Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-09, 13:48
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm90
Nja der var nog lite väl förenklat för det händer ändå som sagt några ggr per vecka att jag matchar med tjejer som ser bra ut, så när matchningen kom blev jag överaskad men nöjd, när hon skrev direkt blev jag misstänksam, när det kom att jag skulle skriva på whatsapp blev jag lack, när hon bad mig kolla "hennes" ig och allt som hon skrivt verkade stämma började jag undra om jag gjort en tabbe😉

Fattar inte alls. Varför beter du dig inte bara normalt och håller dina misstankar för dig själv? Klart det kan vara en scam av något slag, men det lär ju visa sig efter ett tag? Du kan iaf vara bombsäker på att en riktig tjej som gillar dig sumpar du med den där metoden. Dels för att det är jävligt otrevlig att få anklagelser kastade över sig när man bara försöker vara trevlig. Men mest för det implicita budskapet i ditt beteende - att hon är så långt över din liga att du inte ens ser det som en möjlighet att hon är intresserad på riktigt.
Citera
2019-07-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Fattar inte alls. Varför beter du dig inte bara normalt och håller dina misstankar för dig själv? Klart det kan vara en scam av något slag, men det lär ju visa sig efter ett tag? Du kan iaf vara bombsäker på att en riktig tjej som gillar dig sumpar du med den där metoden. Dels för att det är jävligt otrevlig att få anklagelser kastade över sig när man bara försöker vara trevlig. Men mest för det implicita budskapet i ditt beteende - att hon är så långt över din liga att du inte ens ser det som en möjlighet att hon är intresserad på riktigt.

Du har rätt, man får lära sig av sina misstag och börjar mer och mer tro att det var en miss från min sida med tanke på hennes instagram såg normal ut d v s funnits länge en hel del följare o s v. Känns också jävligt märkligt om det är en scam att hänvisa mig till hennes instagram😏
Citera
2019-07-09, 20:48
Medlem
Stockholmare..s avatar
Alltså jag läste på förra sidan om folk som tror sig skriva med fakeprofiler. Alltså ni får väl vara lite detektiver i så fall! Skaffa ett konto på upplysning.se och om tjejen skriver att hon är 28 år, heter Josefina, bor i Täby, ja då har du allt som du behöver. Det är bara gå in och knappa in alla uppgifter, du får kanske upp 10 st Josefina som bor i Täby och är i den ålder, in och sök på varenda en på facebook.

Jag har gjort detta många gånger bara för att jag är nyfiken på vad det är för några. Hittar du hennes facebook-sida med en massa små hundar, ja då börjar du prata med henne om ditt favoritämne - hundar! haha
Citera
2019-07-09, 21:32
Avslutad
Det här med att utländska tjejer vill att man ska gå över till WhatsApp istället? Varför vill de det?
Citera
2019-07-09, 21:36
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Efter nästan 1.5 års slit med Tinder, nyskapade konton och en jädrans massa konversationer fick jag äntligen napp. Man måste VÅGA träffas, inte bara skriva.

Jag har träffat två tjejer senaste 2 månaderna. Senast i lördags natt. Båda tjejerna hade varit ute på krogen och träffat mig efteråt, fick ligga bägge gångerna i deras lägenhet.

Det verkar som Tinder sena helger ger resultat
Citera
2019-07-09, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Efter nästan 1.5 års slit med Tinder, nyskapade konton och en jädrans massa konversationer fick jag äntligen napp. Man måste VÅGA träffas, inte bara skriva.

Jag har träffat två tjejer senaste 2 månaderna. Senast i lördags natt. Båda tjejerna hade varit ute på krogen och träffat mig efteråt, fick ligga bägge gångerna i deras lägenhet.

Ja precis, våga träffas är det viktigaste.
Men frågan är ju att de flesta tjejer SÄGER sig vilja ha seriöst. Men sena nätter på helger osv så blir det ändå ONS.
Citera
2019-07-09, 22:12
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Det här med att utländska tjejer vill att man ska gå över till WhatsApp istället? Varför vill de det?

För att det är WhatsApp de primärt använder för kommunikation? Herre Gud.
Citera
2019-07-09, 22:14
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Grattis, men om du nu sliter så hårt med det, känns det inte då lite ovärt att ditt slutmål är att ligga med dem en gång?
Citera
2019-07-09, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Nja, whatsApp ser man personens telefonnummer, alltså uppgifter med visst värde, precis som emailadresser som används att sälja vidare så scammers kan utnytja te.x skicka skräppost eller bluffsamtal
Citera
2019-07-09, 23:24
Medlem
Citat:

Härligt! Grattis ser ut som många har problem i tråden, hur gamla är de flesta?

Runt 20 års åldern som jag är lyckades jag med över 15 dejter på 7 månader när jag var aktiv på tinder. Dem flesta ledde till sporadiska ligg med samma tjejer som jag fortfarande har viss kontakt med. Flyttat till annan ort men får fortfarande inviter från dessa brudar.

Är brudarna idag mer villiga för ONS etc?
Citera
2019-07-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos

Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
WhatsApp är väldigt populärt i många utländska länder, tex i Sydamerika. Det har dels med kultur att göra, och dels att det är ekonomiskt när man är utomlands då de inte har EU-regler kring roaming så är data relativt billigare ändå jf med tex vanliga sms/mms. Det sista är dock lite mer spekulativt.
Citera
2019-07-10, 10:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Gillar folk som skriver "får inga matchningar alls. bara 2-3 st i veckan". 2-3 matchningar i veckan är riktigt bra för en kille. Testa gå månader utan matchningar så får vi se hur ni känner :-)

Och varför är det så? Det är ju jättemärkligt att man inte får matchningar trots att bilder och text är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in