Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Jodå, den är rätt ny, och har definitivt skakat om och förändrat ölvärlden en hel del.
Bästa som har hänt vet jag inte, men bra, absolut. I synnerhet en varm sommardag.
Gillar också New England Pale Ale.. men skulle väl kanske beskriva dem som en än mer humlearomatisk öl än den redan etablerade IPA'n.
Har du provat den svensktillverkade
International Haze (nr
33022 på bolaget)? Lätt smaksatt med mango och ananas vilket ger en touch av sötma. Kan varmt rekommendera en eller två att suga i dig vid rätt tillfälle om du gillar denna typ av öl.
En annan som gillar tjeckisk jävla pilsner kan rekommendera min nya sommarfavorit
Bernard Celebration (Nr
89252 på bolaget). Möjligtvis någon femkrona dyrare än din Zlatopramen men ett helt annat förfarande bakom produkten. Kostar 23,90 kr / 500 ml.
Sist men inte minst måste jag slå ett slag för
Rodenbach Alexander (nr
11736 på bolaget). Hade aldrig prövat suröl öht tidigare så detta var en överraskning för mig. 99 kr för en flaska - men se det inte som en i mängden med de andra bärsen du sänker under semestern. Det här är en äkta kvalitetsprodukt som passar grymt som en lite roligare apertif för er som har tröttnat på alla jävla häxor med Aperol och Prosecco så fort ni blir bjudna någonstans (nåja, tackar inte nej till en Aperol Spritz innan maten heller, men det här är något helt annat!).