2019-07-07, 17:15
Medlem
Ja att falla pladask av kärlek är knappast ett brott som leder till åtal, inte otrohet heller, inte ens om det gäller religiösa pastorer.

Mord däremot är ett allvarligt brott, det bör vara det grövsta brottet även inför gud.
Så då undrar jag, vems gud rättfärdigar mord i svenska frikyrkor på 2000-talet? Finns det ens något rimligt i detta?
Visst finns säkert tokiga, och allvarligt psykiskt störda människor inom kyrkorna som i övriga samhället men ska vi anta att en sådan sjuk människa ligger bakom detta mord på LW?
Allvarligt, hur kan detta anses som rimligt motiv?
Deras syfte är, att vi ska förstå mördarens motiv...men i så fall, så vet de garanterat också vem mördaren är, tänker jag

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Angående de senaste sidornas (dagarnas? veckornas? månadernas?) inlägg om församling eller ej, troende eller ej, pastor eller ej:

OM LW:s GM står att finna inom den kretsen så är det kanske relevant.

Misstänker ni som driver det resonemanget (LW:s ogudaktiga och otuktiga leverne) helt enkelt att LW dödades pga det? Och i så fall av någon som inte kunde fördra det? Någon starkt troende? I såna fall jag ha viss förståelse för ert engagemang.

Å andra sidan kan man tycka att MORD är en större synd än HOR.

Om, å tredje sidan, ni inte tror att GM är en väldigt bokstavstrogen religiös person, då tycker jag att ert resonemang om att LW:s otrohet ligger till grund för hennes död - UR EN RELIGIÖS SYNVINKEL - faller. Som jag tolkar det var hon inte i första hand en synderska, utan tvärtom väldigt mänsklig.
Citera
2019-07-07, 17:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Jag har aldrig påstått eller tänkt att hon
mördats av någon religiös fanatiker.

Mina senare inlägg om LWs intima
relationer är från en diskussion om
ifall LW kunde anses som lösaktig eller
inte.

Med det menar jag inte att hon skulle ha

Diskussionen har varit med Notknapoaren
som påstår att LW inte var lösaktig
eftersom Medinsyn påstått det samtidigt
som Medinsyn har listat x antal män
som hen påstår att LW hade intima
relationer med.
Då hävdar jag att man måste jämföra
med andra frikyrkopastorer för att
bedöma om hon var lösaktig eller inte.

Diskussionen har inte uppstått för att
smutskasta LW utan för att visa att
hennes beteende kan ha gett henne
många fiender. Och då menar jag inte
alls att någon skulle ha mördat henne
pga religiösa skäl.
Utan pga att hon ev behandlade andra
människor som skit och bara brydde sig
om sig själv.
Sårar man tillräckligt många människor
tillräckligt många gånger så finns det
en risk att man till sist sårar någon som
inte kan hantera det utan att det slår över
för hen.
Som någon slags självförsvar. Hon skadar
deras själ och hen skadar hennes kropp.

Nedan är ett av mina första inlägg i
diskussionen.
Sedan har konton som tycker att det är
viktigare att putsa på LWs gloria än att
hitta hennes mördare hoppat in i
diskussionen.

Och nu kommer den som medvetet
missförstår (OsmartaMaran) och hoppar
in i diskussionen för att skapa osämja
och förvilla tråden och med hen kommer
dennes följe av konton som lätt låter sig
manipuleras.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om hennes uppfostran har gjort henne
bortskämd och van att få allt hon vill
så kan det mycket väl ha med mordet
att göra.

Om hon trodde att hon hade rätt till
andra kvinnors män för att hon ville ha
dem så kan det finnas hur många kvinnor
som helst som hade motiv att mörda
henne.

Om hon var curlad av sina föräldrar så
kanske hon förväntade sig att alla andra
runt henne också skulle åsidosätta sina
egna önskningar och behov för att LW
skulle få som hon ville.

En sådan människa måste kunna få
många fiender.

Jag noterar att trippelsexorna
håller ihop i att medvetet missförstå
och att sprida skit om religiösa.
Det är inte svårt att förstå er agenda.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-07 kl. 18:06.
Citera
2019-07-07, 17:54
Medlem
Vi har alla mer eller mindre, just omfattande relationer, det betyder inte per automatik att alla relationer varken är kärleksrelationer eller sexuella relationer. Vi har relationer med våra familjemedlemmar, arbetskamrater, grannar, vänner, fd arbetskamrater etc etc.
Du får det att låta som att LW omfattande relationer tillhör en sorts relationer. Nu hade LW ett särskilt stort antal relationer och säkerligen beror det mestadels på hennes arbete, där hon kom i kontakt med mycket människor, eftersom hon jobbade med människor.

Du nämner sanningen om LW, (smuts för andra) det är väl endast en man detta gällde, eller försöker du få oss att tro att det var flera och helst samtidigt nu?
Om du är så säker på din sak, nämn de andra männen, annars blir du bara ytterligare en som kommer med lömska osanningar och just smuts!!
Så fram med namnen nu då på alla de män du syftar på!!

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I högsta grad relevant det är utredarna varse som haft till uppgift att kartlägga LWs mycket omfattande relationer.

Några novellpostare är så ointelligenta att dom inbillar sig att BO ges skuld för din egen död om sanningen (som dom döpt till smuts) om hennes leverne kommer fram. Smutsen existerar endast mellan hycklarnas öron.

Mer barn-pedagogiska rader:

För att LW självmant gick till planket har hon ingen skuld i sin egen död men likväl är det av yttersta vikt för att förstå hur mordet gick till.
Citera
2019-07-07, 18:07
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:

inte.

relationer med.

pga religiösa skäl.
om sig själv.
för hen.

diskussionen.
diskussionen.

manipuleras.

Det är inte svårt att förstå er agenda.

OsmartaMaran har sina poäng
Citera
2019-07-07, 18:14
Medlem
Så varför lägger du inte upp listan på alla dessa män, som Medinsyn påstår är sant och som du är så övertygad om är så sann, att vi bara måste älta detta?

Och varför ska LW jämföras med andra pastorer, för att du ska kunna avgöra om hon var lösaktig eller inte?
LW var väl först å främst en människa, en egen individ precis som alla andra? En helt vanlig kvinna, en mamma som du jag och alla andra?
Eller menar du att hon var så pass mer än oss andra, att du inte klarar att jämföra henne med oss andra kvinnor?
Går du bara efter titlar på yrken och jämför därefter?

Du utgår från att allt är hennes fel, hela tiden, som att hon förtjänade att dö och får skylla sig själv.
Tänk om hon var så pass sann och ärlig att hon aldrig ljög eller lurade någon, och just det störde mördaren och därför tystade henne? Har du ens tänkt på att det kan vara tvärtom?

Nej du Glorian, jag missförstår inte alls dina motiv, eller något du skriver öht, så du kan försöka komma med efterkonstruktioner för att släta över dina egna misstag, det funkar inte alls.
Vi har sett allihop vad du skrivit i tråden, både tidigare och nu

Citat:

inte.

relationer med.

pga religiösa skäl.
om sig själv.
för hen.

diskussionen.
diskussionen.

manipuleras.
Citera
2019-07-07, 18:22
Medlem
LW lämnade Betelkyrkan efter en kontrovers som hon hade
med församlingen, enligt @Schazz:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Därefter började hon arbeta som pastor i Equmeniakyrkan:

https://equmeniakyrkan.se/en-av-vara-pastorer-ar-forsvunnen/

Som jag förstått det så är Hagakyrkan i Örebro detsamma som Equmeniakyrkan,
se länk nedan:

https://www.kyrktorget.se/hagakyrkan.orebro

@Snor-Johan, du känner möjligtvis bättre till kyrkorna i Örebro än
vad jag gör och jag har kanske fått det hela om bakfoten;

Men vilken är den andra kyrkan - enligt dig - som LW lämnat?
Citera
2019-07-07, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja att misstänka religösa människor för mordet känns ju extremt horribelt, mig veterligen sker det inga hedersmord inom svenska frikyrkor. Kan inte tänka mig att det är särskilt religiösa människor som vill antyda detta heller, känns så overkligt det bara går.
Snarare tror jag, att det finns människor som önskar att det skulle gå att beskylla en församling och deras medlemmar för mordet på LW, för att de vill att det ska verka så, för vilken religiös människa beskyller sina egna församlingsmedlemmar för mord undrar jag? Nej det timmar dålig, mycket dåligt!

Och att LW skulle bara en sån hemskt person att hon skulle vara genomruttet elak och självupptagen på alla plan, när hon var religiös och pastor dessutom, och därför skulle mördas av församlingen hon tillhörde eller någon i den, skriker bara nej fel och nej igen. Det är inte min syn på någon kyrka alls, eller på någon religiös person i dagens Sverige.
Visst finns fanatiker, men frågan är om någon sådan person verkligen skulle rättfärdiga mord men inte hor, som du skrev? Nej, verkligen inte, nej jag kan inte heller se det som särskilt troligt, det är inte rimligt någonstans.

Men...en kombination av religiös övertygelse hos en fanatiker och svartsjuka/hat i kombination med psykisk ohälsa, ja då finns den möjligheten, det går inte bortse ifrån. Men då hamnar vi på MH igen, är det inte rimligt att hon redan varit på förhör?
Det är som du säger, dags att släppa religiösa motiv nu, det är så långsökt att det skulle finnas fler än MH, som skulle ha samma motiv.
Men vi lär nog inte slippa tuggandet från de som bär denna vidriga fanatiska syn och hat, och det mot både kyrkan och LW, förrän de inser och förstår, att de pratar om sina egna motiv till att rättfärdiga mordet som något religiöst. Alla förstår inte logiken, inte än alla fall

Får associationer med ett avsnitt av Morden i Midsommer där det var en religiös fanatiker som mördade någon. I realiteten är nog denna typ av mord extremt sällsynt i Sverige. Då handlar det mer om psykisk sjukdom skulle jag tro än ren religiös övertygelse.

Dessutom som jag tidigare har skrivit, så finns det många aber runt ett sådant religiöst extremistmord, förutom det som du tar upp.

Att LW skulle vara en så genomrutten person att det var därför hon mördades känns mycket långsökt.
I mina ögon är hon en helt vanlig person som levt ett bra liv och absolut verkat vara en bra person. Jag tror att hon absolut har brytt sig om och älskat sina barn och föräldrar. Människor i hennes församling har med all säkerhet tyckt att mordet är fruktansvärt och att hon på inget sätt förtjänade det här. Många saknar henne säkert och tycker att hennes brister är förlåtna av både dom (och av Gud). Jag kan inte tänka mig att det är hennes brister de har i tankarna, snarast mördarens brister.
Hur kan en människa göra så mot en annan person?

- Jag tror att en religiös fanatiker borde ha upptäckts i sin omgivning, kyrka osv.
- Denna person måste ju på något sätt ha kommit i kontakt med/känt LW för att kunna bygga upp detta hat.
- Denna person behöver troligen också känna LW på det plan att hon känner sig trygg med att öppna dörren, trots att han/hon inte har kontaktat LW innan.
- Hade personen kontaktat LW innan skulle det finnas digitala spår och uppkopplingar på ett eller annat sätt.
- Personen ska också känna till plankets gömma, lura dit LW. Var bor denna person?
- Om personen inte är granne, hur tog h*n sig dit? Bil? Cyklel?
- Personen, förmodligen en man då med tanke på vad MV skrivit, ska ha råkat komma precis samtidigt som SD skickat ett meddelande om att han också ville ses. Ganska märkligt att två personer skulle vilja ses exakt samtidigt en sen vardagskväll och ha synpunkter på LWs liv och leverne.
- Mannen har trots att det är ett bostadsområde valt att mörda LW där hennes skrik borde ha hörts vida omkring. Det tyder mer på en granne isf.
- Det verkar inte som att denna person har dragit till sig varken polisens/utredningens ögon på sig eller verkat lämnat andra spår som att någon har observerat denna avvikande person.
- LW kan knappast ha märkt något heller, då borde hon ha berättat för någon om denna man? Skulle han ändå kunna veta så mycket om hennes liv och byggt upp detta hat utan att hon märkt något?

Listan kan säkert fyllas på varför jag inte tror på en sådan avvikande person.
Citera
2019-07-07, 18:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

inte.

relationer med.

pga religiösa skäl.
om sig själv.
för hen.

diskussionen.
diskussionen.

manipuleras.

Det är inte svårt att förstå er agenda
.

Nja, jag håller inte ihop med någon. (”Det är skillnad mellan oss, och särskilt mellan hen...”) Jag har heller ingen agenda, bara en stark önskan att GM ska fällas för mord.

Jag försöker också förstå det stora intresset och engagemanget i LW:s bakgrund som frikyrkopastor.

Jag frågade om det fanns misstanke om att GM finns i dessa kretsar, och om det är därför så mycket energi läggs på att skriva om LW:s relation med SD.

Jag tyckte att jag fick ett tämligen sansat och trovärdigt svar från dej (det ovan, innan tillägget) och jag tolkade det som att du menar att hur LW:s sätt att leva sågs på i troende kretsar även är ett mått på hur hon skulle kunna uppfattas i profana sammanhang. Och att detta generellt skulle ligga henne i fatet. Så tolkade jag det.

Därmed låter jag mej nöja i just denna del av diskussionen.
Citera
2019-07-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så länge man använder mycket negativt laddade värdeord/uttryck (såsom "köttsliga lustar", "mångåriga sexsmygande", "bedriva hor" för att bara ta några få av dina uttryck) som inte beskriver ett objektivt handlande, så ser jag det som ren och skär smutskastning av offret.

Det är smutskastning, inte att beskriva vad man misstänker kan vara motiv till mordet.
Tar det jag fetat först:
Det är INTE så att jag "misstänker" att LW mördats p g a att nån förvirrad religiös extremist tröttnat på hur LW valde att leva sitt liv.
Jag har bara fört in det i tråden som ett exempel på nåt som INTE kan uteslutas vara en mordorsak. Eller kan du 100%-igt utesluta ett sånt motiv?

Ang din inledning:
Din trådkompis(?), kontot hoppsann, valde för ett tag sen att slå ned på mitt ordval och kritisera att jag felanvände ett visst ord. Ordet det gällde var "lönskaläge". Jag förklarade då att det var medvetet gjort av mig för att inte behöva använda just den typen av uttryck du citerar. Man kan säga att du har hoppsann att "tacka" för att jag numera skriver rakt ut vad LW hade för sig.

LW kan sägas ha smutskastat sig själv genom att leva som hon gjorde. Ingen har tvingat LW att under sex års tid hålla på med att knulla med SD i smyg!
Det är LW:s alldeles egna val.
Du får nog försöka ta in det, antingen du vill eller inte.
Citera
2019-07-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vilka konstiga antaganden du gör.
Varför skulle de inte också ha umgåtts med LW när de kom till Örebro?

Den enda information som finns är att föräldrarna i en intervju berättat att de kom varannan vecka och tog hand om barnen.

Det finns ingen info om att de tyckte det var jobbigt.
Det finns ingen info om att de inte träffade och umgicks med LW då.

Det är helt och hållet dina fantasier fast du kanske föredrar att kalla det spekulationer, men det har inte mycket med verkligheten att göra.
I alla fall säger dina fantasier mer om ditt stackars liv än om LW:s.

(Min tolkning är att de berättade det för att tala om vilken bra och kontinuerlig kontakt de hade med LW och hennes barn. Min tolkning är också att deras besök var väl planerade i samråd mellan dem och LW och att de uppskattade att ha fått denna möjlighet.)
Här håller jag med dig helt och hållet.
Dessutom tror jag att hennes föräldrar kom regelbundet och planerat.
När hon med kort varsel behövde barnvakt så löste hon det med hjälp av pappan till barnen.

Det känns väldigt tokigt att anklaga LW som egoist och tom narcissist för att hennes föräldrar ställde upp för sin dotter och sina barnbarn.
Det har i alla tider varit högst vanligt just mor-farföräldrar agerar barnvakt/barnomsorg om de kan och har möjlighet. Jag känner massor i alla fall och de har valt den lösningen för att de vill det själva, jag känner ingen mor-farförälder som känner sig utnyttjad på något vis, tvärtom så gör de det mer än gärna. Jag skulle bli extremt förvånad om jag hörde någon säga att de känner sig utnyttjade när de umgås med sina barnbarn, då är det sannerligen något som skulle vara mycket fel, och då kan man verkligen undra, vem det skulle vara mest fel på?? Vill inte ens spekulera vidare där, vem det skulle vara mest fel på i en sådan situation, men då hoppas jag verkligen att den mor-el farförälder slipper barnbarnen för då är det nog ingen trygg miljö för varken barn eller de gamla mor-farföräldrarna tänker jag!
Barnbarn är livets efterrätt säger alla jag känner, och eftersom LW föräldrar just bodde några mil bort så blev det nog inte ofta så spontana besök, då tänker åtminstone jag, att om jag hade mina barnbarn så långt bort och hade möjlighet att få hjälpa till, så skulle jag ta varje chans jag kunde, medans jag kunde. I en normal kärleksfull familj ställer man upp för sina barn och barnbarn, med just glädje och kärlek och det är väl precis det som strålar kring hela LW, hela hon lyser av entusiasm, styrka och glädje och kärlek. Det var hennes föräldrar som uppfostrade henne, så hon fick garanterat allt detta just från sina föräldrar som säkert brann av kärlek för de sina och även andra, att hjälpa medmänniskor, och man börjar med sina egna, sin egen familj.

Att någon/ra människor ska misstolka och vrida sönder bilden av sammansvetsade människor, missunna dom de fina band som lyckliga familjer lyckats skapa, deras fungerande relationer, kärleken och glädjen de skapar så familjen blir större och starkare genom att hjälpas åt...det är väl så typiskt såna där avundsjuka/svartsjuka/missunnsamma människor som aldrig lyckas skapa detta själva? Såna som river broar istället för att bugga broar? Misstänksamma sjuka människor som är mest negativt inställda till sina medmänniskor? Såna som är ensamma och bittra och jämt och ständigt hittar fel och hittar på fel som inte finns.
Såna människor, ser allt negativt och kommer heller aldrig att se på saker på ett nyanserat och realistiskt sätt, de klarar inte det. Och förmodligen är det egna upplevelser och känslor som dessa postare ständigt dränker oss med i tråden, när de kräks ut sin bitterhet. Sorgliga människor som är bittra på livet kan aldrig se det från något positivt håll, de tycker inte om någon, inte ens sig själva.
Men det gjorde LW, hon älskade livet, hon spred glädje och kärlek överallt hela tiden, hennes föräldrar måste varit mycket stolta över sin dotter. Tror inte för ens ett ögonblick, att de var bittra och kände sig utnyttjade av LW, inte är det ett motiv att hon blev mördad heller.
Mördarens motiv kan vara det, men då är det just mördarens motiv och föräldrarna har inte mördat sin dotter. Barnen har inte mördat sin mamma för att morföräldrarna hjälpte till när LW arbetade.
Mördaren kan använda det som motiv och andra motiv, någon som missunnade LW hennes lycka i livet. Som retade sig på allt i hennes liv, då har vi återigen bara MH och ingen annan, om vi ska lyssna på dessa postare som har detta som motiv. Är detta rimligt att någon mördas för att morföräldrarna ställer upp för sitt barn och barnbarn?
Nej det är inte rimligt alls, förutom en mördare som är bitter/avundsjuk/svartsjuk/missunsam för allt LW har, för att LW är lycklig och mördaren är olycklig pga LW?
Jag undrar hur många som skulle kunna ha detta orimliga motiv som mord? Kan det finnas fler än en enda ynka person?
Citera
2019-07-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så varför lägger du inte upp listan på alla dessa män, som Medinsyn påstår är sant och som du är så övertygad om är så sann, att vi bara måste älta detta?

Och varför ska LW jämföras med andra pastorer, för att du ska kunna avgöra om hon var lösaktig eller inte?
LW var väl först å främst en människa, en egen individ precis som alla andra? En helt vanlig kvinna, en mamma som du jag och alla andra?
Eller menar du att hon var så pass mer än oss andra, att du inte klarar att jämföra henne med oss andra kvinnor?
Går du bara efter titlar på yrken och jämför därefter?

Du utgår från att allt är hennes fel, hela tiden, som att hon förtjänade att dö och får skylla sig själv.
Tänk om hon var så pass sann och ärlig att hon aldrig ljög eller lurade någon, och just det störde mördaren och därför tystade henne? Har du ens tänkt på att det kan vara tvärtom?

Nej du Glorian, jag missförstår inte alls dina motiv, eller något du skriver öht, så du kan försöka komma med efterkonstruktioner för att släta över dina egna misstag, det funkar inte alls.
Vi har sett allihop vad du skrivit i tråden, både tidigare och nu

Om du går tillbaka till gårdagkvällens inlägg, från den 6/7 så har jag länkat
skribenten @Medinsyns inlägg om dennes/ dennas uppfattning om LW:s
förhållanden/ icke-förhållanden.

Så där finner du initialer/namn/geocach-nick på olika män i
LW:s vänkrets/ bekantskapskrets, enligt @Medinsyns syn på saken.

Mitt inlägg, #48536 kl. 21.00, finns strax efter ett av dina inlägg #48532.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-07-07 kl. 20:00. Anledning: Stavfel
Citera
2019-07-07, 20:07
Medlem
Ja det verkar högst orimligt här i Sverige, men även om det är orimligt så finns tydligen postare i tråden som ser detta som möjligt, å så länge de finns, så finns detta motiv kvar, hur mycket vi än tycker det är orimligt.
Så om vi tänker en religiös fanatiker med allvarliga störningar, oftast drar såna sig undan med sina grubblerier och hat, då är det förstås inte självklart att detta skulle upptäckas av omgivningen. Men då är det nog heller inte särskilt troligt att denna person stod LW nära, förmodligen inte UW eller någon annan heller i hennes familj nära, snarare bara gud som en sådan person står nära i så fall, riktigt allvarligt psyksjuka människor har en tendens att dra sig undan. Men skulle en sådan riktigt allvarligt psyksjuk person tänka något logiskt? Mördar en sådan sjuk person bakom ett plank? Klarar en sådan person att planera ett mord?
För jag tänker att det finns en viss planering på mordet på LW.
Jag tänker att en sådan sjuk människa mördar när det slår över helt, att det kan bli med vittnen och allt, mitt på blanka dagen, och helt utan någon planering i så fall.
Så så allvarligt psyksjuk kan GM inte vara, om det nu visar sig att det är en psykiskt sjuk människa som är GM. Då borde det vara en psykiskt instabil människa, som utåt sett verkar ha ett normalt fungerande liv, som klarar att dölja sitt mående/hat/avund/svartsjuka för sin omgivning, och som klarar att planera, som hon tidigare eller senare haft i sin närhet, som kände LW, så väl och visste hur hon skulle lockas ut till planket. Var det i så fall någon hon inte träffat på väldigt länge och som hon bara råkade få se, och hastade efter?
Då kan det i princip egentligen vara precis vem som helst, många i Sverige lider av psykiskt ohälsa, även inom kyrkan.
Usch så obehaglig tanke att någon skulle lyssna på skvaller och mörda henne för att denne skulle vara psykiskt sjuk med religiösa grubblerier?
Men LW var en omtänksam person, hon kan ju faktiskt ha sett någon hon kände igen sen tidigare, och som hon blev lite orolig för därute? Så pass orolig att hon frivilligt lämnar paketinslagning och vännerna i chatten?
Vem skulle kunna fånga hennes uppmärksamhet så extremt mycket, som hon i så fall dessutom, inte hade en nära relation med men som hon bryr sig så mycket om? Hur rimligt skulle det kunna vara? Jag tänker att klockan var så pass mycket att hon borde inte gått ut för att hon bara såg någon hon kände igen, hon var sysselsatt och planerade en resa och sin sons födelsedag. Allt känns orimligt, precis allt

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Får associationer med ett avsnitt av Morden i Midsommer där det var en religiös fanatiker som mördade någon. I realiteten är nog denna typ av mord extremt sällsynt i Sverige. Då handlar det mer om psykisk sjukdom skulle jag tro än ren religiös övertygelse.

Dessutom som jag tidigare har skrivit, så finns det många aber runt ett sådant religiöst extremistmord, förutom det som du tar upp.

Att LW skulle vara en så genomrutten person att det var därför hon mördades känns mycket långsökt.
I mina ögon är hon en helt vanlig person som levt ett bra liv och absolut verkat vara en bra person. Jag tror att hon absolut har brytt sig om och älskat sina barn och föräldrar. Människor i hennes församling har med all säkerhet tyckt att mordet är fruktansvärt och att hon på inget sätt förtjänade det här. Många saknar henne säkert och tycker att hennes brister är förlåtna av både dom (och av Gud). Jag kan inte tänka mig att det är hennes brister de har i tankarna, snarast mördarens brister.
Hur kan en människa göra så mot en annan person?

- Jag tror att en religiös fanatiker borde ha upptäckts i sin omgivning, kyrka osv.
- Denna person måste ju på något sätt ha kommit i kontakt med/känt LW för att kunna bygga upp detta hat.
- Denna person behöver troligen också känna LW på det plan att hon känner sig trygg med att öppna dörren, trots att han/hon inte har kontaktat LW innan.
- Hade personen kontaktat LW innan skulle det finnas digitala spår och uppkopplingar på ett eller annat sätt.
- Personen ska också känna till plankets gömma, lura dit LW. Var bor denna person?
- Om personen inte är granne, hur tog h*n sig dit? Bil? Cyklel?
- Personen, förmodligen en man då med tanke på vad MV skrivit, ska ha råkat komma precis samtidigt som SD skickat ett meddelande om att han också ville ses. Ganska märkligt att två personer skulle vilja ses exakt samtidigt en sen vardagskväll och ha synpunkter på LWs liv och leverne.
- Mannen har trots att det är ett bostadsområde valt att mörda LW där hennes skrik borde ha hörts vida omkring. Det tyder mer på en granne isf.
- Det verkar inte som att denna person har dragit till sig varken polisens/utredningens ögon på sig eller verkat lämnat andra spår som att någon har observerat denna avvikande person.
- LW kan knappast ha märkt något heller, då borde hon ha berättat för någon om denna man? Skulle han ändå kunna veta så mycket om hennes liv och byggt upp detta hat utan att hon märkt något?

Listan kan säkert fyllas på varför jag inte tror på en sådan avvikande person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in