Citat:
Ursprungligen postat av
Laertes
Wow.
Den tråden skulle alltså vara ett motexempel på låg kvalitet? Jag ser en väldigt slappt skriven tråd på några få meningar, inklusive den obligatoriska Jordan Peterson-referensen, där TS redan har bestämt sig för att meningsmotståndarna är lögnare. Detta dessutom på ett ämne som vid det här laget är mer uttjatat än konspirationsteorier om kulturmarxister.
Vi är åtminstone överens om första delen.
Då måste jag fråga dig vad du egentligen räknar med och anser är en god diskussion? Om vi bjuder in två professorer, en i biologi och en i genusvetenskap, kanske vi får en kunnig diskussion. Kanske.
Det här är en diskussionstråd för kreti och pleti som handlar om en politisk fråga som intresserar många och som många har åsikter om. Många argument förs fram för och emot och en hel del är genomtänkta och skiljer sig troligen mycket lite från vad våra professorer skulle hävda. De skiljer sig inte från vad vanligt folk skulle hävda i en anordnad verklig debatt. Och defintivt inte i kvalitet från vad många krönikörer och reportrar i våra tidningar framför.
Vad exakt är det som är så undermåligt med exempelvis Kopparmynts och Ipsis meningsutbyte?
Edit med det sagt så har jag tittat på några av dina trådstarter i Feminism. Ja, det är intressanta och genomtänkta trådstarter som nog inte får den respons de förtjänar. Javisst, jag önskar att diskussionerna låg mer på den nivån mer ofta. Samtidigt ser jag inte diskussioner på ett enklare plan som nödvändigtvis sämre som politiska diskussioner betraktat, om du förstår vad jag menar.