2015-12-02, 06:48
Medlem
troymans avatar
det beror vl p mngden du tar in. strre mngd mer straff...simple
2019-03-19, 16:04
Medlem
Hur hg r risken att tullverket rdflaggar brev? r det ens mjligt?
2019-04-16, 17:29
Medlem
lordblack95s avatar
Samma hr, ftt brev frn Tullverket denna vecka. det r andra gngen i 4 r, tror du de grisarna har rdflaggat min adress elr?
2019-04-17, 12:12
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordblack95
Samma hr, ftt brev frn Tullverket denna vecka. det r andra gngen i 4 r, tror du de grisarna har rdflaggat min adress elr?

Tullverket / Tullkriminalen har ett s.k. "spaningsregister" dr datum, mottagare, adress och innehll noteras, ev. fler parametrar. r egentligen avsett fr de stora fula fiskarna, men det r bekvmt fr dem att veta historiken nr det kommer brev till samma adress/person upprepade gnger.

Huvudregeln r att neka. Neka. Neka. Var plsta, vid infrsel av, lt oss sga frteckning IV preparat som bensodiazepiner, kan tullen lgga ner skiten om det inte verskrider 199 tabletter, r det 200 st. s gr det till klagare.

Och jag upprepar - neka. Glad Psk p er
2019-04-17, 18:06
Medlem
HenkWeeders avatar
Ring och lmna uppgifter om att du inte vet ett smack om saken och att det mste blivit ngot allvarligt fel ngonstans.
Annars kanske dom gr som hos mig, flera mnader senare, husis med polis och tulltjnstemn, svarta volvos och mitt p dagen under en sommar. Det handlade om en sndning frn just holland men en annan substans.... Dock mindre jvlig enligt straffskala s jag skulle tminstone sl en signal och sga ditt om jag var i dina klder, med erfarenheten i bagaget iofs...

m gott
2019-04-18, 13:05
Bannlyst
ring och sg att du inte bestllt nt frn utlandet, och gm eventuella droger du har hemma fr skerhetsskull.

Dom kan inte stta dit dig fr att ngon anonym hollndare skickar knark till dig via posten, det kan ju inte du gra ngot t, kanske r det din granne som bestllt i ditt namn
2019-04-18, 19:38
Medlem
Presentpappers avatar
Du har inte gjort ett piss, du har ingen aning om vad det handlar om. Antagligen har ngon anvnt dina personuppgifter vid bestllning. Neka, neka och neka. Fr skerhets skull stda och ta bort olmpliga saker i din lgenhet, mobiltelefon och dator. Men det knns relativt riskfritt att ka p husis om det inte handlar om strre mngder. Men varfr riskera ngot andra sidan.
2019-05-16, 20:30
Medlem
Vilka r de s kallade risklnderna?

Ungefr hur stor tror ni risken r att tullen tar en fr-eget-bruk-frsndelse frn tex Holland? En p hundra? En p tusen?
2019-05-16, 20:32
Medlem
Einwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Vilka r de s kallade risklnderna?

Ungefr hur stor tror ni risken r att tullen tar en fr-eget-bruk-frsndelse frn tex Holland? En p hundra? En p tusen?

Fr det frsta, fel trd.
Fr det andra, en p tio.
Minst.
2019-05-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einwaz
Fr det frsta, fel trd.
Fr det andra, en p tio.
Minst.

Jag frsker flja diskussionen i trden. Och risklnder nmns. Att be om ett frtydligande kan vl inte vara i fel trd?
2019-05-30, 13:23
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
Ring och lmna uppgifter om att du inte vet ett smack om saken och att det mste blivit ngot allvarligt fel ngonstans.
Annars kanske dom gr som hos mig, flera mnader senare, husis med polis och tulltjnstemn, svarta volvos och mitt p dagen under en sommar. Det handlade om en sndning frn just holland men en annan substans.... Dock mindre jvlig enligt straffskala s jag skulle tminstone sl en signal och sga ditt om jag var i dina klder, med erfarenheten i bagaget iofs...

m gott

Fr jag lov att frga vad det var fr substans?
2019-05-30, 13:37
Medlem
Emmoelmas avatar
Jag har just nu tv aktuella brev frn Tullverket med de klassiska fraserna att jag ska hra av mig annars frverkas mina tabs enligt mn lag om frverkande... Mina brev de snodde innehll 200 tabs i varje. Datumet fr att hra av sig gllande den frsta frsndelsen har redan gtt ut. Det andra brevet frn tullen kom fr nn vecka sen.

Jag vet inte vad jag har att vnta mig men mina inrikes tabs har kommit som de ska.

S vad tror ni? Jag har varit s jvla nervs s jag kunnat spy. Och n jag r inte s jvla cool som vissa av er. S jag undrar verkligen vad som vntar mig.

Om de fr fr sig att gra husis, hur mycket tittar de p ens familjesituation innan? Antal barn osv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in