2019-07-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Ursäkta mig, jag trodde du förstod av videon att när någon slänger ned någon på marken och sparkar och slår på personen samtidigt som 2-3 andra gör det var tillräckligt för att bli häktad. Speciellt när bevis finns.
Fel av mig att anta att du har ett logiskt tänk och förstå det.

Nu talar vi inte ASAP, jag fattar att det är onödigt övervåld enligt den svenska lagen. Det jag syftar på är varför afghanen inte också skulle vara häktad? Enligt videoklippen så är det helt och hållet han som är upprinnelsen till misshandeln. Först slår han hörlurarna i vaktens huvud, efter det fortsätter förfölja och trakassera dem trots flertalet varningar. Som det inte vore nog med det så kommer det fram att han tafsat oskyldiga tjejer på röven.

Var i den svenska lagen står det att det är tillåtet att göra så?
Citera
2019-07-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Sök på "ASAP Rocky" på sök rutan inne på twitter och njut.. HELA världen skrattar åt sjuka Sverige.

Mycket förvirrade människor där, precis som här, några av dem tror ju t.ex. att Rocky dömts till sex års fängelse i Sverige.
Citera
2019-07-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Ursäkta mig, jag trodde du förstod av videon att när någon slänger ned någon på marken och sparkar och slår på personen samtidigt som 2-3 andra gör det var tillräckligt för att bli häktad. Speciellt när bevis finns.
Fel av mig att anta att du har ett logiskt tänk och förstå det.

Fast skulle det vara ngn här i tråden som slängde ner honom och slog skulle han sannolikt inte bli häktad. Asap blir häktad för han var på väg ut ut landet.
Citera
2019-07-04, 19:25
Medlem
Citat:
Sök på "ASAP Rocky" på sök rutan inne på twitter och njut.. HELA världen skrattar åt sjuka Sverige.

På ett sätt var det bra att det hände så att hela världen fick se vilket skithål vi blivit. Hoppas i framtiden att alla världsartister för sin egen säkerhet ger fan att komma hit. Om de nu gör det så se till att ha fler än 1 vakt om de ska vistas ute på gatorna, annars är de i allvarlig fara.
Citera
Medlem
dandylines avatar
Med tanke på att han drar in kanske 3-4 miljoner kr per show och nu har missat ett flertal shower och riskerar att missa fler shower framöver så blir det dyrt för staten att betala ersättning för förlorad inkomst när fallet läggs ned.

Det skiter givetvis åklagaren i som enbart vill jävlas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
En blodig afghan är alltid något? Man får vara glad för det lilla.
Ja, precis !

Synd att negrerna inte hade ihjäl dom båda.

Afghaner är mycket tröga och extremt envisa människor.
Citera
2019-07-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Vill afghanerna provocera, bli slagna och sedan ges pengar i kompensation tro?
Bra analys, afghanerna känner med all säkerhet de värsta batikhäxorna i stan då de inte varit sena att ta kontakt.. Kan vara jobbigt att försöka sova i en tvåa med 30 andra afghaner, förstår det.
Hellre utnyttjas av en svensk gammal batikhäxa som förmodligen ockuperar en alldeles för stor lägenhet på söder helt ensam och som aldrig riskerar me too uthängning, bara vita män är ju svin.. batikhäxan hoppas på något bättre än jordnötssmör och den gamla hunden. Vad som försigår dem emellan vill jag inte ens fantisera om. Hatar att få spykänslor.
Sann historia förutom hunden som troligen är sann men har inte belägg. Som om det behövs nuförtiden!
Senast redigerad av retro1234 2019-07-04 kl. 19:45.
Citera
2019-07-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nu talar vi inte ASAP, jag fattar att det är onödigt övervåld enligt den svenska lagen. Det jag syftar på är varför afghanen inte också skulle vara häktad? Enligt videoklippen så är det helt och hållet han som är upprinnelsen till misshandeln. Först slår han hörlurarna i vaktens huvud, efter det fortsätter förfölja och trakassera dem trots flertalet varningar. Som det inte vore nog med det så kommer det fram att han tafsat oskyldiga tjejer på röven.

Var i den svenska lagen står det att det är tillåtet att göra så?

Svensk lag reglerar inte vad som är tillåtet utan vad som är ”otillåtet”. Att slå någon i huvudet med hörlurar skulle kunna vara olika typer av brott men mest sannolikt ringa misshandel. Häktning får enbart göras vid misstänkt brott med fängelse över 1 år i straffskalan - ringa misshandels maxstraff är 6 månader. Så därför blir han inte häktad. Finns heller ingen fara för flykt, att han ska fortsätta sin brottslighet eller att han undanröjer några bevis.

Märk väl, även om han inte blir häktad kan han bli dömd. Jag tror och hoppas dock inte ngn åklagare bryr sig pm att åtala honom.
Citera
2019-07-04, 19:37
Medlem
https://www.instagram.com/tv/BzazIJKHio6/?igshid=1pkq8hdkffiiz

Låter som en kvinna säger, "that other guy is slapping my ass and my girlfirends ass"..
Citera
2019-07-04, 19:45
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan ju vara så att bråket startade när Rocky och hans Crew försökte hjälpa tjejerna när afghanerna höll på och äcklade sig emot dom. Inte helt otänkbart.

Funderar på om dom där tjejerna var groupies och att det var för att "uppvakta" tjejerna som afganerna förföljde gruppen med Rocky och hans Crew
Citera
2019-07-04, 19:50
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Märk väl, även om han inte blir häktad kan han bli dömd. Jag tror och hoppas dock inte ngn åklagare bryr sig pm att åtala honom.

Varför hoppas du inte det? Är det okej att begå brott om man är "flykting"?
Citera
2019-07-04, 19:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Menar du att det är sjukt att han misstänks för misshandel efter den bevisningen? Jag skulle säga att det vore sjukt om han bara låtits gå för han är känd. Va istället stolt över att alla behandlas lika i Sverige. Man får inte slå, sparka och rispa någon i Sverige, då får man ett straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in