2019-07-22, 00:20
Medlem
urgts avatar
Tror det handlar om olika distributioner.

Kvinnor är samlade runt mitten av skalan, iaf när det gäller mentala förmågor. Män är antingen jävla idioter (vanligare) eller riktigt skärpta, med färre medelmåttor.

Är därför kvinnor enkelt kan "äga" män online, samtidigt som de förlorar helt när man snackar om riktigt exceptionella förmågor.

Edit: En googling på "gender iq distribution" verkar stödja min intuition till viss del.
Senast redigerad av urgt 2019-07-22 kl. 00:36.
Citera
2019-07-22, 01:01
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGatfulla
Jag kan visa dig kvinnor som är starkare än män också. Allt är en lag om genomsnitt, inte individnivå.
Åh, tillbaks till ruta ett?
Du hänvisar till anekdotisk bevisföring och fördömer den i nästa mening?

Bravo!
Jag kan visa exempel på bristfällig argumentation, men jag tror inte det har någon betydelse i ditt fall.
Du hade en uppgift.
Du misslyckades.

Du tog upp simultanförmåga, men lyckades inte ens hålla fokus på EN fråga.
Citera
2019-07-22, 01:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det går ändå inte att bortse ifrån det faktum att det går miljarder spermier på varje ägg. I naturen är kostnaden av en spermieproducerande individ försumlig jämfört med de äggproducerande. Det går liksom inte att göra något åt, hur orättvist det än må tyckas vara.
Därför som jag något provokativt tidigare i tråden påstod att män dödar varandra i för liten omfattning.

Men verkligheten är sådan, historiskt har människan, precis som i nutid sker i djurriket, alltid haft fler befruktningsbara ägg än spermieproducenter. Konkurrensen spermieproducenterna emellan har skapat balans på tillgång och efterfrågan på de nödvändiga komponenterna för befruktning och renderat i ett rätt hårdhänt utslagningsspel så att de utslagna spermieproducenterna inte är aktuella för avel.
Ägg däremot kommer i stort sett alltid ha tillgång till spermier, hur livsodugliga de än må vara. Du kan tycka att livet är hårt, men det kommer alltid vara så.
Ägg kan välja och vraka bland spermierna, spermierna å sin sida är lätt ersättningsbara.
Så funkar det bland alla organismer vi hittills upptäckt.
Människan har ju satt den naturliga urvalsprocessen ur spel och du skall ha cred för att du på ett diplomatiskt vis söker finna lösningar på de utmaningar som följer av det.
Du har absolut helt rätt.
Det är orsaken till att vi fortfarande lite gammalmodigt håller kvinnan som mänsklighetens och skapelsens krona, men i moderna samhällen ser jag inte längre behovet för det.
Hon har visat sig vara mycket väl kapabel att klara sig på egen hand och med den nya lagen om fri inseminering även för singelkvinnor minskar mäns roll ytterligare. Hon är bättre utbildad, har bättre sociala färdigheter och ofta en egen agenda och bucketlist på grejer hon vill och behöver göra.
Dagens män nöjer sig om de får sitta på arslet och spela TV-spel, titta på fotboll och äta kanelgifflar.

Har de varit mer eller mindre försumbara i fredstid i 200 år, så är de ännu menlösare idag.
Se bara till att de betalar sin skatt, så kan moder Svea och hennes feta skattkista ta hand om kvinnor och barn, tack för kaffet.

När vi lyckas lära dem att den "romantiska kärleken också är vanligt nys och joller" räcker det med grupper av kvinnor som bildar sina egna autonoma stater, medan män tar livet av sig eller varandra i ren desperation.
Citera
2019-07-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är en stridis utan dess like 😊
Egenskap jag ärvt från min pappa av allt att döma.

Är han bättre än dig på att strida.
Citera
2019-07-22, 08:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror det handlar om olika distributioner.

Kvinnor är samlade runt mitten av skalan, iaf när det gäller mentala förmågor. Män är antingen jävla idioter (vanligare) eller riktigt skärpta, med färre medelmåttor.

Är därför kvinnor enkelt kan "äga" män online, samtidigt som de förlorar helt när man snackar om riktigt exceptionella förmågor.

Edit: En googling på "gender iq distribution" verkar stödja min intuition till viss del.

Fast det finns kvinnor som har extremt högt IQ också. Och som har "exceptionella förmågor". Däremot finns det fler män.
Citera
2019-07-22, 08:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Är han bättre än dig på att strida.

Nä det tror jag faktiskt inte. Hyfsat jämbördiga. Dock så har ju han och jag en inbyggd hierarki sedan min uppväxt, så när vi två hamnar i explosion så backar jag. Men det är för att låta min "gamle" far få behålla sin "status".
Möjligen att han är "bättre" på det eftersom han har mörkare röst och det då blir större effekt när han blir rosenrasande, vilket han sällan blir längre. När vi var barn däremot...😄
Citera
2019-07-22, 08:42
Avslutad
Citat:
Jag är en stridis utan dess like 😊
Egenskap jag ärvt från min pappa av allt att döma.

En pappas dotter. Min dotter sparkar så mycket pung i skolan att de fått hålla riktad koll på henne. Hon essar allt vad gäller prov och liknande och grabbarna har svårt att hantera det. Huvudet högre än alla med (DNA). Min fru vill sätta henne i en privat skola men jag vill att hon ska växa upp i sin miljö. Tror det lönar sig. Vad tror du?
Citera
2019-07-22, 08:49
Medlem
Citat:
Nä det tror jag faktiskt inte. Hyfsat jämbördiga. Dock så har ju han och jag en inbyggd hierarki sedan min uppväxt, så när vi två hamnar i explosion så backar jag. Men det är för att låta min "gamle" far få behålla sin "status".
Möjligen att han är "bättre" på det eftersom han har mörkare röst och det då blir större effekt när han blir rosenrasande, vilket han sällan blir längre. När vi var barn däremot...😄

Jag tycker också att man ska respektera sin far. Typiskt kvinnligt att backa och lägga ner för att sedan fnissa med sina vänninor bakom ryggen på gubben. Typ, jag låter han hållas. Backstabbing in prime.
Citera
2019-07-22, 08:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Jag tycker också att man ska respektera sin far. Typiskt kvinnligt att backa och lägga ner för att sedan fnissa med sina vänninor bakom ryggen på gubben. Typ, jag låter han hållas. Backstabbing in prime.

Nej, så är det inte. Jag talar alltid varmt om min pappa. Kunde inte haft en bättre. Man visar lojalitet till sin familj och då snackar man inte skit.
Sedan kan man givetvis prata om problem med sina vänner, men det är inte att fnissa och backsstabba.
Citera
2019-07-22, 08:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
En pappas dotter. Min dotter sparkar så mycket pung i skolan att de fått hålla riktad koll på henne. Hon essar allt vad gäller prov och liknande och grabbarna har svårt att hantera det. Huvudet högre än alla med (DNA). Min fru vill sätta henne i en privat skola men jag vill att hon ska växa upp i sin miljö. Tror det lönar sig. Vad tror du?

Å ja. Han har skämt bort mig och gör fortfarande. Kanske därför jag upplever att unga män idag ofta inte håller måttet, inte jämfört med honom iallafall. Heheh.

Menar du att din dotter är besvärlig i skolan? Eller bara högpresterande? Förtydliga lite är du snäll.
Citera
2019-07-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Sparkar pung och har sin egen miljö i skolan. Utveckla gärna. Privatskolor har ochså en miljö. Är du orolig att hon inte kan pungsparka lika mycket och visar sig vara en meddelmåtta med lite konkurrens.
Citera
2019-07-22, 08:59
Medlem
Citat:
Nej, så är det inte. Jag talar alltid varmt om min pappa. Kunde inte haft en bättre. Man visar lojalitet till sin familj och då snackar man inte skit.
Sedan kan man givetvis prata om problem med sina vänner, men det är inte att fnissa och backsstabba.

Men du har ju nu offentligt uttalat att du viker ner dig för hans eget bästa. Offentligt forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in