2019-07-05, 00:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag måste be om ursäkt att jag tittat dåligt på videon när ASAP slängt iväg afghanen. ASAP är ju själv där med slag och sparkar sen han slängt ner honom på marken.

Jag tar tillbaka det där att ASAP endast slängt afghanen i marken (varför sa ni inte emot mig?).

Både ASAP och fotografen (måste vara den "satte" med krulligt hår?) är alltså på och sparkar på afghanen då han ligger på marken. ASAP pucklar på med handen mest, men sparkar han också. Fotografen sparkar mer än ASAP.

Nu har jag väl uppfattat allt som är på videosnutten?
Glöm inte heller den påstådda skärningen av en eventuellt trasig glasflaska. Vem som gjorde det vet man ju inte men offret hade ju tydligen skärsår. Stämmer det så kan de ju knappast hänvisa till självförsvar. Jag antar att polisen hade rätt bra koll redan när de håvade in grabbarna.
Citera
2019-07-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
spetorna har väl gått hem och skurit sig själva lite efter att ha blivit påpucklade
Tror inte dugg på att de blivit skurna med flaskor, de såg en bra chans för skadestånd när de fick berättat för sig vem de muckat med. That's it.
Citera
2019-07-05, 00:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Hahaha kul! Från aftonbladet, bra källa på att en av världens kändaste rappare skulle ha skurit eller haft någon i närheten som gjort detta, spetorna har väl gått hem och skurit sig själva lite efter att ha blivit påpucklade när dom inser hur äckliga dom är eller nej vänta, dom kommer fortsätta bete sig likadant nästa helg och nästa helg.

Asap och co borde hyllas världen över för att ha gjort en lång resa enbart för att underhålla och bidra men också slå dessa avskum vilket inte dess befolkning lyckas med.
Tja, har du nån bättre källa, förövrigt fick afghanen åka ambulans efter händelsen och det finns ju säkerligen massor med vittnen (utöver de skakiga filmerna).
Citera
2019-07-05, 00:32
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Tror inte dugg på att de blivit skurna med flaskor, de såg en bra chans för skadestånd när de fick berättat för sig vem de muckat med. That's it.

Men i Sverige spelar inkomst ingen roll för skadestånd. I USA kunde de blivit rika.
Citera
2019-07-05, 00:33
Medlem
Släpp honom förfan, idioterna förtjänade det solklart ju.. De tigger ju stryk.
Citera
2019-07-05, 00:35
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Tror inte dugg på att de blivit skurna med flaskor, de såg en bra chans för skadestånd. That's it.

En av dem bär på ett par flaskor i klippet, därav trådsanningen om detta. Flaskorna såg oöppnade ut och syftet med dem var nog att släcka törsten.
Citera
2019-07-05, 00:36
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag måste be om ursäkt att jag tittat dåligt på videon när ASAP slängt iväg afghanen. ASAP är ju själv där med slag och sparkar sen han slängt ner honom på marken.

Jag tar tillbaka det där att ASAP endast slängt afghanen i marken (varför sa ni inte emot mig?).

Både ASAP och fotografen (måste vara den "satte" med krulligt hår?) är alltså på och sparkar på afghanen då han ligger på marken. ASAP pucklar på med handen mest, men sparkar han också. Fotografen sparkar mer än ASAP.

Nu har jag väl uppfattat allt som är på videosnutten?

Den inavlade afghanen får flera varningar. Det påminner mest om hur en gravt berusad alkoholist skall ställa till problem och övriga i entouraget känner sig något rådvillla över dennes beteende. Den store svarte snubben hade utan problem sänkt hazar-snusket men en öppen handflata men är uppenbarligen inte riktigt bekväm då det denne befinner sig i ett annat land och råkar träffa på en hazar som vars mentalitet denna inte är van vid sen innan.

Vad jag hört av andra är "ASAP ROCKY" en ganska soft person och inte lagd åt gangsterhållet .Dom tvingas genom det svenska asylhaveriet utsättas för ett par påtända hazarer och sköter det helt okej.

Hazaren får flera chanser att bara gå sin väg men vägrar och åker på en amerikansk "gang stomp" till slut. Denna korkade inavlade hazar trodde att han kunde köra samma stil mot alla i Sverige men fick sig en värdefull utbildning att så inte är fallet. Nu måste vi svenskar återigen skämmas för denna importvara av tämligen dålig kvalitet.
Citera
2019-07-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
Det kommer högst troligen både att gälla lilla Svea rike och USA.

Du verkar inte ha en susning hur stor han är i usa och hur lite det betyder om vi minns en låt här eller inte.
Citera
2019-07-05, 00:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hahaha kul! Från aftonbladet, bra källa på att en av världens kändaste rappare skulle ha skurit eller haft någon i närheten som gjort detta, spetorna har väl gått hem och skurit sig själva lite efter att ha blivit påpucklade när dom inser hur äckliga dom är eller nej vänta, dom kommer fortsätta bete sig likadant nästa helg och nästa helg.

Asap och co borde hyllas världen över för att ha gjort en lång resa enbart för att underhålla och bidra men också slå dessa avskum vilket inte dess befolkning lyckas med.

Vi får låta fru Justitia bedöma vem som skurit vem. Vad vi tror fram och tillbaka påverkar inte så mycket.

Kudos dock till ditt välpassande profilnamn.
Citera
2019-07-05, 00:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Den inavlade afghanen får flera varningar. Det påminner mest om hur en gravt berusad alkoholist skall ställa till problem och övriga i entouraget känner sig något rådvillla över dennes beteende. Den store svarte snubben hade utan problem sänkt hazar-snusket men en öppen handflata men är uppenbarligen inte riktigt bekväm då det denne befinner sig i ett annat land och råkar träffa på en hazar som vars mentalitet denna inte är van vid sen innan.

Vad jag hört av andra är "ASAP ROCKY" en ganska soft person och inte lagd åt gangsterhållet .Dom tvingas genom det svenska asylhaveriet utsättas för ett par påtända hazarer och sköter det helt okej.

Hazaren får flera chanser att bara gå sin väg men vägrar och åker på en amerikansk "gang stomp" till slut. Denna korkade inavlade hazar trodde att han kunde köra samma stil mot alla i Sverige men fick sig en värdefull utbildning att så inte är fallet. Nu måste vi svenskar återigen skämmas för denna importvara av tämligen dålig kvalitet.

Jovisst. Jag vet.
Men nu säger ju ASAP:s advokat att det är svårt att ta hänsyn till filmsnuttar i ett brottsmål. "Det är massa sekvenser och man vet inte vad som hänt innan" osv.

Hur störd afghanen än var, så utgår nog rätten från skadorna trots allt?
Eller så tar den hänsyn till ASAP:s filmer?
Citera
2019-07-05, 00:41
Medlem
Fattar inte övervåldsbiten.. när ett slagsmål väl utbrutit håller man på tills man är säker på den man slåss med inte hoppar upp och attackerar en bakifrån när man är på väg därifrån. Dessa personer har obviously inga spärrar och man kan starkt misstänka att dom bär på kniv när dom ger sig på personer som är mycket större. Det är enligt mig en av få logiska slutsatser man kan dra i ett sånt läge.

Att man då också utrustar sig med första bästa verktyg för att inte hamna i underläge om motparten bär kniv är också bara logiskt.

Övervåld hade det varit om afghanen tuppat av och asap och grabbarna fortsatt slå dom. Vilket inte hände vad jag vet?

Logik, ansvar och våld är saker svenskar inte verkar förstå sig på
Citera
2019-07-05, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tja, har du nån bättre källa, förövrigt fick afghanen åka ambulans efter händelsen och det finns ju säkerligen massor med vittnen (utöver de skakiga filmerna).
Inte särskilt konstigt att han fick åka ambulans, trots allt flera välförtjänta sparkar och slag liggandes på marken som han fick motta, vad är det som säger att han blivit skuren förutom en klickartikel på aftonbladet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in