Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Det där är väl ett bra initiativ av Ekobrottsmyndigheten och man kan ju förstå att någon som Oisvin Cantvell, som ju är en stor vurmare av mångkulturen och brottslighet förknippad med den, blir förtretad. Det hackas ju skattepengar på och över gränsen för ekonomisk brottslighet av yrken som advokater och läkare, nuförtiden.
Vi har ju en asyladvokat som "investerar" pengar som väl ursprungligen kommer från skattebetalarna omtalad här i tråden. Det finns ju ingen anledning att tro att Debbie Nujen är hederligare när hon skriver sina räkningar till domstolar än när hon anställer arbetskraft på Gotland?
Tror att du avsiktligt/oavsiktligt missar min underförstådda kritik mot EBM.
Jag har principiellt inget emot att advokaters många gånger översaltade räkningar bestrids av domstolar och jag har därigenom inget heller emot att advokater, som likt Kerstin Korpi beter sig ohederligt, slängs ut ur Samfundet.
Så: låt EBM gärna puffa åklagare till att granska inte bara brottmålsadvokater, utan önskvärt vore givetvis att man som myndighet tittar på asyladvokater likt Debbie Nujen, fast då inte i första rummet för hennes uppdrag som ombud, utan Debbie Nujen som byggherre.
Det är där hon är den större, fula fisken. Det är i det nätet hon skall dras upp till ytan och landas sprattlande och kippande efter luft.
Så vill jag se en svensk ekobrottsmyndighet arbeta. Lite mer i stil likt IRS i USA.
Då blir det inte bara böter och uteslutning ur Samfundet.
Då blir det fängelse! För henne och för resten av klanen..