2019-05-22, 21:42
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Haha, Zepofan är en liten ölbög...

Bocköl har väl mer varit en höstöl för mig.

Annars mest lager och på sommaren en svagare lager och på vintern mörkare öl.

Ju mörkare och kallare vädret är ju starkare och mörkare öl.

Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
I mitt hemland börjar Bockjakten den första maj. För att fira detta dricker man detta datum Bocköl, oavsett om man jagar eller inte. därför blir våren Bockölstid för mig.

Här i Sverige börjar ju Bockjakten 16 augusti. Jag vet dock inte att man dricker bocköl till bockjakt specifikt i Sverige.
Ljus bock på våren och mörk bock på hösten är väl traditionen(?)

Bock på tyska är get (getabock) men felöversatt tyska är svensk tradition så jag gnäller inte. Och hur den ordvitsen funkar i ditt hemland tänker jag inte ens lägga mig i.
Citera
2019-05-31, 17:37
Medlem
Letar efter en runt 10 kronors öl (eller 50cl) med ok smak

Känner inte riktigt skillnad på smak så gärna med ett plus i kanten?

Kanske ett som vunnit många priser? Eller med bra goodwill i företaget?
Ett känt märke och en underdog?
Citera
2019-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge

Tycker att Småland är bra och billig. Kostar omkring 9 kr för 33 cl.

Tycker även att Three Hearts är rätt bra finns inte på bolag och är 50 cl kostar 11,50

Annars så är det väl bara du plockar en av varje och se vilken du gillar.
Citera
2019-05-31, 18:56
Medlem
Xbbes avatar
Citat:

Några bra, billiga öler som jag gillar är Fagerhult, Tuborg Gold, Breznak, Arton56 och Stockholms.
Men finns degen brukar jag tjacka några Stella Artois eller Singha!
Citera
2019-06-07, 20:41
Medlem
Citat:

Dab och återigen Dab.
Pistonhead haze håller en hög klass även bomble bee om man vill ha en sjyst bira.
Citera
2019-06-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proterozoikum
Är inte särskilt kunnig inom öl. Vilken öl hade passat bäst som all-around öl I en vecka. Både till och utan mat. Prisklass runt 10-17 kr per flaska. Inte alltför vattnig, men ändå inte svårdrucken.

Eriksberg eller Stella Artois.
Citera
2019-07-06, 17:37
Medlem
zepofans avatar
Eftersom jag under en längre tid bojkottat Åbro så har jag helt enkelt missat dessa: http://www.abro.se/vara-drycker/bron
Vad jag kan se så finns de inte på Bolaget utan bara på bordershopar. Lite märkligt tycker jag, de flesta som handlar i Tyskland är väl knappast IPA/APA-drickare?
Hursomhelst, någon som kan uttala sig om det är en förlust eller inte att de inte finns på bolaget? Ser man till hur prisläget är i Tyskland så borde de ligga ungefär i nivå med andra fulöl, dvs. runt en tia.
Citera
2019-07-06, 18:17
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Eftersom jag under en längre tid bojkottat Åbro så har jag helt enkelt missat dessa: http://www.abro.se/vara-drycker/bron
Vad jag kan se så finns de inte på Bolaget utan bara på bordershopar. Lite märkligt tycker jag, de flesta som handlar i Tyskland är väl knappast IPA/APA-drickare?
Hursomhelst, någon som kan uttala sig om det är en förlust eller inte att de inte finns på bolaget? Ser man till hur prisläget är i Tyskland så borde de ligga ungefär i nivå med andra fulöl, dvs. runt en tia.

Säg inte det du, pöbeln och allmogen dricker också IPA nu för tiden. Det är inte bara hipsters som vill vara lite fina i kanten som gör det. Jag tror att jag har druckit den där ölen ute på en krog, och i sådana fall var den högst medioker.
Citera
2019-07-06, 18:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Säg inte det du, pöbeln och allmogen dricker också IPA nu för tiden. Det är inte bara hipsters som vill vara lite fina i kanten som gör det. Jag tror att jag har druckit den där ölen ute på en krog, och i sådana fall var den högst medioker.
Jo, jag hade väl inte räknat med att det skulle vara någon finöl precis, men i divisionen "drickbar öl för tio spänn", hur ligger den till där?
Citera
2019-07-06, 18:39
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jo, jag hade väl inte räknat med att det skulle vara någon finöl precis, men i divisionen "drickbar öl för tio spänn", hur ligger den till där?

Om det verkligen är samma öl som jag tror att jag har druckit (försökte kolla upp det på krogens hemsida, men det fanns ingen dryckeslista), så står den sig ganska bra i den kategorin. Väl så bra som t.ex. Flat-Tire och diverse andra produkter från Brutal Brewing, som också är bra när man vill ha något lite mer välhumlat men ändå billigt (som du också känner till).
Citera
2019-07-06, 19:56
Medlem
Psykklars avatar
Neipa måste vara det bästa som hänt världen de senaste åren
Citera
2019-07-06, 20:33
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykklar
Neipa måste vara det bästa som hänt världen de senaste åren