Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 19:30
  #11365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jag har fotat tom lagt upp bilder här
Men nejdå bara häcklas o förlöjligas
av idiotförnekarna i tråden
Du har lagt upp en bild med två strimmor, inte 15 plan som flög samtidigt. Det har påståtts många gånger och av många skribenter här att de sett formationer av flygplan som betett sig märkligt men ingen har tagit bilder på det. Varför är det bara chemtrailtroende som ser detta och varför blir det aldrig fotograferat?
Citera
2018-11-09, 19:58
  #11366
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Allvarligt,hur gammal är du?...
Det såg absolut inte ut såhär när jag var liten....
Jag minns strimmor från 70-talet och dom såg exakt likadana som dom vi ser idag. Däremot är det naturligtvis mycket fler strimmor idag då det går mycket mer plan men dom som fanns då jag var barn var likadana som idag.
Citera
2018-11-09, 21:19
  #11367
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Allvarligt,hur gammal är du?...
Det såg absolut inte ut såhär när jag var liten....

Jag är tyvärr äldre än vad du är - i alla fall rent kalendermässigt. (Fritt för tolkning).

Och nej, på 70-talet hade vi inte lika många strimmor eftersom det dels fanns färre flygrutter och dels för att flygplanen var annorlunda. Men det viktiga i sammanhanget är att det på 70-talet bevisligen fanns kvardröjande k-strimmor. Kvardröjande k-strimmor fanns i min barndom - absolut färre men de fanns.

Och för att säkerställa att mitt minne inte lurar mig har jag kollat upp om andra har samma minnesbild. Och det visar sig att min minnesbild stämmer överens med många andras. Vi har i tråden massor med människor som liksom jag kan vittna om att kvardröjande k-strimmor har funnits under en lång tid ( se tex inlägget ovan). Jag har dessutom kollat upp äldre litteratur och filmer om ämnet - och det är samma sak där. Kvardröjande k-strimmor finns beskriva i böcker från så långt tillbaka som 40-talet.

Så nej, du har fel. Strimmor i skyn är absolut inte ett nytt fenomen.

Edit:
https://www.metabunk.org/debunking-c...-clouds.t3201/
En sammanställning över gamla böcker som beskriver fenomenet.
__________________
Senast redigerad av madtop 2018-11-09 kl. 21:25.
Citera
2018-11-09, 21:35
  #11368
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Allvarligt,hur gammal är du?...
Det såg absolut inte ut såhär när jag var liten....

Och du glömde återigen svara på min fråga - vilken faktiskt är själva kärnan i den här idiottråden:

Hur vet du att de strimmor du och jag ser inte är kondensationsstrimmor - dvs strimmor av frusna vattenkristaller?

Vi vet ju trots allt att en flygmotor skapar stora mängder vatten när bränslet förbränns. Varför är det otänkbart att allt detta vatten kan kylas ned, kondenseras, och bilda moln? Exakt vad är det som talar emot att flygplanets avgaser (vatten) kan bilda moln?
Citera
2018-11-09, 21:42
  #11369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Allvarligt,hur gammal är du?...
Det såg absolut inte ut såhär när jag var liten....
Jo, det gjorde dom visst, det är du som har dåligt minne. Eller ljuger.
Strimmorna såg ut precis som de gör idag när JAG var liten, och jag är säker på att jag är äldre än du. Redan på den tiden hände det ibland att strimmorna försvann på kort tid, och ibland låg de kvar länge. Jag minns också att jag diskuterade detta faktum med kamrater, föräldrar, lärare och andra vuxna. De gav alla precis den förklaring som du har fått läsa från mig och andra seriösa personer i den här tråden.
Så påstå inte att strimmorna är ett nytt fenomen, det är helt enkelt inte sant.
Citera
2018-11-09, 21:59
  #11370
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Där kom den igen, kondensstrimmor...

Hur många gånger ska man behöva förklara för er förnekare att detta med kondensstrimmor från flygplan är en extrem sällsynt händelse, som de flesta aldrig ens sett!

Okej?

Kan du nu (och alla ni andra rabiata chemtrail-förnekare i tråden) lova mig, att aldrig mer hävda galenskapen att strimmor från flygplan är kondens?

Okej?
Vad är du för en hemsk människa? Skrika "förnekare" bara för att jag frågar hur någon kan se att det inte är frågan om kondens.

Den frågan har ställts sedan tråden startade, men ännu inte fått något vettigt svar.
Citera
2018-11-10, 00:09
  #11371
Medlem
Nibiru har inget med "chemtrails" att göra. Att en person har fotograferat solen med ett svetsglas framför mobilkameran och inte förstår varför det blir en extra reflex av detta är ot.
När ni chemtrailstroende säger att det ligger kvar, hur kan det ligga kvar på himlen när det enligt er finns en massa kemikalier i, som väger mer än luft? Det borde ju trilla ner fort som bara den?
Citera
2018-11-10, 00:10
  #11372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
DU är den största idiot jag någonsin stött på...o be till gud att jag inte gör det
Du svarade inte på frågan. Alltså har du inget svar.
Citera
2018-11-10, 00:35
  #11373
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nibiru har inget med "chemtrails" att göra. Att en person har fotograferat solen med ett svetsglas framför mobilkameran och inte förstår varför det blir en extra reflex av detta är ot.
När ni chemtrailstroende säger att det ligger kvar, hur kan det ligga kvar på himlen när det enligt er finns en massa kemikalier i, som väger mer än luft? Det borde ju trilla ner fort som bara den?
En reflex BAKOM moln🤣🤣vänligen förklara.......jag bara väntar...
Citera
2018-11-10, 00:45
  #11374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Där kom den igen, kondensstrimmor...

Hur många gånger ska man behöva förklara för er förnekare att detta med kondensstrimmor från flygplan är en extrem sällsynt händelse, som de flesta aldrig ens sett!

Hör upp nu!

Kopiera följande länk, spara den, återkom till den och läs hela innehållet varje gång lusten faller på att påstå det idiotiska att flygplan lämnar efter sig kondensstrimmor:

http://globalskywatch.com/chemtrails...n=317#Post6859

Absolut bästa bevisen för att strimmorna på himlen INTE är contrails, vare sig de långa eller korta!

Globalskywatch, nätets bästa chemtrail-sajt!

Okej?

Kan du nu (och alla ni andra rabiata chemtrail-förnekare i tråden) lova mig, att aldrig mer hävda galenskapen att strimmor från flygplan är kondens?

Okej?
Strimmorna ÄR kondens och inget annat. Oavsett vad du och en idiotsajt på nätet påstår.
Citera
2018-11-10, 11:20
  #11375
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
En till idiotförnekare statens nyttiga idiot..

Det är snarast du som förnekar vanlig fysik såsom temperatur, fuktighet, daggpunkt och molnbildning.

Förklara varför flygmotorer inte kan skapa kvardröjande kondensationsstrimmor.
Citera
2018-11-10, 12:24
  #11376
Medlem
Clay Allisons avatar
Jag minns hur jag fascinerades av de ’rökstrimmor’ planen som flög över mig i min barndom lämnade efter sig. De började uppstå ett litet stycke bakom planen, och ökade i volym ännu längre bakom det. De var så fina tyckte jag och påminde om en värld utanför småstaden jag bodde i. Jag har minnen från decennieskiftet 69-70 och framåt.

När började de spruta ut kemikalier menar ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback