2019-07-08, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
hahaha. Du tappar bilden som vanligt, jösses alltså. Det är redan lika för alla hahahah. Du är en lustigkurre. Riktig autist paragrafryttare. Ni är för gulliga

Ok, så varför ska inte denna person också dömas precis som alla vi andra bara för att han inte är svensk och han är kändis? Du verkar inte kunna svara på denna frågan.
Citera
2019-07-08, 01:55
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Ok, så varför ska inte denna person också dömas precis som alla vi andra bara för att han inte är svensk och han är kändis? Du verkar inte kunna svara på denna frågan.
Jag har redan svarat på den frågan 100 gånger om. Situationen kräver inte det... Afghanerna var aggressiva och detta är ett speciellt fall där, asaps gäng blev attackerade, självförsvar och that's it. Du får tolka allt hur fan du än vill men det är tråkigt nog fel. Du kan borra in dig på detaljerna som alla andra autister men jag skiter snett i det.

Förövrigt är det här anledningen till varför ingen gillar er autister, jösses säger jag bara. Man skriver samma sak om och om igen men det fastnar fan aldrig. Vad fan måste man göra? Vad fan är det som tar emot i din hjärna?
Senast redigerad av bergsdal 2019-07-08 kl. 01:57.
Citera
2019-07-08, 01:58
Medlem
angeroves avatar
Citat:
För Sverige är ett pissland när det kommer till logik och enkel byråkrati. Äckliga dryga afghaner håller på sjukar ner sig och blir lite omtumlade, ingen större skada skedd. Det här är ingenting att ens bekymra sig över, bara i Sverige man har "regler är regler" attityd oavsett situation. Kuksugarna bad om stryk och fick det, vad är problemet?
I normala länder blir det här inte ens ett fall. Sverige skämmer ut sig återigen.

Ja, i normala länder. Men Sverige är inget normalt land och det jag har svårt att fatta att det kom som en överraskning för Rocky och hans stall. Bakom varje 15M$ Rocky finns en hel näringskedja vars enda intresse och uppgift är att se till att pengamaskinen ostört och oavbrutet levererar deg. Närmast maskinen finns flick/pojkvänner och några ungdomspolare, sedan massor med folk typ managers, jurister, revisorer, musiker, studiofolk, designers, frisörer, drug suppliers och massor med andra. Och högt upp i hierarkin finns även SECURITY STUFF vars främsta uppgift är att skydda pengamaskinen från oönskad yttre påverkan. Inför en utlandsturné gör man en detaljerad analys. Man kartlägger och analyser risker, man tar fram olika scenarion och faktiskt rent praktiskt över på olika moment. Man kartlägger transportsträckor, utrymningsvägar på hotell och konsertanläggningar, tar reda på hotellgäster i angränsande sviter, kollar trafikflöden och till och med väderprognoser!! Och främst av allt ser man till att det i varje land finns ett lokalt nätverk som har lokalkännedom och KOLL PÅ LAGSTIFTNING. Sedan ser man till att livvakter får de hjälpmedel som är lagliga. I ett land kan det vara elchockpistoler, i ett anat tårgas eller pepparspray, i ett tredje teleskopbatong och bländarficklampor. Om pengamaskinen vill roa sig på stan, har man alltid en bil som följer efter sällskapet på distans för snabb evakuering. Det är för mig helt obegripligt att Rockys livvakt inte hade med sig något så basalt som en försvarsspray, för att bli av med Afghanerna genom att måla dem i valfri färg.

Sedan kommer det där med helt felaktig riskanalys av videoklippen och obefintlig DAMAGE CONTROL men det är en helt annan historia.
Citera
2019-07-08, 02:02
Medlem
Är åklagarn i det här fallet homosexuell ?
Kan han ha fattat tycke för dom inblandade med Elvisfrisyrer?
Citera
2019-07-08, 02:07
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på den frågan 100 gånger om. Situationen kräver inte det... Afghanerna var aggressiva och detta är ett speciellt fall där, asaps gäng blev attackerade, självförsvar och that's it. Du får tolka allt hur fan du än vill men det är tråkigt nog fel. Du kan borra in dig på detaljerna som alla andra autister men jag skiter snett i det.

Förövrigt är det här anledningen till varför ingen gillar er autister, jösses säger jag bara. Man skriver samma sak om och om igen men det fastnar fan aldrig. Vad fan måste man göra? Vad fan är det som tar emot i din hjärna?

Då säger jag en gång till: Du har inte sett vad som har skett och har då alltså ingen aning om hur hela storyn har utspelat sig. Polisen vet mer och det är därför han sitter häktad. Punkt.
Citera
2019-07-08, 02:12
Medlem
Kollar man på videon så ser fallet uppenbart. Afghanerna trakasserar sällskapet och sen fick spö. Rättvisa och karma om man ska gå efter det. Det kanske inte är hela storyn men det är annan femma.
Citera
2019-07-08, 02:26
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Då säger jag en gång till: Du har inte sett vad som har skett och har då alltså ingen aning om hur hela storyn har utspelat sig. Polisen vet mer och det är därför han sitter häktad. Punkt.
Okej din duktige lille robot. Det har inte du heller förövrigt. Det krävs mycket dock att gå emot videobevis det måtte jag medge. Du påminner mig om linjär algebra, följ din programmering och struntar i all sunt förnuft. Pappa staten sa så här då måste det betyda bra.

https://www.bra.se/download/18.12caa4f91440b31239f1fed/1395400931424/2013_22_Reported_Corruption_in_Sweden.pdf
https://www.bra.se/download/18.c4ecee2162e20d258c31499/1528197570060/2018_12_Perceptions_of_the_justice_system_in_socia lly_disadvantaged_areas.pdf
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2054&artikel=7191536

Men samtidigt finns det annat att fokusera på. Vakna upp sheeple haha/s. Har mer länkar men är trött. Man behöver revidera ett bättre sätt att hantera detta och högre förståelse kring när man ska släppa nåt hjälper. Mindre av personer som dig, det vill säga paragrafryttare är första steget
Senast redigerad av bergsdal 2019-07-08 kl. 02:44.
Citera
2019-07-08, 03:06
Medlem
mensverkets avatar
källa: https://www.instagram.com/p/BzjMA64nAEy/

"He’s in Sweeden locked up in solitary confinement with no visit or phone call privileges. They are trying to keep him there for 2 weeks and if convicted he will be looking at 6 years just for defending himself in a fight. He was no way in form the aggressor in this ordeal. Pray for justice #freeflacko"

Så här beskriver urban media det som sker med Rocky:

https://www.vladtv.com/article/256260/update-aap-ferg-talks-rocky-facing-6-years-in-sweden-wasnt-the

Update 07/05/2019 6:38pm:

A$AP Ferg took to Instagram to address the recent news that A$AP Rocky is being detained in Sweden after being arrested for a fight that was caught on video. Rocky is also facing six years for the fight, and A$AP Ferg told fans that Rocky wasn't the aggressor in the situation and he was trying to defend himself.

His full post reads, "He’s in Sweeden locked up in solitary confinement with no visit or phone call privileges. They are trying to keep him there for 2 weeks and if convicted he will be looking at 6 years just for defending himself in a fight. He was no way in form the aggressor in this ordeal. Pray for justice #freeflacko ."

Update 07/05/2019 12:55pm:

News of A$AP Rocky and crew being arrested by police in Sweden following an altercation with two men, and it is being reported that Rocky will be detained in Stockholm for at least two weeks as his case is being investigated. If after the two weeks it is determined that charges will be filed, Rocky will be fighting an aggravated assault charge which carries a possible 6-year prison sentence.

Update 07/03/2019 2:18pm:

The video showing A$AP Rocky and his crew apparently beating a man in Stockholm, Sweden spread across the internet quickly early this week. It is being reported that the Harlemite is in police custody in Stockholm, along with his three associates. A Swedish Prosecution Officer spokesperson confirmed the arrest with CBS News and said Rocky was being held for suspected "gross assault," but declined to provide any further details.

Original 07/01/2019 11:14pm:

TMZ released a video on Monday (July 1), which reportedly shows A$AP Rocky and his crew beating up a man in Stockholm, Sweden.

The video shows Rocky speaking with some men outside of a restaurant, and witnesses say that the men accused the rapper of breaking their headphones. The men were asking Rocky to buy them new headphones, and they began to follow him and threaten to call the police if he didn't pay them for their damaged property.

Witnesses say that a woman stepped in an accused one of the men of grabbing her butt earlier, which is when Rocky and his crew started fighting the men. One of the men was knocked out in the incident, and A$AP Rocky and his crew left the scene before officials arrived and interviewed witnesses.
Citera
2019-07-08, 04:59
Medlem
Varje gång jag tänker på den här händelsen börjar jag skratta.

Rena rama komedin.

Hoppas A$AP skriver på några texter i sin isoleringscell och gör en låt av detta.
Citera
2019-07-08, 05:29
Medlem
En väldigt meta men intressant grej är ju hur de blåser upp att han skulle få 6 år i fängelse r detta....
Citera
2019-07-08, 08:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Okej din duktige lille robot. Det har inte du heller förövrigt. Det krävs mycket dock att gå emot videobevis det måtte jag medge. Du påminner mig om linjär algebra, följ din programmering och struntar i all sunt förnuft. Pappa staten sa så här då måste det betyda bra.

https://www.bra.se/download/18.12caa4f91440b31239f1fed/1395400931424/2013_22_Reported_Corruption_in_Sweden.pdf
https://www.bra.se/download/18.c4ecee2162e20d258c31499/1528197570060/2018_12_Perceptions_of_the_justice_system_in_socia lly_disadvantaged_areas.pdf
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2054&artikel=7191536

Men samtidigt finns det annat att fokusera på. Vakna upp sheeple haha/s. Har mer länkar men är trött. Man behöver revidera ett bättre sätt att hantera detta och högre förståelse kring när man ska släppa nåt hjälper. Mindre av personer som dig, det vill säga paragrafryttare är första steget

Men gubben. Du har ingen aning om händelseförloppet, för du har bara sett en video. Hur vore det att TÄNKA istället för att bara PRATA?

Misshandel leder till konsekvenser.
Citera
2019-07-08, 08:37
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
En väldigt meta men intressant grej är ju hur de blåser upp att han skulle få 6 år i fängelse r detta....

Riktiga jävla bölrövar. Självklart blir det inte sex år. Försöker få Sverige att likna en bananrepublik 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in