Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Eftersom det i tråden florerar flera religiöst konservativa personer vars huvudsyfte verkar att få ut sitt religiösa "budskap" under förespegling om att det har med motivet att göra. Tråden riskerar att hamna i religiösa "träskmarker" som inte har med mordet att göra, utan att i första hand smutskasta offret.
Det finns inte någon anledning till att använda grovt nedsättande ord/uttryck för något som man kan misstänka kan ha med motivbilden att göra om man inte har andra syften. Jag tror inte att den syn som några postare i tråden har på LW, delas av gemene man i hennes församling eller vänskapskrets.
Nu har det malts i åtskilliga sidor om detta och vissa postare verkar ha stort behov att upprepa samma budskap om och om igen, utan koppling till vem som kunde vara skyldig.
Jag är delaktig i detta eviga ultarreligiösa tjatande genom att svara på dessa postares budskap.
Tycker att det är mer intressant att fiska upp lite trådar som Ozzie och VigosRos t ex har lagt ut.
Ja att misstänka religösa människor för mordet känns ju extremt horribelt, mig veterligen sker det inga hedersmord inom svenska frikyrkor. Kan inte tänka mig att det är särskilt religiösa människor som vill antyda detta heller, känns så overkligt det bara går.
Snarare tror jag, att det finns människor som önskar att det skulle gå att beskylla en församling och deras medlemmar för mordet på LW, för att de vill att det ska verka så, för vilken religiös människa beskyller sina egna församlingsmedlemmar för mord undrar jag? Nej det timmar dålig, mycket dåligt!
Och att LW skulle bara en sån hemskt person att hon skulle vara genomruttet elak och självupptagen på alla plan, när hon var religiös och pastor dessutom, och därför skulle mördas av församlingen hon tillhörde eller någon i den, skriker bara nej fel och nej igen. Det är inte min syn på någon kyrka alls, eller på någon religiös person i dagens Sverige.
Visst finns fanatiker, men frågan är om någon sådan person verkligen skulle rättfärdiga mord men inte hor, som du skrev? Nej, verkligen inte, nej jag kan inte heller se det som särskilt troligt, det är inte rimligt någonstans.
Men...en kombination av religiös övertygelse hos en fanatiker och svartsjuka/hat i kombination med psykisk ohälsa, ja då finns den möjligheten, det går inte bortse ifrån. Men då hamnar vi på MH igen, är det inte rimligt att hon redan varit på förhör?
Det är som du säger, dags att släppa religiösa motiv nu, det är så långsökt att det skulle finnas fler än MH, som skulle ha samma motiv.
Men vi lär nog inte slippa tuggandet från de som bär denna vidriga fanatiska syn och hat, och det mot både kyrkan och LW, förrän de inser och förstår, att de pratar om sina egna motiv till att rättfärdiga mordet som något religiöst. Alla förstår inte logiken, inte än alla fall