2020-05-14, 18:41
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Funderar på att kanske lägga till någon sömnmedicin. Står på quetiapin och melatonin nu. Har alltid käkat bens innan så det kanske vore bra att testa med att lägga till en sömnmedicin nu när jag är ren.

Ja sover jävligt bra när ja står på meta. Alltid gjort de till skillnad från suben. Äter lyrica och quetiapin också så är jävligt lugn å trött på kvällarna..
Citera
2020-05-14, 22:30
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Ja sover jävligt bra när ja står på meta. Alltid gjort de till skillnad från suben. Äter lyrica och quetiapin också så är jävligt lugn å trött på kvällarna..

Jag sover bra också, mycket bättre än vad jag gjorde på sub, men jag vaknar tidigt. Lyrica hade jag också förr, men läkaren som jag har nu vill inte skriva ut det, tyvärr.
Citera
2020-05-14, 22:33
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykand
Jag har precis börjat på laroprogrammet nu i Maj och frågade om jag kunde få sk grönt kort till tandläkaren. Men fick svaret att man inte fick det längre. Vad är det som gäller nu?

Har ingen aning faktiskt, jag behöver själv fixa mina tänder, så om du får reda på det så kan du väl höra av dig angående det. Har tänkt på att fixa mina tänder länge nu, men det kostar så satans mycket...
Citera
2020-05-15, 11:22
Medlem
Citat:
Har ingen aning faktiskt, jag behöver själv fixa mina tänder, så om du får reda på det så kan du väl höra av dig angående det. Har tänkt på att fixa mina tänder länge nu, men det kostar så satans mycket...

Jag har ansökt om att få mina tänder betalda av Soc, men dom ville att jag skulle ansöka via laroprogrammet först. Mina tänder är kass och jag har för tillfället inte ekonomi att betala själv.
Jag kan lägga ut en utförlig instruktion om hur man får göra när jag fått ett definitivt svar.
Citera
2020-05-15, 20:07
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykand
Jag har ansökt om att få mina tänder betalda av Soc, men dom ville att jag skulle ansöka via laroprogrammet först. Mina tänder är kass och jag har för tillfället inte ekonomi att betala själv.
Jag kan lägga ut en utförlig instruktion om hur man får göra när jag fått ett definitivt svar.

Jag skulle uppskatta det.
Citera
2020-05-16, 04:55
Medlem
hunt3rSs avatar
Hej

JAg har en fråga har nån någon aning om byte Laro mellan EU.
Jag har själv bytt mellan olika län i Sverige utan problem, förutom man märker hur reglerna annorlunda från region till region. Tyvärr.
Men haft tanke på flytta till nånstans inom EU beroende på jobb då så klart.
Någon som har nån erfarenhet av detta?

Mvh Hunt3rS
Citera
2020-05-16, 05:07
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Jag skulle uppskatta det.

Hej går du på metadon eller subutex/suboxone står information där att inte ska ha nån direkt realation till dåliga tänder vilker inte stämmer för man blir torr i munnen tex visste man kanskelika illla som metad inte liks som metadon men dålig jämmförelse, jag fick av slag men min handläggar hjälpte mig som tur var under den tiden
Citera
2020-05-16, 09:51
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Hej går du på metadon eller subutex/suboxone står information där att inte ska ha nån direkt realation till dåliga tänder vilker inte stämmer för man blir torr i munnen tex visste man kanskelika illla som metad inte liks som metadon men dålig jämmförelse, jag fick av slag men min handläggar hjälpte mig som tur var under den tiden

Ok, jag har försökt att fixa mina tänder när jag suttit på anstalt, men tandläkarna på anstalt har tydligen inte rätt verktyg för att kunna fixa mina tänder, det är rätt mycket jobb...
Jag får ta upp det med min mottagning och med soc.
Citera
2020-05-16, 13:10
Medlem
hej jag har gått på sub-behandling med suboxone (16mg/dag) i över 6 månader. Jag har precis fått trappa ner frekvensen av mina besök; det var varje dag i ca 4 månader, också urinprov varje dag. Nu behöver jag bara komma in mån-ons-fre, men jag tycker det är för ofta, det förstör mitt jobb och studier.

I alla dokument jag läst ang. detta, så står det att man ska lämna urinprov 2 ggr i veckan de första 3 månaderna. varför särbehandlar dom mig? det hör väl också till att jag har 2 positiva prov på kokain, men detta var för över 4 mån sen.

tilläggas skall att jag missbrukade sub i många år innan jag klev på varorna och innan jag bad om hjälp. jag är så överraskad att jag inte får något rus av buprenorfinet, jag befinner mig i en djup depression pga det faktum.

Några frågor;

1. Är det någon idé att byta till subutex? tycker det är samma sak som suboxone förutom naloxonet då, men det påverkerar väl bara (eller slår ut snarare) om jag trycker i mig en boll cho-cho?

2. jag håller personligen på att trappa ner min dos, utan min BMs vetskap, för jag har blivit så deprimerad över det faktum att jag aldrig kan bli moffad av min medicin. Stämmer det att om jag sakta men säkert trappar ner med mitt sub-intag så kommer jag förr eller senare känna ett rus. har t.ex ätit 12 st á 8mg på 14 dagar istället för min vanliga dos på 2 st 8mg om dagen, men jag känner ingen skillnad i "rusväg".

Det tog ju många månader att sätta in dom, så att jag skulle få en stabil och hög halt buprenorfin. Vad tror ni; kommer det att ta minst lika lång tid för mig att få så låg dos i kroppen innan jag får en liten buzz?

kommentarer och råd från rutinerat folk med fakta och erfarenhet uppskattas.

Med vänliga hälsningar från någon som saknar sitt mofferus.
Citera
2020-05-16, 15:27
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geossdetenda
hej jag har gått på sub-behandling med suboxone (16mg/dag) i över 6 månader. Jag har precis fått trappa ner frekvensen av mina besök; det var varje dag i ca 4 månader, också urinprov varje dag. Nu behöver jag bara komma in mån-ons-fre, men jag tycker det är för ofta, det förstör mitt jobb och studier.

I alla dokument jag läst ang. detta, så står det att man ska lämna urinprov 2 ggr i veckan de första 3 månaderna. varför särbehandlar dom mig? det hör väl också till att jag har 2 positiva prov på kokain, men detta var för över 4 mån sen.

tilläggas skall att jag missbrukade sub i många år innan jag klev på varorna och innan jag bad om hjälp. jag är så överraskad att jag inte får något rus av buprenorfinet, jag befinner mig i en djup depression pga det faktum.

Några frågor;

1. Är det någon idé att byta till subutex? tycker det är samma sak som suboxone förutom naloxonet då, men det påverkerar väl bara (eller slår ut snarare) om jag trycker i mig en boll cho-cho?

2. jag håller personligen på att trappa ner min dos, utan min BMs vetskap, för jag har blivit så deprimerad över det faktum att jag aldrig kan bli moffad av min medicin. Stämmer det att om jag sakta men säkert trappar ner med mitt sub-intag så kommer jag förr eller senare känna ett rus. har t.ex ätit 12 st á 8mg på 14 dagar istället för min vanliga dos på 2 st 8mg om dagen, men jag känner ingen skillnad i "rusväg".

Det tog ju många månader att sätta in dom, så att jag skulle få en stabil och hög halt buprenorfin. Vad tror ni; kommer det att ta minst lika lång tid för mig att få så låg dos i kroppen innan jag får en liten buzz?

kommentarer och råd från rutinerat folk med fakta och erfarenhet uppskattas.

Med vänliga hälsningar från någon som saknar sitt mofferus.

Subutex även om vissa säger annat säger jag absolut ingen skillnad på Subutex elle suboxone och ska man tro på vetenskapen så är ingen skillnad om ingen jätte konspiration vilket känns osanolikt

På fråga två undrar jag om du kanske inte är klar knarkad men jag tror det.
Att hålla uppe en stund med subb kommer bara få dig må dåligt för att sen kanske få må halv bra en liten liten stund kanske tycker den idén är jätte dåligt för, ditt mående vilket med kan leda till,att du bli mer sugen ge uppp den idén snälla.
Det där med gå ofta i början bara bita sura äpplet försök använda tiden till att förbättra dig själv lite klyshe men suben ska inte fixa allt åt dig du måste jobba lite på dig själv under tiden göra det istället för gå runt moffad hela tiden även om det har sin charm man har bara ett måste fixa mer Men livet står still moffad kan skriva mer men hopppas kanske Nåt lät bra elller bara skit heheh Nu medans du har suben kan du försök ta tag i småsaker

Redigera: menade absolut inte du gicck runt moffad nu utan mer förr
Senast redigerad av hunt3rS 2020-05-16 kl. 15:31.
Citera
2020-05-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Subutex även om vissa säger annat säger jag absolut ingen skillnad på Subutex elle suboxone och ska man tro på vetenskapen så är ingen skillnad om ingen jätte konspiration vilket känns osanolikt

På fråga två undrar jag om du kanske inte är klar knarkad men jag tror det.
Att hålla uppe en stund med subb kommer bara få dig må dåligt för att sen kanske få må halv bra en liten liten stund kanske tycker den idén är jätte dåligt för, ditt mående vilket med kan leda till,att du bli mer sugen ge uppp den idén snälla.
Det där med gå ofta i början bara bita sura äpplet försök använda tiden till att förbättra dig själv lite klyshe men suben ska inte fixa allt åt dig du måste jobba lite på dig själv under tiden göra det istället för gå runt moffad hela tiden även om det har sin charm man har bara ett måste fixa mer Men livet står still moffad kan skriva mer men hopppas kanske Nåt lät bra elller bara skit heheh Nu medans du har suben kan du försök ta tag i småsaker

Redigera: menade absolut inte du gicck runt moffad nu utan mer förr

jag uppskattar inte din generalisering, det låter som att du antyder att mitt liv stått stilla senaste tiden när jag "rekreation använt" de mindre farliga drogerna. Som barnboksförfattare, heltids student på ett äckligt och pretentiöst universitet och en netflix anställd (by proxy) med hög arbetsmoral, så tycker jag att jag har klarat mig ok.

å andra sidan...

jag tror du har helt rätt. jag är inte färdig knarkad. jag är runt 30 år gammal, älskar min fotboll, älskar min öl, älskar mitt koks (och annat gott). Det kommer nog aldrig förändras. Även om jag har dragit ned otroligt mycket, så vet jag att typ var 3:e månad kommer jag dra i mig en gubbe ladd och vara lycklig för en kväll. varför ska jag ljuga, en femma brukar det bli. Däremot kommer jag aldrig mer plocka upp horset; subben har räddat mitt liv men jag vill fortfarande kunna dvala iväg på ett moffemoln 2 ggr om året.
Citera
2020-05-16, 16:08
Medlem
aldrig varit så produktiv och driven som när jag gick på sub illegalt. skrev 1,8 på HP, skrev en barnbok, träffade min sambo etc. fattar inte hur folk kan klanka ned på sub(förutom jag då som vill bli drabbad och väck). Bup är magi i en kemisk substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in