2019-07-06, 00:20
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är det som är LOL?

I att sköta en familj ingår rätt många viktiga förmågor.
Planeringsförmåga
Helikopterperspektiv
Emotionell kontakt
Etablera sociala relationer
Ta ansvar för alla i hushållet (inte sällan mannen inkluderat)
Kvinnor är bra på att baka
Kvinnor är bra på att bry sig om andra
Samtala med människor
Kvinnor har bättre minne och är således bättre på att komma ihåg saker och ting

Jag nöjer mig sålänge. Detta är vad kvinnor är bättre än män på. Bra på saker och ting är vi givetvis gällande det mesta!
Du har redan spammat detta. Presentera källor. Sedan finns där nog någon psykmottagning där du bor.
Citera
2019-07-06, 00:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Du har redan spammat detta. Presentera källor. Sedan finns där nog någon psykmottagning där du bor.

Ja det är ju bara det att folk fortsätter ställa samma frågor i denna tråd. Så då får ju samma sak skrivas om och om igen.

Verkligen träffsäker kommentar det där om psykvården förresten!
Citera
2019-07-06, 05:29
Medlem
KallePiggs avatar
Bla bla bla. OK, ni kan baka. Grattis!

Jag har heller inte påstått att kvinnor är HELT värdelösa. Det är bara det att ni är jävligt jobbiga. Sysslar med feminism och annat gnäll.

Chilla.
Citera
2019-07-06, 08:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad är det som är LOL?

I att sköta en familj ingår rätt många viktiga förmågor.
Planeringsförmåga
Helikopterperspektiv
Emotionell kontakt
Etablera sociala relationer
Ta ansvar för alla i hushållet (inte sällan mannen inkluderat)
Kvinnor är bra på att baka
Kvinnor är bra på att bry sig om andra
Samtala med människor
Kvinnor har bättre minne och är således bättre på att komma ihåg saker och ting

Jag nöjer mig så länge. Detta är vad kvinnor är bättre än män på. Bra på saker och ting är vi givetvis gällande det mesta!
Det var inte lite du tar i här och väljer väldigt selektivt...
Att kvinnor skulle ha bättre minne är t.ex. ett sådant.
De har det inom vissa områden, män är bättre på andra som att komma ihåg hur man hittar från en plats till en annan och att komma ihåg abstrakta bilder.

Planering och perspektiv, nej där är det mest lika ser man till topprestationer är män helt överlägsna.

Baka?
Snälla du, klagade du inte tidigare i tråden att folk föll flera pinnhål?

Att ta ansvar för alla i hushållet, nää, ensamstående män är inte sämre föräldrar än kvinnor.
Tror inte heller att de är sämre än kvinnor i parförhållanden, man gör bara olika saker idag.
Tidigare generationer var det annorlunda men idag, nää, tycker snarare det är mina döttrar som är slackers i deras förhållanden men det är inte något som jag har med att göra imho. Sedan bör man inte dela upp arbetsbördan i olika delmoment, se till den totala arbetsmängden inklusive arbete så är det troligen lika. Att bryta ner det hela gör man endast för att finna ursäkter för att klaga.

Men att kvinnor har en bättre förmåga att odla enskilda sociala kontakter privat det är sant.
Män söker sig oftare till sammanslutningar och grupper och odlar en annan typ av kontakter där.
Ta jaktlag, olika klubbar, föreningar och ordenssällskap mm det främjar dem oftast i karriären därav snacket om patriarkat medans kvinnors kontakter ger mer utdelning i privatlivet med fler kompisar.
Dock gnäller ingen om matriarkatet inom det sociala livet utan män står mest ut med fruns tokiga kompisar.
Senast redigerad av MeanME 2019-07-06 kl. 08:29.
Citera
2019-07-06, 14:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Bla bla bla. OK, ni kan baka. Grattis!

Jag har heller inte påstått att kvinnor är HELT värdelösa. Det är bara det att ni är jävligt jobbiga. Sysslar med feminism och annat gnäll.

Chilla.

Du måste ju inte umgås med kvinnor. Det är fritt fram att välja bort.
Citera
2019-07-06, 14:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du måste ju inte umgås med kvinnor. Det är fritt fram att välja bort.

Det räcker med att undvika PK och feministskadade svenska tjejer.
Citera
2019-07-06, 14:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det var inte lite du tar i här och väljer väldigt selektivt...
Att kvinnor skulle ha bättre minne är t.ex. ett sådant.
De har det inom vissa områden, män är bättre på andra som att komma ihåg hur man hittar från en plats till en annan och att komma ihåg abstrakta bilder.

Planering och perspektiv, nej där är det mest lika ser man till topprestationer är män helt överlägsna.

Baka?
Snälla du, klagade du inte tidigare i tråden att folk föll flera pinnhål?

Att ta ansvar för alla i hushållet, nää, ensamstående män är inte sämre föräldrar än kvinnor.
Tror inte heller att de är sämre än kvinnor i parförhållanden, man gör bara olika saker idag.
Tidigare generationer var det annorlunda men idag, nää, tycker snarare det är mina döttrar som är slackers i deras förhållanden men det är inte något som jag har med att göra imho. Sedan bör man inte dela upp arbetsbördan i olika delmoment, se till den totala arbetsmängden inklusive arbete så är det troligen lika. Att bryta ner det hela gör man endast för att finna ursäkter för att klaga.

Men att kvinnor har en bättre förmåga att odla enskilda sociala kontakter privat det är sant.
Män söker sig oftare till sammanslutningar och grupper och odlar en annan typ av kontakter där.
Ta jaktlag, olika klubbar, föreningar och ordenssällskap mm det främjar dem oftast i karriären därav snacket om patriarkat medans kvinnors kontakter ger mer utdelning i privatlivet med fler kompisar.
Dock gnäller ingen om matriarkatet inom det sociala livet utan män står mest ut med fruns tokiga kompisar.

Ja men att hitta från en plats till annan handlar om lokalsinne och det påstod jag inte att kvinnor var bättre på.
Nä vi har väl olika uppfattning då, men jag har uppfattningen att kvinnor generellt är bättre på att ta hand om helheten i en familj. Med det inte sagt att mannen inte gör någonting alls eller gör något bra, men just alla småsaker som ska fixas och donas med för att vardagen ska fungera är kvinnor bättre på.

Kvinnor som grupp är väl för fasen bättre än män på att baka?! Jag pratar inte om någon som vunnit ett högsta pris någonstans, utan jag pratar om vanliga medelsvenssons.
Citera
2019-07-06, 14:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det räcker med att undvika PK och feministskadade svenska tjejer.

Jaha, intressant. Jag trodde att det gällde samtliga. Har låtit så innan nämligen.
Citera
2019-07-06, 14:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha, intressant. Jag trodde att det gällde samtliga. Har låtit så innan nämligen.

Nej det är svenskar som är extrema i sina attityder, det är ett sjukt samhälle som avviker extremt mycket från resten av världen.
Citera
2019-07-06, 14:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är svenskar som är extrema i sina attityder, det är ett sjukt samhälle som avviker extremt mycket från resten av världen.

Jaja men du menar att det gäller alla svenska kvinnor?
Citera
2019-07-06, 14:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det finns förstås undantag men de allra flesta i Sverige, både män och kvinnor är extremt hjärntvättade och PK-skadade. Det här ser alla som har lämnat sektens hjärntvätt en längre tid, dvs. de som inte har låtit sig matas med svensk MSM dagligen utan hållit sig borta från det i flera år.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-06 kl. 14:36.
Citera
2019-07-06, 14:58
Avslutad
Citat:

Jag förstår var du kommer ifrån.. Jag är också skyldig till att säga 'alla' Svenska kvinns. Självklart finns det bra kvinnor kvar i Sverige som tänker självständigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in