2019-03-16, 01:28
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja visst! det kryllar verkligen av referenser till just feminism och feministisk ideologi i din -jag-hatar-alla-svenska-kvinnor-tråd.

"Dags att överge..."
Citera
2019-03-16, 15:53
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Låt oss ta en aktuell tråd som den här: (FB) Lönelögnerskor i Gbg i manifestation 6/03/19

Den tar sin utgångspunkt i en aktuell händelse och trådstarten är antifeministisk med utgångspunkten att det är en feministisk demonstration och rörelse och att de har tvärfel.

Kritiken i den här tråden har gått ut på att kvalitén är låg, att antifeministiska trådstarter inte skall ligga i feminism, att många åsikter utgör kvinnohat och att tråden är felplacerad därför att den inte är en diskussion om feminism.

Jag har svårt att hålla med. Trådstarten föranleder t ex användaren Ipsi att argumentera emot och så uppstår en livlig debatt för och emot. Alla argument kanske inte är högklassiga osv, att det förekommer en del tjafs osv, men det är i det stora hela en fullt rimlig debatt där åsikter bryts mot varandra. Och så ser det ändå oftast ut i trådarna.

Detta är sedan en tråd som möjligen skulle ligga i Jämställdhet och diskriminering, men det är ett extremt näraliggande ämnesområde där gränserna är rätt flytande. Utgångspunkten här är att detta är en feministisk demonstration. Det verkar rimligt då organisationen bakom enligt egen beskrivning vilar på feministisk grund.

Wow.

Den tråden skulle alltså vara ett motexempel på låg kvalitet? Jag ser en väldigt slappt skriven tråd på några få meningar, inklusive den obligatoriska Jordan Peterson-referensen, där TS redan har bestämt sig för att meningsmotståndarna är lögnare. Detta dessutom på ett ämne som vid det här laget är mer uttjatat än konspirationsteorier om kulturmarxister.

Citat:
Jag menar att detta är en rätt typisk tråd och att kritiken om att den och liknande trådar är så undermåliga sedd som diskussion för och emot inte är riktigt rättvisande.

Vi är åtminstone överens om första delen.
Citera
2019-03-16, 22:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Wow.

Den tråden skulle alltså vara ett motexempel på låg kvalitet? Jag ser en väldigt slappt skriven tråd på några få meningar, inklusive den obligatoriska Jordan Peterson-referensen, där TS redan har bestämt sig för att meningsmotståndarna är lögnare. Detta dessutom på ett ämne som vid det här laget är mer uttjatat än konspirationsteorier om kulturmarxister.

Vi är åtminstone överens om första delen.

Då måste jag fråga dig vad du egentligen räknar med och anser är en god diskussion? Om vi bjuder in två professorer, en i biologi och en i genusvetenskap, kanske vi får en kunnig diskussion. Kanske.

Det här är en diskussionstråd för kreti och pleti som handlar om en politisk fråga som intresserar många och som många har åsikter om. Många argument förs fram för och emot och en hel del är genomtänkta och skiljer sig troligen mycket lite från vad våra professorer skulle hävda. De skiljer sig inte från vad vanligt folk skulle hävda i en anordnad verklig debatt. Och defintivt inte i kvalitet från vad många krönikörer och reportrar i våra tidningar framför.

Vad exakt är det som är så undermåligt med exempelvis Kopparmynts och Ipsis meningsutbyte?

Edit med det sagt så har jag tittat på några av dina trådstarter i Feminism. Ja, det är intressanta och genomtänkta trådstarter som nog inte får den respons de förtjänar. Javisst, jag önskar att diskussionerna låg mer på den nivån mer ofta. Samtidigt ser jag inte diskussioner på ett enklare plan som nödvändigtvis sämre som politiska diskussioner betraktat, om du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2019-03-16 kl. 22:38.
Citera
2019-06-27, 13:39
Medlem
Exempel på galet placerad tråd:

(FB) Hur fan klär du dig kvinna? Har ni helt slutat bry er?

Feminism?
Citera
2019-06-27, 14:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil

Feminism?
Har du rapporterat eller PM:at en moderator och bett om en motivering till trådens placering?
Citera
2019-06-27, 14:07
Medlem
pewpews avatar
Citat:

Feminism?
Tråden är sedan 2011. Hade den startats nu hade den åkt i papperskorgen. Men om du läser tidigare i tråden så har vi förklarat varför där finns gamla trådar kvar som inte platsar. De går inte att omplacera till lämpligt forum och vi raderar dem inte heller.
Citera
2019-06-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Tråden är sedan 2011. Hade den startats nu hade den åkt i papperskorgen. Men om du läser tidigare i tråden så har vi förklarat varför där finns gamla trådar kvar som inte platsar. De går inte att omplacera till lämpligt forum och vi raderar dem inte heller.

Varför går den inte omplacera? Varför kastades den inte 2011?
Citera
2019-06-27, 19:49
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Varför går den inte omplacera? Varför kastades den inte 2011?
För tidigare var feminism och jämställdhet ett forum. De är numera uppdelade i två forum. Vi valde att flytta vissa trådar men som du kanske förstår så är det ett ganska stort jobb och därför så valde vi denna strategi. Allt står att läsa i tråden.

Varför den inte kastades 2011 kommer jag knappast ihåg, troligtvis gjorde vi bedömningen att den rymdes inom forumets ämnesområden. Forumdelen har förändrats sedan dess och vi har snävat upp vad som ingår.
Citera
2019-06-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
För tidigare var feminism och jämställdhet ett forum. De är numera uppdelade i två forum. Vi valde att flytta vissa trådar men som du kanske förstår så är det ett ganska stort jobb och därför så valde vi denna strategi. Allt står att läsa i tråden.

Varför den inte kastades 2011 kommer jag knappast ihåg, troligtvis gjorde vi bedömningen att den rymdes inom forumets ämnesområden. Forumdelen har förändrats sedan dess och vi har snävat upp vad som ingår.
"Förut hette forumet feminism och jämställdhet. Nu tänker ni kanske att feminismen är en politisk ideologi vars huvudfråga är jämställdhet och att namnbytet därför inte borde innebära någon substantiell skillnad, men det tycker inte jag, som ansvarar för att moderera forumet fast jag inte har grundläggande kunskaper om vad feminism är för något. Då tänker ni förstås också att den där tråden inte har ett piss med varken feminism eller jämställdhet att göra, och det kanske ni egentligen har rätt i, men vi gjorde fel 2011 och vi tänker inte ändra på det. Att trycka på en knapp för att flytta saker är ju lite jobbigt fastän det är vad vi moderatorer är utsedda för att hålla på med. Då är det lättare att skriva ett personligt svar till varje enskild användare som klagar på att jag inte gör det jag ska och förklara att vi faktiskt gjorde fel från början och att vi inte tänker göra om något."

Varför är den här människan moderator? Jag syftar inte ens på att hon förstör feminismforumet. Varför ha en moderator som vägrar att flytta felplacerade trådar när användarna rapporterar dem med hänväsning till att "om vi flyttade alla trådar som ligger fel skulle det bli ett ganska stort jobb"? Hitta bara någon som orkar flytta en gammal tråd i kvartalet liksom.
Senast redigerad av Disciplina 2019-06-30 kl. 00:20.
Citera
2019-06-30, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
"Förut hette forumet feminism och jämställdhet. Nu tänker ni kanske att feminismen är en politisk ideologi vars huvudfråga är jämställdhet och att namnbytet därför inte borde innebära någon substantiell skillnad, men det tycker inte jag, som ansvarar för att moderera forumet fast jag inte har grundläggande kunskaper om vad feminism är för något. Då tänker ni förstås också att den där tråden inte har ett piss med varken feminism eller jämställdhet att göra, och det kanske ni egentligen har rätt i, men vi gjorde fel 2011 och vi tänker inte göra om det. Att trycka på en knapp för att flytta saker är ju lite jobbigt fastän det är vad jag vad vi moderatorer är utsedda för att hålla på med. Då är det lättare att skriva ett personligt svar till varje enskild användare som klagar på att jag inte gör det jag ska och förklara att vi faktiskt gjorde fel från början och att vi inte tänker göra om det."

Varför är den här människan moderator? Jag syftar inte ens på att hon förstör feminismforumet. Varför ha en moderator som vägrar att flytta felplacerade trådar när användarna rapporterar dem med hänväsning till att "om vi flyttade alla trådar som ligger fel skulle det bli ett ganska stort jobb"? Hitta bara någon som orkar flytta en gammal tråd i kvartalet liksom.

Skulle tro att det inte är så lätt att hitta någon sådan person.
Citera
2019-06-30, 07:30
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
"Förut hette forumet feminism och jämställdhet. Nu tänker ni kanske att feminismen är en politisk ideologi vars huvudfråga är jämställdhet och att namnbytet därför inte borde innebära någon substantiell skillnad, men det tycker inte jag, som ansvarar för att moderera forumet fast jag inte har grundläggande kunskaper om vad feminism är för något. Då tänker ni förstås också att den där tråden inte har ett piss med varken feminism eller jämställdhet att göra, och det kanske ni egentligen har rätt i, men vi gjorde fel 2011 och vi tänker inte ändra på det. Att trycka på en knapp för att flytta saker är ju lite jobbigt fastän det är vad vi moderatorer är utsedda för att hålla på med. Då är det lättare att skriva ett personligt svar till varje enskild användare som klagar på att jag inte gör det jag ska och förklara att vi faktiskt gjorde fel från början och att vi inte tänker göra om något."

Det handlar inte om lathet. Det handlar om flera faktorer. Att inte annat lämpligt forum finns tex. Att trådar fått en inriktning som inte går att placera.

Jag vet att det retar dig att vi du inte inte får som DU vill men vi har förklarat flera gånger i tråden gällande just gamla trådar. Vi moderatorer har dessutom inte samma åsikt om vad som bör hända med dessa gamla trådar men vi har gjort en överenskommelse om att hantera det såhär. Det är inget beslut från en moderator utan det är något som är framdiskuterat mellan väldigt många inblandade, inte bara moderatorerna i feminism.

Det står dig fritt att tycka som du vill, det står dig även fritt att skrolla förbi de trådar du ogillar.
Citera
2019-07-03, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Kanske ska döpa om det till "anti-feminism" då det mest är till för användare som hatar feminism att uttrycka sitt hat mot feministerna.
Varför inte "Feminist och Antifeminst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in