• 1
  • 2
2013-05-28, 19:10
Medlem
Har fått ett brev från tullverket där det står att dom har beslagtagit en postförsändelse från utlandet, jag ombeds att skriva en telefonledes eller skriftlig redogörelse för min kännedom.

"I annat fall kommer egendomen enligt enligt 16§ smugglingslagen att förverkas."

Ska jag ringa till dem och neka eller ska jag bara kasta brevet?
2013-05-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz15
Har fått ett brev från tullverket där det står att dom har beslagtagit en postförsändelse från utlandet, jag ombeds att skriva en telefonledes eller skriftlig redogörelse för min kännedom.

"I annat fall kommer egendomen enligt enligt 16§ smugglingslagen att förverkas."

vilket land?
Men ja, släng brevet, var ju inte du som beställde (a)
2013-05-28, 19:14
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz15

Beställt knark skit i att höra av dig eller skriv du inte beställt något.
Är de ej knark hämta de
2013-05-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syltkakor
vilket land?
Men ja, släng brevet, var ju inte du som beställde (a)
Brevet var från Holland...
2013-05-28, 20:08
Medlem
Avadors avatar
Du får ju gärna skriva vad det är dem beslagtagit. Vet du att det inte är knark har du ju inget att oroa dig för. Är det knark så är det bara att neka. Skicka bara till dem "Jag har ingen kännedom om detta"
2013-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avador
Du får ju gärna skriva vad det är dem beslagtagit. Vet du att det inte är knark har du ju inget att oroa dig för. Är det knark så är det bara att neka. Skicka bara till dem "Jag har ingen kännedom om detta"
Det är LSD. Men vart och hur kan man skicka det?

Som sagt så stod det " med anledning av ovanstående ombeds du telefonledes alternativt skriftligt senast ..... redogöra för din kännedom om postförsändelsen och varan som beslagtagits

I annat fall kommer egendomen enligt 16 smugglingslaget att förverkas"
2013-05-28, 20:14
Medlem
rockports avatar
Du kan ringa numret och säga att du inte har en aning om detta. Eller så slänger du brevet, och du kommer förmodligen inte höra något mer av dom. För dom har inte tid med sånt, såvida det inte är tyngre droger du beställt.

EDIT: asså förverkas betyder att dom beslagtar det, du förlorar rätten till det. Det som menas med brevet är att du kan fortfarande lägga anspråk på det -_o

Ring & neka eller släng brevet.
Senast redigerad av rockport 2013-05-28 kl. 20:22.
2013-05-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Du kan ringa numret och säga att du inte har en aning om detta. Eller så slänger du brevet, och du kommer förmodligen inte höra något mer av dom. För dom har inte tid med sånt, såvida det inte är tyngre droger du beställt.

EDIT: asså förverkas betyder att dom beslag tar det, du förlorar rätten till det. Det som menas med brevet är att du kan fortfarande lägga anspråk på det -_o

Ring & neka eller släng brevet.
Känns enklast att bara kasta det, men finns det något dåligt med att ringa?
2013-05-28, 20:26
Medlem
rockports avatar
Ja båda kommer resultera i samma grej dvs, inget. Och du behöver ej noja för skulle dom vilja göra en husis så skulle redan gjort det.
2013-05-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Ja båda kommer resultera i samma grej dvs, inget. Och du behöver ej noja för skulle dom vilja göra en husis så skulle redan gjort det.
Det blev beslagtaget den 14maj stod det, men fick brevet från tullen hem idag...
Senast redigerad av Spetsnaz15 2013-05-28 kl. 20:44.
2013-05-28, 20:57
Medlem
Alienpsysvamps avatar
bara att förneka och åter neka hamnade själv på snutförhör 2 gånger efter att tullen tog mitt brev som innehöll svamp och lsd. Det var väl det anonyma avsändaren som räddade mig. Men det är bara att neka och säga att man inte har en jävla aning om hur detta är möjligt.
2013-05-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienpsysvamp
bara att förneka och åter neka hamnade själv på snutförhör 2 gånger efter att tullen tog mitt brev som innehöll svamp och lsd. Det var väl det anonyma avsändaren som räddade mig. Men det är bara att neka och säga att man inte har en jävla aning om hur detta är möjligt.
Men om jag kastar brevet och dem inte inte kontaktar mig så behöver jag inte neka
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in