2019-07-03, 18:24
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Jag har just nu två aktuella brev från Tullverket med de klassiska fraserna att jag ska höra av mig annars förverkas mina tabs enligt mån lag om förverkande... Mina brev de snodde innehöll 200 tabs i varje. Datumet för att höra av sig gällande den första försändelsen har redan gått ut. Det andra brevet från tullen kom för nån vecka sen.

Jag vet inte vad jag har att vänta mig men mina inrikes tabs har kommit som de ska.

Så vad tror ni? Jag har varit så jävla nervös så jag kunnat spy. Och nä jag är inte så jävla cool som vissa av er. Så jag undrar verkligen vad som väntar mig.

Om de får för sig att göra husis, hur mycket tittar de på ens familjesituation innan? Antal barn osv?

Hej hur har det gått sedan breven du fick hem? Har någon hört av sig på annat vis?
Hoppas att det hela bara runnit ut i sanden.
2019-07-07, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Hej hur har det gått sedan breven du fick hem? Har någon hört av sig på annat vis?

Tullen har ej samma resurser som polisen och lika högt tryck ungefär året om. Är det ej 200 tabletter oxy så skiter dom i det där. Om det fastnar 200 tabletter ytterligare 2-3 gånger kan dom ev väcka åtal och då kan gamla utredningar grävas upp alt användas i bevisbördan.
2019-07-07, 16:20
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Får jag lov att fråga vad det var för substans?

tjack och hasch.
2019-07-08, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hur hög är risken att tullverket rödflaggar brev? Är det ens möjligt?

Beror väl på hur mycket du beställer. Antar dom att du ska sälja så flaggar dom dig nog tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av lordblack95
Samma här, fått brev från Tullverket denna vecka. det är andra gången i 4 år, tror du de grisarna har rödflaggat min adress elr?

Nä. Jag har två brev 5 år sedan och nu 2 på 3 månader. Dom verkar bara vara medveten om dessa 2.
2019-07-08, 16:25
Medlem
Blir man automatiskt som person rödflaggad-kontrollerad från utlandsresa.

Om man tidigare fått leverans av tabletter som beslagtagits av tullverket
2019-07-08, 16:57
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Jag har just nu två aktuella brev från Tullverket med de klassiska fraserna att jag ska höra av mig annars förverkas mina tabs enligt mån lag om förverkande... Mina brev de snodde innehöll 200 tabs i varje. Datumet för att höra av sig gällande den första försändelsen har redan gått ut. Det andra brevet från tullen kom för nån vecka sen.

Jag vet inte vad jag har att vänta mig men mina inrikes tabs har kommit som de ska.

Så vad tror ni? Jag har varit så jävla nervös så jag kunnat spy. Och nä jag är inte så jävla cool som vissa av er. Så jag undrar verkligen vad som väntar mig.

Om de får för sig att göra husis, hur mycket tittar de på ens familjesituation innan? Antal barn osv?

Sociala myndigheter kopplas självklart in om det finns barn som bor i hushållet där lyckad (för snuten) husrannsakan gjorts.
2019-07-11, 11:36
Medlem
VilketsomHelsts avatar
Citat:

Dom kollar säkert vilka de kan förvänta sig finna i lägenheten, kanske de har Soc med sig osv.
Jag fick också brev nyligen från Tullverket om att de gjort beslag av narkotika, ringa smugglingsbrott, vet ej exakt vad de tog då jag beställt en massa små paket av olika sorter.

Men jag skrev kortfattat och förnekade att jag skulle ha beställt någon narkotika. För att jag tolkade det som att om jag INTE förnekade det, så skulle de tolka det som ett erkännande och jag skulle då få böter för smugglingsförsök. Och paket har fortsatt att komma in även efter det, från inom EU då, min adress blev inte flaggad.

Även har paket försvunnit ev inte blivit skickade alls men jag har inte fått mer brev än ett mejlsvar på det mejl jag skickade och då om att jag skulle skaffa en bättre låsbar brevlåda och lämna in ev narkotika till polisen
Senast redigerad av VilketsomHelst 2019-07-11 kl. 11:42.
2019-07-18, 18:12
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad

Tack för omtanken! Jag har inte hört ett ljud sen breven. Borde jag kunna släppa det tror ni och sluta gå och oroa mig?
2019-07-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Blir man automatiskt som person rödflaggad-kontrollerad från utlandsresa.

Om man tidigare fått leverans av tabletter som beslagtagits av tullverket
Skulle vara intressant och trevligt om någon kan svara?
2020-03-13, 17:04
Medlem
Lånar tråden lite, fick idag brev från tullverket om att de beslagtagit ett paket (ett hägge hash), bör jag förvänta mig en husis eller kan jag va lugn?, har rent register och aldrig fått något beslagtaget förut. Bör jag ringa eller skicka ett brev? bör jag vänta med att ringa/skriva brev?

Edit: I brevet står det att det bedöms som ringa.
Senast redigerad av kakakkakaka 2020-03-13 kl. 17:19.
2020-03-15, 19:29
Medlem
Jag blev DÖMD för narkotikasmuggling TROTS mitt nekande. Och då hade jag såna brevlådor som står på rad utanför fastigheten, så vem som helst kan ha beställt i mitt namn för att plocka ut de. Men eftersom det var en substans som jag missbrukade för tillfället tyckte dom att det räckte som bevis att det var mitt.
2020-07-29, 18:43
Medlem
Undrar hur lagarna ser ut i Danmark, är det samma som i Sverige när det kommer till olagliga varor i posten?

Försökt kolla runt men kan inte ett skit danska så tack för svaren!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in