2019-07-09, 23:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och trots att det är ungefär lika vanligt att män drabbas av sexuella trakasserier på jobbet så är det i princip ingen kvinna som hängts ut för att trakassera en man, ännu mindre blivit dömd för det. Rättsväsendet tar inte övergrepp från kvinnor på allvar, en man förväntas försvara sig men det gäller inte för en kvinna.

Börja med att anmäl övergreppet. Det är svårt för polisen att gissa sig till att en man blir sexuellt trakasserad på jobbet. Vill mannen inte anmäla på grund av hur han blir sedd på av andra män...då har ni män ett stort problem.
Citera
2019-07-09, 23:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Börja med att anmäl övergreppet. Det är svårt för polisen att gissa sig till att en man blir sexuellt trakasserad på jobbet. Vill mannen inte anmäla på grund av hur han blir sedd på av andra män...då har ni män ett stort problem.

Det finns de som har försökt utan att bli tagna på allvar.
Citera
2019-07-09, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det är inte våldtäkt förrän det bedömts vara våldtäkt. Bevisat och utom rimligt tvivel.
Det finns inget "limboläge", där man kan ha våldtäkt ändå fast man frikänt för det.

Då är saken avgjord.

Det finns det visst, finns många "limbolägen" som har gått i graven med en felaktig dom, varesig du vill begripa det eller ej.
Hur många gängmedlemmar tror du går fria för de mord de har begått? För att ta ett exempel som ligger i tiden. Sist jag läste var det några få som var dömda för mord. Tror du alla andra som suttit i rättssalen och förhörts har varit oskyldiga?
Gäller även " oskyldig tills motsatsen bevisas" i dessa fall? Trots att bevis finns, men det kan ju ha varit någon annan som tryckte av, trots att det finns vapen med DNA, personen har varit på mordplatsen, personen har motiv, MEN, det kan inte bevisas att vederbörande avfyrade skottet. Ska dessa ses som oskyldiga också?
Citera
2019-07-09, 23:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det finns de som har försökt utan att bli tagna på allvar.

Ja det finns det tjejer som har försökt utan att bli tagna på allvar också. Finns också tjejer som inte anmäler på grund av rädsla att inte bli tagna på allvar. Så, den ursäkten fungerar inte riktigt, för om man inte anmäler kommer ingenting att hända. Nada.
Citera
2019-07-09, 23:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja det finns det tjejer som har försökt utan att bli tagna på allvar också. Finns också tjejer som inte anmäler på grund av rädsla att inte bli tagna på allvar. Så, den ursäkten fungerar inte riktigt, för om man inte anmäler kommer ingenting att hända. Nada.

All erfarenhet visar att det är långt mycket svårare för en man att bli tagen på allvar än för en kvinna, du gör dig bara larvig om du förnekar det.
Citera
2019-07-09, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Allt det handlar om är att hon är avundsjuk att dessa unga thaitjejjer kommer hit och snor männen, som annars hade varit med i det sexuella utbudet för henne. Feminister som henne behöver så mycket utbud som möjligt efterssom 90% av männen inte kollar åt deras håll 2 gånger. En mättad köttmarknad är det sista en feminist-fitta behöver. Det ideala läget för dessa avskum är 100 trånande män på varje kvinna, för då är de garanterade att få något själva oxå. Ren logik.

Ah, du menar 50plus-gubbarna med ölkagge och eventuella spritproblem som söker thailändska kvinnor istället för att hitta en partner hemma där man befinner sig dagligen?
Det finns ingen som reser runt halva jorden för att hämta hem en fru om man kan klara ut att hitta en på hemmaplan. Så enkelt är det med det. Ni kan fortsätta intala er vad som helst, det ändrar inte verkligheten.
Citera
2019-07-09, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
All erfarenhet visar att det är långt mycket svårare för en man att bli tagen på allvar än för en kvinna, du gör dig bara larvig om du förnekar det.

Snacka inte med mig om att göra sig larvig din pajas, du har tramsat till varenda diskussion vi haft så till den grad att det inte har gått att slutföra den.
Citera
2019-07-09, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ah, du menar 50plus-gubbarna med ölkagge och eventuella spritproblem som söker thailändska kvinnor istället för att hitta en partner hemma där man befinner sig dagligen?
Det finns ingen som reser runt halva jorden för att hämta hem en fru om man kan klara ut att hitta en på hemmaplan. Så enkelt är det med det. Ni kan fortsätta intala er vad som helst, det ändrar inte verkligheten.

Nu är det dina fördomar som kommer fram igen och uppenbarligen föraktar du överviktiga människor också, inte bara thaitjejer.
Citera
2019-07-09, 23:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu är det dina fördomar som kommer fram igen och uppenbarligen föraktar du överviktiga människor också, inte bara thaitjejer.

Jaha, är det så? Okej.
Varför fokuserar du så på vad jag föraktar? Ta en titt på vad du själv föraktar i dina inlägg här istället. Sålänge du sitter och skriver sånt du gör, tror du att det finns någon tyngd i när du kommer med anklagelser om förakt?
Citera
2019-07-09, 23:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha, är det så? Okej.
Varför fokuserar du så på vad jag föraktar? Ta en titt på vad du själv föraktar i dina inlägg här istället. Sålänge du sitter och skriver sånt du gör, tror du att det finns någon tyngd i när du kommer med anklagelser om förakt?

Jag föraktar feminister och det står jag för, du däremot förnekar allt förakt du visar upp.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-09 kl. 23:41.
Citera
2019-07-09, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är inget mysterium överhuvudtaget. Det är snarare ett mysterium att vissa ser det som ett alternativ att hämta hem en fru som om det vore något slags föremål. Det är svaga män som sysslar med det.

Citat:
Eftersom män mer eller mindre köper thaifruar så kan man kalla det så ja. Detta gäller inte ifall en svensk man träffar en kvinna i nåt annat land generellt utan det gäller män som aktivt bestämmer sig för att skaffa en thaifru för att de "ler och är glada". Du vet precis vilken kategori män jag talar om.

Citat:
Jag föraktar feminister och det står jag för, du däremot förnekar alla du visar upp ett sådant förakt för.

Dessa två inlägg var vad jag skrev om thailändskor och svenska män som hämtar hem en fru. Sedan har du hittat på en helt annan historia där jag föraktar thailändskor och tycker att de är horor o.s.v.
Du är en riktigt pissdryg debattör som sabbar varenda samtal man har.
Citera
2019-07-09, 23:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Dessa två inlägg var vad jag skrev om thailändskor och svenska män som hämtar hem en fru. Sedan har du hittat på en helt annan historia där jag föraktar thailändskor och tycker att de är horor o.s.v.
Du är en riktigt pissdryg debattör som sabbar varenda samtal man har.

Jag ser att du inte vill kännas vid de värsta inläggen du skrivit om thaitjejer där du beskriver dem som föremål som säljs för sex.

Men vem vill inte ha en glad tjej som ler istället för en bitterfitta som är feminist? Svårt val...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in