2019-06-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvors
Jag kommer genomgå en prövning i ämnet och har fått rätt lite info. Jag antar att den kommer vara uppbyggd på uppdragen.
Har du kanske kvar dem?

Är möjligt att prövningen är uppbyggd på samma sätt som kursen i sig. Här är uppdragen:

Uppdrag 1.

Uppdrag 2.

Uppdrag 3.

Bara att höra av dig om du behöver någon mer input
Citera
2019-06-25, 19:34
Medlem
Behöver läsa några kurser under sommarlovet på distans. Behöver enbart godkänt. Men ifall det finns en möjlighet att få bättre betyg så är det bara bättre. Någon som kan rekommendera enkla kurser man kan bli klar snabbt med?

Gärna någon kurs man kan bli klar med på 1 vecka,ifall man skulle lägga 10-12 timmar om dagen på den.

Någon som läst enkla kurser på hermods och kan dela med sig?

Undrar även hur lätt är det att få bra betyg på kurser på Hermods? Krävs det mycket för ett godkänt betyg? Eller räcker det med att göra uppdragen,få minst ett E på dem och sedan diskutera dem med läraren i slutet? Kan läraren faila en elev i intervjun i slutet,även fast man klarat alla uppdragen?
Senast redigerad av Henken094 2019-06-25 kl. 19:37.
Citera
2019-06-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Behöver läsa några kurser under sommarlovet på distans. Behöver enbart godkänt. Men ifall det finns en möjlighet att få bättre betyg så är det bara bättre. Någon som kan rekommendera enkla kurser man kan bli klar snabbt med?

Gärna någon kurs man kan bli klar med på 1 vecka,ifall man skulle lägga 10-12 timmar om dagen på den.

Undrar även hur lätt är det att få bra betyg på kurser på Hermods? Krävs det mycket för ett godkänt betyg? Eller räcker det med att göra uppdragen,få minst ett E på dem och sedan diskutera dem med läraren i slutet? Kan läraren faila en elev i intervjun i slutet,även fast man klarat alla uppdragen?

De jag läste var enkla. Enda som var lite tidskrävande var samhällskunskap då man skulle skriva vetenskapligt och det krävde lite research. Jag lade i snitt ner en vecka per uppdrag och pluggade 2-3 timmar om dagen, men om du har ambitionen att bara skaffa ett E så räcker det med att du skickar in svaren utan någon analys öht.
Citera
2019-06-27, 12:02
Medlem
r0bzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094

Jag läste nyligen Religionskunskap 1 och den var enkel. Fick ett D utan att direkt anstränga mig i kursen.
Citera
2019-07-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Ja jag har gjort hela kursen för svenska 3 🙂

Hur i helvete skriver man en bakgrund till en vetenskaplig text... Kollat på alla videos om ämnet men förstår ingenting.
Citera
2019-07-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Hur i helvete skriver man en bakgrund till en vetenskaplig text... Kollat på alla videos om ämnet men förstår ingenting.

Bakgrunden ska vara typ dina referat och fakta. Det behöver inte vara så långt! Jag skrev en uppsats om språkskillnader mellan könen och så här skrev jag på "bakgrund":

2. BAKGRUND
Männen har i alla tider ansetts vara det starkare könet och har dominerat i samhället. Förutsättningarna för respekt alltid varit lägre för kvinnor än för män. Genom tiderna har kvinnor kämpat för att få samma rättigheter i samhället som männen som exempelvis rösträtt, rätt till utbildning och lika lön. Kampen pågår fortfarande. Oavsett om man är man eller kvinna så är språket en gemensam nämnare. Kan det vara så att män och kvinnor använder språket på olika sätt, och i så fall hur?
Citera
2019-07-10, 23:01
Medlem
[quote=nebo115|67931390]Är möjligt att prövningen är uppbyggd på samma sätt som kursen i sig. Här är uppdragen:

Uppdrag 1.

Uppdrag 2.

Uppdrag 3.

Bara att höra av dig om du behöver någon mer input [/QUOTE

Grymt! Tackar!

Har du möjlighet att skicka uppgifterna i sin helhet, tänkte använda det i mina studier till prövningen.
Har precis lånat Kultur- och idéhistoria av Eva Nord och börjat sammanfatta den.
Skulle vara till enorm hjälp!
Citera
2019-07-11, 01:23
Medlem
Hej har någon haft Karin Alfredsson som lärare på biologi 1/2.. hur är hon under muntliga provet? Tänk om man inte svarar så bra under muntan men fick bra på uppdragen hur blir det då? Hur är hon som person? Snälla svara någon är skit nervös
Citera
2019-07-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hur fungerar det vid muntliga prov? Får man sitta med anteckningar eller ska det vara helt i huvudet? Har Filosofi 1, så utgår ifrån den kursen

Jag hade muntlig examination i filosofin i höstas, man får inte ha några anteckningar alls för då räknas det som fusk.
Citera
2019-07-11, 19:57
Medlem
Någon som har uppdragen till information och kommunikation 1 & 2, Administration 1 & 2, personaladministration?
Citera
2019-07-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshine200
Någon som har uppdragen till information och kommunikation 1 & 2, Administration 1 & 2, personaladministration?

Dessa uppdrag hade jag i Information och kommunikation 1:

UPPDRAG 1:

UPPDRAG 2:

UPPDRAG 3

UPPDRAG 4
Citera
2019-07-13, 11:43
Medlem
Citat:

Grymt! Tackar!

Har du möjlighet att skicka uppgifterna i sin helhet, tänkte använda det i mina studier till prövningen.
Har precis lånat Kultur- och idéhistoria av Eva Nord och börjat sammanfatta den.
Skulle vara till enorm hjälp!

Tror det är emot reglerna att posta direkta svar här. Frågor får man ju svara på här i tråden men jag kan nog inte kopiera in ett helt uppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in