2019-07-07, 00:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Eftersom män mer eller mindre köper thaifruar så kan man kalla det så ja. Detta gäller inte ifall en svensk man träffar en kvinna i nåt annat land generellt utan det gäller män som aktivt bestämmer sig för att skaffa en thaifru för att de "ler och är glada". Du vet precis vilken kategori män jag talar om.

Otroligt nedvärderande syn du har på thaitjejer, riktigt äckligt rasistiskt att tycka att de är föremål men att du som svensk tjej är högre stående. Jag mår illa av att läsa sådana här rasistiska åsikter.
Citera
2019-07-07, 00:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Otroligt nedvärderande syn du har på thaitjejer, riktigt äckligt rasistiskt att tycka att de är föremål men att du som svensk tjej är högre stående. Jag mår illa av att läsa sådana här rasistiska åsikter.

Du mår illa ja. Har du plötsligt fått något slags samvete?Det handlar inte om thaitjejerna först och främst utan om männen som inte orkar göra en liten ansträngning för att träffa en tjej i sin egen omgivning, utan hellre tar den lätta vägen. Det handlar om män som tycker det är rimligt att köpa sig en fru som sköter hemmet åt dem och servar dem med öl, mat och sex. Sedan sitter det folk som Kalle här och undrar varför inte all män gör detta. Ja helt enkelt därför att de flesta inte har problem med kvinnor i sitt eget land, och för att det inte är moraliskt försvarbart för många.

Kvinnor i Thailand har andra förutsättningar än svenska, de behöver pengar och är beredda att flytta för att få ett bättre liv. Det kan man inte klandra dem för.
Citera
2019-07-07, 00:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du mår illa ja. Har du plötsligt fått något slags samvete?Det handlar inte om thaitjejerna först och främst utan om männen som inte orkar göra en liten ansträngning för att träffa en tjej i sin egen omgivning, utan hellre tar den lätta vägen. Det handlar om män som tycker det är rimligt att köpa sig en fru som sköter hemmet åt dem och servar dem med öl, mat och sex. Sedan sitter det folk som Kalle här och undrar varför inte all män gör detta. Ja helt enkelt därför att de flesta inte har problem med kvinnor i sitt eget land, och för att det inte är moraliskt försvarbart för många.

Kvinnor i Thailand har andra förutsättningar än svenska, de behöver pengar och är beredda att flytta för att få ett bättre liv. Det kan man inte klandra dem för.

Du kommer inte ifrån att det var du och ingen annan som ser på dem som föremål som köps och att en man kan få dem utan ansträngning. Detta för att sedan som du skriver använda dem som piga och för sex. Nej enligt dig ska en man inte ta den lätta vägen utan anstränga sig lite mer för att få något bättre, en tjej här i Sverige.

Fy fan vilken unken och rasistisk syn du har.

Jag har ingen erfarenhet av thaitjejer men väl av tjejer från flera andra nationaliteter men har aldrig varit med en tjej som inte känner sitt eget människovärde eller som inte ställer krav på mannen. Men du tycks tro att de alla är horor till skillnad från de fina vita tjejerna i Sverige. Otroligt unken människosyn.
Citera
2019-07-07, 01:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du kommer inte ifrån att det var du och ingen annan som ser på dem som föremål som köps och att en man kan få dem utan ansträngning. Detta för att sedan som du skriver använda dem som piga och för sex. Nej enligt dig ska en man inte ta den lätta vägen utan anstränga sig lite mer för att få något bättre, en tjej här i Sverige.

Jag har ingen erfarenhet av thaitjejer men väl av tjejer från flera andra nationaliteter men har aldrig varit med en tjej som inte känner sitt eget människovärde eller som inte ställer krav på mannen. Men du tycks tro att de alla är horor till skillnad från de fina vita tjejerna i Sverige. Otroligt unken människosyn.

Om en 25 årig thailändska slår sig ihop med en 50 årig svensk man med ölkagge och Hawaiihatt och flyttar med honom till Sverige, så tror jag inte att hon har särskilt höga krav på honom nä.
Men som jag nu sagt flera gånger handlar detta om männen först och främst.

Måste även påtala här att jag inte har påstått att tjejer i Sverige är bättre. Det handlar om tilltaget som sådant från mannens sida när han åker och hämtar en thaifru på beställning.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-07 kl. 01:08.
Citera
2019-07-07, 01:23
Medlem
Citat:

En 25årig thaitjej vill nog sannolikt ha en snygg 25årig kille, inte en sliskig 50årig svensk man.
Citera
2019-07-07, 08:41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
En 25årig thaitjej vill nog sannolikt ha en snygg 25årig kille, inte en sliskig 50årig svensk man.
Vad får dig att tro det?
Och vad gör gör svenska 50-åriga män sliskiga?

Det du säger här är ett I-landsval, där man inte behöver bry sig om sin framtid eller försörjning överhuvudtaget. Något du inte kan skita i på den thailändska landsbygden.

Inlägget säger också en del om din egen ytlighet. En "snygg 25-åring" räcker alltså för dig?
Utseende förändras ganska snabbt. Vid 40 kan du ha begynnande flint och ölmage. De andra egenskaperna är mer bestående. En trygg man med ordnad ekonomi och bra jobb har mycket större förutsättningar att försörja en 25-årig thaitjej än en snygg 25-årig player utan jobb eller sparade pengar och med begynnande missbruksproblem.
Citera
2019-07-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Typ allt vi män är ganska korkade pga generationers mansbilden som styrs av maktkamp och status. Titta bara på alla smågangstrar som bränder bilar slåss och är smålakejer inom knarkvärld
Så tyvärr gossen din tjej har rätt
Citera
2019-07-07, 13:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texas66
Typ allt vi män är ganska korkade pga generationers mansbilden som styrs av maktkamp och status. Titta bara på alla smågangstrar som bränder bilar slåss och är smålakejer inom knarkvärld
Så tyvärr gossen din tjej har rätt
Så, barn och ungdomar är mer korkade för att det finns en "mansbild som styrs av maktkamp och status"?

Du tror inte att det är för att de är unga och inte förstår bättre då?
Att de saknar delar i sin uppfostran, som de antingen inte velat ta till sig eller att ingen ställt de kraven på dem som behövs?

Tyvärr, lilla du. Både du och tjejen har fel.
Men för att sluta på en lite mer realistisk not.
Det är inte bara i början vi behöver lära oss saker. Hela livet är ett långt lärande, men somliga har lite mer otur när de tänker och tror på att dina problem är resultat av en enda stor konspiration.
När du förstår att det mesta du drabbas av är resultat av dina egna livsval, kan vara det första steget mot att förstå hur det hänger ihop på riktigt.
Det är först då du kan kliva ur din kognitiva dissonans.
Citera
2019-07-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad får dig att tro det?
Och vad gör gör svenska 50-åriga män sliskiga?

Det du säger här är ett I-landsval, där man inte behöver bry sig om sin framtid eller försörjning överhuvudtaget. Något du inte kan skita i på den thailändska landsbygden.

Inlägget säger också en del om din egen ytlighet. En "snygg 25-åring" räcker alltså för dig?
Utseende förändras ganska snabbt. Vid 40 kan du ha begynnande flint och ölmage. De andra egenskaperna är mer bestående. En trygg man med ordnad ekonomi och bra jobb har mycket större förutsättningar att försörja en 25-årig thaitjej än en snygg 25-årig player utan jobb eller sparade pengar och med begynnande missbruksproblem.
Du bekräftar ju bara det jag säger, alltså att det finns en baktanke med förhållandet. Det är en win win situation för båda, svensken får en ung tjej(vilken 50åring vill inte ha en fräsch 25åring?) och tjejen får ett stabilt liv. Hade hon däremot redan haft ett stabilt liv med bra ekonomi så hade hon alltså sannolikt inte valt en svensk gubbe som sin make.
Citera
2019-07-07, 15:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du bekräftar ju bara det jag säger, alltså att det finns en baktanke med förhållandet. Det är en win win situation för båda, svensken får en ung tjej(vilken 50åring vill inte ha en fräsch 25åring?) och tjejen får ett stabilt liv. Hade hon däremot redan haft ett stabilt liv med bra ekonomi så hade hon alltså sannolikt inte valt en svensk gubbe som sin make.

Du verkar inte känna till asiatiska tjejers värderingar. De väljer ofta en äldre man eftersom de vill ha en man som satsar på familjen och inte en player som inte är mogen. Det handlar alltså om mycket annat än ekonomi och det kan du t.ex. se på deras val i de fall de redan är etablerad i ett rikare land och har ekonomi ordnad. Även då kommer kommer de flesta välja en betydligt äldre man. Detta gäller speciellt när de har barn och även söker någon som tar papparollen seriöst.
Citera
2019-07-07, 15:39
Medlem
Citat:
Du verkar inte känna till asiatiska tjejers värderingar. De väljer ofta en äldre man eftersom de vill ha en man som satsar på familjen och inte en player som inte är mogen. Det handlar alltså om mycket annat än ekonomi och det kan du t.ex. se på deras val i de fall de redan är etablerad i ett rikare land och har ekonomi ordnad. Även då kommer kommer de flesta välja en betydligt äldre man. Detta gäller speciellt när de har barn och även söker någon som tar papparollen seriöst.
Alla (unga)kvinnor föredrar äldre män, det betyder dock inte att det är gubbar dom letar efter. Sluta dumma dig.
Citera
2019-07-07, 15:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Alla (unga)kvinnor föredrar äldre män, det betyder dock inte att det är gubbar dom letar efter. Sluta dumma dig.

Nu är det du som får sluta att dumma dig och köra med halmgubbar, jag har inte skrivit det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in