2019-07-04, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Alla konton här väljer om man vill svara eller ej... precis som du!

Om du ställer dina frågor lite vänligt kanske du får svar...

Har du läst tråden kanske du kan dra dina egna slutsatser vem postaren ev syftar på (som jag håller med hen om). Kanske hen har fler i tanke det vet jag ej... men som sagt det är fritt för var och en om man vill svara eller ej!
Snälla, lilla söta du!
Det anmärkningsvärda är inte att jag inte får svar på en enkel rak fråga, sånt lever jag med dagligdags, utan det faktum att kontot brus-nilsson inte vill/vågar berätta vilka nick h*n anser inte vill att mordet på trebarnsmamman LW skall lösas.

Kommer man med en sån allvarlig, slängig, generell och grov beskyllning, så anser i alla fall jag att man bör vara villig att berätta.
Men du försvarar vederbörandes tigande?
Med att skriva att var och en får göra som den vill..
Ja, du Tufsankatt, det är inte konstigt att världen ser ut som den gör.
Citera
2019-07-04, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Snälla, lilla söta du!
Det anmärkningsvärda är inte att jag inte får svar på en enkel rak fråga, sånt lever jag med dagligdags, utan det faktum att kontot brus-nilsson inte vill/vågar berätta vilka nick h*n anser inte vill att mordet på trebarnsmamman LW skall lösas.

Kommer man med en sån allvarlig, slängig, generell och grov beskyllning, så anser i alla fall jag att man bör vara villig att berätta.
Men du försvarar vederbörandes tigande?
Med att skriva att var och en får göra som den vill..
Ja, du Tufsankatt, det är inte konstigt att världen ser ut som den gör.
Låter man så nedlåtande som du gör i tråden (likt ovan) förstår jag att det inte blir något svar!

Jag är ingen "lilla söta du" för dig!
Citera
2019-07-04, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack.

Då borde det ha skett närmare ”bostads-sidan” om bullerplanket. Och då borde det ha kunnat höras av flera av de boende kan man tycka.

Vilket kanske är fallet även om inte ”vi” vet något om det.

Kan det i själva verket vara det som ”Pratvittnet” uppfattade?

Från cykel/gångbanan finns flera hus som både har möjlighet att se och höra vad som händer på området mellan planket till cykelbanan.

https://kartor.eniro.se/?c=59.288629,15.186099&z=19&l=aerial&q=%22%C3%B6re bro%22;geo

https://www.google.com/maps/@59.2889536,15.1858583,3a,75y,22.58h,69.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfqwnQFo7MtbAw_T5zJSvUw!2e0!7i1 3312!8i6656

https://www.google.com/maps/place/%C3%96rebro/@59.289063,15.1875542,106a,35y,251.21h,45.02t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c017f144aff39:0xcfe3b 0bad018c93e!8m2!3d59.2752626!4d15.2134105

https://www.google.com/maps/@59.2887321,15.1856928,3a,75y,246.66h,71.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh8NKgufDJNqiHxBWJB25nA!2e0!7i1 3312!8i6656

Sommarljums bilder:

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3
http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff
https://www.flashback.org/p64554363#p64554363

Jag har nog trott att "hörvittnet" har hört rösterna lite närmare LWs bostad, att en man och en kvinna "hördes" samtala i riktning mot planket.

Och att "synvittnet" är en iakttagelse nära planket.

Men det kan absolut vara tvärtom.

Och jag håller med dig.
Det borde ha varit fler som hört något.

Men det var sent på kvällen, och det vara arbetsdag för de flesta. Man kan sova tungt precis när man somnat. Bullerglas, sömnmediciner, äldre som tagit ut hörapparaten och andra faktorer kan göra att man inte har hört något. Någon kan också vara rädd för att vittna när man inser att det är ett mord det handlar om.

Förundersökningssekretessen gör att vi inte vet om det finns andra vittnen. Det är bra även för att skydda vittnena, inte bara utredningen....
Citera
2019-07-04, 12:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Låter man så nedlåtande som du gör i tråden (likt ovan) förstår jag att det inte blir något svar!

Jag är ingen "lilla söta du" för dig!

Off Topic: Instämmer med dig, Tufsan! Ingen som utsätts av kommentarer som "lilla söta du" och dylikt har någon som helst anledning att svara den/de som i inlägg efter inlägg bara vill styra, dominera och kränka (offret samt oss andra) i tråden.

On Topic: Vi får verkligen hoppas att det kommer något nytt snart och att GM åker dit. Detta måste vara närmast outhärdligt för familjen. Och självklart även för SD´s barn. Är han skyldig så bör han erkänna för deras skull, om inte för något annat.

Att inte masstopsningar eller dylikt verkar ha genomförts och att vi inte sett några varningar eller efterlysningar gällande andra MGM än just SD, tyder trots allt på att både polis och åklagare är säkra på sin sak. Men inte har lyckats knyta ihop påsen ännu.

Är inte polisen och åklagare säkra till åtminstone 99%, att de är på rätt spår, så tycker även jag att det är dags att de tar in en ny åklagare och nya poliser som granskar allt material.
Citera
2019-07-04, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Off Topic: Instämmer med dig, Tufsan! Ingen som utsätts av kommentarer som "lilla söta du" och dylikt har någon som helst anledning att svara den/de som i inlägg efter inlägg bara vill styra, dominera och kränka (offret samt oss andra) i tråden.

On Topic: Vi får verkligen hoppas att det kommer något nytt snart och att GM åker dit. Detta måste vara närmast outhärdligt för familjen. Och självklart även för SD´s barn. Är han skyldig så bör han erkänna för deras skull, om inte för något annat.

Att inte masstopsningar eller dylikt verkar ha genomförts och att vi inte sett några varningar eller efterlysningar gällande andra MGM än just SD, tyder trots allt på att både polis och åklagare är säkra på sin sak. Men inte har lyckats knyta ihop påsen ännu.

Är inte polisen och åklagare säkra till åtminstone 99%, att de är på rätt spår, så tycker även jag att det är dags att de tar in en ny åklagare och nya poliser som granskar allt material.

MV har vid flera tillfällen sagt att lösningen redan finns i utredningen.
Förslaget han kommer med är att ta hjälp av rikskrim.
Vad det nu innebär?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Håller med dig fullt ut och prioriterar man inte upp detta så kommer vi få vänta på en lösning. Om man överhuvudtaget klarar av det.
Lösningen finns redan i materialet som man har tagit del av. Men oförmågan att se sammanhang mellan olika vittnet och övriga spår talar för att utredningen kan komma att gå i stå. Det som behövs nu är en erfaren åklagare som kan driva detta framåt och att man begär stöd från rikskrim.
Citera
2019-07-04, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan inte säga vad som kommit fram av masttömningarna, men rent generellt så kan man inte se på metern vart en mobil befinner sig. Och om den masten som mobilen varit uppkopplad mot täcker in hela området så ser man bara att han haft mobilen igång. Men om vi låter oss säga att vid motorvägen kommer man närmare en närliggande mast kan mobilen hoppa över till den masten och även hoppa mellan dessa två master.

I inlägget ovan diskuterar MV i generella termer om matuppkopplingar.
Jag tänker dock (hm, nu drar jag förhastade slutsatser) att om mgm inte hade haft med sig sin mobil (vilket jag spekulerat om) vore det inte så intressant att veta hur mastuppkopplingar sker, även om det är i generella termer.

Om inte man tittat på LWs mobil vill säga?
Har den transporterats så att man via uppkopplingarna kan se att den rört sig åt ett visst håll direkt efter mordet?

För det är ju intressant hur den hamnat där den hamnade (om det var den de hittade?) i skogen bakom SD/UW.

Sedan kan man fundera på vad "någon slags planering" skulle kunna innebära, om en mobil inte varit med vid mordet?

Förutom ett tillhygge då.
Det är ju ganska slugt att lyckas få ut LW ur huset.
Bara det...

För att inte tala om hur slugt det är att lyckas få henne ända ner till cykelbanan/Rättarevägen.
Jag tror inte att LW var jätterädd för sin baneman. Men ändå, varför i hela fridens namn skulle hon följa med ut på gatan? Även om rösterna blev högljudda?

Det förslag om att han lyckats få tag på LWs mobil, verkar alltmer rimligt.

Jag tänker att gm inte bara kände till området bra. Han känner också LW. Han är en slug typ, eftersom LW inte är ett dumhuvud. Han lyckades få ut LW ur huset ända ner mot cykelbanan. Trots att det inte kan finnas en rimlig uppenbar förklaring till att gå ner dit mitt i natten med barn hemma i huset och dörren öppen. Hans mål har med stor sannolikhet varit att få henne ner till planket redan från början (min gissning).
Eftersom hon inte har skrikit på hjälp tidigare på Byalagsgatan har hon inte varit tillräckligt rädd, utan följt med sin baneman i tron på att hon skulle klara av något.

Men vad???

Det är skamligt om man inte lyckas få tag på LWs mördare.
En gm som kommer undan med ett sådant mord kan lätt få hybris.
Om det är mgm, då har han klarat att komma undan flera gånger.

DET är mycket allvarligt.
Citera
2019-07-04, 13:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Du menar alltså att SD är en seriemördare, på allvar?
Citera
2019-07-04, 14:37
Medlem
Citat:
I inlägget ovan diskuterar MV i generella termer om matuppkopplingar.
Jag tänker dock (hm, nu drar jag förhastade slutsatser) att om mgm inte hade haft med sig sin mobil (vilket jag spekulerat om) vore det inte så intressant att veta hur mastuppkopplingar sker, även om det är i generella termer.

Om inte man tittat på LWs mobil vill säga?
Har den transporterats så att man via uppkopplingarna kan se att den rört sig åt ett visst håll direkt efter mordet?

För det är ju intressant hur den hamnat där den hamnade (om det var den de hittade?) i skogen bakom SD/UW.

Sedan kan man fundera på vad "någon slags planering" skulle kunna innebära, om en mobil inte varit med vid mordet?

Förutom ett tillhygge då.
Det är ju ganska slugt att lyckas få ut LW ur huset.
Bara det...

För att inte tala om hur slugt det är att lyckas få henne ända ner till cykelbanan/Rättarevägen.
Jag tror inte att LW var jätterädd för sin baneman. Men ändå, varför i hela fridens namn skulle hon följa med ut på gatan? Även om rösterna blev högljudda?

Det förslag om att han lyckats få tag på LWs mobil, verkar alltmer rimligt.

Jag tänker att gm inte bara kände till området bra. Han känner också LW. Han är en slug typ, eftersom LW inte är ett dumhuvud. Han lyckades få ut LW ur huset ända ner mot cykelbanan. Trots att det inte kan finnas en rimlig uppenbar förklaring till att gå ner dit mitt i natten med barn hemma i huset och dörren öppen. Hans mål har med stor sannolikhet varit att få henne ner till planket redan från början (min gissning).
Eftersom hon inte har skrikit på hjälp tidigare på Byalagsgatan har hon inte varit tillräckligt rädd, utan följt med sin baneman i tron på att hon skulle klara av något.

Men vad???

Det är skamligt om man inte lyckas få tag på LWs mördare.

MV nämner motorvägen och jag kopplar det till personen bärgaren såg där. Varför skulle GM öht gå runt med någon mobil när han rimligen borde veta hur masterna sitter och samlar info?
Vore ju intressant att få veta om det enbart var BOs mobil som var på vandring runt området.
Citera
2019-07-04, 15:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Du menar alltså att SD är en seriemördare, på allvar?

Nej, inte alls.
Jag tänker att det som låg bakom anmälningarna hade mer substans än det vi fått veta, eller åtminstone mer allvar även om mgm inte blivit dömd för något.

Om det är mgm som är gm följer han ett vanligt mönster som föregår mord i nära relationer.
Det har inget med seriemördare att göra.
Citera
2019-07-04, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
MV nämner motorvägen och jag kopplar det till personen bärgaren såg där. Varför skulle GM öht gå runt med någon mobil när han rimligen borde veta hur masterna sitter och samlar info?
Vore ju intressant att få veta om det enbart var BOs mobil som var på vandring runt området.

Ja, man blir onekligen nyfiken.

Mest har jag varit inne på att han lämnade mobilen hemma, men man kan ju inte veta.
Mordet kan vara så hastigt påkommet (även om det funnits tankar åt det hållet ett tag) att gm inte tänkte på mobilen? Han kan också ha kommit på att mörda LW efter det att han har lämnat hemmet, dvs att mobilen redan låg i fickan.

Jag vill egentligen inte dra några slutsatser, spekulerar bara löst runt MV inlägg.

Tänker att varför ens prata om mastuppkopplingar om ingen mobil har "vandrat" i området, varken gm eller LWs? Nu har jag en känsla av att MV har haft mer direkt insyn i utredningens första skede och att uppgifterna i nuläget är av lite mer vagare art. Bara en känsla jag har.

Det får mig att tänka att "någons" mobil har rört sig åt "rätt"håll. Detta är alltså väldigt lösa tankar utifrån väldigt lösa grunder.

Och att dessa uppkopplingar stämmer med den observation som bärgaren gjorde.

Om mordet är något lite mer planerat kan han ha tagit med sig ett litet tillhygge, typ en hammare eller annat verktyg som man lätt kan gömma under en tröja/jacka, men som ändå är ett kraftfullt vapen. Detta kan man kanske göra rent hemma eller göra sig av med på annat sätt. Jag hoppas att man lyckades kolla igenom sopor i området innan de tömdes. Tror inte det ( ).
Citera
2019-07-04, 15:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Från cykel/gångbanan finns flera hus som både har möjlighet att se och höra vad som händer på området mellan planket till cykelbanan.

https://kartor.eniro.se/?c=59.288629,15.186099&z=19&l=aerial&q=%22%C3%B6re bro%22;geo

https://www.google.com/maps/@59.2889536,15.1858583,3a,75y,22.58h,69.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfqwnQFo7MtbAw_T5zJSvUw!2e0!7i1 3312!8i6656

https://www.google.com/maps/place/%C3%96rebro/@59.289063,15.1875542,106a,35y,251.21h,45.02t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c017f144aff39:0xcfe3b 0bad018c93e!8m2!3d59.2752626!4d15.2134105

https://www.google.com/maps/@59.2887321,15.1856928,3a,75y,246.66h,71.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh8NKgufDJNqiHxBWJB25nA!2e0!7i1 3312!8i6656

Sommarljums bilder:

http://forumbilder.se/H7EVN/43e74bc8-142c-4abb-96ad-9795b9e442d3
http://forumbilder.se/H7EVN/90c3089a-13a0-40a6-a8d5-08bb6e78dfff
https://www.flashback.org/p64554363#p64554363

Jag har nog trott att "hörvittnet" har hört rösterna lite närmare LWs bostad, att en man och en kvinna "hördes" samtala i riktning mot planket.

Och att "synvittnet" är en iakttagelse nära planket.

Men det kan absolut vara tvärtom.

Och jag håller med dig.
Det borde ha varit fler som hört något.

Men det var sent på kvällen, och det vara arbetsdag för de flesta. Man kan sova tungt precis när man somnat. Bullerglas, sömnmediciner, äldre som tagit ut hörapparaten och andra faktorer kan göra att man inte har hört något. Någon kan också vara rädd för att vittna när man inser att det är ett mord det handlar om.

Förundersökningssekretessen gör att vi inte vet om det finns andra vittnen. Det är bra även för att skydda vittnena, inte bara utredningen....

Om elefantens uppgifter stämmer så bör hon ha fått ett kraftigt slag först vid gångbanan som gjorde att hon svimmade av. Efter det släpades hon till bullerplanket, där hon återfick medvetandet och mordet utfördes sedan där.

Skriken som dalaan hörde bör ha varit vid bullerplanket.
Citera
2019-07-04, 16:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Varför tog det så lång tid att hitta LW
om någon hörde henne samtala med
någon i riktning mot planket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in