Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-05, 22:55
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De hinner väl sällan vara först, men icke desto mindre en fråga som kan vara av stort intresse bland de manliga användarna.

Ja alltså, om vi ponerar att båda inte sitter på gold så får dem väl matchningen samtidigt. Jag tänkte mest eftersom att marknaden så att säga är till damernas fördel så lajkar ju dem typ bara det som dem kan tänka sig något med av det yttre. Sen om dem börjar skriva först så indikerar ju det mera att dem är extra sugen, typ öppet mål för mannen bara han inte är typ efterblven eller någon sådan dealbreaker. Jag tänkte mest typ sker det 1 av 10 matchningar, 1/100 1/1000 osv.
Citera
2019-07-05, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja alltså, om vi ponerar att båda inte sitter på gold så får dem väl matchningen samtidigt. Jag tänkte mest eftersom att marknaden så att säga är till damernas fördel så lajkar ju dem typ bara det som dem kan tänka sig något med av det yttre. Sen om dem börjar skriva först så indikerar ju det mera att dem är extra sugen, typ öppet mål för mannen bara han inte är typ efterblven eller någon sådan dealbreaker. Jag tänkte mest typ sker det 1 av 10 matchningar, 1/100 1/1000 osv.

Jag har svårt att uppskatta min totala mängd matchningar över typ två års tid tindrande, men för mig skrev tjejer först kanske 1 gång av 50. Det var ganska tragiskt. Men, det är ju inget nytt fenomen att killar är kodade att jaga/ragga/ta för sig.
Citera
2019-07-06, 02:06
Medlem
Jag ville se killarna som man "tävlar" mot på Tinder, så bytte över för att se typ på killarna och deras bio och sånt, och min käke ramlade i princip ner, killarna ser ju fan ut som modeller nästan varje person, sen så märkte jag att jag hade tittat på bög tinder, blev jävligt uppenbart efter jag såg en bild tagen bakifrån på en kille i string... Så jag bytte över till hetero tinder, och wtf??

Överdriver inte när jag säger att nästan alla killar på bög tinder såg ut och vara modeller, men när jag bytte till normal tinder så ser typ 80-90% av killarna helt vanliga till fula ut. Hur fan är detta ens möjligt? Asså jag överdriver inte när jag säger, om killarna från bög tinder varit på hetero tinder så hade det fan varit över, alla har typ sjukt bra bilder, alla ser som sagt var fan ut som modeller.
Citera
2019-07-06, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Och vad är snittet på utseendet på dessa? jag har matchat under 1 procent på tjejer som är 8or eller högre. Är de dessutom sexiga och fit är siffran obefintlig, tyvärr. Aldrig fått till en dejt med någon på 4 år.
Brukar hålla mig till 6-7or om man nu ska rangordna, anser mig själv ligga där så kan gå in med fullt självförtroende och en skiter i attityd där det bara är gå vidare till nästa om den ena inte nappar, som sagt ett jävligt skadligt koncept i längden. snackar jag med råsnygga tjejer så gör jag ofta bort mig, blir nervös eller för tryhard vilket märks av å det känns bra att träffa dom jag anser vara kring min nivå. ar väl fått två stycken som kan räknas som rena tiopoängare av majoriteten på fall, desto fler som aldrig blivit någonting av, antagligen för att man blir ersatt väldigt fort eller att tjejen inte är där för att träffa någon eller så gjorde man bara inte tillräckligt bra ifrån sig.
Citera
2019-07-06, 12:17
Medlem
dubbelpost
Senast redigerad av Omghax 2019-07-06 kl. 12:29.
Citera
2019-07-06, 12:28
Medlem
Fixade nyss Tinder och matchat med en hel del snygga tjejer men helsike vad tråkiga dom verkar vara. Instagramthots med resor och vin som det enda intresset.
Citera
2019-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Har du testat att ladda upp dina bilder på photofeeler.com? Det kan vara ett bra sätt att få bilderna bedömda innan du lägger upp på Tinder.

Om du får dåligt betyg på någon av bilderna du har uppladdade ska du ta bort den. Det är lätt att du bedöms på din sämsta bild så håll så hög lägstanivå du kan på bilderna. Ha hellre färre bilder än någon dålig.

Själv har jag bara en bild och en relativt kort presentation av mig själv. Presentationen innehåller inget om vad jag söker eller vad jag är bra/dålig på utan bara en kort beskrivning av mina intressen och hur en bra dag ska vara enligt mig.

Om du listar upp för mycket som du söker så kommer kvinnorna sålla bort sig själva.

Jag söker mellan 30-50 år.

Jag la upp förstabilden jag använder på Tinder på Photofeeler och fick följande resultat efter 23 röster:

Smart: 6.0
Trustworthy 5.1
Attractive 3.6

Detta är på en 10-gradig skala.

Så jag skulle behöva en ny bild.
Citera
2019-07-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
En seriös fråga till alla damer, hur ofta skriver ni först? Och om ni gör det, vad beror det på?
Hyfsat ofta, säkert 50/50. Brukar skriva först om jag riktigt intresserad alt. kommer på nåt riktigt bra att skriva, ofta baserat på art de har en presentation eller nån kul bild som det går att kommentera.

En annan fråga: Hur viktig skulle ni säga att första bilden är? Kollar ni alltid igenom texten och resten av bilderna eller hets-svajpar ni enbart utefter den första bilden?
Citera
2019-07-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag la upp förstabilden jag använder på Tinder på Photofeeler och fick följande resultat efter 23 röster:

Trustworthy 5.1
Attractive 3.6

Du skrev att du hade fler bilder. Har du testat alla i photofeeler? Välj den du får bäst betyg på som första bild och ta bort eventuella bilder med riktigt dåliga omdömen.

Känner du dig nöjd med presentationstexten eller kan det vara något där som skrämmer iväg damerna?
Citera
2019-07-07, 00:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appleskrutt
En annan fråga: Hur viktig skulle ni säga att första bilden är? Kollar ni alltid igenom texten och resten av bilderna eller hets-svajpar ni enbart utefter den första bilden?
Mina preferenser avgjorde allt. Vissa hade inte en chans hos mig oavsett första bild då jag, låt säga, vanligtvis inte föredrar exempelvis blondiner eller långa tjejer.
Om jag tyckte om den första bilden så läste jag även bion och kollade alla andra bilder.

Aldrig hetssvep. Det är meningslöst och dessutom något förlorar på då algoritmen kommer att arbeta mot en.
Citera
2019-07-07, 14:47
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har svårt att uppskatta min totala mängd matchningar över typ två års tid tindrande, men för mig skrev tjejer först kanske 1 gång av 50. Det var ganska tragiskt. Men, det är ju inget nytt fenomen att killar är kodade att jaga/ragga/ta för sig.

håller helt med dig counselor…jag är inte alls förvånad att du har hittat flickvän via tinder

kommer ihåg att jag gillade hur du skrev direkt när du skrev till mig för första gången i tråden

you speak woman

Citera
2019-07-07, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep

Trustworthy 5.1
Attractive 3.6

Men när du väl träffar någon i verkligheten så kommer ju inte en bra bild hjälpa. Vissa är bara inte så attraktiva.

Om du är en säg 4:a rent utseendemässigt, får du nöja dig med en 1:a då eller hur ser det ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in