2019-07-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Om man är hungrig så äter man om möjligt det man tycker är gott. Inte svårare än så.

Filmregissören Roy Andersson uttryckte det väldigt kärnfullt ungefär så här: "Hur rik man än är så kan man ändå inte äta chateaubriand mer än två gånger om dagen".

Om du värdesätter klass så kom igen när du plöjt igenom "Ā la recherche du temps perdu", i original, din enfaldiga förortsknodd.

Istället för att förslå Proust till andra borde du googla "pretentiös + tönt"....
Citera
2019-07-04, 23:32
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Man får hur som helst inte fängelse för misshandel i Sverige. Känner flera personer som är dömda för misshandel flera gånger om och det brukar bli dagsböter på ca 5000 kr totalt. Samhällstjänst i absolut värsta fall.

Citat:
Flyktrisk. Vet dessutom att när en polare till mig blev grovt misshandlad (med kofot och hammare) så satt de misstänkta häktade i flera månader, ända fram till rättegången.

Snacka om normalisering av asocialt beteende. Du borde byta umgänge. Tänk efter, det här kan väl knappast kännas bra?
Citera
2019-07-04, 23:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Påstås var? Vem är brottsoffer? De som försöker freda sig själva och bli av med de påtända förföljarna eller förföljarna som stalkar och trakasserar?
Afghanen är BO och Rakim är GM.
Citera
2019-07-04, 23:35
Medlem
Citat:
Man får hur som helst inte fängelse för misshandel i Sverige. Känner flera personer som är dömda för misshandel flera gånger om och det brukar bli dagsböter på ca 5000 kr totalt. Samhällstjänst i absolut värsta fall.
Jag fick ett halvår för 3 örfilar. Rubricering misshandel (ej grov), så det kan mycket väl hända.
Citera
2019-07-04, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Jag fick ett halvår för 3 örfilar. Rubricering misshandel (ej grov), så det kan mycket väl hända.

Exakt, jag vet ngn som fick 4 mån för misshandel av normalgraden. Krogslagsmål typ.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Istället för att förslå Proust till andra borde du googla "pretentiös + tönt"....

Och vad föreslår gnällspiken på läktaren istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Föreslår man Proust i en tråd som denna så ska man få all credit enligt mig . Oväntat, och kanske även meningsfullt? Om inte så i alla fall något nytt. Speciellt till en rasbiolog som inte har en aning om någonting överhuvudtaget.
Citera
2019-07-04, 23:38
Medlem
HeinrichCuckerts avatar
Vilket härligt snapshot av vår svenska samtid: impulsiv pek-neger, dyrkad av tonårsbarn, i drabbning med asociala afghaner mitt på ljusan dag. De röda pillren står som spön i backen.

I staterna brukar de använda begreppet chimpout för händelser likt denna då hoodlums, gärna i grupp, reagerar aggresivt utan att tänka efter en extra gång.
Citera
2019-07-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Afghanen är BO och Rakim är GM.
Ja förstår det, enligt dig ja. Men var påstås det att en flaska är inblandad?
Citera
2019-07-04, 23:43
Medlem
HeinrichCuckerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Minnas dom i lilla svea rike eller i usa? Vad räknas?
Det kommer högst troligen både att gälla lilla Svea rike och USA.
Citera
2019-07-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Klart som fan det beror på i vilken situation och vem örfilar du en försvarslös kvinna i rullstol som är beroende av din hjälp för att ta ett exempel så klart som fan att det är allvarligare än om du kastar en aggresiv påtänd afghan ett par meter som har stalkat dig hela kvällen och på vägen även begått övergrepp på kvinnor och du bett sluta förfölja dig?
Citera
2019-07-04, 23:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Ja förstår det, enligt dig ja. Men var påstås det att en flaska är inblandad?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxe2K/asap-rocky-i-valdsamt-slagsmal-i-stockholm
Senast redigerad av Sook 2019-07-04 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in