Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Vad är egentligen grejen med kvinnor som måste hålla allt strikt icke-sexuellt? Hänt mig mer än en gång att minst lilla oskyldiga sexuella skämt blivit dealbreaker. Det finns såklart en linje man kan passera för osmaklighet genom att skriva vulgärt eller skicka oönskade bilder, men detta är ju på en långt mer harmlös nivå. Att de skriver till en från första början torde väl tyda på någon slags initial attraktion trots allt, eller?
Märkligt beteende som jag inte upplevde fanns i lika höga grad för 5-10 år sedan. Bör man vara mer offensiv från första början för att sortera ut dessa uppenbart fruktlösa kontakter?
Jag har ganska många kvinnliga vänner som suttit på Tinder på lunchen och visat upp vad för typ av meddelanden de får. Väldigt många killar öppnar i stort sett med att fråga om de ska komma och sätta på dem direkt. Andra killar börjar skriva trevligt och direkt om tjejen svarar lite flirtigt på något sexuellt så spårar det ur ganska fort och två meddelanden senare så handlar det om vart de vill köra in kuken. Andra är jävligt snabba med att skicka en bild på kuken.
Så jag tror att det handlar om att volymen av sådana meddelanden de får dag in och dag ut gör att de inte orkar.
Så det behöver inte vara just du som formulerar dig dåligt, utan snarare att dom innan ditt meddelande fått några väldigt osmidiga sexuella meddelanden och nu inte vill riskera att ännu en konversation spårar ur.