Citat:
Menar du att om Hiding hade kunnat få till sannolika redan från start, då hade det sett annorlunda ut? Du tror att det är rätt gm?
Jag hoppas och tror att du har fel i frågan att det handlar om bekvämlighetsskäl.
Det var sannerligen ingen bra start för utredningen, med misslyckande av att hitta kroppen, inte koppla ihop 112 larmen om skriken och inte heller den rapport om en man på vägrenen nära brottsplatsen (@Champagneclock).
Jag har svårt att tro att utredningen mådde bra av att byta spaningsledning mitt i. På det har Vivallamorden tagit mycket resurser i anspråk och det har självklart inte gagnat resultaten heller.
NFC har också varit en bromskloss vad gäller tiden för utredningen.
Många, många hinder på vägen.
Jag hoppas på upprättelse för L*ena!
Det är inte klokt att man ska få mörda en människa och slippa undan.
Jag hoppas och tror att du har fel i frågan att det handlar om bekvämlighetsskäl.
Det var sannerligen ingen bra start för utredningen, med misslyckande av att hitta kroppen, inte koppla ihop 112 larmen om skriken och inte heller den rapport om en man på vägrenen nära brottsplatsen (@Champagneclock).
Jag har svårt att tro att utredningen mådde bra av att byta spaningsledning mitt i. På det har Vivallamorden tagit mycket resurser i anspråk och det har självklart inte gagnat resultaten heller.
NFC har också varit en bromskloss vad gäller tiden för utredningen.
Många, många hinder på vägen.
Jag hoppas på upprättelse för L*ena!
Det är inte klokt att man ska få mörda en människa och slippa undan.
Det är klart att det sett annorlunda ut om Hiding fått "sannolika skäl" när hon försökte, om det hade lyckats så hade hon haft något som var värt något i bevisväg, uppenbarligen så försökte hon spela med en hand som var för svag, kort sagt hon chansade för normalt sett går Tingsrätten på åklagarens linje, det hör till undantagen om försvaret får gehör.
I det här fallet så spelade hon för högt och gick in med för svaga kort helt enkelt, Tingsrätten synade och gav henne "skäligen misstänkt" vilket i sammanhanget inte betyder ett dugg, troligen var det LW,s anmälningar som gav det utfallet, inte något annat.
Har inte en aning om MGM är rätt person men åklagaren har ju redan sagt vad problemet är, LW,s leverne med många kontakter har satt käppar i Hidings hjul, det kan ju vara någon ny stjärna som LW träffat som inte nöjer sig med knoggnuggning som metod när LW började krångla.
) att det som tidningarna skriver om exempelvis flykten till USA inte var en flykt alls. Jag tror att resan redan var planerad sedan tidigare och vem flyr till USA?