2019-07-03, 15:28
Medlem
Erik Östs avatar
Jag tror att mördaren är ett importerat psykfall som seden bjuder och flytt landet direkt efter morden och vi kommer aldrig få nått svar. Punkt slut.

Eller så var det Christer Pettersson
Citera
2019-07-03, 17:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tror att mördaren är ett importerat psykfall som seden bjuder och flytt landet direkt efter morden och vi kommer aldrig få nått svar. Punkt slut.

Eller så var det Christer Pettersson
Eller så är GM en liknande person som Edvin Gyllensvan, som mördade paret i Mantorp helt random. Hade samma sak hänt för 15 år sedan så hade han aldrig åkt fast.
Citera
2019-07-03, 18:20
Medlem
Har Edvintopsats i detta ärende?
Varför var han i Mantorp ens? Han är en sådan som blånekar till allt, jag köper inte alls att han aldrig varit där ute förut, vilket eventuellt skulle kunna placera en yngre version av honom i Lkpg under aktuell tid för detta brott.
Jag hoppas det är kollat precis som jag hoppas man följer upp alla andra spår.
Om gm var för ung för att bli misstänkt då och inte är one of a kind så borde denne begå nya våldsbrott.
Det händer att barn mördar även om det tackochlov inte är vanligt.

...förlåt mig ni som bara vill diskutera off grid, poesi och sekter, vill inte heller skapa dålig stämning här, jag klarar verkligen inte poesi/filosofibiten men visst är det bra att vi är olika!

Iaf,
Yani (!)
jag kan omöjligt tro att polisen skulle ha missat en koppling till familjen gällande mordet på deras son. Det vore skandalöst minst sagt.
Jag tänker att om det fanns en hotbild mot familjen är det orimligt att de skulle varit omedvetna om det, orimligt att låtit bli att tala om det efter att de förlorat sonen.
Nej det förstår jag inte alls hur ni tänker er att det går ihop..
och jag förstår inte heller poängen med att hota/mörda om mottagaren för hotet inte är medveten om att det existerar. Inte heller att utföra det man hotat med -för då har man ju inget att förhandla med längre.
Förklara gärna den biten utan poesi för det gör mig bara förvirrad.
Om man ville hämnas är det samma frågeställning, borde inte familjen vetat om det i så fall? Vad är det för hämnd om måltavlan inte fattar att man har hämnats?
Senast redigerad av Yanii 2019-07-03 kl. 18:33.
Citera
2019-07-03, 18:25
Medlem
Han är för ung för att ens vara intressant
Citera
2019-07-03, 18:29
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Eller så är GM en liknande person som Edvin Gyllensvan, som mördade paret i Mantorp helt random. Hade samma sak hänt för 15 år sedan så hade han aldrig åkt fast.

Ja man kan ju alltid önsketänka!
Citera
2019-07-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Hur gammal är han?
Citera
2019-07-03, 19:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Ja precis, han var ett barn på den tiden.

Det jag menade var om det var en liknande individ som mördade dessa två personer.
Citera
2019-07-03, 19:57
Medlem
Finns något som heter Google som man kan använda 😃
Citera
2019-07-03, 19:58
Medlem
Men liknande individ är helt klart intressant 😊
Citera
2019-07-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ja precis, han var ett barn på den tiden.

Det jag menade var om det var en liknande individ som mördade dessa två personer.
Ja, och vad är det som säger att gärningspersonen inte kan ha varit ett barn? Vi vet ju inte vem denne är. Ett barn kan det ha varit vilket skulle kunna förklara att den inte blev misstänkt då. Alla som är äldre än 25 är intressanta imo

Edit: jag vet att 13 var en ålder man sa, men varför? Kan man se det på dna? För om det var en ungre kille? 8-12år, är det omöjligt?
Senast redigerad av Yanii 2019-07-03 kl. 20:13.
Citera
2019-07-03, 20:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja, och vad är det som säger att gärningspersonen inte kan ha varit ett barn? Vi vet ju inte vem denne är. Ett barn kan det ha varit vilket skulle kunna förklara att den inte blev misstänkt då. Alla som är äldre än 25 är intressanta imo
Vittnesmålen säger att det var åtminstånde en ung vuxen. Inget småglin.

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Edit: jag vet att 13 var en ålder man sa, men varför? Kan man se det på dna? För om det var en ungre kille? 8-12år, är det omöjligt?
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men DNA ger inte ålder på GM.

En tidigt utvecklad tonåring skulle absolut kunna tolkas att vara 20 i denna situation.
Citera
2019-07-03, 20:46
Medlem
Citat:
Vittnesmålen säger att det var åtminstånde en ung vuxen. Inget småglin.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men DNA ger inte ålder på GM.

En tidigt utvecklad tonåring skulle absolut kunna tolkas att vara 20 i denna situation.
Men om det inte var gm vittnen såg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in