2019-06-28, 15:49
  #637
Medlem
Jaggermeisters avatar
Hade terapibyte Bup-Metadon för 4 dagar sen, o fick idag 30mg. Men till skillnad från Bup så r det helt jävla omöjligt för mig att skita! Kunde iaf bajsa på morgonen när jag hade Bup.

Nu har jag fått Laktulos utskrivet. Är det någon som haft det och kan berätta om de funka bra? Tänkte ta 30ml i 2-4 dagar, för att sen gå ner till underhålldos på ca 15ml/dag
Citera
2019-06-28, 15:56
  #638
Medlem
Cuzco1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Alltså om man har en dagsdos på 24mg så ska man plötsligt klara sig med samma dos / kanske lite mer, fast i veckan? Iaf så jag förstår det när jag läser på fass.
Är biotillgängligheten så pass mycket bättre än sublingualt?

Tittade på fass och där finns en tabell som visar bl a att 18-24 mg sublingualt bup motsvarar 32 mg Buvidal.
Buvidal har 100% biotillgänglighet, eftersom det ges subkutant så blir det betydligt mindre bup som passerar levern och metaboliseras till norbup.
Citera
2019-06-28, 16:00
  #639
Medlem
Cuzco1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Hade terapibyte Bup-Metadon för 4 dagar sen, o fick idag 30mg. Men till skillnad från Bup så r det helt jävla omöjligt för mig att skita! Kunde iaf bajsa på morgonen när jag hade Bup.

Nu har jag fått Laktulos utskrivet. Är det någon som haft det och kan berätta om de funka bra? Tänkte ta 30ml i 2-4 dagar, för att sen gå ner till underhålldos på ca 15ml/dag

Jag tycker att Moventig fungerar bäst. Det är ett läkemedel framtaget specifikt för opioidorsakad förstoppning. Men de brukar vilja att man börjar med att testa de konventionella läkemedlen mot förstoppning så kör på du med Laktulos och fungerar det inte så be om Moventig.
Citera
2019-06-28, 16:45
  #640
Medlem
Spliffmeisters avatar
Gått från 20 mg till 8 mg på 3 månader, nu har jag tagit 4 mg i 4 dagar. Mår inte allt för jävligt måste jag säga ändå... Haft hemdoser i 3 år men rök på et positivt benzoprov.

Ska ändå bli skönt att sluta med skiten, kommer inte att gå tillbaka till jonket eller liknande, 8 år sen sist och vet hur det slutar, benzo för att kunna andas normalt är en annan femma.

Sen bieffekterna av att inte kunna skita, svårt att pissa, dålig sexlust och blek hy kan man vara utan..
Citera
2019-06-28, 22:50
  #641
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Igår när jag var på mottagningen så pratade jag med en som bytte till Buvidal för några veckor sen. Han hade 24 mg innan men han blev tvungen att höja till 32 när han började med Buvidal för han blev abstinent på 24 mg.
Buvidal är ju väldigt nytt än så länge så det kanske är så att vissa behöver mer Buvidal än vad de hade i tabletter/film.

Jag har 32 mg Buvidal på torsdagar och sen får jag 8 mg Buvidal på tisdagar för jag känner mig abstinent över helgen.

På måndagarna är det som värst =/

Men jag hoppas att abstinensen lägger av så småningom. Läkaren sa att man kan känna sig abstinent de första veckorna när man gått över till Buvidal och att man då kan behöva en extra injektion.
__________________
Senast redigerad av zrtx 2019-06-28 kl. 22:56.
Citera
2019-07-02, 01:42
  #642
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Man får den injicerad i vävnaden mellan hud och muskler.

Man börjar med att få den injicerad veckovis fast de första 4 veckorna sa min läkare att man kan känna abstinens så då kan man få ytterligare 8mg buvidal (buprenorfin) injicerat i 4 veckor så man går dit 2 gånger i veckan.

Sen kan man gå över till månadsvis ifall man tycker att det fungerar.

Tackar för det svaret.
Citera
2019-07-03, 18:08
  #643
Medlem
trasigjavels avatar
Tja! Jag väntar på att få komma till första mötet ang Laro men jag har funderat en del sen dess, ska ta de nu tänkte jag och hoppas någon kan hjälpa mig (orolig för att inte komma in på programmet).

Jag har missbrukat heroin IV i många år och nu efter sista överdosen som krävt sjukhusvård så vill jag verkligen komma med i programmet.

När jag låg inne sist så pushade en läkare från psyk mig till att fundera på Laro.

Såhär ligger de till.

- Ca 15 överdoser på heroin
3 ggr har jag blivit hämtad av ambulans (annars vaknat av mig själv efter ett antal timmar) och legat med slangar och skit i 2 dagar helt medvetslös.

- Fast jobb som jag MÅSTE behålla

- Dokumenterat heroinmissbruk sen flera år tillbaka.

Nu till de "negativa"

Jag går och pissar på beroendestöd två ggr/vecka och där har jag aldrig pissat positivt på heroin...

Jag tänkte att de skulle pusha mig, vilket de gjort men likt förbannat tog jag återfall på heroinet och låg inne i 5-6 dagar.

Med mina förutsättningar, tror ni jag kommer komma med i programmet? Har semester snart och kommer jag inte med så kommer jag troligtvis ODa igen och ligga inne några dagar.

Måste med i programmet, kommer dö annars...

Edit: Sista överdosen som krävde sjukhusvård skedde för typ två veckor sen btw. De första jag tänker på när jag vaknar är att de vore så jävla underbart att panga i sig heroin. De tankarna har jag tills jag lägger mig... vilket gör att jag inte kan fokusera till 100% på jobbet
__________________
Senast redigerad av trasigjavel 2019-07-03 kl. 18:19.
Citera
2019-07-04, 06:49
  #644
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasigjavel
Tja! Jag väntar på att få komma till första mötet ang Laro men jag har funderat en del sen dess, ska ta de nu tänkte jag och hoppas någon kan hjälpa mig (orolig för att inte komma in på programmet).

Jag har missbrukat heroin IV i många år och nu efter sista överdosen som krävt sjukhusvård så vill jag verkligen komma med i programmet.

När jag låg inne sist så pushade en läkare från psyk mig till att fundera på Laro.

Såhär ligger de till.

- Ca 15 överdoser på heroin
3 ggr har jag blivit hämtad av ambulans (annars vaknat av mig själv efter ett antal timmar) och legat med slangar och skit i 2 dagar helt medvetslös.

- Fast jobb som jag MÅSTE behålla

- Dokumenterat heroinmissbruk sen flera år tillbaka.

Nu till de "negativa"

Jag går och pissar på beroendestöd två ggr/vecka och där har jag aldrig pissat positivt på heroin...

Jag tänkte att de skulle pusha mig, vilket de gjort men likt förbannat tog jag återfall på heroinet och låg inne i 5-6 dagar.

Med mina förutsättningar, tror ni jag kommer komma med i programmet? Har semester snart och kommer jag inte med så kommer jag troligtvis ODa igen och ligga inne några dagar.

Måste med i programmet, kommer dö annars...

Edit: Sista överdosen som krävde sjukhusvård skedde för typ två veckor sen btw. De första jag tänker på när jag vaknar är att de vore så jävla underbart att panga i sig heroin. De tankarna har jag tills jag lägger mig... vilket gör att jag inte kan fokusera till 100% på jobbet

Du kommer komma in, ingen tvekan. Tryck på dina överdoser och att du är rädd för nästa.

Men du behöver va positiv på h när du lämnar prov innan de tar in dig. Så köp en boll innan du ska dit. Men ta det lugnt!!! Vet flera som dött precis innan de kommit in. "den sista ska va en ordentlig jävel"

Lycka till!
Citera
2019-07-04, 09:29
  #645
Medlem
trasigjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Du kommer komma in, ingen tvekan. Tryck på dina överdoser och att du är rädd för nästa.

Men du behöver va positiv på h när du lämnar prov innan de tar in dig. Så köp en boll innan du ska dit. Men ta det lugnt!!! Vet flera som dött precis innan de kommit in. "den sista ska va en ordentlig jävel"

Lycka till!
Tack för ditt svar!

Måste man verkligen lämna ett positivt pissprov? räcker de inte med att dom kollar min historik och journaler från sjukhuset t.ex?

Jag är för övrigt som en tickande bomb och när väl suget blir för stort så kommer jag slå i mig en dos och troligen ODa igen.

Men om man verkligen måste pissa positivt så får jag väl styra lite varor. Låter bara så konstigt på ett sätt
Citera
2019-07-04, 13:47
  #646
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasigjavel
Tack för ditt svar!

Måste man verkligen lämna ett positivt pissprov? räcker de inte med att dom kollar min historik och journaler från sjukhuset t.ex?

Jag är för övrigt som en tickande bomb och när väl suget blir för stort så kommer jag slå i mig en dos och troligen ODa igen.

Men om man verkligen måste pissa positivt så får jag väl styra lite varor. Låter bara så konstigt på ett sätt


Vet inte om det är ett "måste" tror egentligen inte det, inte med sån od historik som du har iaf.
Men vet på min mottagning så var det mer eller mindre ett krav. Men det är mkt som skiljer sig emellan mottagningarna. Möjligt att man kanske kan bli högre prioriterad om man e positiv kanske.

Tar nog tillbaks mitt råd att du borde styra H. Försök komma in utan det!
Att du inte är positiv just nu kan du ju försvara o trycka på din rädsla för od. Hoppas det går fort för dig, det kan ta tid för många.
Men är man i hög risk att dö om man inte får hjälp så brukar de va snabba. Jag kom in på två dagar, det var sjukt skönt.
Och som sagt med dina tidigare överdoser så borde det lösa sig smidigt.
Ta inga fler bara, lätt hänt att tro man e odödlig bara för man klarat sig hittills mot alla odds. Men det är så jävla lätt hänt och tragiskt att man inte vaknar mer.

Edit : du kan ju va positiv på sub när du söker in med! Det hade jag siktat på om jag var i din sits
Citera
2019-07-04, 15:18
  #647
Medlem
trasigjavels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Vet inte om det är ett "måste" tror egentligen inte det, inte med sån od historik som du har iaf.
Men vet på min mottagning så var det mer eller mindre ett krav. Men det är mkt som skiljer sig emellan mottagningarna. Möjligt att man kanske kan bli högre prioriterad om man e positiv kanske.

Tar nog tillbaks mitt råd att du borde styra H. Försök komma in utan det!
Att du inte är positiv just nu kan du ju försvara o trycka på din rädsla för od. Hoppas det går fort för dig, det kan ta tid för många.
Men är man i hög risk att dö om man inte får hjälp så brukar de va snabba. Jag kom in på två dagar, det var sjukt skönt.
Och som sagt med dina tidigare överdoser så borde det lösa sig smidigt.
Ta inga fler bara, lätt hänt att tro man e odödlig bara för man klarat sig hittills mot alla odds. Men det är så jävla lätt hänt och tragiskt att man inte vaknar mer.

Edit : du kan ju va positiv på sub när du söker in med! Det hade jag siktat på om jag var i din sits
Tack för detta svaret också gubben!

Min kontaktperson på beroendestöd sa också att man "va tvungen" att vara positiv på heroin/opiater för att komma med, de va därför jag började undra så över detta.

Men för att vara på den säkra sidan så kan jag lika gärna beställa en 0.2a eller nåt så jag har redo innan jag blir kallad till första mötet. Vill ju inte komma dit så säger dom "tyvärr, du är inte positiv på heroin så du kommer inte få komma in på programmet" jag kan ju bara dra nån näsa eller nåt och skita i verktygen för då kommer de gå åt helvete igen.

Jag känner verkligen att jag MÅSTE få denna hjälpen, kommer dö om jag inte får den, dör jag inte så kommer jag fucka upp mitt jobb och allt.

Skönt att du kom in snabbt iaf!
Citera
2019-07-04, 15:42
  #648
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Vet inte om det är ett "måste" tror egentligen inte det, inte med sån od historik som du har iaf.
Men vet på min mottagning så var det mer eller mindre ett krav. Men det är mkt som skiljer sig emellan mottagningarna. Möjligt att man kanske kan bli högre prioriterad om man e positiv kanske.

Tar nog tillbaks mitt råd att du borde styra H. Försök komma in utan det!
Att du inte är positiv just nu kan du ju försvara o trycka på din rädsla för od. Hoppas det går fort för dig, det kan ta tid för många.
Men är man i hög risk att dö om man inte får hjälp så brukar de va snabba. Jag kom in på två dagar, det var sjukt skönt.
Och som sagt med dina tidigare överdoser så borde det lösa sig smidigt.
Ta inga fler bara, lätt hänt att tro man e odödlig bara för man klarat sig hittills mot alla odds. Men det är så jävla lätt hänt och tragiskt att man inte vaknar mer.

Edit : du kan ju va positiv på sub när du söker in med! Det hade jag siktat på om jag var i din sits

När jag sökte till Laro förra året frågade jag om man var tvungen att vara positiv på någon opioid, de sa att det verkligen inte var ett krav. Verkade inte spela någon roll om man var positiv eller negativ enligt dem, så länge det är opioider iaf. Är man positiv på benzo t.e.x. så kan det förvärra chanserna till att komma in. Jag lämnade bara positiva prov, men kom inte in, var av andra anledningar dock.

Men som sagt, är nog olika beroende på vilken klinik och vilken del av landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in