i byggfusket och de svarta pengarna som döljs där.
Oisin Cantwell på AB kommenterar hur Ekobrottsmyndigheten tänker ta tag i de stora och närmast samhällsomstörtande problemen med advokaternas räkningar i brottmål. Här ingressen:

Advokater ska skrämmas till att banta sina notor med påståenden om att de varit försumliga.
Detta något udda råd ger Ekobrottsmyndigheten till åklagare i en promemoria.

Källa: https://www.aftonbladet.se/a/7l8JM4/ekobrottsmyndigheten-agerar-bedrovligt

Efter att ha läst OC:s krönika ställer jag mig frågan: Är Ekobrottsmyndigheten en statlig myndighet att ens ta på allvar?
Citera
2019-02-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, du presenterar hur Skatteverket tänker sig ta tag i byggfusket och de svarta pengarna som döljs där.
Oisin Cantwell på AB kommenterar hur Ekobrottsmyndigheten tänker ta tag i de stora och närmast samhällsomstörtande problemen med advokaternas räkningar i brottmål. Här ingressen:

Advokater ska skrämmas till att banta sina notor med påståenden om att de varit försumliga.
Detta något udda råd ger Ekobrottsmyndigheten till åklagare i en promemoria.

Källa: https://www.aftonbladet.se/a/7l8JM4/ekobrottsmyndigheten-agerar-bedrovligt

Efter att ha läst OC:s krönika ställer jag mig frågan: Är Ekobrottsmyndigheten en statlig myndighet att ens ta på allvar?

Det där är väl ett bra initiativ av Ekobrottsmyndigheten och man kan ju förstå att någon som Oisvin Cantvell, som ju är en stor vurmare av mångkulturen och brottslighet förknippad med den, blir förtretad. Det hackas ju skattepengar på och över gränsen för ekonomisk brottslighet av yrken som advokater och läkare, nuförtiden.

Vi har ju en asyladvokat som "investerar" pengar som väl ursprungligen kommer från skattebetalarna omtalad här i tråden. Det finns ju ingen anledning att tro att Debbie Nujen är hederligare när hon skriver sina räkningar till domstolar än när hon anställer arbetskraft på Gotland?
Senast redigerad av hannes.muller 2019-02-07 kl. 12:43.
Citera
2019-02-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Det där är väl ett bra initiativ av Ekobrottsmyndigheten och man kan ju förstå att någon som Oisvin Cantvell, som ju är en stor vurmare av mångkulturen och brottslighet förknippad med den, blir förtretad. Det hackas ju skattepengar på och över gränsen för ekonomisk brottslighet av yrken som advokater och läkare, nuförtiden.

Vi har ju en asyladvokat som "investerar" pengar som väl ursprungligen kommer från skattebetalarna omtalad här i tråden. Det finns ju ingen anledning att tro att Debbie Nujen är hederligare när hon skriver sina räkningar till domstolar än när hon anställer arbetskraft på Gotland?
Tror att du avsiktligt/oavsiktligt missar min underförstådda kritik mot EBM.
Jag har principiellt inget emot att advokaters många gånger översaltade räkningar bestrids av domstolar och jag har därigenom inget heller emot att advokater, som likt Kerstin Korpi beter sig ohederligt, slängs ut ur Samfundet.

Så: låt EBM gärna puffa åklagare till att granska inte bara brottmålsadvokater, utan önskvärt vore givetvis att man som myndighet tittar på asyladvokater likt Debbie Nujen, fast då inte i första rummet för hennes uppdrag som ombud, utan Debbie Nujen som byggherre.
Det är där hon är den större, fula fisken. Det är i det nätet hon skall dras upp till ytan och landas sprattlande och kippande efter luft.
Så vill jag se en svensk ekobrottsmyndighet arbeta. Lite mer i stil likt IRS i USA.
Då blir det inte bara böter och uteslutning ur Samfundet.
Då blir det fängelse! För henne och för resten av klanen..
Citera
2019-02-07, 15:56
Medlem
Citat:
Tror att du avsiktligt/oavsiktligt missar min underförstådda kritik mot EBM.
Jag har principiellt inget emot att advokaters många gånger översaltade räkningar bestrids av domstolar och jag har därigenom inget heller emot att advokater, som likt Kerstin Korpi beter sig ohederligt, slängs ut ur Samfundet.

Så: låt EBM gärna puffa åklagare till att granska inte bara brottmålsadvokater, utan önskvärt vore givetvis att man som myndighet tittar på asyladvokater likt Debbie Nujen, fast då inte i första rummet för hennes uppdrag som ombud, utan Debbie Nujen som byggherre.
Det är där hon är den större, fula fisken. Det är i det nätet hon skall dras upp till ytan och landas sprattlande och kippande efter luft.
Så vill jag se en svensk ekobrottsmyndighet arbeta. Lite mer i stil likt IRS i USA.
Då blir det inte bara böter och uteslutning ur Samfundet.
Då blir det fängelse! För henne och för resten av klanen..

Jag tror inte du läst krönikan Cantvell skrivit ordentligt för då skulle du vetat att promemorian till åklagare särskilt tar upp försvarsadvokater i ekobrottsmål och ger tips om hur de kan sätta åt dem när de avsiktligt saboterar rättsprocessen. Cantvell har en helt annan rättsuppfattning än jag och utan att vara insatt tycker jag initiativet med promemorian verkar bra.
Citera
2019-02-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag tror inte du läst krönikan Cantvell skrivit ordentligt för då skulle du vetat att promemorian till åklagare särskilt tar upp försvarsadvokater i ekobrottsmål och ger tips om hur de kan sätta åt dem när de avsiktligt saboterar rättsprocessen. Cantvell har en helt annan rättsuppfattning än jag och utan att vara insatt tycker jag initiativet med promemorian verkar bra.
Det är klart att jag läst Oisin Cantwells krönika ordentligt. Däremot skrev jag fel efternamn förut rörande den ohederliga advokaten. Hon heter Kerstin Koorti och inget annat.

Som du påpekar, så riktar sig EBM:s propå till åklagare som handhar [eko-]brottmål.
Det innebär att EBM inte bryr sig om att till Domstolsverket rikta uppmaning om att försöka minimera kostnader för biträden i asylärenden.

Min önskan kvarstår:
Det vore på sin plats att EBM tittar närmare på familjen Nujens smutsiga affärer.
Stämmer den in med din, Hannes Muller?
Citera
2019-02-08, 06:55
Medlem
Citat:
Det är klart att jag läst Oisin Cantwells krönika ordentligt. Däremot skrev jag fel efternamn förut rörande den ohederliga advokaten. Hon heter Kerstin Koorti och inget annat.

Som du påpekar, så riktar sig EBM:s propå till åklagare som handhar [eko-]brottmål.
Det innebär att EBM inte bryr sig om att till Domstolsverket rikta uppmaning om att försöka minimera kostnader för biträden i asylärenden.

Min önskan kvarstår:
Det vore på sin plats att EBM tittar närmare på familjen Nujens smutsiga affärer.
Stämmer den in med din, Hannes Muller?

Om du läst den ordentligt men begripit så lite så är det väl något annat som felar. Det är väl bra att ekobrottsmyndigheten inte vill att ekobrottsrättegångar drar ut i det evinnerliga.

För resten har det hänt en ganska uppseendeväckande sak vad gäller byggärenden på Gotland vad gäller SD - om nu någon till äventyrs hoppats att de skulle göra något angående Nujens olovliga byggverksamhet. En "vinster i välfärden"-tant har helt utan några tillstånd som helst byggt en sk atelje på enklintkant (bergskant) med utsikt över havet alldeles norr om Visby. Ett svartbygge av värsta sort. Alla partier i byggnämnden tyckte hon skulle riva och betala skadestånd utom SD. Att de skulle bry sig om Nujens är nog helt otroligt. (Lika lite som den avskedade tandhygienisten om någon är bekant med det fallet). De tycks vilja profilera sig med att överheten skall få bygga hur fan de vill och förstöra natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in