Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Jag kan inte säga vad som kommit fram av masttömningarna, men rent generellt så kan man inte se på metern vart en mobil befinner sig. Och om den masten som mobilen varit uppkopplad mot täcker in hela området så ser man bara att han haft mobilen igång. Men om vi låter oss säga att vid motorvägen kommer man närmare en närliggande mast kan mobilen hoppa över till den masten och även hoppa mellan dessa två master.
I inlägget ovan diskuterar MV i generella termer om matuppkopplingar.
Jag tänker dock (hm, nu drar jag förhastade slutsatser) att om mgm inte hade haft med sig sin mobil (vilket jag spekulerat om) vore det inte så intressant att veta hur mastuppkopplingar sker, även om det är i generella termer.
Om inte man tittat på LWs mobil vill säga?
Har den transporterats så att man via uppkopplingarna kan se att den rört sig åt ett visst håll direkt efter mordet?
För det är ju intressant hur den hamnat där den hamnade (om det var den de hittade?) i skogen bakom SD/UW.
Sedan kan man fundera på vad "någon slags planering" skulle kunna innebära, om en mobil inte varit med vid mordet?
Förutom ett tillhygge då.
Det är ju ganska slugt att lyckas få ut LW ur huset.
Bara det...
För att inte tala om hur slugt det är att lyckas få henne ända ner till cykelbanan/Rättarevägen.
Jag tror inte att LW var jätterädd för sin baneman. Men ändå, varför i hela fridens namn skulle hon följa med ut på gatan? Även om rösterna blev högljudda?
Det förslag om att han lyckats få tag på LWs mobil, verkar alltmer rimligt.
Jag tänker att gm inte bara kände till området bra. Han känner också LW. Han är en slug typ, eftersom LW inte är ett dumhuvud. Han lyckades få ut LW ur huset ända ner mot cykelbanan. Trots att det inte kan finnas en rimlig uppenbar förklaring till att gå ner dit mitt i natten med barn hemma i huset och dörren öppen. Hans mål har med stor sannolikhet varit att få henne ner till planket redan från början (min gissning).
Eftersom hon inte har skrikit på hjälp tidigare på Byalagsgatan har hon inte varit tillräckligt rädd, utan följt med sin baneman i tron på att hon skulle klara av något.
Men vad???
Det är skamligt om man inte lyckas få tag på LWs mördare.
En gm som kommer undan med ett sådant mord kan lätt få hybris.
Om det är mgm, då har han klarat att komma undan flera gånger.
DET är mycket allvarligt.