2015-12-02, 06:48
Medlem
troymans avatar
det beror väl på mängden du tar in. större mängd mer straff...simple
2019-03-19, 16:04
Medlem
Hur hög är risken att tullverket rödflaggar brev? Är det ens möjligt?
2019-04-16, 17:29
Medlem
lordblack95s avatar
Samma här, fått brev från Tullverket denna vecka. det är andra gången i 4 år, tror du de grisarna har rödflaggat min adress elr?
2019-04-17, 12:12
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordblack95
Samma här, fått brev från Tullverket denna vecka. det är andra gången i 4 år, tror du de grisarna har rödflaggat min adress elr?

Tullverket / Tullkriminalen har ett s.k. "spaningsregister" där datum, mottagare, adress och innehåll noteras, ev. fler parametrar. Är egentligen avsett för de stora fula fiskarna, men det är bekvämt för dem att veta historiken när det kommer brev till samma adress/person upprepade gånger.

Huvudregeln är att neka. Neka. Neka. Var pålästa, vid införsel av, låt oss säga förteckning IV preparat som bensodiazepiner, kan tullen lägga ner skiten om det inte överskrider 199 tabletter, är det 200 st. så går det till åklagare.

Och jag upprepar - neka. Glad Påsk på er
2019-04-17, 18:06
Medlem
HenkWeeders avatar
Ring och lämna uppgifter om att du inte vet ett smack om saken och att det måste blivit något allvarligt fel någonstans.
Annars kanske dom gör som hos mig, flera månader senare, husis med polis och tulltjänstemän, svarta volvos och mitt på dagen under en sommar. Det handlade om en sändning från just holland men en annan substans.... Dock mindre jävlig enligt straffskala så jag skulle åtminstone slå en signal och säga ditt om jag var i dina kläder, med erfarenheten i bagaget iofs...

må gott
2019-04-18, 13:05
Bannlyst
ring och säg att du inte beställt nåt från utlandet, och göm eventuella droger du har hemma för säkerhetsskull.

Dom kan inte sätta dit dig för att någon anonym holländare skickar knark till dig via posten, det kan ju inte du göra något åt, kanske är det din granne som beställt i ditt namn
2019-04-18, 19:38
Medlem
Presentpappers avatar
Du har inte gjort ett piss, du har ingen aning om vad det handlar om. Antagligen har någon använt dina personuppgifter vid beställning. Neka, neka och neka. För säkerhets skull städa och ta bort olämpliga saker i din lägenhet, mobiltelefon och dator. Men det känns relativt riskfritt att åka på husis om det inte handlar om större mängder. Men varför riskera något å andra sidan.
2019-05-16, 20:30
Medlem
Vilka är de så kallade riskländerna?

Ungefär hur stor tror ni risken är att tullen tar en för-eget-bruk-försändelse från tex Holland? En på hundra? En på tusen?
2019-05-16, 20:32
Medlem
Einwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Vilka är de så kallade riskländerna?

Ungefär hur stor tror ni risken är att tullen tar en för-eget-bruk-försändelse från tex Holland? En på hundra? En på tusen?

För det första, fel tråd.
För det andra, en på tio.
Minst.
2019-05-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einwaz
För det första, fel tråd.
För det andra, en på tio.
Minst.

Jag försöker följa diskussionen i tråden. Och ”riskländer” nämns. Att be om ett förtydligande kan väl inte vara i fel tråd?
2019-05-30, 13:23
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
Ring och lämna uppgifter om att du inte vet ett smack om saken och att det måste blivit något allvarligt fel någonstans.
Annars kanske dom gör som hos mig, flera månader senare, husis med polis och tulltjänstemän, svarta volvos och mitt på dagen under en sommar. Det handlade om en sändning från just holland men en annan substans.... Dock mindre jävlig enligt straffskala så jag skulle åtminstone slå en signal och säga ditt om jag var i dina kläder, med erfarenheten i bagaget iofs...

må gott

Får jag lov att fråga vad det var för substans?
2019-05-30, 13:37
Medlem
Emmoelmas avatar
Jag har just nu två aktuella brev från Tullverket med de klassiska fraserna att jag ska höra av mig annars förverkas mina tabs enligt mån lag om förverkande... Mina brev de snodde innehöll 200 tabs i varje. Datumet för att höra av sig gällande den första försändelsen har redan gått ut. Det andra brevet från tullen kom för nån vecka sen.

Jag vet inte vad jag har att vänta mig men mina inrikes tabs har kommit som de ska.

Så vad tror ni? Jag har varit så jävla nervös så jag kunnat spy. Och nä jag är inte så jävla cool som vissa av er. Så jag undrar verkligen vad som väntar mig.

Om de får för sig att göra husis, hur mycket tittar de på ens familjesituation innan? Antal barn osv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in