2019-07-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilka konstiga antaganden du gör.
Varför skulle de inte också ha umgåtts med LW när de kom till Örebro?

Den enda information som finns är att föräldrarna i en intervju berättat att de kom varannan vecka och tog hand om barnen.

Det finns ingen info om att de tyckte det var jobbigt.
Det finns ingen info om att de inte träffade och umgicks med LW då.

Det är helt och hållet dina fantasier fast du kanske föredrar att kalla det spekulationer, men det har inte mycket med verkligheten att göra.
I alla fall säger dina fantasier mer om ditt stackars liv än om LW:s.

(Min tolkning är att de berättade det för att tala om vilken bra och kontinuerlig kontakt de hade med LW och hennes barn. Min tolkning är också att deras besök var väl planerade i samråd mellan dem och LW och att de uppskattade att ha fått denna möjlighet.)
Här håller jag med dig helt och hållet.
Dessutom tror jag att hennes föräldrar kom regelbundet och planerat.
När hon med kort varsel behövde barnvakt så löste hon det med hjälp av pappan till barnen.
Får jag fråga dig en sak? Det gäller det jag fetat.
Mot vilken fakta lutar du dig när du går ut med det påståendet?
Vore intressant att se den faktan, men om du inte kan lägga upp den, har du lagt in ännu en trådsanning.
Tråkigt.
Trist.
Citera
2019-07-07, 20:52
Medlem
Tack OzzyTheOwl
Jag kollade och undrar hur pass trovärdig den namnlistan kan vara, om nu Medinsyn är vän med SD? Och hur skulle Medinsyn kunna veta vilka LW varit tillsammans med?
Och även om vi utgår från att hon haft en relation med de män hon nämde här, hur många av dom tyckte illa om LW och hade ingen kontakt med henne?
Och så vill jag passa på att säga att även OM hon haft relation med dom som anges, så ser jag henne ändå inte som en lösaktig person, dagens samhälle är sådan som den är idag, kyrkan bör vara modern precis som LW var, det är just det som är kyrkans krux, hänger de inte med tiden och stannar i det gamla fyrkantiga som en gång var, så minskar antalet medlemmar i snabb takt, och kyrkan anses som föråldrigad och för gammaldags, det vet varenda pastor om, att det är just det som varit ett stort problem och därmed har mycket successivt förändrats som tur är, och som sig bör.
Och jag undrar också varför Medinsyn skulle förneka en relation med BeholderX, om de nu hade något på gång vill säga?
Skulle det kunna varit så att SD inte vill erkänna hennes relation, just för att denna relation, skulle kunna ge honom ett motiv i mångas ögon?

Så eftersom Medinsyn inte kan svara på mina frågor kring detta, så vad tror du OzzieTheOwl, vad är rimligt? Vad tror ni andra är rimligt?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om du går tillbaka till gårdagkvällens inlägg, från den 6/7 så har jag länkat
skribenten @Medinsyns inlägg om dennes/ dennas uppfattning om LW:s
förhållanden/ icke-förhållanden.

Så där finner du initialer/namn/geocach-nick på olika män i
LW:s vänkrets/ bekantskapskrets, enligt @Medinsyns syn på saken.

Mitt inlägg, #48536 kl. 21.00, finns strax efter ett av dina inlägg #48532.
Citera
2019-07-07, 21:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Men...en kombination av religiös övertygelse hos en fanatiker och svartsjuka/hat i kombination med psykisk ohälsa, ja då finns den möjligheten, det går inte bortse ifrån. Men då hamnar vi på MH igen, är det inte rimligt att hon redan varit på förhör?
Det är som du säger, dags att släppa religiösa motiv nu, det är så långsökt att det skulle finnas fler än MH, som skulle ha samma motiv.
Men vi lär nog inte slippa tuggandet från de som bär denna vidriga fanatiska syn och hat, och det mot både kyrkan och LW, förrän de inser och förstår, att de pratar om sina egna motiv till att rättfärdiga mordet som något religiöst. Alla förstår inte logiken, inte än alla fall
Finns det någon av de som påstår att LW hade flera relationer med gifta män som känner till något om dessas fruar?
Finns det flera personer än MH som var tydliga med sitt hat mot SW och dessutom religiösa?
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är INTE så att jag "misstänker" att LW mördats p g a att nån förvirrad religiös extremist tröttnat på hur LW valde att leva sitt liv.
Jag har bara fört in det i tråden som ett exempel på nåt som INTE kan uteslutas vara en mordorsak. Eller kan du 100%-igt utesluta ett sånt motiv?
Vilka kvinnor i kretsen kring LW kan du inte utesluta?
Citera
2019-07-07, 21:10
Medlem
Citat:
Finns det någon av de som påstår att LW hade flera relationer med gifta män som känner till något om dessas fruar?
Finns det flera personer än MH som var tydliga med sitt hat mot SW och dessutom religiösa?
Ingen.
Har ingen som helst kännedom om kvinnorna (eller för den delen: männen) runt LW.
Min ytterst hypotetiska religiösa förvirrade fanatiker/mördare har varken ansikte eller kön i min tankemodell.
Jag tycker att så länge inte nån åtalats, än mindre dömts, så bör ingen fundering förkastas bara för att den vid ett första påseende verkar orimlig.

Jag vill leva med ett öppet sinne.
Citera
2019-07-07, 21:26
Medlem
Jasså jaha är det du och jag som var trippelsexorna, där ser man hur lätt vissa har att få 1 och 1 till 6. Nåväl vi har väl diskuterat något, men inget nämnvärt så någon av oss kan anklagas för att ha en agenda, sånt märks tydligt annars här i tråden.

Ja varför är detta att hon tidigare var pastor så intressant, jag ser inte pastorskap som anledning till mord, såvida det inte finns en annan pastor som tävlade genom livet och ständigt jämförde sig själv med just LW? Men skulle det verkligen kunna leda till mord?
Livet är väl ingen tävling, tänker jag.
Eller är livet kanske just en tävling, för pastorer, eller just någon särskild udda pastor i Örebro? Hur rimligt känns det?
LW hade ju dessutom slutat som pastor, vi kanske ska fokusera på det hon jobbade med istället?
Om det nu hade med hennes arbete att göra, så är det väl mer troligt att det nya arbetet har med mordet att göra, om det hänt något särskilt på arbetet vill säga?

Sanningen vinner alltid, om inte förr så senare, så jag är övertygad om att GM en dag blir åtalad och dömd

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nja, jag håller inte ihop med någon. (”Det är skillnad mellan oss, och särskilt mellan hen...”) Jag har heller ingen agenda, bara en stark önskan att GM ska fällas för mord.

Jag försöker också förstå det stora intresset och engagemanget i LW:s bakgrund som frikyrkopastor.

Jag frågade om det fanns misstanke om att GM finns i dessa kretsar, och om det är därför så mycket energi läggs på att skriva om LW:s relation med SD.

Jag tyckte att jag fick ett tämligen sansat och trovärdigt svar från dej (det ovan, innan tillägget) och jag tolkade det som att du menar att hur LW:s sätt att leva sågs på i troende kretsar även är ett mått på hur hon skulle kunna uppfattas i profana sammanhang. Och att detta generellt skulle ligga henne i fatet. Så tolkade jag det.

Därmed låter jag mej nöja i just denna del av diskussionen.
Citera
2019-07-07, 21:36
Medlem
Citat:

Hej Hoppsann!
Mig veterligen finns inga mer hatiska fruar som blivit bedragna av sina män med LW. Även om det smått antyds gång på gång så är det snarare en trådsanning som skapats för att smutskasta BO, vem vinner mest på det?
Den manipulativa SD när fokus flyttas från honom?
Eller kyrkråttorna som vill ha sitt motiv accepterat och mordet förlåtet?
Ja vad ska man tänka?
Det enda jag är övertygad om är att, förr eller senare, kommer sanningen vinna
Citera
2019-07-07, 21:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har aldrig påstått eller tänkt att hon
mördats av någon religiös fanatiker.

Mina senare inlägg om LWs intima
relationer är från en diskussion om
ifall LW kunde anses som lösaktig eller
inte.

Med det menar jag inte att hon skulle ha
mördats av någon religiös fanatiker.

Diskussionen har varit med Notknapoaren
som påstår att LW inte var lösaktig
eftersom Medinsyn påstått det samtidigt
som Medinsyn har listat x antal män
som hen påstår att LW hade intima
relationer med.
Då hävdar jag att man måste jämföra
med andra frikyrkopastorer för att
bedöma om hon var lösaktig eller inte.

Diskussionen har inte uppstått för att
smutskasta LW utan för att visa att
hennes beteende kan ha gett henne
många fiender. Och då menar jag inte
alls att någon skulle ha mördat henne
pga religiösa skäl.
Utan pga att hon ev behandlade andra
människor som skit och bara brydde sig
om sig själv.
Sårar man tillräckligt många människor
tillräckligt många gånger så finns det
en risk att man till sist sårar någon som
inte kan hantera det utan att det slår över
för hen.
Som någon slags självförsvar. Hon skadar
deras själ och hen skadar hennes kropp.

Nedan är ett av mina första inlägg i
diskussionen.
Sedan har konton som tycker att det är
viktigare att putsa på LWs gloria än att
hitta hennes mördare hoppat in i
diskussionen.

Och nu kommer den som medvetet
missförstår (OsmartaMaran) och hoppar
in i diskussionen för att skapa osämja
och förvilla tråden och med hen kommer
dennes följe av konton som lätt låter sig
manipuleras.

Jag noterar att trippelsexorna
håller ihop i att medvetet missförstå
och att sprida skit om religiösa.
Det är inte svårt att förstå er agenda.

Den religiösa fanatikern är väl Carinahs idé.

Naturligtvis kan man få fiender av olika skäl.
Men det är inte alla som dödar sina ovänner.
Tvärtom, det är väldigt få människor som går till sådana ytterligheter som att mörda någon för att man tycker att någon har behandlat en illa.
Det behöver verkligen inte vara den som i våra ögon som har det största motivet för att vara arg på LW som har mördat LW.
Citera
2019-07-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Hoppsann!
Mig veterligen finns inga mer hatiska fruar som blivit bedragna av sina män med LW. Även om det smått antyds gång på gång så är det snarare en trådsanning som skapats för att smutskasta BO, vem vinner mest på det?
Den manipulativa SD när fokus flyttas från honom?
Eller kyrkråttorna som vill ha sitt motiv accepterat och mordet förlåtet?
Ja vad ska man tänka?
Det enda jag är övertygad om är att, förr eller senare, kommer sanningen vinna

Lite småsur lär väl HD vara, eller vad tror du själv?

Vilka vill ha mordet förlåtet, upp på bordet med dom.
Citera
2019-07-08, 08:08
Medlem
Honan6s avatar
Vad säger SD till vännerna om att han fortfarande är MGM enligt åkl och polis?
Varför krävde de sistnämnda frågor mejlade i förväg innan de kunde gå med på intervjun med NA? Visade de molokna ansikten med flit för att SD ska uppleva sig som ännu säkrare på att få gå fri?

Nu har det gått 1 år och nästan 2 månader. Några fler analyser borde vara färdiga. Om vi i tråden är nyfikna, så borde SD vara ännu mer nyfiken på resultaten och vad säger han till vännerna om kontakterna med sin advokat kontra utredarna? Får han ens reda på någonting och några svar?

Om SD är GM så vill han förstås ligga steget före utredarna, liera sig med de som kan tänkas veta något om utredningen och har kanske därför setts prata lättsamt på stan med viktiga personer i utredningen? Klurig och smart skulle han röra sig överallt och fiska information - kanske låtsas vara någon av de som misstänker att han är skyldig och gärna spy lite galla över hans person i hopp om att få intressanta pm.

Jag tror att SD kan vara GM och som tidigare skrivet att han kanske ansåg att det var LW:s fel att HD flyttade och ville skiljas.
Jag tror han upplevde sig kränkt och lurad. LW kan, enligt honom, ha provocerat och retat honom till vansinne om hon ignorerade hans försök till att komma nära henne och styra över hennes göromål.
Jag tror att LW kan ha hotat att avslöja honom till fler än HD om hans Peeping Tom- och andra beteenden - t ex till hans arbetsgivare. Hon kanske inte bara hotade, hon kränkte hans manlighet och hotade rasera hela hans existens?
Han skulle stoppa henne och sätta henne på plats den sena kvällen 14 maj -18? I så fall lyckades han med sitt uppsåt.
Citera
2019-07-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Lite småsur lär väl HD vara, eller vad tror du själv?

Vilka vill ha mordet förlåtet, upp på bordet med dom.

Nej jag tror faktiskt inte att HD är småsur, jag tror snarare att hon skäms. Att ha strålkastarljuset på sig som den bedragna frun, när hon vet att det var just hon som sa nej till sex med SD, och (förmodligen tänker jag) var hon också den som gav grönt ljus till honom att skaffa någon annan. Och plötsligt ska alla tycka synd om henne, det måste bli extremt jobbigt pinsamt att förklara sig där, för människor som inte har med hennes liv att göra, ska hon tvingas basunera ut sin hemlighet som den frigida frun och ställas i skamvrån. Jag tror att hon håller hårt på integritet som de flesta kvinnor gör, jag tror hon skäms, och tycker att detta bara är skamligt och riktigt pinibelt för henne och barnen. Vad tror du själv?
Citera
2019-07-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad säger SD till vännerna om att han fortfarande är MGM enligt åkl och polis?
Varför krävde de sistnämnda frågor mejlade i förväg innan de kunde gå med på intervjun med NA? Visade de molokna ansikten med flit för att SD ska uppleva sig som ännu säkrare på att få gå fri?

Nu har det gått 1 år och nästan 2 månader. Några fler analyser borde vara färdiga. Om vi i tråden är nyfikna, så borde SD vara ännu mer nyfiken på resultaten och vad säger han till vännerna om kontakterna med sin advokat kontra utredarna? Får han ens reda på någonting och några svar?

Om SD är GM så vill han förstås ligga steget före utredarna, liera sig med de som kan tänkas veta något om utredningen och har kanske därför setts prata lättsamt på stan med viktiga personer i utredningen? Klurig och smart skulle han röra sig överallt och fiska information - kanske låtsas vara någon av de som misstänker att han är skyldig och gärna spy lite galla över hans person i hopp om att få intressanta pm.

Jag tror att SD kan vara GM och som tidigare skrivet att han kanske ansåg att det var LW:s fel att HD flyttade och ville skiljas.
Jag tror han upplevde sig kränkt och lurad. LW kan, enligt honom, ha provocerat och retat honom till vansinne om hon ignorerade hans försök till att komma nära henne och styra över hennes göromål.
Jag tror att LW kan ha hotat att avslöja honom till fler än HD om hans Peeping Tom- och andra beteenden - t ex till hans arbetsgivare. Hon kanske inte bara hotade, hon kränkte hans manlighet och hotade rasera hela hans existens?
Han skulle stoppa henne och sätta henne på plats den sena kvällen 14 maj -18? I så fall lyckades han med sitt uppsåt.

MGM har väl rätt att via sin advokat få löpande info om utredningen? Då har han ju möjlighet att bygga på och ändra sin berättelse. Han bör ha varit på flera förhör under den tid som gått men det är tyst om det.
Ja, det här är en person som vill befinna sig steget före och troligen mår pest om det inte fungerar så.

Det är konstigt att han inte själv släpper mer om vad utredningen har eller inte har, om han vore oskyldig.
Citera
2019-07-08, 09:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MGM har väl rätt att via sin advokat få löpande info om utredningen? Då har han ju möjlighet att bygga på och ändra sin berättelse. Han bör ha varit på flera förhör under den tid som gått men det är tyst om det.
Ja, det här är en person som vill befinna sig steget före och troligen mår pest om det inte fungerar så.

Det är konstigt att han inte själv släpper mer om vad utredningen har eller inte har, om han vore oskyldig.

EGT har iofs berättat att hen vet vad åklagaren hade som Sannolika skäl förra året och menade att
SD:s advokat tyckte de var patetiska. Det skulle vara intressant att veta vilka dessa "patetiska skäl" var.
EGT har även berättat att en del beslagtaget material är återlämnat och jag har frågat hen om hen vet vilket material som inte är återlämnat, men minns inte om jag fått något konkret svar på den frågan. Jag tycker det skulle vara intressant att få reda på vilket material de behållit, eftersom det antyder att materialet har fortsatt intressant betydelse för utredningen.

Ja, det är konstigt att inte mer information kommer ut om vad utredningen har eller inte, för om SD är oskyldig så borde han ju vara helt öppen om allting till sina vänner, eller? Han har ju vänner som t o m får reda på att han haft sex med LW (om det nu är sant?). Är man så öppen om t o m intima saker, så borde man ju kunna vara öppen om allt - särskilt om man är oskyldigt misstänkt för ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in