2019-07-02, 15:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Varken du, andra ensamkommande eller rasfrämmande invandrare har något att göra i det här landet. Ni ska varken integreras, assimileras eller hjälpas. Den enda hjälp ni borde få är en bussresa till närmaste flyktingläger i väntan på utvisning. Kvinnan i artikeln är en del av den folkfientliga skaran och därmed även en del av problemet.

Svårt att inte hålla med dig i dessa dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Symptomatiskt att detta ges större utrymme i Aftonbladet än själva mordet. Det är viktigare att rapportera om att ensamkommande afghanska män mår dåligt än att en svensk kvinna blivit mördad.

Det svenska folket måste på allvar börja inse att dessa värdelösa "journalister" är våra fiender. De vill oss inte väl.

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Fy fan alltså! Tänk om det vart börje svensson som hade mördat den här kvinnan. Då hade han hängts ut med bild och namn i tidningarna

Visst är det så, visst är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja lite sugen blir man på att mejla Gustaf Tronarp (gustaf.tronarp@aftonbladet.se) och fråga varför han inte skriver något om hur de anhöriga till kvinnan som blev mördad mår?

Du kommer inte att få något svar. Våra värdelösa "journalister" ser sig själva som ett nutida prästerskap som talar om för det svenska folket hur de ska tycka och tänka. Själv bor de tryggt och avskilt i vita enklaver.

På sin höjd läser han upp ditt mejl högt för sina kollegor på redaktionen och sedan gapflabbar de tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Som vanligt är prinsessorna från Hazaristan offren. Ser dom här skitmongolerna Hela tiden på Gotland men nu börjar deras värddjur bli nojiga på parasiterna och vill dumpa dom på någon annan. Haha blir svårt att bliav med dom nu när dom blivit så bortskämda.

Om det är någon som är naiv nog att tro att detta mord var någon engångsföreteelse så är det bara att beklaga. Vi har bara sett början. Det finns kanske tusentals personer i Sverige just nu som är exakt lika galna som den här dåren, kanske värre. Lägg till totalt icke-kompatibel kultur och avgrundsdjup brist på empati och och tacksamhet så har du en gigantisk bomb som bara väntar på att få explodera i det svenska samhället. Varsomhelst. Närsomhelst.

Vi kommer att få se mycket värre, och fler, dåd än det här.

När kommer svensken att vakna?

Svar: I dagsläget verkar svensken i gemen fortfarande sova gott med skygglapparna tryggt på plats.

Jag trodde att IKEA-mordet skulle bli en vändpunkt.

Jisses vad naiv jag var.
Citera
2019-07-02, 15:38
Medlem
dialektikers avatar
Vad har Integration Kil-gänget själva att säga om de vanartade former av afghaner/ensamkommande som förstör för en hel bygd med afghan-invandrargäng som dagligen plågar och misshandlar bygdens ungdomar (så de inte vågar gå till skolan),
samt att de själva, inom Integration Kil, döljer då även deras mer skötsamma afghan-ensamkommande-inneboende är brottsbenägna/farliga för allmänheten?

Även Kil-borna i allmänhet, de som får utstå kriminella plågoandar i afghan-grupperingar, säger ju att det visst finns skötsamma ensamkommande som har integrerats,
men hur kan man bara sätta skygglappar på (som Integration Kil gör för sina medmänniskor i orten) då det gäller sådana ensamkommande som är direkt farliga för sin omgivning/sätter byn i skräck?

Om Integration Kils engagemang i förlängningen leder till att även de obehagliga elementen blir kvar och sätter skräck i bygden, ger magont hos ungdomarna, gör att tjejer inte vågar gå ut för att de blir sextrakasserade och killarna misshandlas, är deras engagemang inte behjärtansvärt.

Vad det gäller den här afghanen GM Ingrid hade så hade han blivit sjuk och farlig för sin omgivning, och det var hon tydligen medveten om och försökte hjälpa till med ändå.
(Av det man läst av inlägg, på facebook t ex, så förstår man att det var så.)
Visst, det är hennes enskilda val.

Men det är inte försvarbart, att de här hjälp-föreningarna för ensamkommande, skyddar brottslingar och ser genom fingrarna på de som ställer till problem.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-02 kl. 16:14.
Citera
2019-07-02, 15:42
Medlem
När det gäller priviligerade rättigheter i form av en specialskriven lag ville de bli bedömda som en gemensam grupp då de var så lika men när det gäller mord, våldtäkter, skjutningar, rån så vill alla i gruppen bli bedömda som enskilda oberoende individer som inte har med varandra att göra som grupp alls.

Det var inte vi som tvingade dem att identifiera sig som grupp......Nu blir de bedömda som en grupp av folket.

De var de själva som demonstrerade i grupp, gjorde grupp uttalande i media, var med som grupp i tv program, reportage etc.

Innan har alltid asyllagstiftningen varit enskild och enskilda fall.
Citera
2019-07-02, 15:51
Medlem
Kommuner med lägst andel utrikes födda, 2018

Det finns bara 9 kommuner i hela sverige som har lägre andel utrikesfödda procentuellt än kil. Kil har 7.6 % andel utrikesfödda i kommunen.

Piteå har lägst andel utrikesfödda i befolkningen med 6,5 %

Mest har:
Haparanda 46,6 %
Botkyrka 41,8 %
Södertälje 39,7 %
Övertorneå 34,7 %

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/topplistor-kommuner/andel-utrikes-fodda/
Citera
2019-07-02, 16:44
Medlem
Zoom008s avatar
Mördaren var oerhört intelligent och lärde sig svenska snabbt säger någon till Aftonbladet. Likt förbannat måste han ha tolk? Tyvärr kommer den här beklagliga gruppen med aktivistkärringar och kriminella afghaner undan igen då det läggs lock på. Att ljuga om sin ålder borde vara straffbart och leda till direktutvisning. Sverige behöver inte göra sig ännu dummare då vi redan är världskända som naiva och korkade.
Citera
2019-07-02, 17:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Mördaren var oerhört intelligent och lärde sig svenska snabbt säger någon till Aftonbladet. Likt förbannat måste han ha tolk?

Länk? (Han kanske tappat språkförmågan om han blivit sådär sjuk iofs?)
Citera
2019-07-02, 17:19
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Länk? (Han kanske tappat språkförmågan om han blivit sådär sjuk iofs?)
Jag läste i en artikel av Samhällsnytt. Aftonbladet låser sitt skit och jag går sällan in där. Låter högst sanningsenligt och när chocken hos aktivisterna lagt sig är dom snart i full gång på sin faceboksida. Både Ingrid och mordet är snart glömt.
Citera
2019-07-02, 17:22
Medlem
Citat:
Mördaren var oerhört intelligent och lärde sig svenska snabbt säger någon till Aftonbladet. Likt förbannat måste han ha tolk? Tyvärr kommer den här beklagliga gruppen med aktivistkärringar och kriminella afghaner undan igen då det läggs lock på. Att ljuga om sin ålder borde vara straffbart och leda till direktutvisning. Sverige behöver inte göra sig ännu dummare då vi redan är världskända som naiva och korkade.

Har man rätt att få tolk väljer många det just i rättegångar, även om de klarar sig hyfsat bra utan i vardagligare sammanhang
Citera
2019-07-02, 17:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag läste i en artikel av Samhällsnytt. Aftonbladet låser sitt skit och jag går sällan in där. Låter högst sanningsenligt och när chocken hos aktivisterna lagt sig är dom snart i full gång på sin faceboksida. Både Ingrid och mordet är snart glömt.

Har du länk till den artikeln. Ser bara det där att han behöver tolk i en samhällsnytts-artikel, men inte att han var duktig i svenska och intelligent.

Men i o f s hann jag gå in på hans blogg (innan den stängdes), om jag såg rätt person där, så verkade han ju duktig på svenska.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-02 kl. 17:29.
Citera
2019-07-02, 17:26
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Har du länk till den artikeln. Ser bara det där att han behöver tolk i en samhällsnytts-artikel, men inte att han var duktig i svenska och intelligent.

Men i o f s hann jag gå in på hans blogg, om jag såg rätt person där, så verkade han ju duktig på svenska.
Nej, jag har inga länkar till Aftonbladet. Går bara in på den sidan i absolut nödfall.
Citera
2019-07-02, 17:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Nej, jag har inga länkar till Aftonbladet. Går bara in på den sidan i absolut nödfall.

Men du skrev...

Citat:
Mördaren var oerhört intelligent och lärde sig svenska snabbt säger någon till Aftonbladet.

Var hade du läst de raderna någonstans?
Citera
2019-07-02, 17:36
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Men du skrev...

Var hade du läst de raderna någonstans?
Fortfarande i Samhällsnytt då dom har en artikel. Där står att någon påtalade till Aftonbladet att mördaren var mycket intelligent och duktig i svenska. Nu avslutar jag och låter den som kan gå in själv och läsa på sidan.
Senast redigerad av Zoom008 2019-07-02 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in