2019-07-07, 23:11
Medlem
ktonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Vad händer om du äter något annat?

Jag äter aldrig något annat. Har försökt givetvis, men återfaller alltid till den äckliga, utan att förstå varför?
Citera
2019-07-07, 23:12
Medlem
ktonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
ok , vad har du själv för tanke om detta då , för du måste ha funderat mycket på detta lilla problem

Javisst har jag funderat lite på det, men inte allvarligt kanske. Det var därför jag ber er om kreativa förslag här. Jag känner på mig att det skulle avslöja något viktigt om jag fick reda på orsaken.
Citera
2019-07-07, 23:20
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktonisk
Ja självklart kan man tänka så. Men nu handlar det bara om en äcklig frukost. Som inte rimligen kan visa att hela jag är full av skit. Jag är annars en god människa, hoppas jag, och uppskattad av andra och hjälper ofta andra och delar med mig av positiv energi. Har även dåliga sidor som alla andra förstås, men är medveten om dessa och jobbar med dom.

Frukosten är nyttig och självvald. Bara inte god... den är äcklig.
Ja, jag menade inte att du är full av skit. Jag menade att det omedvetnas tankar är något annat än det medvetnas tankar och om de blir för starka så blir det de som bestämmer.

"så att jag alltid, sen jag varit ung, äter en frukost som jag avskyr. Det kvittar exakt vad det är jag äter, men det är samma frukost jag äter varje dag."
Jag äter aldrig något annat. Har försökt givetvis, men återfaller alltid till den äckliga, utan att förstå varför?

Vanföreställning/hypnos. Att oavsett vad det är du äter så är det äckligt om du äter på morgonen.
Har du något svagt minne av att du besökte något tivoli med någon suspekt spådam i dina yngre år?
Senast redigerad av Begntt 2019-07-07 kl. 23:23.
Citera
2019-07-07, 23:23
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ja var går gränsen för en bra eller dålig människa?
Svårt finns ju en massa olika människor... och jag har svårt att direkt tycka att någon är dålig.

Men skjuta fåglar utan anledning tycker jag är dåligt.

Jaga djur överlag tycker jag är dåligt, älgar, vargar, ugglor o.s.v
And if you go chasing rabbits, and you know you're going to fall
Tell 'em a hookah-smoking caterpillar has given you the call

Tänk såhär: för varje hare du tar död på så förhindrar du att den får avkomma som kommer att dö. Tar du död på en förhindrar du att 10 till dör.
Inte så djup men intressant logik tycker jag
Citera
2019-07-07, 23:23
Medlem
ktonisks avatar
Citat:
Ja, jag menade inte att du är full av skit. Jag menade att det omedvetnas tankar är något annat än det medvetnas tankar och om de blir för starka så blir det de som bestämmer.

Det kvittar exakt vad det är jag äter, men det är samma frukost jag äter varje dag.

Vanföreställning/hypnos. Att oavsett vad det är du äter så är det äckligt om du äter på morgonen.
Har du något svagt minne av att du besökte något tivoli med någon suspekt spådam i dina yngre år?

Din humor är subtil och underhållande! Men nej har inte besökt en spådam. Det är alltså samma frukost jag äter varje dag. Kan också avslöja vad: filmjölk och en neutral müsli utan russin eller annat. Jag avskyr denna frukost, den får mig att må illa. Ändå äter jag den. Men varför? Man hade lätt kunnat byta ut den mot en lika hälsosam men godare. Jag är varken lat eller fattig.
Citera
2019-07-07, 23:41
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Tänk såhär: för varje hare du tar död på så förhindrar du att den får avkomma som kommer att dö. Tar du död på en förhindrar du att 10 till dör.
Inte så djup men intressant logik tycker jag
Ganska djupt ändå

Har kanske berättat det här?
Min farbror besökte en kusin (när de var barn) som hade två burar med kaniner. I den ena satt det några hon-kaniner och i den andra satt det en han-kanin när kusinen var i köket plockade farbror över hanen till honorna (ögona bara snurra på hanen) och stoppade tillbaka honom så att kusinen inte märkte något. Några veckor senare kom kusinen på varför buren var full med kaninungar. Farbror hade ju vart på besök..

När de blev vuxna blev kusinen en ganska hög sosse-politiker och farbror blev en A-lagare/"luffare"

"When logic and proportion have fallen sloppy dead
And the white knight is talking backwards
And the red queen's off with her head
Remember what the dormouse said
Feed your head, feed your head"
Senast redigerad av Begntt 2019-07-07 kl. 23:48.
Citera
2019-07-07, 23:46
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Din humor är subtil och underhållande! Men nej har inte besökt en spådam. Det är alltså samma frukost jag äter varje dag. Kan också avslöja vad: filmjölk och en neutral müsli utan russin eller annat. Jag avskyr denna frukost, den får mig att må illa. Ändå äter jag den. Men varför? Man hade lätt kunnat byta ut den mot en lika hälsosam men godare. Jag är varken lat eller fattig.
Ok började tro att det var en gåta eller paradox.
så att jag alltid, sen jag varit ung, äter en frukost som jag avskyr. Det kvittar exakt vad det är jag äter, men det är samma frukost jag äter varje dag.

Är du säker på att du äter det du tror? Finns det bevis på att det verkligen är filmjölk och en neutral müsli utan russin eller annat ?

Kan ju vara någon form av undermedvetet tvång och ritualiserande också. Men det har du redan funderat på.
Senast redigerad av Begntt 2019-07-07 kl. 23:48.
Citera
2019-07-07, 23:51
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Javisst har jag funderat lite på det, men inte allvarligt kanske. Det var därför jag ber er om kreativa förslag här. Jag känner på mig att det skulle avslöja något viktigt om jag fick reda på orsaken.

förstod tidigt att det nog va just filmjölk det handlade om

tja , någon vana som övergått till en lättare tvångshandling tippar jag på

råd , försök tvinga dej lite att äta nått annat varje morgon i ett par veckor , variera , smaka och fundera om du inte tycker nått av det nya är lite godare , hittar du nått du faller för , så kör med just den frukosten i ett par veckor

så har du fått nya frukost minnen i livet .
Citera
2019-07-07, 23:55
Medlem
ktonisks avatar
Citat:
Ok började tro att det var en gåta eller paradox.
så att jag alltid, sen jag varit ung, äter en frukost som jag avskyr. Det kvittar exakt vad det är jag äter, men det är samma frukost jag äter varje dag.

Är du säker på att du äter det du tror? Finns det bevis på att det verkligen är filmjölk och en neutral müsli utan russin eller annat ?

Kan ju vara någon form av undermedvetet tvång och ritualiserande då. Men det har du redan funderat på.

Nej inget tvång inblandat.

Kanske lever jag bara i självförnekelse?

Eller har jag en dragning till det tragiska?

Jag har noterat en sak dock. De fåtal dagar, ibland flera varje år, men ibland kan det gå många år emellan dessa dagar, då jag är riktigt riktigt lycklig, så smakar denna frukost inte längre äckligt, utan neutralt eller till och med gott. Så den kanske bara är själva hårdtestet på om autentisk lycka föreligger eller om den livslycka man tror sig erfara är inbillad?

I så fall kan jag rekommendera alla här i tråden att göra samma sak. Ät varje dag en äcklig frukost! Alltid samma. Så vet ni när ni är riktigt lyckliga och när lyckan är fejk.
Citera
2019-07-08, 00:00
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:

Jag har noterat en sak dock. De fåtal dagar, ibland flera varje år, men ibland kan det gå många år emellan dessa dagar, då jag är riktigt riktigt lycklig, så smakar denna frukost inte längre äckligt, utan neutralt eller till och med gott. Så den kanske bara är själva hårdtestet på om autentisk lycka föreligger eller om den livslycka man tror sig erfara är inbillad?

I så fall kan jag rekommendera alla här i tråden att göra samma sak. Ät varje dag en äcklig frukost! Alltid samma. Så vet ni när ni är riktigt lyckliga och när lyckan är fejk.

är man riktigt lycklig så kvittar det vad man äter till frukost , för tankarna är någon annanstans
fil och flingor eller fil och knäckehäxa är då gott i min mage
Citera
2019-07-08, 00:00
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ganska djupt ändå

Har kanske berättat det här?
Min farbror besökte en kusin (när de var barn) som hade två burar med kaniner. I den ena satt det några hon-kaniner och i den andra satt det en han-kanin när kusinen var i köket plockade farbror över hanen till honorna (ögona bara snurra på hanen) och stoppade tillbaka honom så att kusinen inte märkte något. Några veckor senare kom kusinen på varför buren var full med kaninungar. Farbror hade ju vart på besök..

När de blev vuxna blev kusinen en ganska hög sosse-politiker och farbror blev en A-lagare/"luffare"

"When logic and proportion have fallen sloppy dead
And the white knight is talking backwards
And the red queen's off with her head
Remember what the dormouse said
Feed your head, feed your head"

Jo det krävs inte många män på den här planeten för att skapa barn.
En man kan få miljontals barn och en kvinna ca 2 till 10.
Var väl därför man skickade ut män i krig förr i tiden.
Citera
2019-07-08, 00:04
Medlem
Begntts avatar
Citat:

I så fall kan jag rekommendera alla här i tråden att göra samma sak. Ät varje dag en äcklig frukost!
Vet inte.

Alltid samma. Så vet ni när ni är riktigt lyckliga och när lyckan är fejk.
Ja, det kanske har något med sömnen att göra också? Om du somnar på dagen och äter kvällsmat smakar kvällsmaten äckligt då?

Något helt annat.
Ett "intelligent" medvetande måste ha känslor tror jag, så ska man göra en smart AI måste man programmera in känslor (belönings kommandon också) annars blir det bara "räknande" tror jag.

Om man lyckas göra en medveten smart AI tror du att den kan bli "knäpp" då? Typ schitzo-bipolär- eller något sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in