2019-06-11, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazZr
Såg att du läst matte 3. Har du något tips inför muntliga examination?

Blev sent svar här, har du hunnit göra muntan än? Om inte: satsa till 90% på att förstå begrepp och metodik, det förväntas inte att du ska få perfekta räkneresultat sådär "on the spot". Se till att du har en översiktlig förståelse av derivator och integraler och känn dig trygg med de olika lösningarna för andragradare samt min-maxproblem så har du inget att oroa dig över.
Senast redigerad av Palaceposy 2019-06-11 kl. 08:47.
Citera
2019-06-12, 00:30
Medlem
Någon som har gjort munta i tyska 1? Är ju sjukt nervös, sitter och biter nästan i naglarna
Citera
2019-06-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebo115
Är nu klar med hermods och kan hjälpa till med:

Internationell ekonomi
Internationella relationer
Kultur- och idéhistoria
Privatjuridik
Retorik
Rätten och samhället
Samhällskunskap 3

Har fått A i samtliga ämnen.

Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med kultur- och idéhistoria. Kan dock inte skicka PM till dig.
Citera
2019-06-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvors
Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med kultur- och idéhistoria. Kan dock inte skicka PM till dig.

Vad behöver du hjälp med och vilken lärare har du?
Citera
2019-06-18, 16:48
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Är nu klar med hermods och kan hjälpa till med:

Internationell ekonomi
Internationella relationer
Kultur- och idéhistoria
Privatjuridik
Retorik
Rätten och samhället
Samhällskunskap 3

Har fått A i samtliga ämnen.

Examinationen i Samhällskunskap 3. Hur går den till? Blir det som en opposition med tanke på att man skrivit uppsatser under kursen?
Citera
2019-06-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Examinationen i Samhällskunskap 3. Hur går den till? Blir det som en opposition med tanke på att man skrivit uppsatser under kursen?

Min examinering var att vi pratade lite om millenniemålen och LITE löst om vad vilka resultat jag kommit fram till samt slutsats i uppdragen. Jag hade Linnar Holgersson som lärare och han var hur chill som helst. Den var slut på 10 minuter. Antar att han endast ville veta att det var jag som skrivit uppdragen.

Något som jag märkt överlag är att skriva väldigt bra uppdrag så har man lite mer svängrum under det muntliga.
Senast redigerad av nebo115 2019-06-19 kl. 01:10.
Citera
2019-06-19, 17:02
Medlem
Moderna språk (spanska 1,2 & 3) - läsa på Hermods eller NTI?

Hej!

Jag hade tänkt läsa in behörighet till handelshögskolan och behöver därmed moderna språk steg 3. Är det möjligtvis någon som har läst moderna språk hos någon av ovanstående utbildningsgivare? Vilken av dessa skulle ni rekommendera?
Citera
2019-06-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
PGR, 13/1-17 (C, A, B på uppdrag, slutbetyg A)
Fick börja med att presentera mig, han ställde mycket “hjälpande” frågor men om du klarar av att prata på (t.ex. kanske säga “Jag heter - OCH är si och så gammal”) så är det ett stort plus (även om det absolut inte är ett krav). Sen pratade vi lite allmänt om intressen, tills han bad mig slå upp en sida i boken (fick sidnumret på spanska, var inte beredd på det så plugga siffror om ni är som jag och inte gör det i vanliga fall!) och läsa en text. Jag fick andra delen i texten om Dominga. Sen fick jag följdfrågor på texten, och sist så fick jag berätta i vilka länder i världen man pratar spanska (varpå jag fick en black-out och typ kom på två...). Sen så pratade vi om mitt målbetyg, A, och var ganska överens om att muntan gått sådär. Dock så tyckte han att jag förstod (även om jag inte kunde svara...) frågorna och att mina uppdrag var bra så jag fick ett “svagt” A ändå. Han var i övrigt lugn och trevlig, har man något som man kan mycket om (t.ex. så kunde jag prata ganska mycket om mina intressen) så prata på så mycket som möjligt! Han hakar gärna på och allt du säger på spanska är ju liksom ett plus! Lycka till!!

Hej!

Råkar du ha kvar uppdragen från Spanska 1? Tacksam om du kunde dela dem!
Citera
2019-06-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socket
Om någon kommer läsa språk framöver så har jag uppdragen till dessa kurser, Skicka isåfall ett PM till mig. Jag försöker vara inne en-två gånger i veckan!

Tyska 1
Tyska 2
Tyska 3
Tyska 4
Spanska 1
Spanska 2
Italienska 1
Engelska 7

Hej! Jag kan inte skicka PM, men jag skulle vara mycket tacksam om du kunde skicka uppdragen till kurserna Spanska 1 & 2!
Citera
2019-06-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzzzie92
Jag har läst följande kurser om någon behöver hjälp med något:

Administration 1
Filosofi 1
Företagsekonomi 1
Geografi 1
Historia 1b
Ledarskap och organisation
Marknadsföring
Naturkunskap 1b
Psykologi 1
Psykologi 2a
Psykologi 2b
Religionskunskap 1
Samhällskunskap 1b
Sociologi
Spanska 1

Hej!

Du får mer än gärna skicka uppdragen till kursen Spanska 1!
Citera
2019-06-19, 23:00
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Min examinering var att vi pratade lite om millenniemålen och LITE löst om vad vilka resultat jag kommit fram till samt slutsats i uppdragen. Jag hade Linnar Holgersson som lärare och han var hur chill som helst. Den var slut på 10 minuter. Antar att han endast ville veta att det var jag som skrivit uppdragen.

Ok. Tack för infon!

Citat:
Ursprungligen postat av makkann
Hej!

Du får mer än gärna skicka uppdragen till kursen Spanska 1!

Om du vill öva på kursen i förväg tror jag det är bättre att köpa e-boken Alegría paso uno. Läs/lyssna på texter och träna på uttal. Att bara göra uppdragen är nog fel väg att gå i en sån här språkkurs.

Spanska 1, uppdrag 1

Kan leta fram de andra uppdragen om du tycker det behövs. Men som sagt, träningen är viktigare i en sån här kurs.
Citera
2019-06-24, 00:24
Medlem
Citat:
Vad behöver du hjälp med och vilken lärare har du?

Jag kommer genomgå en prövning i ämnet och har fått rätt lite info. Jag antar att den kommer vara uppbyggd på uppdragen.
Har du kanske kvar dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in