Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-08, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag förstår inte riktigt din fråga, jag vet inte vad jag får "nöja mig med" eftersom jag ännu inte vet om det finns någon tjej som är intresserad av mig.

Ok, undrade bara eftersom det sägs att det är så pass svårt för killar att matcha med någon ens i sin egna "liga", vilket gör att man får sänka sina krav rejält tydligen.
Citera
2019-07-08, 18:29
Medlem
Vad är egentligen grejen med kvinnor som måste hålla allt strikt icke-sexuellt? Hänt mig mer än en gång att minst lilla oskyldiga sexuella skämt blivit dealbreaker. Det finns såklart en linje man kan passera för osmaklighet genom att skriva vulgärt eller skicka oönskade bilder, men detta är ju på en långt mer harmlös nivå. Att de skriver till en från första början torde väl tyda på någon slags initial attraktion trots allt, eller?

Märkligt beteende som jag inte upplevde fanns i lika höga grad för 5-10 år sedan. Bör man vara mer offensiv från första början för att sortera ut dessa uppenbart fruktlösa kontakter?
Citera
2019-07-08, 18:36
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Att de skriver till en från första början torde väl tyda på någon slags initial attraktion trots allt, eller?
Varför antar du det?
Citera
2019-07-08, 18:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Vad är egentligen grejen med kvinnor som måste hålla allt strikt icke-sexuellt? Hänt mig mer än en gång att minst lilla oskyldiga sexuella skämt blivit dealbreaker. Det finns såklart en linje man kan passera för osmaklighet genom att skriva vulgärt eller skicka oönskade bilder, men detta är ju på en långt mer harmlös nivå. Att de skriver till en från första början torde väl tyda på någon slags initial attraktion trots allt, eller?

Märkligt beteende som jag inte upplevde fanns i lika höga grad för 5-10 år sedan. Bör man vara mer offensiv från första början för att sortera ut dessa uppenbart fruktlösa kontakter?
För att tjejerna du skriver med inte ser dig som någon dom vill knulla. Mycket handlar om sex numera. Hypergami som är frisläppt hos tjejerna för vi lever sekulerat och pappa staten med välfärd och neddummande så kvinnor kan få plats. Media(*host* ze jeeews) pumpar ut sexuella signaler överallt. Porr är löjligt lätttillkomligt. Kvinnor itutas att dom ska skiljas för dom tror alltid dom kan få bättre osv. 80/20 regeln med topp 20 % män som har harems med drygt 80% av kvinnorna. Ge och ta några procent såklart.
Citera
2019-07-08, 18:44
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Varför antar du det?
Det är väl inte ett så märkligt antagande? Tinder är en dejtingapp, eller en liggapp enligt vissa. Att då anta att de man matchar med i alla fall har fått ett bra första intryck av ens utseende/presentation känns inte direkt märkligt. Speciellt när tjejer är picky och inte matchar med vem som helst, som killar gör när man kör fingerdansen och bara spammar "gilla".
Citera
2019-07-08, 18:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det är väl inte ett så märkligt antagande? Tinder är en dejtingapp, eller en liggapp enligt vissa. Att då anta att de man matchar med i alla fall har fått ett bra första intryck av ens utseende/presentation känns inte direkt märkligt. Speciellt när tjejer är picky och inte matchar med vem som helst, som killar gör när man kör fingerdansen och bara spammar "gilla".
Har inte sagt att det är märkligt.

Eftersom killar kör fingerdansen använder många tjejer appen som ett rent tidsfördriv.
Citera
2019-07-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
För att tjejerna du skriver med inte ser dig som någon dom vill knulla. Mycket handlar om sex numera. Hypergami som är frisläppt hos tjejerna för vi lever sekulerat och pappa staten med välfärd och neddummande så kvinnor kan få plats. Media(*host* ze jeeews) pumpar ut sexuella signaler överallt. Porr är löjligt lätttillkomligt. Kvinnor itutas att dom ska skiljas för dom tror alltid dom kan få bättre osv. 80/20 regeln med topp 20 % män som har harems med drygt 80% av kvinnorna. Ge och ta några procent såklart.

Men varför tar de ens kontakt då? Måste ju finnas 300 mail de kan svara på istället för att slösa min tid.
Citera
2019-07-08, 18:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Men varför tar de ens kontakt då? Måste ju finnas 300 mail de kan svara på istället för att slösa min tid.
Är det dom som initierar kontakt eller du? En hel del feministskadade tjejer på dejtingsites som bara bitchar för bitchandets skull..
Citera
2019-07-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Är det dom som initierar kontakt eller du? En hel del feministskadade tjejer på dejtingsites som bara bitchar för bitchandets skull..

De... Ja, ingenting förvånar en längre.
Citera
2019-07-08, 19:08
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Citat:

Jag har ganska många kvinnliga vänner som suttit på Tinder på lunchen och visat upp vad för typ av meddelanden de får. Väldigt många killar öppnar i stort sett med att fråga om de ska komma och sätta på dem direkt. Andra killar börjar skriva trevligt och direkt om tjejen svarar lite flirtigt på något sexuellt så spårar det ur ganska fort och två meddelanden senare så handlar det om vart de vill köra in kuken. Andra är jävligt snabba med att skicka en bild på kuken.

Så jag tror att det handlar om att volymen av sådana meddelanden de får dag in och dag ut gör att de inte orkar.

Så det behöver inte vara just du som formulerar dig dåligt, utan snarare att dom innan ditt meddelande fått några väldigt osmidiga sexuella meddelanden och nu inte vill riskera att ännu en konversation spårar ur.
Citera
2019-07-08, 22:02
Bannlyst
Citat:

För att du inte är sexuellt attraktiv, därför. En kille som är riktigt snygg kan skriva ALLT möjligt sexuellt, knulla hit och dit, inom 2 meddelanden och tjejerna är på.

Fan att det ska vara så jävla svårt för svenska killar att inse att 85% av er ses som cucks i tjejernas ögon, inget annat.
Citera
2019-07-08, 22:36
Medlem
lakritcs avatar
Någon som vet om fabula ännu är aktiv på FB? Saknar hans bidrag till tråden. Bjöd hem tjejer, betalade middagar och allt möjligt. För att till slut bara stå på minus. Kanske blandar jag ihop honom med en annan användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in