2019-07-09, 23:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Moment22 du slösar bara din tid genom att snacka med dessa dramaqueens. Dom vet precis vad du menar men likt tonårstjejer gillar dom att känna sig viktiga genom att hänga upp sig på enskilda ord.

Vad gäller topic tror jag vi redan konstaterat att män har bättre förutsättningar till att vara bra på saker(vilka är sociala konstruktioner) pga bättre fysik.

Jag vet, de är riktiga..ja, dramaqueens var faktiskt ett bra ord!

Vad menar du med det fetade? Fysik och sociala konstruktioner?
Citera
2019-07-09, 23:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag ser att du inte vill kännas vid de värsta inläggen du skrivit om thaitjejer där du beskriver dem som föremål som säljs för sex.

Men vem vill inte ha en glad tjej som ler istället för en bitterfitta som är feminist? Svårt val...

Citera det inlägget. HELA inlägget. Även inlägget du skrev till mig innan dess. Sammanhanget ska med nämligen!
Citera
2019-07-09, 23:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Citera det inlägget. HELA inlägget. Även inlägget du skrev till mig innan dess. Sammanhanget ska med nämligen!

Du citerade två inlägg av dig själv men undvek som sagt var de värsta inläggen du skrivit eftersom du uppenbarligen inte vill stå för det du skrev. Och bortförklara inte det DU skrev med att jag skrivit något annat tidigare, stå för dina egna inlägg själv!
Citera
2019-07-09, 23:51
Medlem
Citat:
Jag vet, de är riktiga..ja, dramaqueens var faktiskt ett bra ord!

Vad menar du med det fetade? Fysik och sociala konstruktioner?
Syftade på att sakerna är social konstruktioner. Alltså exempelvis fotboll. Vi är inte evolutionärt utvecklade för att spela fotboll utan det är vi själva som uppfunnit sporten och då blir ju den som är bäst fysiskt anpassad för sporten också den bästa spelaren.

Vi män har en fördel eftersom våra kroppar ger oss ett försprång inom det mesta.
Citera
2019-07-09, 23:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du citerade två inlägg av dig själv men undvek som sagt var de värsta inläggen du skrivit eftersom du uppenbarligen inte vill stå för det du skrev. Och bortförklara inte det DU skrev med att jag skrivit något annat tidigare, stå för dina egna inlägg själv!
Citera de inläggen eller håll käft.
Citera
2019-07-09, 23:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Citera de inläggen eller håll käft.

Men sötnos då, du är inte moderator här om du trodde det. Frågan är också varför du citerade två milda inlägg av dig själv och skrev att du bara sagt detta men undvek att citera de värsta påhoppen mot thaitjejerna du skrivit. Vem försöker du lura?
Citera
2019-07-09, 23:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Syftade på att sakerna är social konstruktioner. Alltså exempelvis fotboll. Vi är inte evolutionärt utvecklade för att spela fotboll utan det är vi själva som uppfunnit sporten och då blir ju den som är bäst fysiskt anpassad för sporten också den bästa spelaren.

Vi män har en fördel eftersom våra kroppar ger oss ett försprång inom det mesta.

Ja jo, och män har ju uppfunnit sporten så det är inte så konstigt.

Det lustiga är att jag ser inte det alls som en fördel. Tycker mest att ni verkar åka på en massa jobbiga saker, bära grejer hit och dit, alla bara förutsätter att mannen ska göra ditt och datt för att han är man och har en annan fysik.
Citera
2019-07-09, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men sötnos då, du är inte moderator här om du trodde det. Frågan är också varför du citerade två milda inlägg av dig själv och skrev att du bara sagt detta men undvek att citera de värsta påhoppen mot thaitjejerna du skrivit. Vem försöker du lura?

Dessa var de två första inläggen jag skrev där jag förmedlade mina åsikter. Allting annat är efterkonstruktioner av dig. Citera inläggen, annars blir det bara uppenbart att du ljuger.
Citera
2019-07-10, 00:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Dessa var de två första inläggen jag skrev där jag förmedlade mina åsikter. Allting annat är efterkonstruktioner av dig. Citera inläggen, annars blir det bara uppenbart att du ljuger.

Nej dina inlägg är dina inlägg och inga konstruktioner av mig, gör dig inte mer patetisk än du redan är nu.
Citera
2019-07-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ja jo, och män har ju uppfunnit sporten så det är inte så konstigt.

Det lustiga är att jag ser inte det alls som en fördel. Tycker mest att ni verkar åka på en massa jobbiga saker, bära grejer hit och dit, alla bara förutsätter att mannen ska göra ditt och datt för att han är man och har en annan fysik.
Ja allt har väl en baksida Men om jag och du ska tävla i att springa så kommer jag ju vinna så där är det en fördel

Så, män är "bättre" på nästan allt som är socialt konstruerat, fast det gäller bara eliten. Gemene man och kvinna utför sitt "uppdrag" lika bra i princip. Sen har vi det sociala samspelet och skulle någon fråga vem som är bäst där så skulle jag säga att det är kvinnor.
Citera
2019-07-10, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej dina inlägg är dina inlägg och inga konstruktioner av mig, gör dig inte mer patetisk än du redan är nu.

Citera dem då. Men oj nä det kan du inte för de existerar inte. Jag diskuterar inte detta mer nu, det är urlöjligt.
Det faktum att du aldrig vill avsluta en diskussion för att den blir för löjlig och håller för låg nivå är rätt intressant. Antingen är det så att du saknar normala sociala normer, alltså att du inte inser när saker och ting går överstyr och blir helt absurt, eller så spelar du dum. Vill du dela med dig av vilket av alternativen som gäller?
Citera
2019-07-10, 00:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Citera dem då. Men oj nä det kan du inte för de existerar inte. Jag diskuterar inte detta mer nu, det är urlöjligt.
Det faktum att du aldrig vill avsluta en diskussion för att den blir för löjlig och håller för låg nivå är rätt intressant. Antingen är det så att du saknar normala sociala normer, alltså att du inte inser när saker och ting går överstyr och blir helt absurt, eller så spelar du dum. Vill du dela med dig av vilket av alternativen som gäller?

Jag har redan gjort det ett par gånger, du beskrev thaitjejerna som föremål som såldes för sex, förnekar du att du har skrivit det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in