Citat:
Ursprungligen postat av
snake-check
Kunde ej skicka PM pga för lite inlägg på min profil.
Iallafall,
vet du vart jag hittar alla punkter som jag/vi ska undersökas på på läkarundersökningen? Såsom syn, hörsel mm.
Jag gjorde min periodiska hälsoundersökning för en tid sedan, tror att det är ungefär samma innehåll vid nyanställning/utbildning, då kollades detta, kan dock ha missat något:
-Synen (färgseende genom att titta på bilder med färgpluttar som bildar siffror, hur bra man ser genom att titta på bokstavstavla och läsa upp vad man ser, perefiriseendet genom att berätta hur många fingrar som hölls upp vid sidan av synfältet av sköterskan)
-Hörsel (man sitter i en isolerad bur och trycker på en knapp när man hör en mycket svag ton i olika frekvenser, tar några minuter att göra)
-Blodtryck(vanlig blodtrycksmaskin), blodsocker(stick i armen, samtidigt togs blod för CDT), drogtest(urinprov), alkotest(blåstest), CDT-test(i samband med blodsockerprovet), EKG(man ligger på brits och får några elektroder klistrade på kroppen, kanske enbart är över en viss ålder, osäker på det).
-Längd och vikt(mätning och vägning)
-Läkaren undersökte rörligheten i kroppen, huvudet, ögonen, reflexerna, samt att man fick sträcka ut armarna i olika lägen och blunda, för att kolla att man inte har haft blodpropp/stroke sa de.
Man samtalade även med läkaren och gick igenom hälsodeklarationen och skrev under den i läkarens närvaro. Man fick redogöra för alkoholvanor och eventuell medicinering.
Det tar nog ungefär 1 timme, tog lite mer för mig, jag fick vänta på läkaren efter att sköterskorna undersökt färdigt.