Det står "associated", alltså associerad. Du vet väl vad det ordet innebär?
Associerad är synonym med bla sammankopplad och förknippad.
Det står även "The fibers are human structural proteins." Du vet väl vad human proteins betyder?
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Att något är associerat betyder inte att det finns en spikrak koppling, morgellons kan med andra ord vara mer komplext än så - något som också andra studier visat.
Att något är associerat betyder att det finns en sammankoppling
Nyss skrev du att artiklarna, som du själv la fram, var "ofattbart trovärdiga" men nu hävdar du att de som påstår att Morgellons är mänskliga proteinfibrer som en följd av fästingburna infektioner har missat målet och det finns det andra studier som visar.
Artiklarna berör inte alls chemtrails så vad har de med topic att göra?
Vi kanske kan enas om att artiklarna som kopplar den icke vederlagda sjukdomen Morgellons till Borrelia och andra fästingburna infektioner har fel.
Citat:
Vet du förresten hur små nanorobotar är?
Ja, det vet jag. Hurså?
Senast redigerad av Prudent 2019-07-07 kl. 21:18.
Associerad är synonym med bla sammankopplad och förknippad.
Och? Vad vill du ha sagt med detta? Att du har tolkat "associerat" fel månne?
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det står även "The fibers are human structural proteins." Du vet väl vad human proteins betyder?
Och?
Citat:
Att något är associerat betyder att det finns en sammankoppling
Nyss skrev du att artiklarna, som du själv la fram, var "ofattbart trovärdiga" men nu hävdar du att de som påstår att Morgellons är mänskliga proteinfibrer som en följd av fästingburna infektioner har missat målet och det finns det andra studier som visar.
Artiklarna berör inte alls chemtrails så vad har de med topic att göra?
Ofattbart trovärdiga - jämfört med ett troll som hänger på detta forumet ("glömde" du att tillägga...).
Morgellons är ett komplext fenomen så även om artikeln drar en viss slutsats så är sjukdomen svår att analysera (vilket också andra studier visar).
Det finns något som heter genmanipulering. Det kan mycket väl vara så att morgellons är relaterat till genmanipulering, apropå citatet "The fibers are human structural proteins"...
En anledning till att jag nämnde artikeln var att det påstods av okunniga här i tråden att morgellon skulle vara något annat än det är.
Senast redigerad av Julma-O 2019-07-07 kl. 21:33.
Och? Vad vill du ha sagt med detta? Att du har tolkat "associerat" fel månne?
Och?
Ofattbart trovärdiga - jämfört med ett troll som hänger på detta forumet ("glömde" du att tillägga...).
Morgellons är ett komplext fenomen så även om artikeln drar en viss slutsats så är sjukdomen svår att analysera (vilket också andra studier visar).
Det finns något som heter genmanipulering. Det kan mycket väl vara så att morgellons är relaterat till genmanipulering, apropå citatet "The fibers are human structural proteins"...
En anledning till att jag nämnde artikeln var att det påstods av okunniga här i tråden att morgellon skulle vara något annat än det är.
Då är det dags att du upplyser oss okunniga om vad morgellons är och vad det har med topic att göra.
Egna ord. Lätt att förstå för oss tvivlare. Inga yt-klipp.
Med andra ord tycker du att trovärdigheten på dina egna källor är bristande
Citat:
Och ändå finns det personer som tror man kan påvisa morgellon genom att gurgla munnen med rödvin...
Citat:
Det påstods i tråden att morgellon inte har något med chemtrails att göra och då länkade du artiklar som påstår att morgellon istället har med fästingburna smittor att göra...
Senast redigerad av Prudent 2019-07-07 kl. 23:18.
Med andra ord tycker du att trovärdigheten på dina egna källor är bristande
Varför skulle jag göra det?
Citat:
Och ändå finns det personer som tror man kan påvisa morgellon genom att gurgla munnen med rödvin...
Du kan ju studera det man spottar ut i mikroskop och/eller jämföra det med de "prover" som kommer från de som har morgellons (så kanske du ändrar uppfattning...).
Citat:
Det påstods i tråden att morgellon inte har något med chemtrails att göra och då länkade du artiklar som påstår att morgellon istället har med fästingburna smittor att göra...
Frågan som jag skrev i ett inlägg var följande; "Is there a connection between morgellons disease and chemtrails?"
SnakePlissken svarade så här; "Absolut - båda är uttryck för påståenden totalt utan vare sig bevis eller verklighetsförankring."
Alltså att morgellons skulle vara uttryck för påståenden utan vare sig bevis eller verklighetsförankring - vilket ju såklart är helt fel, det inser alla med fler än två hjärnceller.
Är artiklarna du hävisat till som hävdar att morgellon beror på följder av fästingburna infektioner trovärdiga eller är de bara trovärdiga i förhållande till någon som du anser vara ett internettroll?
Citat:
Du kan ju studera det man spottar ut i mikroskop och/eller jämföra det med de "prover" som kommer från de som har morgellons (så kanske du ändrar uppfattning...).
Om jag så skulle ändra uppfattning om morgellon så säger ju det inget om att trafikflygens kondensstrimmor är något annat än iskristaller, vilket är trådens ämne
Citat:
Frågan som jag skrev i ett inlägg var följande; "Is there a connection between morgellons disease and chemtrails?"
Utifrån dina egna presenterade källor blir då svaret:
- "Nej, men Julma-O har länkat vetenskapliga artiklar som visar att det finns en koppling mellan morgellon och fästingburna sjukdomar"
Du gjorde bort dig som försökte visa på en koppling mellan chemtrails och morgellon genom att visa på en koppling mellan morgellon och fästingar.
Släpp det här nu. Det är OT.
Är artiklarna du hävisat till som hävdar att morgellon beror på följder av fästingburna infektioner trovärdiga eller är de bara trovärdiga i förhållande till någon som du anser vara ett internettroll?
Som sagt; du kan ju jämföra den vanliga men felaktiga uppfattningen att morgellons bara skulle vara något som enbart sitter i huvudet hos folk med det som artikeln hävdar (så att jag inte ytterligare en gång behöver svara på samma fråga från dig);
"Clinical studies supporting the hypothesis that MD is exclusively delusional in origin have considerable methodological flaws and often neglect the fact that mental disorders can result from underlying somatic illness. In contrast, rigorous experimental investigations show that this skin affliction results from a physiological response to the presence of an infectious agent. Recent studies from that point of view show an association between MD and spirochetal infection in humans, cattle, and dogs. These investigations have determined that the cutaneous filaments are not implanted textile fibers, but are composed of the cellular proteins keratin and collagen and result from overproduction of these filaments in response to spirochetal infection."
Citat:
Om jag så skulle ändra uppfattning om morgellon så säger ju det inget om att trafikflygens kondensstrimmor är något annat än iskristaller, vilket är trådens ämne
Du behöver inte ändra uppfattning om morgellons, inte heller om geoengineering - kan faktiskt inte bry mig mindre. Den pågående geoengineeringen innehåller som sagt andra saker än "iskristaller" men fortsätt du tro att så inte skulle vara fallet - kan faktiskt inte bry mig mindre. Det viktigaste för dig verkar vara ju ändå vara att man håller sig till trådens ämne.
Citat:
Utifrån dina egna presenterade källor blir då svaret:
- "Nej, men Julma-O har länkat vetenskapliga artiklar som visar att det finns en koppling mellan morgellon och fästingburna sjukdomar"
Du gjorde bort dig som försökte visa på en koppling mellan chemtrails och morgellon genom att visa på en koppling mellan morgellon och fästingar.
Släpp det här nu. Det är OT.
Håll dig till tråden om fyrkantighet och hur man hittar på saker som meningsmotståndare påstås ha sagt. Alla vet vem av oss som har "gjort bort sig".
Har lite svårt att hänga med. Vad är det ni diskuterar? Finns det nanorobotar i vin som på något sätt bevisar chemtrails?
Ber om ursäkt om det är jag som är dum i huvudet.
Ett del hävdar att utomjordingar använder våra trafikflygplan till att spraya himlen med nanorobotar som orsakar tillståndet morgellon hos människor.
Detta ska enkelt kunna påvisas genom de fiberliknande strukturer som kan observeras om man sköljer munnen med rödvin och spottar ut det.
En mer vedertagen uppfattning är trafikflygplan avger cotrails vid vissa atmosfärsförhållanden och att tanninerna i rödvin reagerar med proteiner i saliven varvid trådliknande proteinsammanklumpningar bildas. Vilket vinprovare känt till ända sen de började spotta ut vinet istället för att svälja det.
Senast redigerad av Prudent 2019-07-08 kl. 23:21.
Ett del hävdar att utomjordingar använder våra trafikflygplan till att spraya himlen med nanorobotar som orsakar tillståndet morgellon hos människor.
Detta ska enkelt kunna påvisas genom de fiberliknande strukturer som kan observeras om man sköljer munnen med rödvin och spottar ut det.
En mer vedertagen uppfattning är trafikflygplan avger cotrails vid vissa atmosfärsförhållanden och att tanninerna i rödvin reagerar med proteiner i saliven varvid trådliknande proteinsammanklumpningar bildas. Vilket vinprovare känt till ända sen de började spotta ut vinet istället för att svälja det.
Vidare så spelar Morgellon-propagandisterna på det faktum att få Nintendo-människor av idag roade sig med att titta på saker i mikroskop när de var barn.
Jag fick mitt första mikroskop när jag var 5 år gammal (70-talet) och såg precis samma saker i sårskorpor Då som Morgellons-propagandisterna Idag hävdar vara bevis på annat än vanliga hårstrån och fibrer som fastnat i huden.
Du behöver inte ändra uppfattning om morgellons, inte heller om geoengineering - kan faktiskt inte bry mig mindre.
Va bra. Då skippar vi det extremt off-topic ämnet "morgellons" och dina rödvinstester.
Citat:
Den pågående geoengineeringen innehåller som sagt andra saker än "iskristaller" ...
Vilken pågående "geoengineeringen"?
Och nej, det finns väldigt lite som tyder på att kondensationsstrimmorna innehåller något annat än iskristaller.
Vi kan alla se att det är helt vanliga passagerarplan som lämnar strimmor efter sig. Vi vet att vattenånga är en restprodukt vid förbränning av flygfotogen. Vi vet att vattenånga kan kondensera och bilda iskristaller. Vi vet att iskristaller kan består under mycket lång tid. Vi vet att kvardröjande k-strimmor finns beskriva långt innan "chemtrails" var påhittat.
Vidare vet vi att du har exakt noll evidens för att det vi ser är något annat än iskristaller. Du har exakt noll observationer som tyder på något annat. Du har exakt noll mätningar som ger stöd för din tes. Kortfattat har du exakt noll argument för din knasiga konspirationsteori.
Varför i hela världen ska vi tro att strimmorna är något annat än kondensationsstrimmor? Varför ska vi tro att det flyger omkring en massa illuminati-plan när ingen kan se dem? Varför ska vi tro att strimmorna är något annat än iskristaller när du har exakt noll evidens för din tes?
Senast redigerad av madtop 2019-07-09 kl. 00:26.