2019-07-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Han skrev på sin blogg att han har två föräldrar och två systrar och alla bor i Iran. Iran har haft ett nationellt vaccinations program sedan 1984. År 2002 vaccineras alla migranter med varken de vill eller inte för att få ned sjukdomar. 2002 åkte iranska myndigheter runt i hela Iran i slumområden, byar och orter och städer och vaccinerade alla för att få bort mässlingen som tog massor med liv. Så det finns vaccinationskort på kilmördaren.

Han är född 1999 och de afghaner som kom till Iran före 2001 (dvs hans föräldrar) betraktas som flyktingar av iranska myndigheter, förutsatt att de har registrerat sig vid samtliga amayeshregistreringar.

För att inte förlora sin legala status i Iran så måste amayeshregistrerade personer återregistrera sig vid varje amayeshregistreringstillfälle som genomförs i Iran annars blir du utvisad. Föräldrarna och systrarna bor kvar så uppenbarligen bör de vara regisserade.

Flyktingar som registrerats genom programmet får så kallade amayeshkort utfärdade för sig, vilka medför rätt till bland annat grundläggande sjukvård och utbildning.

Jag fattar inte hur det kan vara sååååååå svårt för sverige att fastställa åldrar på folk. Det FINNS uppgifter att inhämta.

Tack för mycket intressant och upplysande inlägg! Det borde gå, som du säger, att fastställa identiteter!
Vet du om det tas fingeravtryck i samband med dessa amayeshregistreringar?
Citera
2019-07-02, 12:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Jodå!

Det är givetvis synd om de stackars skäggisarna:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xga3Jb/radsla-bland-ensamkommande-efter-mordet-i-kil

Klart det är svenskarna som är onda enligt våra värdelösa "journalister".

Om skäggisarna är inte trivs är det väl bara att åka hem?
Citera
2019-07-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Det mest tragiska i hela historien är kanske inte själva dödsfallet som drabbade en kvinna som trots allt ändå var högt uppe i åldern och kanske nära döden.

Men att förföljelse drabbar oskyldiga barn är ett tecken på ett Sverige i fritt fall. Man förstår att människor är chockade över det.

Ja Afghanernas jakt på svenska ungdomar/barn är skrämmande. Hur många ska våldtas/dödas innan det får vara nog!
Citera
2019-07-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
244 personer har hittills svarat på enkäten

http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil

Instämmer du i påståendet: Det är inte alls synd om kvinnan i Kil som blev mördad av en Afghan hon tog hand om. Hon får skylla sig själv!

137 ( 56,1%) Jag instämmer fullständigt!
59 ( 24,2%) Jag instämmer i viss mån!
12 ( 4,9%) Jag har ingen åsikt då jag saknar information!
12 ( 4,9%) Jag tar i viss mån avstånd från detta påstående!
24 ( 9,8%) Jag tar helt avstånd från detta påstående
244 ( 100%) Totalsumma

Sprid gärna länken! Den går att lägga in på facebook, skickas per mail mm. Ju fler som svarar desto bättre!
Fan va hjärtlösa och grymma ni är mot henne. Att hon försökte hjälpa en person som senare visadr sig vara ett sjuk psykfall är inte hennes fel. Jag själv kom som ensamkimande för 8 år sedan och blev placerad hos ett familjehem som har hjälpt mig väldigt mycket med studier och senare in i arbetslivet. Jag har alltid varit tacksam för deras hjälp och kommer att vara det i hela mitt liv. Utan dem hade jag kanske inte klarat mig, så hata inte den som.hjälper. sjuka psykfallet kan ni hata hur mycket ni vill och det gör jag också
Citera
2019-07-02, 12:46
Medlem
Wajis avatar
Ingrid blir tyvärr en symbol för det värmländska samhället. Det finns otroligt många ensamkommande i hela Värmland.
Problemet hos Ingrid och övriga så kallade hjärtliga människor är att Netto beloppet för att ha en ensamkommande ligger mellan 20000-35000kr per månad. För förmedlarna ligger summan ca 75000kr

Dvs de flesta lever så gott på sina ensamkommande att de blir hjärtliga bara där. Att bara hyra ut ett rum och ge en ensamkommande tak över över huvudet ger mycket mer än att jobba 168 timmar i månaden.
99 av 100 skulle inte ta emot en ensamkommande om ersättningen var noll. Där har vi ett klassisk värmländsk problem som numera är glesbygdens stora inkomstkälla.
Jag hoppas och tror att det blir en granskning men dagens snyftrubriker om att de inte vågar gå ut i Aftonbladet blir bara ynkligt. Ingrids mördare ska utvisas utan rättegång är min åsikt.
Citera
2019-07-02, 12:46
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mousi
Fan va hjärtlösa och grymma ni är mot henne. Att hon försökte hjälpa en person som senare visadr sig vara ett sjuk psykfall är inte hennes fel. Jag själv kom som ensamkimande för 8 år sedan och blev placerad hos ett familjehem som har hjälpt mig väldigt mycket med studier och senare in i arbetslivet. Jag har alltid varit tacksam för deras hjälp och kommer att vara det i hela mitt liv. Utan dem hade jag kanske inte klarat mig, så hata inte den som.hjälper. sjuka psykfallet kan ni hata hur mycket ni vill och det gör jag också

Varken du, andra ensamkommande eller rasfrämmande invandrare har något att göra i det här landet. Ni ska varken integreras, assimileras eller hjälpas. Den enda hjälp ni borde få är en bussresa till närmaste flyktingläger i väntan på utvisning. Kvinnan i artikeln är en del av den folkfientliga skaran och därmed även en del av problemet.
Citera
2019-07-02, 12:54
Avslutad
Citat:
Jodå!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xga3Jb/radsla-bland-ensamkommande-efter-mordet-i-kil
Symptomatiskt att detta ges större utrymme i Aftonbladet än själva mordet. Det är viktigare att rapportera om att ensamkommande afghanska män mår dåligt än att en svensk kvinna blivit mördad.
Citera
2019-07-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tack för mycket intressant och upplysande inlägg! Det borde gå, som du säger, att fastställa identiteter!
Vet du om det tas fingeravtryck i samband med dessa amayeshregistreringar?

In 2008, the Bureau of Aliens and Foreign Immigrant
Affairs (BAFIA) conducted an on-line re-registration
exercise for Afghan refugees. During the exercise, named
Amayesh III, some 936,000 people were registered
Citera
2019-07-02, 13:06
Medlem
Citat:
Jodå!

Fy fan alltså! Tänk om det vart börje svensson som hade mördat den här kvinnan. Då hade han hängts ut med bild och namn i tidningarna
Citera
2019-07-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Symptomatiskt att detta ges större utrymme i Aftonbladet än själva mordet. Det är viktigare att rapportera om att ensamkommande afghanska män mår dåligt än att en svensk kvinna blivit mördad.

Ja lite sugen blir man på att mejla Gustaf Tronarp (gustaf.tronarp@aftonbladet.se) och fråga varför han inte skriver något om hur de anhöriga till kvinnan som blev mördad mår?
Citera
2019-07-02, 13:18
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbattrejag
Kom ihåg att många av dessa aktivister som alltså inte kan urskilja det farliga i dessa gruppers vålds- och brottsstatistik också väldigt ofta jobbar med era barn i skolan. Svensk skola är idag ett ormbo av naiva aktivister och labila asylanter!

Ja och de jobbar nog ofta i skolor med mycket asylanter, andra lärare byter till svenska skolor.
Citera
2019-07-02, 13:32
Medlem
Citat:

Ja självklart är det de 'jättefina' gossarna som lider mest nu, vad annat kunde man förvänta sig av AB.😐
Från artikeln: "Den misstänkte gärningsmannen kom till Kil för tre år sedan och ansökte om asyl.":
det är en kanske intressant mening: hazaren borde rimligtvis först ha sökt asyl och sedan blivit placerad i Kil.
Men så måste det ju inte vara. Det finns ju organisationer som 'matchar' hazarer med tanter redan innan de kommer hit: de skypar etc och lär känna varandra och gör upp om när de ska anlända etc och när de sedan kommer så har de vägbeskrivningen klar för sig. De vet precis vart de ska.
Och om de ändå söker asyl på annan ort innan de ankommit tanten så är det ju bara att uppge att man har en adress att bo på så skickas man dit.
Kanske var det så i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in