2019-07-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
De häktade äter fan bättre (förutom spenatsoppan) än vad jag gör. Man undrar vad är för källor TMZ har egentligen.

Serveras mat från samma leverantör som servar Karolinska med mat kan jag vittna om att nästintill är oätbar och långt ifrån kvaliten en skollunch innebär.

Sohexo heter företaget om jag inte minns fel, vet inte om de levererar till häktet men det känns inte otroligt.
Citera
2019-07-10, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har inte häktningsförhandlingarna skett inom lykta dörrar?
I så fall har åklagaren begärt det för att skydda utredningen -- det sker ofta, men de är annars lika öppna som rättegångar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Är du efterbliven eller bara ironisk?

Är inte det uppenbart??
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur länge jobbade GW inom polisen? Hur länge har han jobbat inom rättsväsendet? Tror du har gruvlig fel när du påstår att GW inte vet ett skit.
Du kan nog googla lite på ämnet om du vill. Det är välkänt att GW uttalar sig om utredningar han inte vet ett skit om.
Citera
2019-07-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Äckligt det här av svenska myndigheter. Man ska behandla turistande gäster väl. Särskilt sådana som inbringar mycket pengar till vår kassa.

Vet inte något annat land där man som turist (även som icke-kändis) hade blivit behandlad på det här sättet efter att ha blivit trakasserad och försvarat sig, oavsett om det kanske gick lite till överdrift.
Snarare så skulle de flesta länder skämmas och vara ursäktande för att turisten tvingades genomgå en sådan händelse som gäst i deras land.
7
Sverige och våra myndigheter behöver lära sig att iaf ta med lite sunt förnuft i sina bedömningar, inte enbart rida paragraferna så in i helvete skitnödigt.

Det här är pinsamt.

Hade det här hänt i USA hade amerikanarna inte brytt sig ett skit om du var en turist eller inte. Du hade blivit behandlad lika illa som en mördare i fängelset. Väl inne i häktet lever alla under samma föresättningar, det enda som kan rädda dig är pengar. I detta fall hade rapparen kommit ut ganska fort, då han troligtvis sitter på ganska mycket cash.
Citera
2019-07-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Äckligt det här av svenska myndigheter. Man ska behandla turistande gäster väl. Särskilt sådana som inbringar mycket pengar till vår kassa.

Vet inte något annat land där man som turist (även som icke-kändis) hade blivit behandlad på det här sättet efter att ha blivit trakasserad och försvarat sig, oavsett om det kanske gick lite till överdrift.
Snarare så skulle de flesta länder skämmas och vara ursäktande för att turisten tvingades genomgå en sådan händelse som gäst i deras land.

Sverige och våra myndigheter behöver lära sig att iaf ta med lite sunt förnuft i sina bedömningar, inte enbart rida paragraferna så in i helvete skitnödigt.

Det här är pinsamt.

Ett bra rättssystem är väl det systemet där man behandlar inhemska och "turister" på samma sätt, och där landets lagar gäller alla? Tycker du t ex att Sverige skall låta Julian Assange vara, för att han är "snäll turist"? Problemet här är ju att det "gick lite till överdrift" och blev övervåld och misshandel (alt. grov misshandel)

Däremot tycker jag ALLA länder, i synnerhet Sverige, skall vara vänliga och tillmötesgående mot sina turister och visa dom vägen till hotellet, tipsa om bra restauranger etc. Men lagen får dom gärna hålla sig till :-)
Citera
2019-07-10, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Hade det här hänt i USA hade amerikanarna inte brytt sig ett skit om du var en turist eller inte. Du hade blivit behandlad lika illa som en mördare i fängelset. Väl inne i häktet lever alla under samma föresättningar, det enda som kan rädda dig är pengar. I detta fall hade rapparen kommit ut ganska fort, då han troligtvis sitter på ganska mycket cash.

Hade det funnits samma sorts videobevis och omständigheter så hade du ej häktats för det här ens i USA, nej.
Citera
2019-07-10, 18:28
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ett bra rättssystem är väl det systemet där man behandlar inhemska och "turister" på samma sätt, och där landets lagar gäller alla? Tycker du t ex att Sverige skall låta Julian Assange vara, för att han är "snäll turist"? Problemet här är ju att det "gick lite till överdrift" och blev övervåld och misshandel (alt. grov misshandel)

Däremot tycker jag ALLA länder, i synnerhet Sverige, skall vara vänliga och tillmötesgående mot sina turister och visa dom vägen till hotellet, tipsa om bra restauranger etc. Men lagen får dom gärna hålla sig till :-)
Även fastän när det är på bekostnad av skattepengar, Sveriges-Usas relation, flera riktigt stora artister som aldrig kommer till Sverige samt relaterad inkomst därifrån. Är det verkligen värt att uppoffra geopolitiska relationer med andra länders myndigheter, befolkning och skattepengar bara för att sätta ett exempel?

Man är redo att uppoffra allt bara för att sätta ett exempel till större del? Ta ut sin frustration på en stor artist för exakt vilken anledning?

Asap är inte din genomsnittliga person, han är en produkt. Denna produkt genererar mycket pengar. Man slänger bort allt för ett par afghaners skull och att bli hatade.

Vad har man exakt tänkt att göra? Sätt honom i fängelse? Typ det enda om man ska sätta exempel. Vilka konsekvenser blir det inte? Kommer bli kaos. Att ge han böter kommer vara så otroligt fegt för "rättvisa". Då vet man svenska juridiska systemet är ett skämt. Man har gått all in, lika bra att fängsla honom i fängelse. Det spelar ingen roll vad man än gör, allting kommer bli negativt nu
Senast redigerad av bergsdal 2019-07-10 kl. 18:32.
Citera
2019-07-10, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Om man vill ens land det bästa så gäller det är kunna vara lite taktisk i sådana här lägen och höja blicken från att detaljstudera paragraferna. Det är inte alltid bästa lösningen att följa allt som skrivits i en bok till punkt och pricka, nej. Man måste kunna titta på omständigheterna i enskilda fall och vara lite flexibel.

Annars framstår man som ett väldigt skitnödigt/skumt land (vilket Sverige iof är...)
Citera
2019-07-10, 18:31
Medlem
Hahaha gillar ni som tror att asap kommer behöva sitta av tid i fängelse för det här.
Citera
2019-07-10, 18:32
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
De häktade äter fan bättre (förutom spenatsoppan) än vad jag gör. Man undrar vad är för källor TMZ har egentligen.

Jag hoppas också att nån sätter upp en kamera i hans cell innan lunchen imorgon, för att se hans min när han ska äta den vedervärdiga spenatsoppan.

Är du hemlös, eller lever långt under existensminimum, eller är du bara oförmögen att laga mat?
Citera
2019-07-10, 18:35
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hahaha gillar ni som tror att asap kommer behöva sitta av tid i fängelse för det här.
Jag tror personligen inte på att han kommer få fängelse. Men det sjuka är bara vad är motiveringen till att ens behålla honom om man inte ska fängsla han. Man kunde ha undvikit såååå mycket ekonomisk skada igenom att bara låta han komma undan med självförsvar. Istället håller man han i häkte 2 veckor för att??? Vad ska man göra nu. Ger man böter är svenska staten största fittan, ger man fängelse är det ett bra exempel på att man inte jiddrar här i Sverige när det kommer till att man behandlar alla lika men samtidigt kommer man förlora otroligt mycket pengar på det i form utav pr, potential turism och stjärnor som bojkottar Sverige, relation med usa (?)

Exempel som gick åt helvete i min mening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in