• 1
  • 2
2013-05-28, 19:10
Medlem
Har ftt ett brev frn tullverket dr det str att dom har beslagtagit en postfrsndelse frn utlandet, jag ombeds att skriva en telefonledes eller skriftlig redogrelse fr min knnedom.

"I annat fall kommer egendomen enligt enligt 16 smugglingslagen att frverkas."

Ska jag ringa till dem och neka eller ska jag bara kasta brevet?
2013-05-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz15
Har ftt ett brev frn tullverket dr det str att dom har beslagtagit en postfrsndelse frn utlandet, jag ombeds att skriva en telefonledes eller skriftlig redogrelse fr min knnedom.

vilket land?
Men ja, slng brevet, var ju inte du som bestllde (a)
2013-05-28, 19:14
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz15

Bestllt knark skit i att hra av dig eller skriv du inte bestllt ngot.
r de ej knark hmta de
2013-05-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syltkakor
vilket land?
Men ja, slng brevet, var ju inte du som bestllde (a)
Brevet var frn Holland...
2013-05-28, 20:08
Medlem
Avadors avatar
Du fr ju grna skriva vad det r dem beslagtagit. Vet du att det inte r knark har du ju inget att oroa dig fr. r det knark s r det bara att neka. Skicka bara till dem "Jag har ingen knnedom om detta"
2013-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avador
Du fr ju grna skriva vad det r dem beslagtagit. Vet du att det inte r knark har du ju inget att oroa dig fr. r det knark s r det bara att neka. Skicka bara till dem "Jag har ingen knnedom om detta"
Det r LSD. Men vart och hur kan man skicka det?

Som sagt s stod det " med anledning av ovanstende ombeds du telefonledes alternativt skriftligt senast ..... redogra fr din knnedom om postfrsndelsen och varan som beslagtagits

I annat fall kommer egendomen enligt 16 smugglingslaget att frverkas"
2013-05-28, 20:14
Medlem
rockports avatar
Du kan ringa numret och sga att du inte har en aning om detta. Eller s slnger du brevet, och du kommer frmodligen inte hra ngot mer av dom. Fr dom har inte tid med snt, svida det inte r tyngre droger du bestllt.

EDIT: ass frverkas betyder att dom beslagtar det, du frlorar rtten till det. Det som menas med brevet r att du kan fortfarande lgga ansprk p det -_o

Ring & neka eller slng brevet.
Senast redigerad av rockport 2013-05-28 kl. 20:22.
2013-05-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Du kan ringa numret och sga att du inte har en aning om detta. Eller s slnger du brevet, och du kommer frmodligen inte hra ngot mer av dom. Fr dom har inte tid med snt, svida det inte r tyngre droger du bestllt.

EDIT: ass frverkas betyder att dom beslag tar det, du frlorar rtten till det. Det som menas med brevet r att du kan fortfarande lgga ansprk p det -_o

Ring & neka eller slng brevet.
Knns enklast att bara kasta det, men finns det ngot dligt med att ringa?
2013-05-28, 20:26
Medlem
rockports avatar
Ja bda kommer resultera i samma grej dvs, inget. Och du behver ej noja fr skulle dom vilja gra en husis s skulle redan gjort det.
2013-05-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Ja bda kommer resultera i samma grej dvs, inget. Och du behver ej noja fr skulle dom vilja gra en husis s skulle redan gjort det.
Det blev beslagtaget den 14maj stod det, men fick brevet frn tullen hem idag...
Senast redigerad av Spetsnaz15 2013-05-28 kl. 20:44.
2013-05-28, 20:57
Medlem
Alienpsysvamps avatar
bara att frneka och ter neka hamnade sjlv p snutfrhr 2 gnger efter att tullen tog mitt brev som innehll svamp och lsd. Det var vl det anonyma avsndaren som rddade mig. Men det r bara att neka och sga att man inte har en jvla aning om hur detta r mjligt.
2013-05-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienpsysvamp
bara att frneka och ter neka hamnade sjlv p snutfrhr 2 gnger efter att tullen tog mitt brev som innehll svamp och lsd. Det var vl det anonyma avsndaren som rddade mig. Men det r bara att neka och sga att man inte har en jvla aning om hur detta r mjligt.
Men om jag kastar brevet och dem inte inte kontaktar mig s behver jag inte neka
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in