2019-07-03, 19:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du att om Hiding hade kunnat få till sannolika redan från start, då hade det sett annorlunda ut? Du tror att det är rätt gm?

Jag hoppas och tror att du har fel i frågan att det handlar om bekvämlighetsskäl.

Det var sannerligen ingen bra start för utredningen, med misslyckande av att hitta kroppen, inte koppla ihop 112 larmen om skriken och inte heller den rapport om en man på vägrenen nära brottsplatsen (@Champagneclock).

Jag har svårt att tro att utredningen mådde bra av att byta spaningsledning mitt i. På det har Vivallamorden tagit mycket resurser i anspråk och det har självklart inte gagnat resultaten heller.
NFC har också varit en bromskloss vad gäller tiden för utredningen.

Många, många hinder på vägen.

Jag hoppas på upprättelse för L*ena!
Det är inte klokt att man ska få mörda en människa och slippa undan.

Det är klart att det sett annorlunda ut om Hiding fått "sannolika skäl" när hon försökte, om det hade lyckats så hade hon haft något som var värt något i bevisväg, uppenbarligen så försökte hon spela med en hand som var för svag, kort sagt hon chansade för normalt sett går Tingsrätten på åklagarens linje, det hör till undantagen om försvaret får gehör.

I det här fallet så spelade hon för högt och gick in med för svaga kort helt enkelt, Tingsrätten synade och gav henne "skäligen misstänkt" vilket i sammanhanget inte betyder ett dugg, troligen var det LW,s anmälningar som gav det utfallet, inte något annat.

Har inte en aning om MGM är rätt person men åklagaren har ju redan sagt vad problemet är, LW,s leverne med många kontakter har satt käppar i Hidings hjul, det kan ju vara någon ny stjärna som LW träffat som inte nöjer sig med knoggnuggning som metod när LW började krångla.
Citera
2019-07-03, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast det är du som vårdslöst går ut med påståendet om att det fanns massa SD-DNA på LW:s kropp. Läs gärna igen hur du uttrycker dig.

Du kanske missade mina frågor?
De där om vad MV och Örebropolisen/åkl Hiding sagt om SD-DNA på LW, har de bekräftat uppgiften från kontot 'osamaj'?

Varför frågar du det?
Jag har aldrig påstått att det är bekräftat från Örebropolisen eller MV. Då hade jag väl inte skrivit @Osamaj.

Jag har skrivit min källa.
Det innebär att jag inte påstår att det är sanning. Jag skriver att det är vad @Osamaj skriver.
Citera
2019-07-03, 20:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Varför frågar du det?
Jag har aldrig påstått att det är bekräftat från Örebropolisen eller MV. Då hade jag väl inte skrivit @Osamaj.

Jag har skrivit min källa.
Det innebär att jag inte påstår att det är sanning. Jag skriver att det är vad @Osamaj skriver.
På tal om vad som är sant och bekräftat. Du svarade aldrig på det här inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-07-03 kl. 20:18.
Citera
2019-07-03, 20:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är klart att det sett annorlunda ut om Hiding fått "sannolika skäl" när hon försökte, om det hade lyckats så hade hon haft något som var värt något i bevisväg, uppenbarligen så försökte hon spela med en hand som var för svag, kort sagt hon chansade för normalt sett går Tingsrätten på åklagarens linje, det hör till undantagen om försvaret får gehör.

I det här fallet så spelade hon för högt och gick in med för svaga kort helt enkelt, Tingsrätten synade och gav henne "skäligen misstänkt" vilket i sammanhanget inte betyder ett dugg, troligen var det LW,s anmälningar som gav det utfallet, inte något annat.

Har inte en aning om MGM är rätt person men åklagaren har ju redan sagt vad problemet är, LW,s leverne med många kontakter har satt käppar i Hidings hjul, det kan ju vara någon ny stjärna som LW träffat som inte nöjer sig med knoggnuggning som metod när LW började krångla.

Jo.
Jag uttryckte mig slarvigt i min fråga.
Naturligtvis hade det varit bättre för utredningen om det blivit häktning på sannolika skäl, dvs om det är rätt man.

Jag undrade mer över vad din mening nedan innebar just för att det så självklart att det är bättre med att få någon häktad på sannolika än skäligen:

"Hidings misslyckande med att få till "sannolika skäl" den 8/6-2018 var dödsstöten för den här utredningsgruppen."

Varför menar du att det var dödsstöten?
Citera
2019-07-03, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
På tal om vad som är sant och bekräftat. Du svarade aldrig på det här inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jo, jag har svarat dig!!
Bl a svarade jag (fritt ur minnet ) att det som tidningarna skriver om exempelvis flykten till USA inte var en flykt alls. Jag tror att resan redan var planerad sedan tidigare och vem flyr till USA?
Känner du igen det svaret?

Suck.
Jag orkar nästan inte fortsätta...
De blodiga kläderna.... Det var nog inte så mycket som kunde knytas till brottet.
Den tekniska bevisningen vet vi inte så mycket om mer än att inget säkert kunnat fastslå att det är mgm som är gm.

Jag har gått igenom hela listan tidigare.
Det får räcka.

Pressens rubriker kan man inte haka upp några bevis på.
Citera
2019-07-03, 21:20
Medlem
Citat:
Jo.
Jag uttryckte mig slarvigt i min fråga.
Naturligtvis hade det varit bättre för utredningen om det blivit häktning på sannolika skäl, dvs om det är rätt man.

Jag undrade mer över vad din mening nedan innebar just för att det så självklart att det är bättre med att få någon häktad på sannolika än skäligen:

"Hidings misslyckande med att få till "sannolika skäl" den 8/6-2018 var dödsstöten för den här utredningsgruppen."

Varför menar du att det var dödsstöten?
Måste hoppa in här med en kommentar.
Ang det fetade:
Som du uttrycker dig, alltså så väldigt slarvigt, skulle man kunna tro att du menar att om SD hade häktats på 'sannolika', så hade han därmed kunnat anses vara LW:s mördare.
Eller är det så du faktiskt menar? Att om han häktats på 'sannolika' så hade utredningen förbättrats såpass så att han då hade varit dömd vid det här laget?
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-03 kl. 21:24.
Citera
2019-07-03, 21:34
Medlem
Citat:
[..]
Vågar du, anonyme brus-nilsson, presentera de nick i denna tråd du anser "inte vill att sanningen skall komma fram"?

Så kom igen nu, brus-nilsson! Sjung ut!
Jag väntar med spänning på att få veta hur mycket stake eller vassa klor du är utrustad med..
Kontot har haft mer än ett dygn på sig att kommentera, men trots att kontot var aktivt imorse kl 08:30, har inga nick presenterats.

Det går an att sitta och slänga ur sig påståenden om att det skulle finnas trådaktiva som inte vill att mordet på LW skall lösas, men när jag efterfrågar substans blir det tyst.
Väldigt tyst.
Citera
2019-07-03, 22:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Grovt trubbigt våld ihop med strypning..

Citat:
Inte ens rättsläkarna har kunnat ge definitiv orsak enligt min källa då L både vart kraftigt misshandlad mot skalle och det funnits tecken på strypning också med svullnader osv. Ingen bekräftad källa dock så vill inte det spekuleras allt för mycket

Inlägg från ca slutet av maj -18.

Även runt den tiden är det mycket resonemanger fram och tillbaka om vem som varit dummast:

SD som bedrar sin fru?
LW som har ett förhållande med en gift man som hon vigt?
Det verkar också vara den springande punkten, inte förhållandet, utan just det att hon vigt honom.

Plötsligt, som en käftsmäll nästan, kommer Rosaelefant99s inlägg. Hela det fasansfulla brottet blir plötsligt så verkligt och allt annat än filosofiskt.

En alldeles särskilt levande människa av kött och blod har blivit ihjälslagen.

Hur? Av vem? Trubbigt våld? Vapen? Verktyg? När? Hur dags? Varför?

Det kan spekuleras, retas, gnabbas och märkas ord.

Ibland behöver man påminnas om vad det handlar om.

LW är död. Troligen ihjälslagen. Mördad.
Citera
2019-07-03, 23:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Även runt den tiden är det mycket resonemanger fram och tillbaka om vem som varit dummast:

SD som bedrar sin fru?
Det verkar också vara den springande punkten, inte förhållandet, utan just det att hon vigt honom.

Plötsligt, som en käftsmäll nästan, kommer Rosaelefant99s inlägg. Hela det fasansfulla brottet blir plötsligt så verkligt och allt annat än filosofiskt.

Jag vet.
Känner igen mig helt.
Det händer då och då att det kryper in rakt in i hjärtat på en.
Och man förstår att det har hänt på riktigt...

Då blir det helt obegripligt att någon kan göra något så bestialiskt mot någon annan människa.
Inte ett slag.
Utan i flera minuter.
Kanske även på något sätt planerat.

Inte vem som helst som gör det.
Citera
2019-07-03, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

SD som bedrar sin fru?

Lägger till detta inlägg från Rosaelefant:

Citat:
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud
Citera
2019-07-03, 23:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Lägger till detta inlägg från Rosaelefant:
Tack.

Då borde det ha skett närmare ”bostads-sidan” om bullerplanket. Och då borde det ha kunnat höras av flera av de boende kan man tycka.

Vilket kanske är fallet även om inte ”vi” vet något om det.

Kan det i själva verket vara det som ”Pratvittnet” uppfattade?
Citera
2019-07-04, 07:44
Medlem
Citat:
Kontot har haft mer än ett dygn på sig att kommentera, men trots att kontot var aktivt imorse kl 08:30, har inga nick presenterats.

Det går an att sitta och slänga ur sig påståenden om att det skulle finnas trådaktiva som inte vill att mordet på LW skall lösas, men när jag efterfrågar substans blir det tyst.
Väldigt tyst.
Alla konton här väljer om man vill svara eller ej... precis som du!

Om du ställer dina frågor lite vänligt kanske du får svar...

Har du läst tråden kanske du kan dra dina egna slutsatser vem postaren ev syftar på (som jag håller med hen om). Kanske hen har fler i tanke det vet jag ej... men som sagt det är fritt för var och en om man vill svara eller ej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in