2019-07-03, 20:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Men om det inte var gm vittnen såg?
Långsökt. Den teorin kan vi släppa.
Citera
2019-07-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vittnesmålen säger att det var åtminstånde en ung vuxen. Inget småglin.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men DNA ger inte ålder på GM.

En tidigt utvecklad tonåring skulle absolut kunna tolkas att vara 20 i denna situation.
Dom här vittnena som finns hur fan kan ingen ge bättre vittnesmål eller detaljbeskrivning?
Totalt 13 personer om man kollar ett avsnitt på Brottscentralen när dom går igenom detta fall. Helt sjukt att ingen kan peka ut någon eller kunna berätta mer än nån beige rock eller blond. Fan vill dom inte försöka hjälpa polisen och anhöriga eller??
Citera
2019-07-03, 21:00
Medlem
Citat:
Har Edvintopsats i detta ärende?
Varför var han i Mantorp ens? Han är en sådan som blånekar till allt, jag köper inte alls att han aldrig varit där ute förut, vilket eventuellt skulle kunna placera en yngre version av honom i Lkpg under aktuell tid för detta brott.
Jag hoppas det är kollat precis som jag hoppas man följer upp alla andra spår.
Om gm var för ung för att bli misstänkt då och inte är one of a kind så borde denne begå nya våldsbrott.
Det händer att barn mördar även om det tackochlov inte är vanligt.

...förlåt mig ni som bara vill diskutera off grid, poesi och sekter, vill inte heller skapa dålig stämning här, jag klarar verkligen inte poesi/filosofibiten men visst är det bra att vi är olika!

Iaf,
Yani (!)
jag kan omöjligt tro att polisen skulle ha missat en koppling till familjen gällande mordet på deras son. Det vore skandalöst minst sagt.
Jag tänker att om det fanns en hotbild mot familjen är det orimligt att de skulle varit omedvetna om det, orimligt att låtit bli att tala om det efter att de förlorat sonen.
Nej det förstår jag inte alls hur ni tänker er att det går ihop..
och jag förstår inte heller poängen med att hota/mörda om mottagaren för hotet inte är medveten om att det existerar. Inte heller att utföra det man hotat med -för då har man ju inget att förhandla med längre.
Förklara gärna den biten utan poesi för det gör mig bara förvirrad.
Om man ville hämnas är det samma frågeställning, borde inte familjen vetat om det i så fall? Vad är det för hämnd om måltavlan inte fattar att man har hämnats?

Larva dej inte, du är nästan hopplös ibland. …"förlåt mig ni som bara vill diskutera ff grid, poesi och sekter, vill inte heller skapa dålig stämning här, jag klarar verkligen inte poesi/filosofibiten men visst är det bra att vi är olika!"

Det otroliga mantorpsmorden som hände där jag cyklat förbi många ggr är värt att ta med I journalen. Hade Edvin betalat cash för tejpen hade han inte fångats in så lätt och kanske aldrig med sin fantasi som verkat ha styrt honom och glad som en fågel . Men vet vi allt?

Ditt spöke, din fantasiperson finns inte här, sluta gömma dej och berätta nu din senaste version medan vi andra gissar friskt och försöker att lägga pussel medan du går igång på "gud vet vad". Läs tråden och fantisera sen. Lådvin eller vart får du dina tankar ifrån?

Pappan till pojken var skyldig indrivare pengar och förstår du att pappan är far till pojken och att pappan var stark och beredd på det värsta då han visste om att familjen var hotad medan pojken var familjens svagaste länk och gick med tindrande oskyldiga ögon på avsidig stig?? Mord var inte planerat med denna usla kniv utan det var en varning tiill pappan att betala annars...

Detta utom något tvivel och har skrivits om minst 10 ggr och manipulerats bort minst lika många gånger för att försöka göra familjen oskyldiga som lamm.

Polisen är underställda politikerna och de vill ha in så många invandrare som möjligt. Har du verkligen missat det eller är du bara enfaldig samt arg ibland? Helt ok som jag! Svenskar som dödar invandrare är ingen bra reklam för det upplägget så blodet rinner bara ut på gatan och så är den hemska sagan slut I verkligheten medan sorgen värker, tramset pågår I evighet för att lugna folket så att ny massinvandring kan börja och slogan Sverige har aldrig varit så tryggt som nu dunkas ut från politikernas reklambyrå.

Några blir jätteledsna medan en miljon blir glada asylsökare och andra svenskar stormrika på invandringen och många som gillar att tycka synd om andra blir belåtna. Många vinnare med S i spetsen och få skadade för livet men sånt bryr sig inte politiker om bara de vann och fick en tryggad fet ekonomi på livstid.

Så fungerar politik och demokrati. Massan vinner medan andra lider mer och mer….är min och mångas slutledning. Men de har slutat att skriva här på detta lätt kränkta forum som tror gott om att blanda ihop folk med olika begär, religioner och seder och kukstinna män utan egna kvinnor. Inget ont om folket men politikerna borde buras in för koppleri, anstiftan till hundratals mord med kniv och pistol samt alla båtkatastrofer. Allt är de ansvariga för och inte pojken från de Afghanska Bergen som är född med knark I blodet.

Hoppas DNA fixar såren men inte blir det mindre mord om en mördare grips efter 15 år. Föreslår en frisedel om han kan ge en trovärdig historia anonymt till vad och varför? Inga nya spår finns och DNA har inte givit något. Varför är för mej viktigare än ett möte utan GM. Tror det skulle ge mer frid än ett ändlöst sökande. Inget namn bara "sorry det var så här…. Sån är min dröm när tiden bara går. Säkert dock lättare att jag vänder mitt eget blad och låter pengarna flyta ut i Stångåna och andra stångas vidare I självgodhet mot det osynliga spöket som spöken alltid är.

Go kväll och dax att värma upp för tjejfotbollen där kvinnorna försvarar sitt land med blod svett och tårar. Heja Svenska Landslaget, ni gör mej stolt att vara svensk!
Senast redigerad av Dennyabra 2019-07-03 kl. 21:10.
Citera
2019-07-04, 00:21
Medlem
Citat:
Har Edvintopsats i detta ärende?
Varför var han i Mantorp ens? Han är en sådan som blånekar till allt, jag köper inte alls att han aldrig varit där ute förut, vilket eventuellt skulle kunna placera en yngre version av honom i Lkpg under aktuell tid för detta brott.
Jag hoppas det är kollat precis som jag hoppas man följer upp alla andra spår.
Om gm var för ung för att bli misstänkt då och inte är one of a kind så borde denne begå nya våldsbrott.
Det händer att barn mördar även om det tackochlov inte är vanligt.

...förlåt mig ni som bara vill diskutera off grid, poesi och sekter, vill inte heller skapa dålig stämning här, jag klarar verkligen inte poesi/filosofibiten men visst är det bra att vi är olika!

Iaf,
Yani (!)
jag kan omöjligt tro att polisen skulle ha missat en koppling till familjen gällande mordet på deras son. Det vore skandalöst minst sagt.
Jag tänker att om det fanns en hotbild mot familjen är det orimligt att de skulle varit omedvetna om det, orimligt att låtit bli att tala om det efter att de förlorat sonen.
Nej det förstår jag inte alls hur ni tänker er att det går ihop..
och jag förstår inte heller poängen med att hota/mörda om mottagaren för hotet inte är medveten om att det existerar. Inte heller att utföra det man hotat med -för då har man ju inget att förhandla med längre.
Förklara gärna den biten utan poesi för det gör mig bara förvirrad.
Om man ville hämnas är det samma frågeställning, borde inte familjen vetat om det i så fall? Vad är det för hämnd om måltavlan inte fattar att man har hämnats?
Något är missat eller inte funnet annars vore fallet löst.
Alltså kan vi inte veta var eller vad det är.
En sjuk alt drogpåverkad GM "borde" hittats, ett motiv "borde" synts om det finns något.
Men eftersom det är olöst så kan vi inte veta var problemet ligger.
En koppling till familjen tror jag kan vara svårt att finna om kopplingen är vag och motivet bara klart för GM eller en liten grupp människor.
Vi vet ju inte vad familjen vet eller inte vet.
Det kan ju vara så att familjen inte vill berätta allt för polisen pga tex olaglig verksamhet från deras sida ( bara spekulationer ). Hot från gäng/kriminella som de känner att polisen inte räcker till för att skydda emot. Polisen kan inte vara med någon hela tiden utan kommer ofta efter något har hänt.

De har fler barn att tänka på om det skulle vara hot.

Om en GM är kränkt så bryr den sig antagligen inte om att familjen vet eller inte vem som gjorde det. En fördel att de inte vet vem, då GM slipper straff.

Hämnd behöver inte betyda att mottagaren behöver förstå varför eller vem.
Hämnd är bara hämnd.
Citera
2019-07-04, 02:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Något är missat eller inte funnet annars vore fallet löst.
Alltså kan vi inte veta var eller vad det är.
En sjuk alt drogpåverkad GM "borde" hittats, ett motiv "borde" synts om det finns något.
Men eftersom det är olöst så kan vi inte veta var problemet ligger.
En koppling till familjen tror jag kan vara svårt att finna om kopplingen är vag och motivet bara klart för GM eller en liten grupp människor.
Vi vet ju inte vad familjen vet eller inte vet.
Det kan ju vara så att familjen inte vill berätta allt för polisen pga tex olaglig verksamhet från deras sida ( bara spekulationer ). Hot från gäng/kriminella som de känner att polisen inte räcker till för att skydda emot. Polisen kan inte vara med någon hela tiden utan kommer ofta efter något har hänt.

De har fler barn att tänka på om det skulle vara hot.

Om en GM är kränkt så bryr den sig antagligen inte om att familjen vet eller inte vem som gjorde det. En fördel att de inte vet vem, då GM slipper straff.

Hämnd behöver inte betyda att mottagaren behöver förstå varför eller vem.
Hämnd är bara hämnd.

Om det var ett beställningsmord/hot som gick snett så är det stor risk att GM flydde utomlands efter brotten, GM är troligen en utländsk kille från det land offren kom ifrån, alternativt en släktfejd som urartade. Varför det kan vara svårt att hitta den andra broderns DNA kan ju bero på att han inte längre lever i Sverige eller så är han en missing person.
Kanske kan det vara värt att kolla upp vilka försvunna personer som finns i trakterna 1-2 år efter Linköpingsmorden, kan även vara så att mördaren flydde när det blev känt med DNA testerna.
Citera
2019-07-04, 07:05
Medlem
Varför tjafsa? Vi kan väl bolla lite utan att bli förbannade? Jag ska försöka iaf.

Om man tror på en invandrare som gm,
Jag frågar: fantombilden visar ju på en kaukasisk (?) vit gm med blå ögon och blont hår som mest troligt utseende.
En yngre person från Östeuropa? Var det vanligt då? Möjligt är det eftersom Sverige gick med i Schengen 2001,
och då kunde en gm ha tagit sig över gränsen obemärkt. GM skulle ju även kunna vara från ett annat skandinaviskt land.

Om en enbart stör sig på mina inlägg och inte vill diskutera fallet med mig går det bra att scrolla förbi dem.
Citera
2019-07-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Långsökt. Den teorin kan vi släppa.
Det kan ju ha varit en fishy typ som hängde runt men inte var inblandad. Långsökt ja, men ändå.
Citera
2019-07-04, 12:37
Medlem
Om det hela var planerat av GM så hade han väl planerat hur han skulle fly efter att han gått på M i så fall. Troligen var det inte planerat att fly ut på Djurgårdsgatan i morgonrusningen i alla fall. Kanske blev det så för att AL dök upp. Men han borde inte tappat sin flyktplan pga det. Hon attackeras ju så nära M. Flyktvägen känns skum om det är planering bakom helt enkelt.
Citera
2019-07-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Det har du rätt i att kriminella grupperingar hjälper varandra, tänkte på en annan sak som jag iallafall inte sett tidigare i tråden. Om företaget hade problem med kriminella, så borde dom tagit farbrorns barn och skrämt då han var ägare. Men dom kanske gick på fel unge av misstag.

Det är en bra poäng!
Citera
2019-07-04, 14:41
Medlem
Citat:
Det kan ju ha varit en fishy typ som hängde runt men inte var inblandad. Långsökt ja, men ändå.
Enligt A-Ls man så var hon bra på att bedöma ålder på människor.
Hon säger att GM är i 20-årsåldern.

https://www.expressen.se/nyheter/nu-avslojar-polisen-anna-lenas-sista-ord/
Citera
2019-07-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om det hela var planerat av GM så hade han väl planerat hur han skulle fly efter att han gått på M i så fall. Troligen var det inte planerat att fly ut på Djurgårdsgatan i morgonrusningen i alla fall. Kanske blev det så för att AL dök upp. Men han borde inte tappat sin flyktplan pga det. Hon attackeras ju så nära M. Flyktvägen känns skum om det är planering bakom helt enkelt.
Saker och ting kan vara planerade men av en ung person som inte har gjort något liknande förut.
En sak att göra i tanken, en helt annan i verkligheten.
Det uttänkta kanske inte fungerar just då i verkligheten. Det uttänkta kanske inte var tänkt hela vägen ut. Han själv blev kanske så påverkad av det han gjorde att han inte kunde tänka helt rationellt?

Kanske var GM i sådan sinnestämning att det var själva mötet med M som var planerat, det andra spelade inte så stor roll.
En kidnappning eller en markering för att visa att man menar allvar som gått snett?
Panik?
Väntande bil som inte fanns där den skulle?
Finns det överhuvudtaget en bra flyktväg?
Eller var allt planerat och flyktvägen gick precis som den skulle?
GM har ju lyckats att komma undan.

Kanske har M eller hans äldre syskon gjort någonting.
En storebror som har en lillasyster de varit dumma mot? (Här har skolan kanske missat något och inte sett?)
Han har försökt prata med dem, men de har bara inte brytt sig om honom.
En storebror med en personlighetsstörning i botten eller ingen alls. Han
vill markera att deras lillebror inte heller går säker.
Allt spårar ur pga att M inte heller visar honom någon respekt.
Han har en kniv i fickan och på något sätt så får han ett infall och hugger M i ryggen för att han ska stanna eller markera till syskonen i det här fallet. M skriker så högt och GM får panik. Han har skadat honom för mycket och M bara skriker.. Han vill bara få tyst på skriken och så kommer A-L.

Föräldrarna skyddar denna GM. Eller också så bor han ensam utan arbete för tillfället alt pluggar på distans via sin dator....
Föräldrarna kan inte alls koppla ihop att det gäller deras son.
Familjen A kan det inte heller. Ev kan en i familjen det, men att berätta för mamma och pappa att man mobbat någon så att dennes storebror gjort detta är helt uteslutet.
Att vara en länk som gjorde detta möjligt.
Här kan det finnas andra orsaker och inte bara mobbning.

Så mycket lidande har skapats och frågan är för vad?
Citera
2019-07-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är en bra poäng!
Jag håller med att det här är intressant!
Var Ms pappas bror huvudägare till företagen?
Hur involverad var Ms pappa?
Skötte han själv butiken/erna i Linköping?
Lilla M syntes ju också där i butiken ibland.
Kanske kan detta nysta upp lite vad det kan handla om när de inte valde huvudägaren om det gäller kriminella. Såg de hela familjen som involverad? Var Ms familj en lättare måltavla eller betyder det något annat? Hjälpte Ms pappa sin bror med pengar som satte dem i en farlig situation? Lutar det mer åt ett mindre lokalt gäng eller enskild kund/anställd?
Här finns det säkert mycket mer kunskap i tråden som kan bena upp saker och ting.
Intressant synvinkel är det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in